Skocz do zawartości

Piszczące i trące hamulce tarczowe.


Miloszs

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, grzegorzjanas napisał:

Dzień dobry. Niedawno kupiłem swój pierwszy, używany rower z hamulcami hydraulicznymi, tarczowymi shimano. Na początku odpowietrzyłem oba hamulce, wymieniłem okładziny hamulcowe na nowe (żywiczne), bo tylko do takich przystosowane są moje tarcze. Odtłuściłem tarcze benzyną ekstrakcyjną. Przednią tarczę lekko podprostowałem, bo ocierała o okładziny, mimo korygowania ustawienia zacisku. Hamulce zaczęły piszczeć niemiłosiernie - ot dotarcie. Poczytałem jeszcze jak najlepiej docierać te hamulce i faktycznie pomogło... Ale, teraz hamulce w końcowej fazie hamowania piszczą (chodzi mi o fazę z ok. 5 km/h -> 0). Czy to jest normalne? Jeśli nie, to co jeszcze byście doradzali?

I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej. Wez świerza gąbkę do garów i umyj wszystko ciepłą wodą z Ludwikiem.

Odnośnik do komentarza

Tak jeszcze mi przyszła myśl nt. tarcz. Otóż na obu tarczach mam widoczne ślady po uderzaniach kamieni, lub czegoś innego co spowodowało ubytki w materiale tarcz. Ubytki są widoczne nie na powierzchni, gdzie zaciskają się hamulce, a na wysokości ,,żeber". Czy to nie jest czasem tak, że brak materiału jest na tyle duży, że hamowanie powoduje w pewnym momencie tak duże drgania, których tarcza nie jest w stanie stłumić i stąd piski?  

Odnośnik do komentarza

Witam. Skonczylem wlasnie skladac nowy rower. Pozostal temat regulacji hamulcow bo troszke ocieraja. Mama wrazenie iz sprezyny trzymajace klocki nie do konca wsuwaja na powrot tloczki w korpus hamulca. Czy tak ma byc? Czy tez moze to byc spowodowane nadmiarem plyny w ukladzie? Glowie sie nad tym drugi dzien. Co jeszcze istotne tarcze sa proste i nie bija na boki.

Odnośnik do komentarza

Jak będziesz miał mniej płynu w układzie ,spowoduje to powiększenie odstępu klocków od tarczy,a co za tym idzie, będziesz musiał głębiej wcisnąć klamkę aby hamulec złapał. 

Skoro

8 godzin temu, Kali007 napisał:

 tarcze sa proste i nie bija na boki.

To spróbuj ustawić zaciski. Jest z tym trochę zabawy ,ale warto.

Jak to zrobić masz w moim poście na poprzedniej stronie(w punktach)

Edytowane przez Accent_Szaj
Autokorekta w telefonie
Odnośnik do komentarza

mam pewien problem z tarczą/kołem

ostatnio wyjmowałem klocki żeby sprawdzić co to za model siedzi w środku , pózniej zamontowałem z powrotem na swoje miejsce wszystko ale tarcza zaczęła mi ocierać gdy tylko ledwo co wcisnę klamkę hamulca.Przy normalnym kręceniu koła i nie wciskając hamulca nic nie ociera.

 

w 7 sekundzie naciskam lekko hamulec , na koniec filmu klamkę dociskam do końca.

 

a tu drugi filmik gdzie koła/hamulec działa normalnie :

 

ma ktoś jakieś pomysły , jak zaradzić ? krzywa tarcza ? - tylko dziwne po kilka dni temu nie było takich problemów.

Nie dość że ociera , to jeszcze straciłem siłę hamowania z przodu.

 

Edytowane przez pierruś
Odnośnik do komentarza
48 minut temu, pierruś napisał:

ostatnio wyjmowałem klocki żeby sprawdzić co to za model siedzi

Możliwe,że zamieniłeś klocki,prawy z lewym.Zamień,to może pomóc,

Ewentualnie możesz przy mechanicznych hamulcach, ustawić sobie mniejszą przerwę pomiędzy klockami,a tarczą i ponownie ustawić zacisk.

Jak to nie pomoże,to

W dniu 12.04.2020 o 13:43, leejoonidas napisał:

ale najpierw spróbuj przełożyć klocki z przodu na tył a tył na przód, czasami taki banalny zabieg pomaga.

 

Odnośnik do komentarza

moje klocki nie mają oznaczeń który lewy , a który prawy ale spróbowałem zamienić miejscami - nic to nie dało.

Mam hamulce hybrydowe , klocki to te które używa się się w hamulcach hydraulicznych , czyli z radiatorami - także nie mogę zmienić przerwy czy to dostępu pomiędzy tarczami...

Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj
10 godzin temu, pierruś napisał:

także nie mogę zmienić przerwy czy to dostępu pomiędzy tarczami

Możesz,poprzez naciąg linki ;) 

Odnośnik do komentarza

Witam. Mam problem i proszę o podpowiedź. Mam rower szosowy Giant Content SL 0 z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi Oddawałem go trzy razy do poważnego serwisu na przeglądy sezonowe i za każdym razem dostawałem zwrotnie rower z przednim hamulcem z obcierająca o okładziny tarczą hamulca. Koło się obraca i nie blokuje o tarczę ale mocno piszczy. Proszę o wskazanie czy to normalne i okładziny muszą się dotrzeć z tarczą bo te elementy przy serwisie rozmontowano czy też zmienić serwis. Ciężki to ustawić a jak się uda to podczas jazdy znów piszczy. Tarcza podobno nie jest krzywa. Dzięki z góry za pomoc.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, Jarek B napisał:

Witam. Mam problem i proszę o podpowiedź. Mam rower szosowy Giant Content SL 0 z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi Oddawałem go trzy razy do poważnego serwisu na przeglądy sezonowe i za każdym razem dostawałem zwrotnie rower z przednim hamulcem z obcierająca o okładziny tarczą hamulca. Koło się obraca i nie blokuje o tarczę ale mocno piszczy. Proszę o wskazanie czy to normalne i okładziny muszą się dotrzeć z tarczą bo te elementy przy serwisie rozmontowano czy też zmienić serwis. Ciężki to ustawić a jak się uda to podczas jazdy znów piszczy. Tarcza podobno nie jest krzywa. Dzięki z góry za pomoc.Pozdrawiam.

 

Cześć,

ja jeżdżę od niedawna na Contend Ar 1 czyli w zasadzie konstrukcja bardzo podobna i póki co zero problemów w hamulcami. W mojej ocenie problemem mogą być albo same okładziny (zakładam, że serwis zamontował jakieś żywiczne lub półmetaliki chyba, że miałeś coś własnego) lub krzywo dokręcony hamulec. Na początek poluzuj śruby mocujące hamulec do widelca, zaciśnij klamkę hamulca (przydaje się pomoc drugiej osoby) i trzymając zaciśnięty hamulec dokręć śruby. Jaki masz typ mocowania koła - QR czy sztywna oś. Przy QR to niestety częsta przypadłość z piszczeniem i ocieraniem hamulca. W takim przypadku opisana powyżej operacja z luzowaniem śrub mocujących również powinna pomóc.

Jeśli powyższe działania nie przyniosą żadnej poprawy to ja oddałbym rower do tego serwisu i niech poprawiają do skutku....

Odnośnik do komentarza
toumaldz@gmail.com

Cześć, mam pytanie odnośnie ocierającej tylnej tarczy o stały element w ramie, w który montuje się mechanizm hamulca okładzinami. Geneza problemu  - zdemontowałem kasetę (konus odkręcany tylko od tej strony) wyjąłem i wyczyściłem łożyska. Montaż wszystkiego i zonk, tarcza ociera - próbowałem różnych kombinacji, ale wyczerpały mi się pomysły. Może ktoś, coś, dopowie?

Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj
3 godziny temu, toumaldz@gmail.com napisał:

(konus odkręcany tylko od tej strony)

Skoro masz konusy,to domyślam się,że masz mocowanie piasty 135x10.

Nawet przy sztywnych osiach po wyjęciu koła czasem trzeba podregulować ułożenie zacisku względem tarczy,a tym bardziej przy konusach/QR

Tu masz filmik szaja

 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Skoro masz konusy,to domyślam się,że masz mocowanie piasty 135x10.

Nawet przy sztywnych osiach po wyjęciu koła czasem trzeba podregulować ułożenie zacisku względem tarczy,a tym bardziej przy konusach/QR

Tu masz filmik szaja

 

Przy piastach z boostem tez bywają konusy. 

Raz miałem ten sam problem co kolega wyżej, wsadzilem ośkę odwrotnie i tarcza nie chciała wejść w zacisk. Piasta mt 400. Tam konus z jednej strony jest na stałe.

Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj
1 godzinę temu, Kruup napisał:

Przy piastach z boostem tez bywają konusy.

Tak tak,wiem. @toumaldz@gmail.com dał za mało informacji i idzie się tylko domyśleć jaką ma piaste ;)

Ale tak czy inaczej jak wyjął koło i po włożeniu zaczęło ocierać , to niestety kłania mu się ustawianie zacisku.

Odnośnik do komentarza

Witam Koło ma szybkie mocowanie

Piszczy podczas jazdy Oś chyba 9 mm

 

Zabieg z mocowaniem humulca do widelca przerabiałem i niestety nie pomogło. Tarcza też nie wydaje się krzywa. 

Dzięki za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich,

Posiadam taki problem w rowerze (Banshee Prime FS ) - podczas jazdy (czyli wiadomo, pod obciążeniem), słychać ocieranie tylnej tarczy. Zaciski to BR-M7000. Na sucho jest wszystko wyregulowane, nic nie trze, tarcza idealnie obraca się w osi, nie ma bicia. Koło proste. Mogę dodać, że ostatnio ta tarcza została wymieniona na większą. Była 160, teraz jest 180. Wcześniej nie było żadnego problemu, teraz właśnie się pojawił. Tarcze są zwykłe, nie na pająku. Do tej pory próbowałem różnych sposobów:

a) myślałem, że to sprężynki klocków, to lekko je rozgiąłem (niestety nic nie pomogło)

b) sprawdziłem, czy tłoczki równo wychodzą (niestety jeden lekko leniwie), więc przesmarowałem je olejem (później wiadomo, wszystko wyczyściłem) ale też nie pomogło

Wszystko jest dokręcone odpowiednim momentem. Piasta z tyłu to BOOST 12x148, więc sztywno jest. Już powoli brakuje mi pomysłów.

Macie coś do zaproponowania może jeszcze?

Liczę na wasze pomysły i mam nadzieję, że uda się ten problem zlikwidować

Odnośnik do komentarza

Może przez to że tłoczek jeden leniwy to drugi szybciej dochodzi do tarczy?

Nie wiem jak bardzo purystyczny jesteś w ustawieniu klocków ale możę tego spróbuj:

https://allegro.pl/oferta/klucz-super-b-do-regul-klockow-h-ca-tarcz-br10-9294518547?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmxWJEYlr2YCSmGzXSUqSysd6snFa-bRPbEL9kRqcNMdKkiHCjUpL50aAvHFEALw_wcB

Wkładasz, zaciskasz hebla w opór, lekko zakręcasz raz jedną raz drugą śrubę zacisku. 

Odnośnik do komentarza

To jednak nie problem z hamulcem. Dzisiaj zrobiłem ponownie test i wyszło, że jedna szprycha całkowicie się odkręciła i robiła ten hałas. Jak to się stało, nie wiem.

Odnośnik do komentarza

Hej wszystkim! 

Mam takie szybkie pytanko. Próbuję wyregulować swoje hamulce tarczowe i  nie jestem pewien czy podczas kręcenia kołem w ogóle ma nie dobiegać żaden dźwięk ocierania się klocków o koło czy delikatnie szuranie jest do zaakceptowania ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...