Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Czy jest ktoś z Was w stanie polecić z czystym sumieniem jakąś wypożyczalnie rowerów na Śląsku? Po co mi wypożyczalnia i jakiej szukam: Mam MTB XC, mam szosę na oponach 40c, ale czuję że gdzieś czegoś mi brakuje / coś w tych rowerach jest nie tak. Nie wiem czy to kwestia bikefitingu...to zostawić chcę na koniec. Póki co sam próbuje dostosować rower pod siebie. Szukam miejsca gdzie za rozsądne pieniądze mógłbym wypożyczyć na jeden dzień lub kilka godzin fula/gravela/szosę. Jest to o tyle trudne, że nie chcę elektryków i rowerów z górnych półek. Wiecie - zwykły szary człowiek chciałby pojeździć na zwykłym rowerze, na który mniej więcej mogło by być go stać. Nie chcę porównywać doświadczeń z jazdy hardtailem za 4k do fula za 25k.... Chciałbym pojeździć troszkę, zobaczyć jaka faktycznie jest różnica między hardtailem a fulem i pseudogravelem a gravelem. Czy różnica na tyle istotna żeby może sprzedać oba i kupić jeden ? A może jednak to co mam jest wystarczające tylko dopieścić bikefiting. Wiele pytań, niejasności a po prostu jazda na takich rowerach mogła by wiele wyjaśnić.
  3. Dzisiaj
  4. Artix.Sweden

    6 miesięcy bez SPD - co mi dała jazda na platformach?

    Nigdy nie miałem i nie zamierzam mieć SPD. Jestem amatorem i jeżdżę dla przyjemności.
  5. Charvel

    Jaka klamką będzie pasować do zacisku kross.

    Podaje Ci się na tacy które klamki hamulcowe pasują do Twojego zacisku, a Ty, że nici z tego. Pomijam już fakt, że pierwszy raz w życiu usłyszałem o marce Twojego roweru - naprawdę wygooglanie co to za rower i jaki ma osprzęt to nie jest trudne.
  6. Charvel

    Garmin EDGE 530 i 830

    A co za proces musiałeś ubić na tym 1+ ?
  7. Erdezet

    Canyon Spectral 5 2021

    Witam serdecznie, chciałbym dopytać do jakiego poziomu ciśnienia napompować przedni i tylny amortyzator. Jak się domyślam to również kwestia przeznaczenia. Chodzi mi o standardowe parametry " zalecane" żeby złapać optimum. Dzięki z góry, pozdrawiam
  8. Miałem pecha z zakupionymi pedałami Time Atac XC6. Zakupione w dobrej cenie dotarły szybko. Ale okazały się z wadą fabryczną – prawy pedał cykał od nowości, kiepsko się obracał. Po telefonie do sklepu wysłałem na swój koszt kurierem. Rozmówca powiedział mi że jeśli reklamacja zostanie uznana, to koszt kuriera będzie mi zwrócony. Wysłałem… i cisza. Dzwoniłem, pisałem do sklepu z prośbami o informację. W końcu po trzech tygodniach dowiedziałem się że pedały od starego dystrybutora z Krakowa trafiły do Wrocławia. Tydzień później dostałem info że reklamacja została uznana i że otrzymam zamianę za 7 tygodni. Poprosiłem więc o zwrot kasy. Następnego dnia dostaje info że pedały będą wysłane do mnie kurierem. Na pytanie czy dostanę zwrot za kuriera ode mnie do sklepu – nie dostanę bo kuriera miał zamawiać sklep. No dobra, trudno, niewielka kwota. Dostałem więc pedały… ale niekompletne, bez bloków i śrubek. Zgłosiłem to od ręki – i znowu cisza! Odradzam więc zakupów w tym sklepie. Kontakt jest kiepski, o każdą informację trzeba kilka razy się upominać. Infolinia działa tylko 9-15. Nie wiem czy nowy dystrybutor TIME'a będzie dbał o klientów.
  9. eathan

    Garmin EDGE 530 i 830

    U siebie miałem problemy z OnePlus-em. Nie chciał się łączyć i sprawiał problem. Okazało się, że wystarczyło trwale ubić jeden proces w tle i problemy się skończyły. W kolejnym OnePlus problemu z łączeniem nie było, ale od czasu do czasu zdarza mu się rozłączyć BT i ponownie podłączyć. Co ciekawe zegarek Garmina na tym samym urządzeniu jest podłączony jakby go ktoś przyspawał
  10. Hunter S.T.

    Elite Qubo Fluid

    No właśnie. Chciałem odświeżyć temat tego trenażera i jego kompatybilności ze Zwiftem. W czasie najsurowszych pandemicznych obostrzeń (gdy praktycznie zakazali z domu wychodzić przy 100 zakażeniach dziennie - LOL) kupiłem tego Fluida. Sprawuje się nieźle, ale to wersja podstawowa, nie smart. I teraz się wkręcam w kolarstwo i nie chcę przespać okresu zimowego, tylko ścigać się na Zwifcie. Stąd 2 pytania: - co najlepiej kupić do takiego trenażera typowo pod kątem Zwifta? Faktycznie czujnik prędkości? Pewnie najlepszy byłby czujnik mocy, ale nie widzi mi się póki co tyle hajsu wydawać. - są na Zwift jakieś wyścigi typowo dedykowane dla posiadaczy takich sprzętów? Wiadomo, że skoro trenażer nie jest interaktywny, ani nawet smart, to wszelkie wirtualne podjazdy itd. nie mają żadnego sensu. Są jakieś płaskie trasy dedykowane dla takich zwifterów ze sprzętem trenażer + czujnik?
  11. bahamut24

    Garmin EDGE 530 i 830

    Mi na samsungu łączy się od strzała, a z xiaomi problemy. Żona ma garmin venu sq , telefon taki sam jak ja i też były problemy ze sparowaniem. Z tym gps to tez dziwnie bo wystarczy ze raz wlacze połączy sie 830 i wylacze gps. Później caly tydzien bez gps mi sie parują.
  12. Dzisiaj ma dla Was podsumowanie półrocznej rozłąki z pedałami zatrzaskowymi, na rzecz platformowych. W minionych sezonach robiłem już kilkutygodniowe "obozy techniki jazdy" na takich pedałach, ale w tym roku SPD-y odłożyłem na półkę w zasadzie jeszcze w styczniu. Oto efekty i myśli podsumowania. Po lewej pedał zatrzaskowy Crank Brothers z dodatkową platformą, daje dosyć duże podparcie dla stopy, jak na pedał zatrzaskowy (odrobinę więcej, niż odpowiednik Shimano). Po prawej potężna platforma z wymiennymi (i ostrymi!) pinami. Oto główne różnice, jakie wynikły z mojego testu: pedał zatrzaskowy podpiera znacznie mniejszą powierzchnię stopy, dlatego wymaga znacznie sztywniejszej podeszwy buta, jeżeli cierpisz na drętwienie stóp przy dłuższych wyprawach, rozważ szerokie pedały platformowe z dobrym butem (o tym poniżej), tzw. "podciąganie", jakie wydaje nam się dawać pedał SPD jest ZNACZNIE mniejsze, niż się nam teoretycznie wydaje, ciągniemy w górę pedał zatrzaskowy w zasadzie w niewielu sytuacjach, jak np. by bardzo gwałtownie przyspieszyć, by wyratować się z sytuacji, gdy nie zredukowaliśmy przełożenia przed zakrętem, a tu ścianka, ale w 95% przypadków "ciągnięcie" nie jest nam potrzebne, NAJWAŻNIEJSZY wniosek - jeśli chcesz się nauczyć prawdziwej techniki jazdy na rowerze, skakania, bunny hop'a i innych umiejętności kolarza górskiego, to przynajmniej ZACZNIJ naukę od pedałów platformowych, bo w zatrzaskach zawsze będzie oszukiwać, w bardzo korzenistym, wyboistym terenie jednak znacznie łatwiej stracić kontakt z pedałem platformowym, niż SPD, co zdarzyło mi się niejednokrotnie właśnie na podjeździe, gdy uślizgnęło mi się koło (łatwo wtedy o poharatanie piszczeli lub łydki o ostre piny platformy), buty do pedałów platformowych są O NIEBO wygodniejsze od SPD i umożliwiają swobodne chodzenie oraz prowadzenie auta, buty SPD do jazdy XC będą posiadały kolce do wbiegania po błonistym stoku i protektor do zbiegania (lub bardziej zsuwania się), a buty do platform mają płaską podeszwę, by zapewnić 100% kontaktu z pedałem, a nie przyczepność biegania w zawodach XC i CX, Trzy rodzaje butów do pedałów platformowych i mój zdecydowany wybór. But FLR Energy, przeznaczony do jazdy na obu rodzajach pedałów (typ turystyczny): posiada sztywną podeszwę do SPD i sporo protektora, umożliwiającego w miarę wygodne chodzenie (i słabe czucie pedału gazu w aucie) bloka SPD można nie montować, jak w moim przypadku, i wtedy mamy pod spodem plastikową zaślepkę, zamontowany blok SPD jest schowany w świetle bieżnika i podczas chodzenie po równej powierzchni w zasadzie nie przeszkadza, polecam taki wybór osobom, które np. uwielbiają wyprawy rowerowe i nie chcą rezygnować z zatrzasków, ale w trasie potrzebują możliwości chodzenia (do sklepu, by zrobić zdjęcie itd.). But Shimano GR9, przeznaczony do pedałów platformowych: zdecydowanie najwygodniejszy but z tych trzech, wygodny przy chodzeniu i prowadzeniu samochodu, but ściągany "szybką sznurówką", dodatkowo zakrywaną elementem na rzep, co daje dużą wygodę i rewelacyjną ochronę przed błotem, ale rzep potrafi całkowicie się odpiąć, przy mocnym zgięciu w stawie skokowym, co zdarza się zwykle przy chodzeniu, ale zdarzyło mnie też niejednokrotnie przy ćwiczeniu np. bunny hop'a, świetna opcja dla amatorów śmigania w platformach, także na bardziej wymagających trasach i stawiających na WYGODĘ, jeżdżę w rozmiarze 45 (moja długość wkładki to około 285 mm) i jest pięknie, nowy GR9 już chyba rzepów nie posiada... But O'Neal Sender Pro: żaden inny system nie trzyma tak dobrze stopy, co daje mi świetną kontrolę przy nauce techniki jazdy, zapięcie BOA + rzep i wszystko na ten temat - system zapięcia jest intuicyjny a rzep MOCNY, but jest chyba bomboodporny, a wokół stopy dużo miękkości, minusy są - wentylacja w tym bucie w zasadzie nie istnieje, co jest OK do szaleństw w bike parkach z wyciągiem (w końcu to SENDER PRO ), ale je używam ich do jazdy XC i owszem - jest gorąco, ze względu na bardzo dobrą ochronę buty są po prostu ciężkie, rozmiarówka - wg długości wkładki wybrałem rozmiar 44, ale ponieważ but dosyć dopasowanie trzyma stopę już od palców, preferowałbym rozmiar większy (tutaj czuć największą różnicę do Shimano GR9 - tam w bucie luz, ale i miażdżąco mniejsze trzymanie stopy. Chciałbym, żeby ten wpis miał dla Was jak największą wartość praktyczną, więc zapamiętajcie sobie takie podsumowanie. But turystyczny do SPD łączy dwa światy i jest przeciętny w obu światach. Luźny i wygodny but do platform, z prostym zapięciem będzie super wygodny i używałbym go do lekkiej jazdy trailowej, ale but z systemem BOA i rzepem przyklei Was do roweru, gdy na zjeździe zrobi się gorąco... No i w końcu o samych pedałach platformowych: te podstawowe (pierwszy z lewej), jakie zwykle otrzymujesz z nowym rowerem MTB, a czasem i szosą, w zasadzie nie powinny istnieć, spróbuj prawdziwych platfrom, a sam poskrobiesz się po głowie, patrząc na swoje stare pedały, zadając sobie pytanie, dlaczego w ogóle nie wykorzystano w nich korpusu pedała do podparcia stopy, a ta ramka wokół wpija się w but, druga z lewej platforma będzie bardzo fajna do jazdy rekreacyjnej, ale po wyruszeniu w teren przekonałem się, że jest tak naprawdę śliska i daje znacznie za małe podparcie, trzecia z lewej - olbrzymia powierzchnia podparcia i dużo pinów, które można wymieniać, to genialne rozwiązanie, które wybrałem, choć podczas jazdy XC w trudnym terenie znacznie łatwiej przypierniczyć pedałem w kamolce lub korzenie.
  13. Mario17

    Garmin EDGE 530 i 830

    Telefon to Realme i ..... dzięki wielkie za rady, sam bym na to nie wpadł , to rzeczywiście lokalizacja, jak się włączy GPS to się łączy. Takie rzeczy to powinny być w instrukcji ... ale ciekawe czy tak jest na wszystkich telefonach ? np. na wszędzie chwalonych za soft Samsungach ? ... albo druga opcja, garmin to ameryk. a więc wszystko pewnie robią pod iphona, reszte mają w du...
  14. Jak dla mnie to kompletnie bez znaczenia skoro stosunek przód/tył będzie taki sam lub mocno zbliżony.
  15. hudezz

    MTB do około 3000 - 3999zł

    X8 jest najlepiej wyposażonym rowerem z napędem 2x ze wszystkich podanych przez Ciebie. Rama 21" powinna być OK. Szczegóły i wrażenia u użyszkodnika @Qba.Wu 300lite vs 200 to amorek, koła, osprzęt na plus dla 300lite Level osprzętem i amorem umieścił bym pomiędzy 300 a 200 (300 plasuje wyżej ze względu na kółka z boostem). XC100 genialny rower 1x, mocne koła, powietrzny amor, dożywotnia gwarancja na ramę Jeżeli chcesz rower z napędem 2x kupuj X8.
  16. vdcmike

    Jaka klamką będzie pasować do zacisku kross.

    Klamki shimano podejdą (w najgorszym wypadku trzeba będzie założyć nowy pin i oliwkę na przewód). Np. takie https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-dzwignia-hamulca-prawa-acera-bl-mt401,c65,p7283,pl.html https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-dzwignia-hamulca-lewa-deore-bl-m4100,c65,p6840,pl.html
  17. vdcmike

    Korba FC-M610, FC-M612, FC-M615 kompatybilność

    Kup kompletną korbę 3x o mocno zbliżonym uzębieniu i wtedy nie ma prob. z BCD. Ew. korba fc-m4050 jest 3x i pod BCD 104.
  18. Piter-

    Jaka klamką będzie pasować do zacisku kross.

    Te hample to raczej mało popularne wiec nie sądzę by się ktoś bawił w jakieś cuda
  19. Kkaaeell

    Porządny serwis amortyzatorów fox

    Georgio, spider suspension, Wichu workshop
  20. Szymon113

    Jaka klamką będzie pasować do zacisku kross.

    Czyli nici z próby wymiany samych klamek?
  21. Wczoraj
  22. Lesky

    Korba FC-M610, FC-M612, FC-M615 kompatybilność

    Nie wiem co począć. Korby M610 nie ma już na rynku i muszę dobrać jakiś zamiennik. 3 blaty z przodu, 10 z tyłu. Żeby pasowało i w sumie, najlepiej żeby miało mocowanie 106mm bo już kupiłem blat taki na wymianę. Jak to dobrać? Na co zwracać uwagę?
  23. Według tego kalkulatora: https://www.bikecalc.com/cadence_at_speed by osiągnąć prędkość 25 km/h trzeba wykręcić 92 kadencji przy ilości zębów 32x16 lub 36x18. To są konkretne wartości, ale pewnie można uogólnić. Aktualnie mam z przodu korbę 26-36-48T, ale planuję zmienić ją na 22-32-44T oraz zmienić kasetę z 11-32T na 11-28T. Dzięki temu mam nadzieję, że nie będzie takich dziur w przełożeniach przy raczej niedrogich zmianach, a obecne części wepcham do starego roweru, dzięki czemu nic się nie zmarnuje. Czy zmiany na mniejsze zębatki spowodują, że trzeba będzie włożyć trochę więcej siły by uzyskać te 25 km/h? Mniejsza zębatka z przodu to mniejsza siła, ale mniejsza zębatka z tyłu to większa siła jest potrzebna.
  24. Alikey

    MTB do około 3000 - 3999zł

    Cześć, zastanawiam się nad poniższymi modelami Indiana X8 Kross Level 6.0 lub 6.0'21 Rockrider XC 100 Merida Big Nine 200 Merida Big Nine 300 Lite (trochę ponad budżet) Najbardziej podoba mi się Big Nine 300 Lite, ale mam wątpliwości czy na pewno chce do niego dopłacać. Dużo stracę biorąc Big Nine 200? Zauważyłem też, że wiele z was poleca Indiane X8. Jak ona wypada na tle obu wymienionych przeze mnie modeli? Ma ktoś Indianę w wersji 21' mając ponad 190 cm wzrostu? Nie za mała?
  25. Witam, ma problem ze sztywną tylną osią, a mianowicie z jej odkręceniem. Zdejmowałem dziś koło ale przy zakładaniu za bardzo dokręciłem śrube, gwint wystaje z drugiej strony a sama oś kręci się w miejscu nwm co zrobić. W załączniku moja ośka, klamki też nie mogę domknąć ani odkręcić całości.
  26. Siemacie Tragedia! W niedzielę mój pierwszy maraton, a dziś zauważyłem, że z mojego Suntoura 120mm XCR LO z 2013 wycieka olej przy ugięciu, blokada już nie działa. Raczej nic z tym nie zrobię i będę musiał tak pojechać, chyba nie powinno nic się stać co ? Nie mogę za bardzo znaleźć nigdzie żadnego powietrznego amorka na 120mm 26", oś 19, pod tarcze, 1,1/8", najwyżej 100mm. Przestali produkować taki skok dla kół 26' czy to efekt pandemii? Chyba pozostaje kupić kartridż za 200 zł i przekulać się jeszcze jakiś czas na tym widelcu. Co poradzicie ?
  27. Qba.Wu

    Indiana - wszystko o rowerach tej marki.

    Ja mam 185 cm wzrostu i wziąłem ramę 21 cali. Jeździ się super.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...