JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

JaW

Nowa wersja FS (nie jestem pewien) ma wnosić możliwość blokowania amortyzacji. Jeśli to tylko tyle, to zmiana jest kosmetyczna. 

Nowy Diverge 2020 z powodu opon 35c to inny rower, o wiele bardziej szutrowy, niż wersja 2019. Potwierdzają to hydro hamulce. Jeśli tego właśnie potrzebujesz - bierz 2020. Ale jeśli jeździsz głównie po asfaltach, to po obniżce ceny wersja 2019 jest rewelacyjnym wyborem. Za 6700 to chyba nikt nie kupił tego rowerka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kawasaki

Elite 2020 ma już hydrauliczną tiagrę - wreszcie!

Wprowadzając hydraulikę i blokadę FS Spec będzie miał najlepsze gravele na rynku!

Rożnica w wyprzedażowej cenie 2019, a regular 2020 jest duża... większa niż koszt upgrade-u na hydraulikę starszej wersji...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kubackjeee
Napisano (edytowane)

Blokadę fs ma chyba tylko wersja 2.0. Nie wiem czym się różni 1.5 od 1.0 ale chyba niewiele. Cena 6700 jest dobra, ale z tym że nikt nie kupił taniej nie potwierdzę :)

Dzisiaj pierwsza jazda od 3 tygodni. Niestety po drodze przytrafiła się skrecona kostka, mimo że jeszcze nie powinienem jeździć to musiałem nowości przetestować. Sztyca carbon z ebay z chin - kopia canyon vcls 2.0. Wrażenia rewelacja, jazda po polbruku i zwirze. Z przodu drgania mimo fs, a z tyłu gładko. Pięknie chodzi. Ciekawe ile posłuży. 

IMG_20190709_184454.jpg Edytowane przez Kubackjeee
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@Kubackjeee podlinkujesz sztyce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
W dniu 9.07.2019 o 09:04, krzysp3 napisał:

Czy rower zakupiony w Hiszpanii będzie można serwisować na gwarancji w Polsce ?

 

Powinieneś się dokładnie dowiedzieć - Spec generalnie zabrania dystrybutorom i sklepom nawet wysyłania, więc co gwarancji bym się obawiał. I pytanie ile cła doliczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierruś

przecież nic się nie płaci jeśli towar został wysłany z europy do europy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysp3

Taką odpowiedź dostałem ze sklepu w Hiszpanii.

Good afternoon, the guarantee is international, if you have any problem with a Specialized dealer in your area, you can contact us without any problem. A greeting.

BTW. Może problemy generuje tylko dystrybutor na nasz nieszczęsny polski rynek? Jaki ma w tym interes? Zmowa cenowa ? Czy może typowe polskie piekełko ?

Jest o tyle dziwaczne bo ceny w PL i EU są identyczne, a często w EU znacznie niższe (patrz upusty).

Przy naszej średniej krajowej koszty zakupu roweru Spec Diverge E5 Comp 2019 wyglądają w dużym uproszczeniu tak, że są"bardzo podobne"...

tylko, że odwrotne:

Polska     2-3 pensje = 1 rower,

Belgia      1 pensja  = 2-3 rowery.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kubackjeee

Nie wiem skąd w ogóle wzieliscie te informacje ze dilerzy maja zakaz wysyłania rowerów speca. To jaka bzudra. To trek ma taką politykę a nie spec. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
15 godzin temu, Kubackjeee napisał:

Nie wiem skąd w ogóle wzieliscie te informacje ze dilerzy maja zakaz wysyłania rowerów speca. To jaka bzudra. To trek ma taką politykę a nie spec. 

Ja dostałem takie info w sklepie, który sprzedaje Speca - który pewnie próbował mnie w ten  sposób przekonać do kupna na miejscu ;) więc przepraszam za sianie nieprawdy 9_9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blackone
W dniu 9.07.2019 o 14:35, Kawasaki napisał:

Elite 2020 ma już hydrauliczną tiagrę - wreszcie!

Wprowadzając hydraulikę i blokadę FS Spec będzie miał najlepsze gravele na rynku!

Rożnica w wyprzedażowej cenie 2019, a regular 2020 jest duża... większa niż koszt upgrade-u na hydraulikę starszej wersji...

 

A jaka jest +/- wyprzedażowa cena 2019 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Na Speca zamontowane nowe zabawki: nawigacja Garmin Edge Explore oraz Garmin Varia Radar. :)

EE na razie na mostku, ale dokupię uchwyt, aby był wysunięty do przodu, będzie można zerknąć bez odrywania wzroku od drogi. 

Opinii o działaniu na razie nie mam, bo tylko 70 km zrobione, a to za mało, aby się wypowiedzieć. Zamiast opinii mała sesja zdjęciowa. 

 

20190721_114020.jpg 20190721_113854.jpg 20190721_113950.jpg 20190721_114048.jpg 20190721_114209.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysp3
Napisano (edytowane)

Witam ponownie

Ponieważ rowery Specialized z kolekcji 2019 w rozmiarze 58 są w większości modeli niedostępne pozostaje czekać na  rocznik 2020. Podobno za 1-2 tygodnie będzie już oficjalnie w PL. Sklepy mają już informacje o modelach ale bez cen i nie mogą ich ujawniać. Co ciekawe w Europie rowery z kolekcji 2020 są już dostępne. Czyli Polska wciąż nie leży w Europie. No dobrze leży tyle że we wschodniej.

W związku z faktem, iż moja druga połowa zgodziła się na zwiększenie środków na rower do 11-12tys. stoję przed wyborem roweru do jazdy w proporcjach 70% szosa, 30% szutrówki. Serii Roubaix Sport 2020 nie biorę pod uwagę bo to typowa szosówka (patrz wąskie opony). Szkoda, że takich ram nie ma seria Diverge bo rower jest po prostu rewelacyjny. W końcu oprócz osprzętu musi się też właścicielowi podobać.

Z rocznika 2019 czarny Diverge Sport od razu przypadł mi i mojej połowie do gustu (rewelacyjne czarne matowe malowanie i osprzęt pełna 105) niestety jest niedostępny https://www.specialized.com/pl/pl/mski-diverge-sport/p/154625

Pozostaje zatem wybór spośród poniższych rowerów, który zależny jest od poniższych decyzji: 105 vs Apex oraz Alu vs karbon. Z porównania danych producenta wynika, że ich geometria jest identyczna.

Wariant tańszy na aluminiowej ramie:

Diverge E5 Comp 2020 - aluminiowy niestety z dziwnym malowaniem (ten #!^@ turkusowy napis na ramie, który zdaje się krzyczeć). Ostatecznie można go czymś zasłonić.

https://ibkbike.com/bikes-gravel-adventure/specialized-diverge/47640-51218-diverge-e5-comp-gravel-bike-specialized-2020-satin-oak-green-aqua-camo-888818538430.html#/16352-size-61

Warianty droższe na karbonowej ramie:

Diverge Sport 2020 - z osprzętem 105

https://ibkbike.com/bikes-gravel-adventure/specialized-diverge/47636-51211-diverge-sport-carbon-gravel-bike-specialized-2020-satin-dusty-turquoise-taupe-white-mountains-pearl-clean-888818542192.html#/16361-size-48

Diverge Sport 2020 - z osprzętem Apex (tańszy od wersji na 105 chyba z racji innych kół). U innych producentów widywałem rowery z osprzętem Apex droższe od tych z Shimano 105. Czy to jakaś dolna półka Apex ?

https://ibkbike.com/bikes-gravel-adventure/specialized-diverge/47633-51202-diverge-carbon-1x-gravel-bike-specialized-2020-satin-crimson-rocket-red-clean-888818542031.html#/16353-size-58

Czy według Was karbonowa rama, lepsze obręcze czy opony przemawiają na rzecz kupna karbonowego modelu Diverge Sport na shimano 105 zamiast aluminiowego Diverge E5 Comp na tym samym osprzęcie? Hamulce w E5 Comp 2020 będą wreszcie hydrauliczne. Pomiędzy nimi osprzętowo i cenowo plasuje się jeszcze Diverge Sport na Apex 1/11 (choć przydałby się drugi blat).

Gdy rozważałem zakup Speca na ramie aluminiowej w sklepach przekonywali mnie do Cannodaila i  Scotta w podobnej cenie sugerując że Spec Diverge na aluminiowej ramie jest solidnie przepłacony, zwłaszcza z uwagi na mechaniczne hamulce. W karbonie proponowano mi Cannondale Topstone Carbon 2019 ale okazało się, że na mój wzrost też już jest niedostępny. W wielu komentarzach pojawiały się stwierdzenia że seria Spec Diverge to nie gravel tylko raczej szosówka do sporadycznej jazdy na szutrówkach. 

Edytowane przez krzysp3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Moim zdaniem Diverge Comp 2020 jest piękny w tym malowaniu. Tak jak w przypadku rocznika 2019 na żywo będzie wyglądać dużo lepiej, niż na fotkach, to pewne. Specyfikacja trochę lepsza, za co brawa dla Speca: lepsze siodło i hamulce (choć to sprawa dyskusyjna, czy hydrauliki są lepsze od dobrych machanicznych), te same obręcze, ale szersze opony (35 vs 30c). 

W sumie to wygodny i szybki gravel na długie trasy, który nie boi się ani szutrówek, ani stromych zjazdów, bardzo uniwersalny. 

Model Diverge Sport 2020 na 105 - kolor do mnie wcale nie przemawia, podobnie jak karbon w rowerze do jeżdżenia po dziurach i bezdrożach. Masz tam inne koła i szersze opony, bo na 38c to już na asfalcie ciężkawo się jedzie, za to można już wjechać w lekkie błoto i płytki piasek. Jeśli kolor Ci się podoba i zamierzasz eksplorować bezdroża, to spoko wybór.

No i w obu rowerkach jest FS, a to "killer feature" :) Już kilka razy FS uratowała mi tyłek, kiedy na dużej prędkości wjechalem w dziurę - rewelacyjnie stabilizuje i tłumi nagłe skoki, znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysp3
1 minutę temu, JaW napisał:

Moim zdaniem Diverge Comp 2020 jest piękny w tym malowaniu. Tak jak w przypadku rocznika 2019 na żywo będzie wyglądać dużo lepiej, niż na fotkach, to pewne. Specyfikacja trochę lepsza, za co brawa dla Speca: lepsze siodło i hamulce (choć to sprawa dyskusyjna, czy hydrauliki są lepsze od dobrych machanicznych), te same obręcze, ale szersze opony (35 vs 30c). 

W sumie to wygodny i szybki gravel na długie trasy, który nie boi się ani szutrówek, ani stromych zjazdów, bardzo uniwersalny. 

Model Diverge Sport 2020 na 105 - kolor do mnie wcale nie przemawia, podobnie jak karbon w rowerze do jeżdżenia po dziurach i bezdrożach. Masz tam inne koła i szersze opony, bo na 38c to już na asfalcie ciężkawo się jedzie, za to można już wjechać w lekkie błoto i płytki piasek. Jeśli kolor Ci się podoba i zamierzasz eksplorować bezdroża, to spoko wybór.

No i w obu rowerkach jest FS, a to "killer feature" :) Już kilka razy FS uratowała mi tyłek, kiedy na dużej prędkości wjechalem w dziurę - rewelacyjnie stabilizuje i tłumi nagłe skoki, znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. 

 

 

To właśnie FutureShock zadecydował o wyborze Speca. Trochę obawiam się ramy karbonowej pomimo faktu, że jest w moim zasięgu. Poza tym do roweru potrzeba jeszcze kupić osprzęt (światła, licznik, uchwyty, bidony,  błotniki, może nowe buty SPD bo poprzednie mają już swoje lata). Kask już mam od żony na urodziny - Spec z systemem ANGI i apką powiadamiającą  smsem i mailem o ewentualnym wypadku. Działa całkiem nieźle. Tylko śledzenie online jest w niej niedopracowane więc szukałbym rozwiązań np. u Garmina (licznik Edge lub zegarek z LiveTracking).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
4 godziny temu, JaW napisał:

Moim zdaniem Diverge Comp 2020 jest piękny w tym malowaniu. Tak jak w przypadku rocznika 2019 na żywo będzie wyglądać dużo lepiej, niż na fotkach, to pewne. Specyfikacja trochę lepsza, za co brawa dla Speca: lepsze siodło i hamulce (choć to sprawa dyskusyjna, czy hydrauliki są lepsze od dobrych machanicznych), te same obręcze, ale szersze opony (35 vs 30c). 

W sumie to wygodny i szybki gravel na długie trasy, który nie boi się ani szutrówek, ani stromych zjazdów, bardzo uniwersalny. 

Model Diverge Sport 2020 na 105 - kolor do mnie wcale nie przemawia, podobnie jak karbon w rowerze do jeżdżenia po dziurach i bezdrożach. Masz tam inne koła i szersze opony, bo na 38c to już na asfalcie ciężkawo się jedzie, za to można już wjechać w lekkie błoto i płytki piasek. Jeśli kolor Ci się podoba i zamierzasz eksplorować bezdroża, to spoko wybór.

No i w obu rowerkach jest FS, a to "killer feature" :) Już kilka razy FS uratowała mi tyłek, kiedy na dużej prędkości wjechalem w dziurę - rewelacyjnie stabilizuje i tłumi nagłe skoki, znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. 

 

 

Hydro jest bezdyskusyjnie lepsze niż mechaniki. Warte dopłaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
14 godzin temu, krzysp3 napisał:

Czy to jakaś dolna półka Apex ?

Apex to najniższa półka SRAMa.

Co do hamulców - chyba we wszystkich wersjach są hydrauliczne - i jeśli rower w tej cenie ma mechaniczne to jest to tragiczne nieporozumienie.

Jeśli chodzi o ramę są niewielkie różnice w geometrii - karbon mieści koła o szerokości 40mm zamiast 38, a także 650b.

Ja na Twoim miejscu kupiłbym wersje alu (ew. różnicy kół nie poczujesz) a reszta kasy przeznaczył na pierdoły do roweru które wbrew pozorom swoje kosztują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysp3

Dzięki za porady. Czekam zatem na Diverge E5 Comp na aluminiowej ramie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emkej
W dniu 25.07.2019 o 06:33, krzysp3 napisał:

Dzięki za porady. Czekam zatem na Diverge E5 Comp na aluminiowej ramie.

Ponieważ nigdzie już nie można dostać Topstona 105, i dopiero na listopad mają być ale już te nowe krabonowe - co mnie nie interesuje. To oprócz Jari 1.1 właśnie szukam E5 Comp.   Nie wiem czy jest Twój rozmiar, ale w Gdyni są dostępne min. 56 (mój rozmiar) a dokładnie na Wiczlinie.

I we 2ch może łatwiej o ciekawe rabaty, więc jak coś to daj znać. :) 

I przy okazji mam do Was pytanie, czy E5 comp 2019 czy może E5 Comp z 2018 używka za 5600 zł (a i pewnie da rade jeszcze niżej) z dodatkami tyu felgi Shimano RS opony 38C, pedały shimano deore XT itp  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@emkej - to zależy, za ile nówka E5 Comp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysp3
Napisano (edytowane)

Czy chodzi o sklep Epicentrum na Chwarznieńskiej?  Jeśli tak to mają powystawowy (testowy) E5 Comp oraz nówkę karbonową Sport  w moim rozmiarze czyli 58  oczywiście w cenach katalogowych. O upustach przez telefon nie rozmawiają. Może jak znajdę czas to podjadę do nich. Ewentualny zakup uzależniam od upustu. W sklepie w Szczecinie zaoferowali mi max 14% rabatu i wysyłkę gratis.

Edytowane przez krzysp3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emkej
19 godzin temu, JaW napisał:

@emkej - to zależy, za ile nówka E5 Comp :)

 

2 godziny temu, krzysp3 napisał:

Czy chodzi o sklep Epicentrum na Chwarznieńskiej?  Jeśli tak to mają powystawowy (testowy) E5 Comp oraz nówkę karbonową Sport  w moim rozmiarze czyli 58  oczywiście w cenach katalogowych. O upustach przez telefon nie rozmawiają. Może jak znajdę czas to podjadę do nich. Ewentualny zakup uzależniam od upustu. W sklepie w Szczecinie zaoferowali mi max 14% rabatu i wysyłkę gratis.

Tak. W tym tygodniu postaram się tam podjechać i zobaczymy jak z cenami. Dam znać.

A te 14% na koniec....liczę na więcej. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
1 minutę temu, emkej napisał:

A te 14% na koniec....liczę na więcej. ;)

I słusznie, próbuj, może się udać. Jeśli to powystawowy, to tym bardziej powinni być skłonni zjechać z ceną. Moim zdaniem warto pojechać, pogadać z właścicielem sklepu lub kimś decyzyjnym, ponegocjować, dać się poznać jako ktoś poważnie zainteresowany zakupem, ale nie kupować, tylko zapisać adres mailowy do szefa. Po powrocie do domu wysłać  maila ze swoją propozycją ceny i zobaczyć, co szef odpisze. 

A potem kupić, bo to świetny rowerek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emkej
W dniu 10.05.2019 o 20:00, JaW napisał:

Mam 182 cm wzrostu, rower w rozmiarze 56, i jest to dla mnie optymalny rozmiar. Ale skoro dobrze się czujesz na 54 to bierz. Zawsze można zmienić mostek na dłuższy i cofnąć siodełko. Lepiej mieć ciut za małą ramę niż za dużą :)

Tak zrobię jak mówisz, póki co jeszcze wytypuje inne punkty, które posiadają owy rower.

Mam do Ciebie pytanie, dalej dobrze się czujesz na 56 ? Ja mam 184cm wzrostu i dzisiaj w Gdańsku wciskali mi 58. Koloru Ci zazdroszczę, chyba jakiś plasti dip zastosuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@emkej - rozmiar 56 jest dla mnie dobry, czuję się super. Ale mając 2 cm wzrostu więcej (i troszkę dłuższą nogę) brałbym 58. Po bike fittingu musiałem zmienić mostek na dłuższy, aby mieć prawidłową pozycję do jazdy, czyli chyba 56 jest dla mnie tak na styk. Przymierz się do tego 58, ustaw wysokość siodła, może da się pojechać kawałek. Ale jeśli będziesz czuć dyskomfort, że rower za duży - przymierz się do 56 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.