JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

JaW

Witam :)

Dzisiaj wróciłem ze sklepu nowym rowerem, który jakiś tydzień temu po prostu skradł moje serce :) Ja, stary koń zachwyciłem się rowerem do tego stopnia, że po prostu MUSIAŁEM go kupić i niezwłocznie podjąłem działania zmierzające do spełnienia tego kaprysu. Okazując resztki rozsądku, najpierw pojechałem do sklepu bez zamiaru kupna.  "Mojego" Compa nie mieli na stanie, ale był model wyższy, karbonowy, o identycznej geometrii i osprzęcie. Sprzedawca Michał (pozdrówka!!!) wpiął go w trenażer, i pół godziny pedałowałem sobie, usiłując stwierdzić, czy rower jest dla mnie wygodny. Był wygodny. Jednak ta cena... powrót ze sklepu do domu był smutny. I tu na drugi dzień, na białym koniu wjeżdża forumowicz @HUN, który jasno wskazuje, jaki rabat mogę uzyskać na ten rower. Rabat, o jakim nawet nie śniłem i nie śmiałbym sprzedawcę o taki poprosić. No i prawie dokładnie taką zniżkę uzyskałem, a po doliczeniu innych korzyści (spore rabaty na bike fitting i wykonanie spersonalizowanych wkładek do butów) po prostu grzechem byłoby nie skorzystać. Wpłaciłem więc zaliczkę, kilka dni oczekiwania i gdyby to było lato, miałbym wyłapane na zębach wszystkie muszki, bo taki wyszczerzony z radości wracałem dziś do domu na nowym nabytku :D 

Specialized Diverge E5 Comp, rocznik 2019, kolor Gloss East Sierras/Tarmac Black

https://www.specialized.com/pl/pl/mski-diverge-e5-comp/p/154247?color=239512-154247   

widok0.thumb.JPG.0a26a9bad58c3acbff9b1c9e1865b878.JPG

widok1.thumb.JPG.01df4400c0ef6edc1e97d1b3d43300ee.JPG

Rower na żywo prezentuje się świetnie, jest dopracowany w szczegółach, jest dopracowany ogólnie, jako całość. Specyfikacja techniczna - jak dla mnie jest wszystko (no, prawie), czego oczekuję dla moich jazd rekreacyjnych i krajoznawczych :)

BOTTOM BRACKET Praxis, external bearings, threaded, 68mm

CHAIN KMC X11 EL, 11-speed w/ Missing Link™

CRANKSET Praxis Alba M30

SHIFT LEVERS Shimano 105 R7000, 11-speed

FRONT DERAILLEUR Shimano 105

CASSETTE Shimano 105, 11-speed, 11-34t

CHAINRINGS 48/32T

REAR DERAILLEUR Shimano 105 R7000, long cage, 11-speed

SUSPENSION

FORK Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12x100mm thru-axle

COCKPIT

SADDLE Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm

SEAT BINDER Diverge rack-mount seat collar

TAPE Specialized S-Wrap

SEATPOST Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware

HANDLEBARS Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp

STEM Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

WHEELS & TIRES

REAR WHEEL Axis Sport Disc

INNER TUBES Presta valve, 48mm

FRONT TIRE Espoir Sport Reflect, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x30mm

REAR TIRE Espoir Sport Reflect, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x30mm

FRONT WHEEL Axis Sport Disc

BRAKES

FRONT BRAKE Tektro Spyre Mechanical disc Brake, 160mm

REAR BRAKE Tektro Spyre Mechanical disc Brake, 160mm

ACCESSORIES

PEDALS Nylon, 105x78x28mm, loose ball w/ reflectors

FRAMESET

FRAME Specialized E5 Premium Aluminum, Future Shock Progressive suspension, 20mm of travel, threaded bottom bracket 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Jak widać, rower zbudowany jest na wygodnej ramie, o łagodnej charakterystyce. Fajna kierownica, osadzona na amortyzowanym (Future Shock) mostku. Grupa Shimano 105, ale korba Praxis o blatach 48/32 zestawiona z kasetą 11/34 umożliwia zarówno szybką jazdę, jak i pokonywanie stromych podjazdów, i to mi baaardzo pasuje. Hamulce Tektro Spyre są mocne jak cholera, szczególnie ten z przodu, a stwierdzam to już po przejechaniu pierwszych 30 kilometrów ze sklepu do domu. Siodło o dobrej dla mnie szerokości, opony 30c w sam raz na asfalt i trochę utwardzonych szlaków. widok2.thumb.JPG.953c23db50c7c582f95e62de8cf42063.JPGkiera.thumb.JPG.34567a54786a1db35d975ba7ecd013f1.JPGdol2.thumb.JPG.bd8a4d6808113ce020e25bec1f184401.JPG

Co do zmiany? Na pewno pedały, są włożone najtańsze i brzydkie, ale mam na szczęście do zamontowania Candy Pro. Owijka jak zawsze dla mnie za cienka, szczególnie w dolnym chwycie. Trzeba będzie "dowinąć" drugą na wierzch. No i największy minus tego roweru - brak karbonowej sztycy. Za taką kasę powinien być karbon pod tyłkiem, moim zdaniem, tym bardziej, że od razu poczułem różnicę, mając przejechane sporo kilometrów na Giancie Anyroad. Wibracje przenoszone przez stosunkowo cienkie i twardo nabite opony czuje się podczas jazdy po nierównościach, ale nie zawsze. Najbardziej wibrowało, kiedy jechałem po takim chropowatym, wypłukanych przez deszcze asfalcie, ze sterczącymi kamyczkami. Zwykły asfalt - OK, kostka brukowa - w miarę OK, innych nawierzchni na razie nie miałem okazji sprawdzić. Może więc trzeba będzie kiedyś pomyśleć o wymianie sztycy na karbon? To jeszcze się okaże. Urzekła mnie natomiast amortyzacja Future Shock, moje nadgarstki ją uwielbiają. Jest różnica, jest wygoda, warto mieć ten bajer. 

Sam rower jedzie gładko i rwie się do przodu, jest zwinny i ma się takie miłe poczucie panowania nad sprzętem. Pewne hamulce, sztywna konstrukcja, 10-centymetrowy mostek - rower nie jest nerwowy, nie ma też zjawiska "toe overlap". Chce się jechać...

W najbliższych dniach opiszę dalsze wrażenia i zamieszczę fotki plenerowe. 

PS: Giant Anyroad 2 (2108) na którym jeździłem do tej pory nie zrobił się ani odrobinę gorszym rowerem z chwilą zakupu Speca :) To nadal rewelacyjny sprzęt, i przyszły nabywca na pewno będzie z niego zadowolony. 

 

  • Lubię to! 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Nooo w końcu kolejny gravelowy Spec na forum. W koncu nie jestem sam :D Ładnie się prezentuje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Piękna maszyna, naprawdę piękna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB
Napisano (edytowane)

Fajny kolor, gratulacje!

Pozdrawiam

Krzysiek

P.S jak działa ten amortyzowany mostek?

Edytowane przez KrzysiekMTB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GordonFrey

A jednak, no fajnie :)

To teraz obadaj szybko ścieżki bo niebawem chłopaki z Krakowa wpadają :)

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Napisano (edytowane)
16 minut temu, KrzysiekMTB napisał:

P.S jak działa ten amortyzowany mostek?

W środku jest po prostu sprężyna. Są trzy do wyboru, o różnych stopniach twardości. 

Dzięki wszystkim za miłe słowa :)

IMG_20190225_220936.jpg

Edytowane przez JaW
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN

Mnie ta korba praxisa intryguje, ciekawe ile waży bo na pewno sztywniejsza niż 105tka stockowa :D

Anyroad ma chyba też dłuższą sztycę pod siodłową więc i ugięcie ma  mocniejsze. Niestety przez to że jest dłuższa pewnie nie będziesz mógł przełożyć do Speca, ale warto przymierzyć.

W anyroad lepsza amortyzacja tyłka, a tu lepsza amortyzacja rąk, dwie różne maszyny :)

Wersja karbonowa niewiele lżejsza więc nie warto dopłacać, też bym wziął chyba alu.

BOTTOM BRACKET Praxis, external bearings, threaded, 68mm; tego Ci zazdroszczę, zewnętrznego łożyskowania, mnóstwo ludzi na zachodzie wsadza praxisa do swoich graveli. Pressfit to pomyłka w ewolucji rowerowej.

Na hamulcach tylko przyoszczędzili, reszta jest idealnie skrojona, nawet złoty łańcuch KMC jest taką wisienką na torcie. Będziesz w specu to poproś żeby go zważyli i napisz ile wyszło.

10 minut temu, JaW napisał:

W środku jest po prostu sprężyna. Są trzy do wyboru, o różnych stopniach twardości. 

Dzięki wszystkim za miłe słowa :)

IMG_20190225_220936.jpg

Konkurencyjne rozwiązanie ma LAUF z widelcem o skoku też 2cm.

Tylko że waży 400 gramów więcej rower, a tu różnica nieodczuwalna w masie.

 

Na filmiku facet nieźle piłuje w dół na tej sprężynce :)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Hamulce akurat są naprawdę mocne, zero obiekcji, a w ogóle nie są jeszcze dotarte. Dobrze poprowadzona linka to tylnego hamulca sporo daje, moim zdaniem. 

13 minut temu, HUN napisał:

Będziesz w specu to poproś żeby go zważyli i napisz ile wyszło.

Ale co, cały rower czy tylko łańcuch? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
3 minuty temu, JaW napisał:

Hamulce akurat są naprawdę mocne, zero obiekcji, a w ogóle nie są jeszcze dotarte. Dobrze poprowadzona linka to tylnego hamulca sporo daje, moim zdaniem. 

Ale co, cały rower czy tylko łańcuch? 

Wszyściuteńko :) 

Łańcuch waży 247gramów czyli nieźle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

Zacny rower. Jako użytkownik Anyroad mogę potwierdzić, że sztyca podsiodłowa działa świetnie, natomiast z przodu przydałby się wynalazek jak Twoim nowym rowerze. Może napiszesz za jakiś czas krótką recenzję Specialized? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin Kwita
10 godzin temu, Fimala napisał:

Nooo w końcu kolejny gravelowy Spec na forum. W koncu nie jestem sam :D Ładnie się prezentuje. 

Ej ja też mam gravela! 😜 Sequoia ma przejechane ze 3500km więc opinię mogę dawać.Ale zazdro u kolegi @JaW  bo Diverge jest super. Sam bym sobie go chętnie kupił. I nawet w moim Specu myślałem o sztycy ale jak się zacząłem wgłębiać w temat to zdurniałem. Czy ze Speca czy inną... Canyon ma fajne, ech kasa kasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
Godzinę temu, Marcin Kwita napisał:

Ej ja też mam gravela! 😜 Sequoia ma przejechane ze 3500km więc opinię mogę dawać.Ale zazdro u kolegi @JaW  bo Diverge jest super. Sam bym sobie go chętnie kupił. I nawet w moim Specu myślałem o sztycy ale jak się zacząłem wgłębiać w temat to zdurniałem. Czy ze Speca czy inną... Canyon ma fajne, ech kasa kasa.

Myśle, żeby iść w Canyonową... Ale $$$ się nie zgadza na ten moment 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod
Marcin Kwita
11 minut temu, Nemrod napisał:

Na ali są odpowiedniki od skośnookich handlarzy

Ktoś ma używa, może się wypowiedzieć na temat jakości. Bo 250$ vs 40$ robi różnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Godzinę temu, Marcin Kwita napisał:

Ktoś ma używa, może się wypowiedzieć na temat jakości. Bo 250$ vs 40$ robi różnicę.

Ciekawa oferta, cena spoko, ale bałbym się chyba w trakcie jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin Kwita
Godzinę temu, JaW napisał:

Ciekawa oferta, cena spoko, ale bałbym się chyba w trakcie jazdy :)

Ja jakoś z góry skreślam wszystko z Ali co mam wsadzić na rower. Nawet pokrowiec przeciwdeszczowy na siodełko był do bani. Ani nie pasował a tym bardziej nie chronił przed deszczem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
Napisano (edytowane)
20 minut temu, Marcin Kwita napisał:

Ja jakoś z góry skreślam wszystko z Ali co mam wsadzić na rower. Nawet pokrowiec przeciwdeszczowy na siodełko był do bani. Ani nie pasował a tym bardziej nie chronił przed deszczem. 

Ja z Ali kupiłem tylko koła. Ale jedne z droższych i zrobiłem research żeby kupić bezpośrednio od producenta bez pośredników. I marka była znana (Litepro)

Edytowane przez HUN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Dzień drugi, porządkowy :)

Ogarnąłem Anyroada, zmieniłem mu pedały na oryginalne, a Candy Pro poszły do Speca. Wymiana mostka na oryginalny, demontaż koszyków. Zabrałem go na myjnię, potem zrobiłem smarowanie napędu. Jutro sesja zdjęciowa przed wystawieniem na sprzedaż. 

@HUN pytał o wagę Speca - po odliczeniu dodatków (koszyk, lampka z uchwytem, mocowanie smartfona) wyszło równe 10 kg - mam rozmiar 56.

Jeszcze kilka fotek, a jutro planuję dłuższą jazdę, o ile pogoda dopisze. 

 

IMG_20190226_181416.jpg IMG_20190226_181601.jpg IMG_20190226_181010.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
6 godzin temu, Marcin Kwita napisał:

Ja jakoś z góry skreślam wszystko z Ali co mam wsadzić na rower. Nawet pokrowiec przeciwdeszczowy na siodełko był do bani. Ani nie pasował a tym bardziej nie chronił przed deszczem. 

Słyszałem dzisiaj opinie ze te wzorowane na Canyonie strzelają koncertowo. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
4 godziny temu, JaW napisał:

Dzień drugi, porządkowy :)

Ogarnąłem Anyroada, zmieniłem mu pedały na oryginalne, a Candy Pro poszły do Speca. Wymiana mostka na oryginalny, demontaż koszyków. Zabrałem go na myjnię, potem zrobiłem smarowanie napędu. Jutro sesja zdjęciowa przed wystawieniem na sprzedaż. 

@HUN pytał o wagę Speca - po odliczeniu dodatków (koszyk, lampka z uchwytem, mocowanie smartfona) wyszło równe 10 kg - mam rozmiar 56.

Jeszcze kilka fotek, a jutro planuję dłuższą jazdę, o ile pogoda dopisze. 

 

IMG_20190226_181416.jpg IMG_20190226_181601.jpg IMG_20190226_181010.jpg

Zacna masa. Na kołach Hunt za 315 funtów masa zeszłaby spokojnie poniżej 9,5 kilo. Karbonowy spec ważył 9,7 kg w salonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Dziś zrobione prawie 50 km, w dobrym tempie. Specu pięknie śmiga po asfalcie, jest wygodny i przyjemny w prowadzeniu. Uzbrojony w koszyk na bidon, lampki, uchwyt na telefon, lustereczko wsteczne i pedały Candy Pro osiągnął gotowość bojową :)

Zauważyłem ciekawą pracę Future Shocka - na stromym podjeździe stanąłem na pedałach będąc w dolnym chwycie i naciskałem z całych sił. Amortyzator zaczął płynnie się uginać, pomagając mi zachować pełną przyczepność - fajna sprawa.

Napęd 105 szybko zmienia przełożenia, da się zauważyć różnicę w porównaniu do Sory, ale nie jest to przepaść. Można lepiej dobrać przełożenia, aby utrzymać odpowiednią kadencję. Zmiana przednich zębatek jest wyraźnie lepsza niż w Sorze. Za to 105 głośniej pracuje :)

Kilka fotek zrobionych o zachodzie słońca :)

 

IMG_20190227_191502.jpg IMG_20190227_192047.jpg IMG_20190227_192336.jpg IMG_20190227_191330.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

Powiem Ci, że na prawdę piękny ten Twój Spec. Kolor bardzo fajny. Taki inny

 

PS. Co to za lampka z tyłu? Z przodu to chyba Knog? Czy też nie trafiłem?

 

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
Godzinę temu, JaW napisał:

Dziś zrobione prawie 50 km, w dobrym tempie. Specu pięknie śmiga po asfalcie, jest wygodny i przyjemny w prowadzeniu. Uzbrojony w koszyk na bidon, lampki, uchwyt na telefon, lustereczko wsteczne i pedały Candy Pro osiągnął gotowość bojową :)

Zauważyłem ciekawą pracę Future Shocka - na stromym podjeździe stanąłem na pedałach będąc w dolnym chwycie i naciskałem z całych sił. Amortyzator zaczął płynnie się uginać, pomagając mi zachować pełną przyczepność - fajna sprawa.

Napęd 105 szybko zmienia przełożenia, da się zauważyć różnicę w porównaniu do Sory, ale nie jest to przepaść. Można lepiej dobrać przełożenia, aby utrzymać odpowiednią kadencję. Zmiana przednich zębatek jest wyraźnie lepsza niż w Sorze. Za to 105 głośniej pracuje :)

Kilka fotek zrobionych o zachodzie słońca :)

 

IMG_20190227_191502.jpg IMG_20190227_192047.jpg IMG_20190227_192336.jpg IMG_20190227_191330.jpg

Nie powinien głośniej pracować. Skąd ten hałas dochodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
6 minut temu, Cris92 napisał:

Powiem Ci, że na prawdę piękny ten Twój Spec. Kolor bardzo fajny. Taki inny emoji6.pngemoji106.png

 

PS. Co to za lampka z tyłu? Z przodu to chyba Knog? Czy też nie trafiłem?

 

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Dziękuję :)

Z przodu zwykły Convoy S2+, a z tyłu fajna lampka Kross Snake Tongue - mocna, daje też światło na boki, lekka i malutka. 

4 minuty temu, HUN napisał:

Nie powinien głośniej pracować. Skąd ten hałas dochodzi?

Kaseta na jałowym biegu - terkotanie jest troszkę wyrazniejsze niż w Anyroadzie. Ale może nówki sztuki tak mają :) W żadnym wypadku to nie przeszkadza, a wprost przeciwnie, ten dźwięk cieszy moje uszy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
1 minutę temu, JaW napisał:

Dziękuję :)

Z przodu zwykły Convoy S2+, a z tyłu fajna lampka Kross Snake Tongue - mocna, daje też światło na boki, lekka i malutka. 

Kaseta na jałowym biegu - terkotanie jest troszkę wyrazniejsze niż w Anyroadzie. Ale może nówki sztuki tak mają :) W żadnym wypadku to nie przeszkadza, a wprost przeciwnie, ten dźwięk cieszy moje uszy :)

To może chodzi Ci o cykanie piasty. Jak chodzi głośniej to znaczy że masz wyższej klasy koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.