JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

Noroad

Kurłaaaa! Zimno, leje, jeździć nie można...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
1 godzinę temu, Noroad napisał:

U mnie też zrobiony upgrade😀. Sztyca CGR i opony z Anyroada tubeless. Czekam aż przestanie lać...

20190315_094217.jpg

Sztyca na pewno doda mnóstwo komfortu i dodatkowo +5 do wyglądu :)

Ale tubelessy z oponkami Gianta? One szersze są (32c), cięższe i bieżnik mają dość agresywny... Nie zniweczy to korzyści z tubelessa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad
20 minut temu, JaW napisał:

Ale tubelessy z oponkami Gianta? One szersze są (32c), cięższe i bieżnik mają dość agresywny... Nie zniweczy to korzyści z tubelessa?

Na takich jeździłem na Anyroadzie i było bardzo okej. Bieżnik producent określa na 70% trasa i 30% off-road. Te oryginalne ze  Speca były łyse a w mojej okolicy często zdarza mi się wpaść w piach. Różnica masy jest niewielka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad
W dniu 15.03.2019 o 10:18, Fimala napisał:

Chciałem właśnie zakupić CG-R. Tylko wszędzie wersje 350mm a ja potrzebuje 400. Daj znać jak sztyca się sprawuje.

Dzisiaj korzystając z pięknej pogody wybrałem się ze Specem na pierwszą jazdę zapoznawczo-regulacyjną. Sztyca działa. Wibracje podłoża są wytłumione bardzo fajnie choć mam wrażenie, że D -fuse Gianta była nieco lepsza. Czekam jeszcze na podróbke Canyona z Ali. Mam nadzieję, że nie skończę na proktologii ;) Prawdziwe wrażenie zrobił na mnie Future Shock. Prosty mechanizm a rzeczywiście działa, nie ogranicza dynamiki roweru, znacząco zmniejsza drgania kierownicy dając dużo komfortu na kostce czy nierównym asfalcie. Na dużych nierównościach potrafi "dobić" co za pierwszym razem nieco mnie zaskoczyło. Z innych pozytywów: 1. Pozycja za kierownicą, sprzyjająca releksacyjnej jeździe, dla mnie praktycznie identyczna z Anyroadem. 2. Obawiałem się  nieco mechanicznych hamulców. Niesłusznie. Modulacja mogła by być nieco lepsza ale siła działania jest więcej niż dobra, można spokojnie dwoma palcami zablokować koła. 3. Siodło - poprawne. Na razie nie zmieniam. Zobaczymy jak będzie po całodziennej jeździe. 4. Przerzutki: działają jak należy, choć nie jest to przepaść w stosunku do Tiagry, na której jeździłem. 5. Koła - jak pisałem zrobiłem tubelessa i jest szczelnie. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Tez dzisiaj jeździłem, 63 km w tym trochę górek, w sumie 659 m przewyższenia. Przyjemnie, aczkolwiek z jednym przykrym incydentem, który mam nadzieję, że szybko minie bez skutków ubocznych. 

Zrobiłem już na Diverge jakieś 500 km. Jeździ mi się niesamowicie przyjemnie, szybko i wygodnie. Mam możliwość testowania różnych siodełek, postanowiłem z tego korzystać - może trafię na takie, na którym będę mógł siedzieć komfortowo 12 godzin? :) No, może chociaż 6 godzin. 

Zauważyłem, że o wiele chętniej korzystam z dolnego chwytu, na Anyroadzie raczej rzadko tak jeździłem i krótkie odcinki. Teraz często i na długo opadam na dolny chwyt i wtedy jeździ mi się najszybciej (ha, ale odkrycie!) i bardzo wygodnie. 

Na minus - Diverge jest bardziej nerwowy w prowadzeniu niż Anyroad. Nie jest to jakaś wada, ten rower tak ma po prostu ze względu na geometrię i opony, ale na początku trzeba się pilnować i jeździć uważnie. Tak samo z  najmniejszą odległością pedału od ziemi, w Diverge chyba jest mniejsza i na zakrętach trzeba uważać i trzymać wewnetrzny pedał w górze. 

Sztyca karbonowa - rewelka, polecam każdemu. Nie dość że wyraźnie lżejsza od fabrycznej, to wygoda na niej rośnie znacząco. Najlepszy upgrade jaki zrobiłem :)

Na koniec dwie fotki zrobione gdzieś blisko końca świata (lub przynajmniej końca cywilizacji). 

20190317_212624.jpg 20190317_161148.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad

Z pedałami nie mierzyłem ale mam podobne odczucia. ( I już nie zmierzę bo Giant spakowany czeka na rozprawę sądową ) Co do nerwowości - nie zauważyłem. Może to właśnie kwestia opon, które zmieniłem od razu. Dużym plusem Gianta jest sztyca D-fuse. Analogicznie w Specu - Future Shock. W Anyroadzie brakowało mi sztywnych osi a często zdarza mi się transportować rower w bagażniku. Generalnie to bardzo podobne rowery i podoba mi się ich "wszędobylskość" I w gruncie rzeczy o to chodzi, żeby koniec końców zapomnieć o sztycach i innych pierdołach i cieszyć się jazdą nie tylko po asfalcie. Wiosna !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simon1981

Witam posiadaczy diverge mam małe pytanie, zakupiłem rower Diverge Elite i ma on innej konstrukcji zacisk niż moje poprzednie rowery. Proszę o infomracje czy jest on prawidłowo w moim założony na rame, chodzi o to że wycięcie zacisku jest asymertyczne względem wycięcia ramy? Jak to położenie wygląda w waszy maszynach?

large.IMG_0786.JPG.31bee222ca481c5bb63ffb1b81b30455.JPG

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

U mnie chyba tak samo jest. 

 

20190321_180112.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simon1981

Dzięki za foto, a jak zacisk się sprawuje, słychać jakieś trzaski? Zawsze w Trekach miałem ten problem, pomagało delikatne przesmarowanie, ale tu sztyca wchodzi idelnie, bez luzu. Tylko ten zacisk mnie zastanawia :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Nie smarowałem zacisku, nic w nim nie trzeszczy. Ale dokręcam go na wyczucie, co w połączeniu z karbonową sztycą nie jest zalecane. Zamówiłem już pastę do karbonu, zakup klucza dynamometrycznego w planach.

Aktualnie trwa kampania pod nazwą: nowe siodło, jak ogarnąć temat? 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simon1981

Sztyca karbonowa u mnie będzie, ale tak za 2 miesiące jak żonie emocje opadną po zakupie tego roweru :) Rowerek bajka, geometria sama zachęca do jazdy na dolnym uchwycie. Przesiadałem się z przełajówki Scotta, gdzie dolny używałem sporadycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simon1981

Panowie, przeglądałem stronę Speca i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat momentu dokręcania osi kół. Z jaką siłą je dokręcacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Hm, jeszcze nie odkręcałem kół, nie było potrzeby. Poza tym klucz dynamometryczny jest dopiero w planach zakupowych na kwiecień. W marcu i tak poszło mnóstwo kasy na cyklozę - siodełko, lusterko, zapasowy łańcuch, skuwacz, szczypce, smary, koszyk na bidon, dwa bidony termiczne Camelbak i jeszcze ze trzy koszulki na lato...

Muszę zacząć się leczyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Śliczny niedzielny poranek. Zrobiona przyjemna wycieczka, 67 km, 700 m przewyższenia, średnia 28 km/h, co jest dla mnie całkiem przyzwoitym wynikiem :) Rowerek niemal sam jedzie, spisuje się świetnie na gładkiej szosie i na dziurawej szutrówce.

Ciśnienie cały czas trzymam maksymalne. Amortyzację biorą na siebie pozostałe elementy roweru - Future Shock, karbonowa sztyca, podwójna owijka na dolnym chwycie. Niedługo powinno dojść karbonowe siodło - oby doszło do porozumienia z moim siedzeniem :) @Noroada jak się miewa Twój Spec? 

 

20190331_121009.jpg
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad

Wiosna. Bociany wracają. 60 km po lesie😀

20190331_165804.jpg 20190331_152740.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simon1981

Noroad po zainstalowaniu opony 32C jest jeszcze sporo miejsca w tylnim trójkącie? Zastanawiam się nad szerszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad

Jest. 40 wejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Nowe zabawki wjechały dziś na chatę :)

Siodło full karbon, made in aliexpress, leciutkie (136g, a fabryczne Toupe Sport 355g), wykonane przeciętnie. Góra siodła ładna, od dołu razi wykończenie, ale dołu się nie ogląda po zamontowaniu :) Zobaczy się jak z wygodą, bo jest dość twarde, pod palcami ugina się tak kilka milimetrów tylko. 

Buty Shimano AM501, pod SPD, o normalnym, cywilnym wyglądzie. Świetnie wykonane, ale uwaga - musiałem wziąć aż numer 45! Mierzylem 44, bo takie mam buty Shimano GR9 i zonk, byly za małe. Na szczęście sprzedawca miał na stanie numer większe. 

No i pedały SPD-platforma, Shimano EH500. Uniwersalne, mają dobre opinie, więc czas zacząć się wpinać :) Życzcie mi zero gleb :)

Umawiam się na fitting. Może jeszcze przed świętami się uda, i wtedy będę już happy :)

20190412_115130.jpg 20190412_121320.jpg 20190412_180053.jpg 20190412_180209.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
14 godzin temu, JaW napisał:

Nowe zabawki wjechały dziś na chatę :)

Siodło full karbon, made in aliexpress, leciutkie (136g, a fabryczne Toupe Sport 355g), wykonane przeciętnie. Góra siodła ładna, od dołu razi wykończenie, ale dołu się nie ogląda po zamontowaniu :) Zobaczy się jak z wygodą, bo jest dość twarde, pod palcami ugina się tak kilka milimetrów tylko. 

Buty Shimano AM501, pod SPD, o normalnym, cywilnym wyglądzie. Świetnie wykonane, ale uwaga - musiałem wziąć aż numer 45! Mierzylem 44, bo takie mam buty Shimano GR9 i zonk, byly za małe. Na szczęście sprzedawca miał na stanie numer większe. 

No i pedały SPD-platforma, Shimano EH500. Uniwersalne, mają dobre opinie, więc czas zacząć się wpinać :) Życzcie mi zero gleb :)

Umawiam się na fitting. Może jeszcze przed świętami się uda, i wtedy będę już happy :)

20190412_115130.jpg 20190412_121320.jpg 20190412_180053.jpg 20190412_180209.jpg

Skoro idziesz na fitting niepotrzebnie siodełko kupowałeś. Na fittingu dobierają rozmiary siodełek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@HUNale ja lubię kupować siodełka :)

No nie, żartuję. Siodło zamówione dawno temu na Ali, wtedy jeszcze nie było zamiaru i decyzji przejścia na SPD i zrobieniu fittingu. Ale miałem w tym samym sklepie mierzony rozstaw kości i na tej podstawie kupuję siodła o szerokości 140 - 145mm. 

Dziś zrobione ponad 65km w SPD. Najpierw do lasu i pierwsze próby wpinania się i wypinania na miękkiej drodze, coby gleby były łagodne :) Specjalnie ubrałem stare i grube ciuchy, telefon też ubrany w pancerne etui. 

No i co? I zero. Wypinanie się z bloków okazało się lekkie, szybkie i intuicyjne. Wpinanie się tak samo. Zero gleb, zero niebezpiecznych sytuacji, i o dziwo - zero stresu. Szybko wypadłem z lasu na asfalt i jazda, znana mi dobrze trasa, wiatr od czoła, kilometry uciekają spod kół. 

SPD ustawione neutralnie, na środkowych pozycjach i te ustawienia okazały się niemal dobre. Po powrocie przesunąłem tylko bloki nieco do przodu, jutro obadam to nowe ustawienie. Jeśli chodzi o samą efektywność jazdy, to raczej nie zauważam różnicy w porównaniu z platformami, ale np na ostrym podjeździe na stojąco odczułem różnicę na plus, zarówno w podciąganiu pedałów do góry, jak i w pewności, że but mi się nie zsunie. 

Czyli jest tak, jak mówią uczeni w piśmie - SPD nie poprawi zauważalnie osiągów, ale poprawi bezpieczeństwo i umożliwi zrobienie bike fittingu. 

Same buty AM501 są świetne. Okazały się bardzo wygodne i podczas jazdy, i podczas chodzenia. Dobra oddychalność, stopa ani trochę nie spociła się (no ale i upału dziś nie było). 

Karbonowe siodło z Ali od razu po powrocie zostało wymontowane. Profil i twardość raczej nie dla mojego tyłka, na sztycę wróciło fabryczne Toupe Sport i cóż, szukam nadal swojego ideału :)

Podsumowując - trzy duże plusy (pedały, buty i jazda w SPD) i jeden minus (chińskie siodełko). Jestem zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN

Mogę Ci dać na testy moje siodełko. Ergona mam. Speca power weź sobie na testy po fittingu.

Siodełka o masie 130g znanych marek osiągają kosmiczne ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Napisano (edytowane)

Z pedałami SPD jest tak, że ciężko fiknąć. W nerwowej sytuacji jak zajmiesz się ratowaniem siebie to wtedy można zapomnieć o wypięciu i zaliczyć glebę :D Kiedyś się zamyśliłem i przed upadkiem sam mi się wypiął.

Kontroluj sytuację po paru jazdach czy Ci się śrubki nie poluzowały, ja tak już zgubiłem jedną 😬

Edytowane przez M.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
13 godzin temu, HUN napisał:

Mogę Ci dać na testy moje siodełko. Ergona mam. Speca power weź sobie na testy po fittingu.

Siodełka o masie 130g znanych marek osiągają kosmiczne ceny.

Wielkie dzięki za ofertę, ale ten Twój Ergon nie ma dziury... Szkoda. 

 

10 godzin temu, M.C napisał:

Z pedałami SPD jest tak, że ciężko fiknąć. W nerwowej sytuacji jak zajmiesz się ratowaniem siebie to wtedy można zapomnieć o wypięciu i zaliczyć glebę :D Kiedyś się zamyśliłem i przed upadkiem sam mi się wypiął.

Kontroluj sytuację po paru jazdach czy Ci się śrubki nie poluzowały, ja tak już zgubiłem jedną 😬

Tak właśnie miałem po powrocie - zajezdzałem przed dom, zapomniałem, że jestem wpięty i buty jakoś tak same mi się wypięły... :)

Które śrubki można zgubić? Piny? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
48 minut temu, JaW napisał:

Które śrubki można zgubić? Piny? 

Te które trzymają bloki pod butem. Przy pierwszych wpięciach blok może trochę wejść głębiej do podeszwy buta i śrubki stają się wtedy luźne.

Nie mówiąc już że jak się zgubi śrubkę to i podeszwa zmasakrowana a i wypiąć się nie da bo blok leci na bok :D

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92
Tak właśnie miałem po powrocie - zajezdzałem przed dom, zapomniałem, że jestem wpięty i buty jakoś tak same mi się wypięły...
Które śrubki można zgubić? Piny? 
Mnie też się wypiął. Szkoda tylko, że na tyle późno, że nie zdążyłem się tą nogą podeprzeć gleba przy podjeżdżaniu metr do przodu. Blok załapał i byłem wpiety prawą nogą. Straciłem równowagę, przewróciłem się na prawą stronę. Owijka potargana, hak wygięty. Hak naprawiony, owijka załatana taśmą izolacyjną w niemal identycznym kolorze. Tak jakbym miał jeszcze glebę zaliczyć to nie wymieniam. Szkoda by było wywalić 51zł na nową owijkę w błoto.

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.