JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

JaW

T

4 godziny temu, Łabędź napisał:

No właśnie - ile monet za komplet?

Kosztują normalnie około 2600, ale wytargowałem ceramiczne łożyska i nieco niższą cenę z racji odbioru osobistego. Jeżdżę i jestem bardzo zadowolony cały czas :)

No i korba zmieniona, mam teraz Praxis Alba 50/34 i też bardzo sobie chwalę. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
W dniu 12.09.2019 o 12:53, JaW napisał:

Ja nie kastruję Diverge z możliwości terenowych, ale wzbogacam go o możliwości szosowe :)

A na stare koła fabryczne mogę założyć opony 35c z dużym bieżnikiem i śmigać w terenie, jeśli bym chciał. 

Roubaix owszem, piękny - ale swoje kosztuje. Jak dla mnie to zdecydowanie za dużo.

@M.C

Oponki GP5000 nie są bynajmniej szutrowymi gumami, ale mają bardzo wytrzymały oplot. Dlatego nie straszne im wysypane kamykami drogi. Jak dla mnie to wystarczy. 

 

Popieram - gravelek ma być uniwersalny a nie tylko w teren ;-).
I tylko jedna uwaga - GP5000 to świetne gumy, mają ekstra wytrzymałość części jezdnej i niestety bardzo średnią ścianek bocznych. Na boczkach mają mało gumy i bardzo łatwo tam przeciąć oplot np spadając z ostrego na boku kamola. U mnie jedna już łatana metodą od @kaido2 bo gdzieś naciąłem ją solidnie i nawet nie bardzo wiem w jakich okolicznościach. Widać, że cięcie poszło od góry po jezdnej (tam sama grubsza guma jest lekko nacięta i do wkładki nie doszło) i zeszło aż po boku gdzie już oplot został przecięty częściowo.

Mnie strasznie ciekawi czy będzie czuć różnice nie tyle wynikająca z wagi (bo to będzie i mam przetestowane po zmianie samych opon i dętek - 0,5kg mniej i inna maszyna ;)) ale te z zastosowania łożysk ceramicznych ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@Zigfir widzę u siebie przyrosty prędkości przy pokonywaniu znanych mi odcinków, i to takie po 3 - 4 km/h. Na pewno znaczenie ma wzrost poziomu mojego wytrenowania, ale nie aż na tyle. Mój kolega (mocny jak koń młodzieniec), kiedy wrócił z krótkiej jazdy próbnej na moim Specu powiedział dosłownie: te koła same się kręcą, i nie chcą się zatrzymać!

:)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
3 godziny temu, JaW napisał:

@Zigfir widzę u siebie przyrosty prędkości przy pokonywaniu znanych mi odcinków, i to takie po 3 - 4 km/h. Na pewno znaczenie ma wzrost poziomu mojego wytrenowania, ale nie aż na tyle. Mój kolega (mocny jak koń młodzieniec), kiedy wrócił z krótkiej jazdy próbnej na moim Specu powiedział dosłownie: te koła same się kręcą, i nie chcą się zatrzymać!

:)

 

Po zmianie samych kół (bez opon)? To całkiem przyjemnie :).

 

Edytowane przez Zigfir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Godzinę temu, Zigfir napisał:

Po zmianie samych kół (bez opon)? To całkiem przyjemnie :).

Jakoś na ich stronie nie bardzo mogę je wyszukać w tej cenie... a nie powiem są inspirujące ;)

 

Nie nie, to byłoby zbyt piekne :) Po zmianie opon, dętek i kółek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
Teraz, JaW napisał:

Nie nie, to byłoby zbyt piekne :) Po zmianie opon, dętek i kółek. 

Ale jakie kuszące ;-). Miałem podobne odczucia po zmianie opon i dętek z WTB Riddlerów z dętkami schwalbe po 250g sztuka na GP5000 i dętki light dzięki czemu urwałem z obu kół pół kilo. Inny rower.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak
W dniu 16.09.2019 o 13:38, JaW napisał:

@tomekjak no pewnie, że widać różnicę - stożki 40 mm wyglądają świetnie! :)

A co do jazdy, to już sama wymiana opon i dętek robi różnicę. Jeśli do tego dodasz leciutkie aluminiaki lub karbony, zysk będzie ogromny, tak, jak piszesz - ponad kilogram lżej. Realnie daje to większe prędkości i rower robi się żywy, zrywny, jest solidny i dopracowany. A wygodna geometria pozwala jeździć w naprawdę długie trasy. 

To postanowiłem, że zmieniam te kowadła 😉 na Hunty i Panaracer Gravelking, a te oryginalne muszę opchnąć.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
1 godzinę temu, tomekjak napisał:

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg

Co do za wersja Huntów? Sam patrzyłem na jakieś letnie kółka z tej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak

Ja wziąłem z oponami, waga kompletu 2548g, odejmując opony ok. 840g, to daje 1708g, ale mleczko pewnie z 50-60g na oponę, to generalnie waga się zgadza.

Edytowane przez tomekjak
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
21 godzin temu, tomekjak napisał:

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg

Zacne kółeczka, lekkie, i zapewne będą wytrzymałe. Zdaj relację z pierwszej jazdy, bo taki spadek wagi na samych kołach na pewno poczujesz. 

Jakie tam masz opony i dętki? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak

Panaracery 700x38, bez dętek. Na razie przejechałem kawałek, jest miękko 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Już po pierwszej jeździe z nowymi pedałami - Look X-track Race. 20191012_143722.thumb.jpg.19ee596263baed276ddeb011ed3a43c7.jpg

Dwustronne SPD z powiększoną powierzchnią styku z butem. To się czuje w czasie jazdy, zmiana jak najbardziej na plus.

20191012_143752.thumb.jpg.46cb6dfb5da02ab2119e843415cdde71.jpg

Poza tym zatrzaski są dość twarde, nawet mimo regulacji na najmniejszą siłę wypięcia. Nie jest to wada, po prostu trzeba się przyzwyczaić - na skrzyżowaniu byłem bliski gleby :)

20191012_143907.thumb.jpg.8ce5cf262e61c33227c72e49e669d3f6.jpg

Pedały wyglądają dobrze, kręcą się lekko, podpierają dobrze stopę w bucie. Polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gkosiak

Dzien dobry czy cena 5500zl za ten rower w chwili obecnej jest dobra? I wart w tej cenie go kupić. Spełnia wszystkie moje wymagania. Mam 180cm i zamierzam kupić rozmiar 56.Prosze o opinię o cenie i opłacalności. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@gkosiak Jeśli to nowy rower, ze sklepu i z normalną gwarancją, to bierz dwa. Jeden sprzedasz z zyskiem, drugi zostawisz dla siebie :)

Warto, jak najbardziej. I rozmiar 56 będzie w sam raz. 

Edytowane przez JaW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rbx

Co generalnie daje wymiana kół? Pytam serio. Warto w to zainwestować?
Ja po zmianie z fitnesowego roweru na diverge e5 2020 czuję ogromną różnicę w lekkości jazdy. Na wiosnę planuję wrzucić gp5000 i nowe dętki, ale czy warto ładować kasę w nowe koła?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@rbx Warto. Fabryczne koła w Diverge są ciężkie, więc każda zmiana robi różnicę. Na wymianie kół, opon i dętek możesz zyskać nawet i ponad kilogram. Przełoży się to na realny wzrost osiągów, od razu wyczuwalny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

No cóż, przyszła pora na... 

We wrześniu natknąłem się przypadkiem na rower z oferty Speca na rok 2020 - Specialized Roubaix Sport:

20191204_190122.thumb.jpg.2e96fdd8bc07645937e1a77ba31e30f2.jpg

https://www.specialized.com/pl/pl/roubaix-sport/p/170245

Piękny rowerek, prawda? Kilkanaście dni przemyśleń, wahań i decyzja - kupuję, ale najpierw muszę porządnie go przetestować. Diverge jest dla mnie bardzo wygodny, mogę na nim jechać cały dzień, i jeśli mam go zmieniać, to na coś równie wygodnego. Czyli co - wizyta w sklepie, rozmowa - mam czekać na telefon, spróbują ściągnąć testowego Roubaix od Speca. I po tygodniu sygnał - rower jest, mogę brać, ale nie wersja Sport, ale nieco droższa Expert:

20191204_191120.thumb.jpg.e54d5cdaadf2a1a8b68ab42cce034f7f.jpghttps://www.specialized.com/us/en/roubaix-expert/p/170242?color=260642-170242

Też karbon, ale na pełnej grupie Ultegra Di2. Lżejszy od Sport o kilogram, waży bowiem 7.6 kg, a w czarnym, matowym malowaniu prezentuje się oszałamiająco. 

20191123_114058.thumb.jpg.8eb8efcdcd6fd00380b595bc77ddace5.jpg

Geometria oczywiście identyczna, więc wsiadam na niego i jeżdżę. Trzy dni i 200 kilometrów później już wiedziałem to, co mi było potrzebne do podjęcia decyzji. 

Zostawiam sobie Diverge, przezbrajam go na elektryczną Ultegrę :)

Roubaix okazał się wygodny po dostrojeniu go do mnie, do moich wymiarów i wymagań. Nieco inna pozycja w siodle, spowodowana sztycą z offsetem jednak obniżyła (takie miałem wrażenie) moje osiagi, zmniejszyła moc pedałowania. Jeżdżąc po znanych mi segmentach odstawałem od czasów, wykręconych na Diverge. A nadmieniam, że w Expercie mamy fabrycznie fajne, karbonowe koła ze stozkiem 38 mm i na oponie 28c, czyli to samo, co mam w Diverge. Do tego kierownica wygieta do góry - też na minus, jakoś gorzej się układałem zarówno w górnym, jak i dolnym chwycie. W sumie bylo dobrze, bez problemu zrobiłem za jednym razem 100 km, ale - na Diverge jednak lepiej. Tylko ta elektryczna Ultegra... No masakra. Kto próbował ten wie, jak Di2 uzależnia. Jakie robi wrażenie. Jak zwiększa komfort jazdy, kiedy na klamce robi się pstryk! i po ułamku sekundy bieg jest zmieniony. Tak tak, z przodu również...

20191204_184800.thumb.jpg.37348567ebf915ce1babaddc8c533ec8.jpg

I powtarzalność - zawsze tak samo szybko i precyzyjnie. I autodopasowanie pozycji przerzutek - nie ma trymowania, nawet na największym skosie przerzutki ustawiają się idealnie, bez obcierania. Ale po co robić skosy, kiedy w trybie Full Synchro przednia przerzutka zmienia się sama wtedy, kiedy trzeba? 

20191204_184832.thumb.jpg.a1429cdab0dcd2d2e021769f6f9f0c61.jpg

Działa to tak: mając z przodu łańcuch na blacie zaczynamy podjazd. Zmieniamy tył na coraz większe zębatki, i kiedy wrzucimy na przedostatnią (prawie największą), wtedy Di2 zrzuca łańcuch z przodu na mniejszą zębatkę, a z tyłu równocześnie przeskakuje o dwie w dół. Miód malina, nie ma problemu z nagłą zmianą obciążenia, wszystko dzieje się błyskawicznie i płynnie. Taki sam myk następuje, gdy mając z przodu łańcuch na małej zębatce wrzucamy z tyłu na coraz mniejsze - dwie zębatki od końca system wrzuca z przodu na blat, a z tyłu przeskakuje o dwie w górę. 20191204_184928.thumb.jpg.4bb46db4ff73d009fad8a9053f362bff.jpg

Sterownik w kierownicy i pochowane kabelki, dwie linki mniej - zmniejszył się bałagan na kokpicie. Dodatkowe górne przyciski na klamkomanetkach pozwalają na wygodną zmianę przełożeń, kiedy jedziemy "na łapach" 

20191204_185033.thumb.jpg.6c6fbc8dc99c61a6d3501142d0f1add5.jpg

Co ważne - mimo że doszła bateria (schowana w rurze podsiodłowej), to waga calego roweru w zasadzie nie zmieniła się, obecnie jest to 9.45 kg. 

20191204_185128.thumb.jpg.69df84f0972cac407ebbb7df7931f03c.jpg

Dużo jeszcze w Di2 różnych smaczków, niemal wszystkie aspekty można sobie skonfigurować, podłączając do komputera i odpalając darmowy program Shimano. W najbliższym czasie postaram się zabrać Diverge na górki, ostre podjazdy - tam elektryka powinna najwyraźniej ujawnić swoje przewagi. 

Gdyby ktoś miał jakieś pytania - postaram się odpowiedzieć. 

  • Lubię to! 3
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Też ostatnio zastanawiam się, żeby nie kupić kompletnej grupy Ultegry Di2. W sumie dalej walczę ze sobą. Ale dalej zostanę z rowerem z hamulcami szczękowymi. Więc najchętniej zmieniłbym cały rower na coś z tarczami i Di2 (chociaż bardziej na Force eTap. No i tu się pojawia problem. Jak zmieniać, to już na taki, który podoba mi się w 120%, bez półśrodków, bo dalej nie będę miał spokoju. A te zaczynają się od 20k PLN 😕

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jhartman

Dzięki@JaW! To jeden z lepszych opisów funkcji i smaczków Di2 jaki czytałem. I tylko nabrałem większej ochoty na nowy rower (koniecznie z Di2 ).

Pozdrawiam,
Jarek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Ojj fajne są te Di2 graty :D zazdroszczę :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@Łukasz_P może warto byłoby zaczaić się na rower testowy? Ten Roubaix Expert, który miałem, będzie do sprzedania w okolicach maja za około 60% ceny wyjściowej, czyli 26 000 - - > 15 000. Może więc jakiś Tarmac?

@jhartman smaczków będzie więcej. Dziś podłączyłem rower do komputera (do czego to doszło...), zainstalowałem Etube i zmieniłem sobie pracę dwóch dodatkowych przycisków, znajdujących się na szczytach klamkomanetek :) Program Etube okazał się prosty w obsłudze, intuicyjny, ilustrowany rysunkami, podświetleniami - trudno coś zepsuć. Dalsze opisy w miarę poznawania systemu. 

@Kruk- nie znałem wcześniej Di2, nawet się nie zastanawiałem jak to działa itp. Dopiero przypadkowe zetknięcie z tym systemem otworzyło mi oczy. To jest coś, na co warto zbierać fundusze, o czym warto marzyć. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Chyba wrócę do tego tematy w przyszłym roku, a póki co będę dalej ujeżdżalni mojego Fuji’ego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.