JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

JaW

T

4 godziny temu, Łabędź napisał:

No właśnie - ile monet za komplet?

Kosztują normalnie około 2600, ale wytargowałem ceramiczne łożyska i nieco niższą cenę z racji odbioru osobistego. Jeżdżę i jestem bardzo zadowolony cały czas :)

No i korba zmieniona, mam teraz Praxis Alba 50/34 i też bardzo sobie chwalę. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
W dniu 12.09.2019 o 12:53, JaW napisał:

Ja nie kastruję Diverge z możliwości terenowych, ale wzbogacam go o możliwości szosowe :)

A na stare koła fabryczne mogę założyć opony 35c z dużym bieżnikiem i śmigać w terenie, jeśli bym chciał. 

Roubaix owszem, piękny - ale swoje kosztuje. Jak dla mnie to zdecydowanie za dużo.

@M.C

Oponki GP5000 nie są bynajmniej szutrowymi gumami, ale mają bardzo wytrzymały oplot. Dlatego nie straszne im wysypane kamykami drogi. Jak dla mnie to wystarczy. 

 

Popieram - gravelek ma być uniwersalny a nie tylko w teren ;-).
I tylko jedna uwaga - GP5000 to świetne gumy, mają ekstra wytrzymałość części jezdnej i niestety bardzo średnią ścianek bocznych. Na boczkach mają mało gumy i bardzo łatwo tam przeciąć oplot np spadając z ostrego na boku kamola. U mnie jedna już łatana metodą od @kaido2 bo gdzieś naciąłem ją solidnie i nawet nie bardzo wiem w jakich okolicznościach. Widać, że cięcie poszło od góry po jezdnej (tam sama grubsza guma jest lekko nacięta i do wkładki nie doszło) i zeszło aż po boku gdzie już oplot został przecięty częściowo.

Mnie strasznie ciekawi czy będzie czuć różnice nie tyle wynikająca z wagi (bo to będzie i mam przetestowane po zmianie samych opon i dętek - 0,5kg mniej i inna maszyna ;)) ale te z zastosowania łożysk ceramicznych ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@Zigfir widzę u siebie przyrosty prędkości przy pokonywaniu znanych mi odcinków, i to takie po 3 - 4 km/h. Na pewno znaczenie ma wzrost poziomu mojego wytrenowania, ale nie aż na tyle. Mój kolega (mocny jak koń młodzieniec), kiedy wrócił z krótkiej jazdy próbnej na moim Specu powiedział dosłownie: te koła same się kręcą, i nie chcą się zatrzymać!

:)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, JaW napisał:

@Zigfir widzę u siebie przyrosty prędkości przy pokonywaniu znanych mi odcinków, i to takie po 3 - 4 km/h. Na pewno znaczenie ma wzrost poziomu mojego wytrenowania, ale nie aż na tyle. Mój kolega (mocny jak koń młodzieniec), kiedy wrócił z krótkiej jazdy próbnej na moim Specu powiedział dosłownie: te koła same się kręcą, i nie chcą się zatrzymać!

:)

 

Po zmianie samych kół (bez opon)? To całkiem przyjemnie :).

 

Edytowane przez Zigfir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Godzinę temu, Zigfir napisał:

Po zmianie samych kół (bez opon)? To całkiem przyjemnie :).

Jakoś na ich stronie nie bardzo mogę je wyszukać w tej cenie... a nie powiem są inspirujące ;)

 

Nie nie, to byłoby zbyt piekne :) Po zmianie opon, dętek i kółek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
Teraz, JaW napisał:

Nie nie, to byłoby zbyt piekne :) Po zmianie opon, dętek i kółek. 

Ale jakie kuszące ;-). Miałem podobne odczucia po zmianie opon i dętek z WTB Riddlerów z dętkami schwalbe po 250g sztuka na GP5000 i dętki light dzięki czemu urwałem z obu kół pół kilo. Inny rower.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak
W dniu 16.09.2019 o 13:38, JaW napisał:

@tomekjak no pewnie, że widać różnicę - stożki 40 mm wyglądają świetnie! :)

A co do jazdy, to już sama wymiana opon i dętek robi różnicę. Jeśli do tego dodasz leciutkie aluminiaki lub karbony, zysk będzie ogromny, tak, jak piszesz - ponad kilogram lżej. Realnie daje to większe prędkości i rower robi się żywy, zrywny, jest solidny i dopracowany. A wygodna geometria pozwala jeździć w naprawdę długie trasy. 

To postanowiłem, że zmieniam te kowadła 😉 na Hunty i Panaracer Gravelking, a te oryginalne muszę opchnąć.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
1 godzinę temu, tomekjak napisał:

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg

Co do za wersja Huntów? Sam patrzyłem na jakieś letnie kółka z tej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak
Napisano (edytowane)

Ja wziąłem z oponami, waga kompletu 2548g, odejmując opony ok. 840g, to daje 1708g, ale mleczko pewnie z 50-60g na oponę, to generalnie waga się zgadza.

Edytowane przez tomekjak
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
21 godzin temu, tomekjak napisał:

Lżejszy o 824gr ale jeszcze nie jeździłem bo pada 🥴

IMG_20190927_203216.jpg

Zacne kółeczka, lekkie, i zapewne będą wytrzymałe. Zdaj relację z pierwszej jazdy, bo taki spadek wagi na samych kołach na pewno poczujesz. 

Jakie tam masz opony i dętki? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekjak

Panaracery 700x38, bez dętek. Na razie przejechałem kawałek, jest miękko 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Już po pierwszej jeździe z nowymi pedałami - Look X-track Race. 20191012_143722.thumb.jpg.19ee596263baed276ddeb011ed3a43c7.jpg

Dwustronne SPD z powiększoną powierzchnią styku z butem. To się czuje w czasie jazdy, zmiana jak najbardziej na plus.

20191012_143752.thumb.jpg.46cb6dfb5da02ab2119e843415cdde71.jpg

Poza tym zatrzaski są dość twarde, nawet mimo regulacji na najmniejszą siłę wypięcia. Nie jest to wada, po prostu trzeba się przyzwyczaić - na skrzyżowaniu byłem bliski gleby :)

20191012_143907.thumb.jpg.8ce5cf262e61c33227c72e49e669d3f6.jpg

Pedały wyglądają dobrze, kręcą się lekko, podpierają dobrze stopę w bucie. Polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.