Skocz do zawartości

6. Szosa / rower szosowy w cenie 7500 zł i powyżej.


Kaos

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, js12 napisał:

A co powiesz na Cannondale synapse carbon disc 105?

Hmm... osiolkowi w zloby dano.Szczerze mysle ze w tym segmencie kazdy rower o ile bedzie dobrze dobrany rozmiarowo bedzie dobrym wyborem i chyba decyzja bedzie uzalezniona od kryteriow nietechnicznych i nie logicznych. Gdybym mial preferencje do krotregokolwiek producenta wybor bylby latwiejszy.

Canondale: 

+ innowacyjne rozwiazania

- z tego co widze rowery w cannondale podobnej konfiguracji co moje pierwotne typy sa drozsze

- waga calego roweru - 7 vs 8 kg

- 105 (Cannondale) vs Ultegra (konkurencja). Ze 105 bylbym de facto zadowolony.

Hamulcow tarczowych nie rozwazalem - w swoich warunkach nie odczulem nigdy braku mocy hamowania. Tu mozna jednak wybrac rozne wersnje hamulcow. 

Edytowane przez Kamil
Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich, bo jest to mój pierwszy post tutaj.😎

Potrzebuje pomocy przy wyborze swojej drugiej szosy. Do tej pory jeżdżę na Tribanie 520 (także taki Decathlonowy standard), ale planuje na zimę przerobić go na swój rower zimowy i w ogóle zrezygnować z MTB.

Rower potrzebuje do startu najpierw w połówce IM, potem pełnym dystansie, czasami jakieś maratony rowerowe.

Mój budżet to ok 10k (na koła mam przeznaczone oddzielne pieniążki), a czas na zakup aż do późnej jesieni, także myśle, że do tej pory z Waszą pomocą się jakoś uporam z tym trudnym tematem.

 

Wymagania:

  • rama karbon
  • osprzęt min 105 / max ultegra - a tak w ogóle to chciałbym SRAM, ale coś nie ma tej firmy niestety w gotowych sprzętach...
  • myśle, że czas już na porządną firmę i mogę zrezygnować z decathlonu, także b'twin odpada
  • nie chce GIANT'a!!!
  • nie chce rowerów typowych do triathlonu, typowych czasówek też nie chce, wolałbym coś bardziej uniwersalnego, ale z dużo bardziej agresywną ramą niż mam obecnie
  • rower ma być nowy
  • jeśli się "zakocham" to pewnie będę w stanie wydać więcej niż 10k, ale wolałbym nie
  • zapomniałem dodać za pierwszym razem - wolę hamulce szczękowe, nie chcę tarcz

 

Od razu mówię, wolę kupić gotowy rower na dobrym osprzęcie, który zjadę do końca (chodzi o napęd), a dopiero potem sobie może wymienię na SRAM (albo pozostanę na Shitmano). Nie chcę składać roweru itp.

Edytowane przez michalma
Odnośnik do komentarza

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXRRETAP/planet-x-ec-130e-sram-red-etap-11-aero-road-bike   SRAM Red Etap 🙂 £2200

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXRRRED/planet-x-ec-130e-rivet-rider-sram-red-11-aero-road-bike SRAM Red £1700

z twoim budzetem to w planet x mozna szalec, bardzo duza gama rowerow to przegladnij ich strone.

wysylka do Polski i kazdy rower idzie jeszcze troche spersonalizowac przy skladaniu zamowienia

Odnośnik do komentarza

W tej cenie jesteśmy raczej nie do pobicia: https://www.rosebikes.pl/rose-article-2659945-2659945  co zresztą potwierdzają zwycięstwa w testach porównawczych.  

Albo najnowszy model, trochę droższy: https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-force-2661733 

Ewentualnie coś z poprzedniej kolekcji: https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-crs-force-886183?product_shape=shiny+white%2Fred-blue&article_size=55cm#configurator   rower już na Ksyrium Elite. 

Wszystkie można konfigurować czyli zmieniać komponenty itd, rower nie przychodzi gotowy z półki tylko trzeba na niego poczekać. 

Odnośnik do komentarza

Merida odpada. Po prostu mi nie odpowiada ich wygląd.

Te Rose wydają się spełniać wszystkie wymagania. Do tego są śliczne w niektórych malowaniach. Jednak nie znam tej firmy. Musze po prostu poczytać na ich temat.

Nie wiem co to za firma. Nie wiem jak z gwarancją. Czy można gdzieś obejrzeć na żywo ich wynalazki. Poczytać trochę testów.

Odnośnik do komentarza

Chętnie prześlę pakiet informacji tylko proszę podać e-mail na priva. Rowery na żywo można obejrzeć we Wrocławiu. Gwarancję realizujemy następująco: jeśli awarii ulegnie część to wysyła się ją do nas (na nasz koszt) my naprawiamy i odsyłamy. Jeśli coś dzieje się z ramą - wtedy zabieramy rower na własny koszt do centrali w Niemczech i jeśli zajdzie potrzeba - przezbrajamy rower w nową ramę. Gwarancja 2 lata na komponenty i 6 lat na ramę nawet jeśli bierze się udział w zawodach - dla nas nie ma problemu. 

Odnośnik do komentarza

Witam

Przyszła pora na zmianę wysłużonego tarmaca na coś nowszego. Mój budżet ok 10 tys za nowy. Szukam roweru do treningów głównie ale nie zaprzeczam że w przyszłości gdzieś wystartuje :) Teren w którym jeżdżę to okolice Babiej Góry, Gorc i Tatr więc teren troszkę górzysty ;) Dystanse jakie pokonuje to od 40 do 120 km . Po wielu wieczorach spędzonych na różnych forach w sumie zdecydowałem że zakupie nowego Treka Emonde Sl6 ale teraz poczytałem o rowerach B'twin i rzucił mi się w oczy model Ultra 920 Cf na ultegrze r8000. Cena podobna jak za Treka tyle że B'twin daje lepsze koła bo kabonowe. W Polsce jest mało opinii na jego temat ale za to w zagranicznych już sporo i prawie same bardzo dobre. Napewno przemawia za mną wyposażenie za taką cenę. I stylistyka ale tu już każdy ma inny gust ;) Co sądzicie o tych 2 rowerach? Jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza

Pojechałem do dwóch sklepów i "przymierzałem" kilkanaście rowerów, jeździłem też na 2 ROSE.

Wybór padł na Giant TCR Advanced 1 2018...

Sprzedawca wiedział (zna mnie), że nie lubie Gianta, ale mówi "co Ci szkodzi, przejedź się". Od pierwszych metrów wiedziałem, że to jest to, a z każdym kilometrem miłość tylko rosła...

Także życie zweryfikowało wybór. Dziękuję wszystkim. Drugi wybór to był ROSE ;-)

Odnośnik do komentarza

Jeździłem na Sequoi mojego kupla ze oryginalnymi kołami. Czułem różnicę.

Minęło kilka miesięcy, zrobiłem 2000 km. Opuściłem kierownicę, tak, że został tylko jeden dystans centymetrowy. Mostek zawsze był w dół. Świetna postawa. Generalnie rower leży mi niesamowicie. Jest komfortowy, szybki, uniwersalny. Bardzo przewidywalny w prowadzeniu, stabilny, zwrotny. Od początku nie podobał mi się wygląd za bardzo ale teraz ma to już gdzieś. Jest jeszcze jedna cecha. Rower świetnie zachowuje się pod obciążeniem. Kiedyś zapakowałem przełajowego Focusa i tak się wywaliłem, że przez tydzień nie miałem czucia w lewej części szczęki. Tutaj fruwam pewniej.

IMG_3345.jpg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Konrad K napisał:

Jeździłem na Sequoi mojego kupla ze oryginalnymi kołami. Czułem różnicę.

Minęło kilka miesięcy, zrobiłem 2000 km. Opuściłem kierownicę, tak, że został tylko jeden dystans centymetrowy. Mostek zawsze był w dół. Świetna postawa. Generalnie rower leży mi niesamowicie. Jest komfortowy, szybki, uniwersalny. Bardzo przewidywalny w prowadzeniu, stabilny, zwrotny. Od początku nie podobał mi się wygląd za bardzo ale teraz ma to już gdzieś. Jest jeszcze jedna cecha. Rower świetnie zachowuje się pod obciążeniem. Kiedyś zapakowałem przełajowego Focusa i tak się wywaliłem, że przez tydzień nie miałem czucia w lewej części szczęki. Tutaj fruwam pewniej.

IMG_3345.jpg

To fakt, geometria tego roweru jest świetna. Mimo pewnych niedomagań roweru nie żałuję jego kupna.

Odnośnik do komentarza

B'twin jeździ na kołach Ultegra, tak napisane jest w opisie na stronie sklepu. To koła z aluminiowymi obręczami. Za te same pieniądze u nas 

https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-crs-ultegra-2660587   Czyli ok 6,6-6,7 kg na kołach Mavic Ksyrium Elite albo DT SWISS R22 Dicut, z możliwością doboru części w konfiguratorze, w tym przełożeń na góry  albo z nowej kolekcji:  https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-two-ultegra-2659942  To tyle jeśli chodzi o rowery o typowo wyścigowej geometrii. 

Jeśli potrzebne byłoby Gran Fondo czyli trochę bardziej wygodny rower do jazdy długodystansowej to mamy to: https://www.rosebikes.pl/rose-team-gf-four-ultegra-2660473 zwykle wygrywa testy porównawcze. 

Edytowane przez Rosebikes
Odnośnik do komentarza

Ten model o który mi chodzi jest na mavic cosmic pro. To jest ten model za 9999zł. Plus 20% rabatu. U państwa jest model fajny x lite four. Też wychodzi ok 10 tys ale na gorszych kołach w tym momencie

Odnośnik do komentarza

Witam 

Szukam nowej szosówki na tarczach. Zainteresowałem się Polskim producentem Kross i modelem vento 7.0 na ultrgrze r8000. Cena teraz za nowy rower ok 8300 zł . Dużo słyszałem o problemach gwarancyjnych, ale bardziej mnie interesuje jak ten rower się sprawuje . Może ktoś ma z was doświadczenia ? Albo zaproponuje coś lepszego do kwoty 10 tys? 

Odnośnik do komentarza

Raczej "polską" marką z chińskimi ramami.

Co do gwarancji to o różnych kosmosach można nawet tutaj na forum przeczytać - gość ma krzywo pospawaną ramę i jest problem xd

Chyba nawet nie spojrzałbym na kross'a mając 10k na rower

https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2018/endurace-cf-sl-disc-8-0.html

https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/lanes-road/bike/nivolet-x78-lc/

Odnośnik do komentarza

Wiem, właśnie ☹️ Ale jednak za taka cenę trudno coś znaleźć na lepszych komponentach. A co do ram to większość jest produkowana w Chinach czy tam Tajwanie .

 

Z canyona to marzy mi się ultimate 🙂 

jeszcze oglądam Giant Tcr advanced 1 z 2018. Za ok 9 tys zł.

Genralnie nie musi być to nowka ze sklepu byle by była w bardzo dobrym stanie . I szukam bardziej sportowej geometrii a nie endurance 🙂

Edytowane przez Gacek89
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Gacek89 napisał:

Genralnie nie musi być to nowka ze sklepu byle by była w bardzo dobrym stanie . I szukam bardziej sportowej geometrii a nie endurance 🙂

Osobiście nie ryzykowałbym używanego carbonu (do tego ultegra i tarcze), nikt tym rowerem nie jeździł na niedzielne przejażdżki z rodziną

Napisz czego wymagasz od roweru bo może się okazać, że nie ma sensu wydawać tych 10k a znajdziemy coś ciekawego dużo taniej.

Na razie mają być tarcze i sportowa geo.

Konieczna ultegra? W końcu 105 ma tę samą liczbę przełożeń

Carbon? IMO, jeśli nie masz zamiaru się ścigać i nie liczą się pojedyncze gramy to bez sensu a dochodzą tylko "problemy" przy serwisie

Odnośnik do komentarza

No właśnie złapałem teraz kontakt z paroma właścicielami Krossa vento i generalnie zachwalają . Wiadomo zdarzają się jakieś drobne wpadki tak jak brak wytłumienia przewodów w rurze ale wydaje mi się ze za takie pieniądze są to wady do przełknięcia 🙂 Chociaż teraz jeszcze zaczynam mocno rozmyślać nad tym Giantem🤔 SzpiceR dlatego wolałbym jednak nówkę 🙂 teren w którym jeżdżę to ok Tatr i Babiej Góry stąd też tarcze . Dystanse to od 50 po jak narazie 100 km i tylko treningowo ale planuje zacząć starty w zawodach dlatego też szukam już czegoś lepsZego 🙂

Odnośnik do komentarza

Witam, pierwszy post :)

Ramy nie Chinskie, Tajwan jak juz, jak wiekszosc marek.

Jezdziłem na vento, od 3.0 do 9.0, bardzo spoko. Czy bym kupił? nie wiem ale przeszedłbym sie po lokalnych dilerach i pogadal o rabacie bo mozna zjechac o 2000 zł mysle.

Gwarancja u takiego lokalnego dilera tez wyglada calkiem inaczej niz w sklepie internetowym.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...