Skocz do zawartości

Piszczące i trące hamulce tarczowe.


Miloszs

Rekomendowane odpowiedzi

OK. Sprawdź przy okazji tłoczki czy są czyste,bo może nie chodzą równio i jeden ucieka wolnie przez co tarcza może haczyć. Jeśli tłoczki chodza równo to zwróć uwagę na sposób wytarcia klockóœ,bo to podpowie Ci jak chodzi tarcza. I być może sprawa najważniejsza - przy wyciąganiu i wkładaniu klocków mogło dojść do zamiany ich miejscami przez co być może będę musiał się na nowo docierać, aby tarcza chodziła płynnie.

Odnośnik do komentarza

Klocki nie były wyciągane, na razie spróbuję jeszcze raz patentu z podkładkami, zaciskaniem klamki i podkładaniem czegoś między klocki a tarczę, jak to nie pomoże to wtedy kolejne kroki - sprawdzanie tarczy itd. Będę informował na bieżąco.

Odnośnik do komentarza

Zapomniałem odpisać
Przejechałem się ostatnio trochę i jest ok, trą ale dużo mniej. Może ten fragment klocka co ocierał bardziej o tarcze się starł. Bawiłem się też trochę szybkozamykaczem, to też pewnie miało swoje znaczenie.

Spider - wymieniłbym z chęcią ale to dość droga zabawa, mam pilniejsze tematy (korba, chwyty).

HTC & TT

Odnośnik do komentarza

Mam dość dziwny problem.

Mam dwa komplety kół, w obu te same tarcze AVID HS1   
na 1 komplecie (koło przednie)... hamowanie jest "ciche"
na 2 komplecie (koło przednie)... piszczy jak diabli

Tarcze odtłuszczane Acetonem (nie zostawia żadnego syfu po odparowaniu)
Nie wiem czemu na 1 komplecie piszczy a na 2 nie.... bardziej interesuje mnie.... Jak temu zaradzić ??

 

 

Odnośnik do komentarza

Wymyj porządnie klocki np. płynem do mycia naczyń i przeszoruj szorstka częścią gąbki. Uważaj tylko aby gąbka nie była tłusta. Wytrzyj do sucha czystą szmatką. Powinno pomóc w każdym racie czyszczenie klocków nie zaszkodzi. Może być też wina samej tarczy. W rowerze kumpla żony problem piszczenia rozwiązała dopiero wymiana tarcz. Odtłuszczanie tarcz klocków ich czyszczenie nie pomagało problem co chwile wracał.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Mam podobny problem z piszczącymi tarczami AVID w tylnym kole. Mam tam wsadzoną 160mm G3CS i piszczały na klockach metalikach shimanowskich, piszczały na półmetalikach z Decathlonu, od wczoraj jeżdżę na półmetalikach Alligator. Na razie cisza, zobacze jak długo ;) Mam jakieś nieodparte wrażenie, że to wina właśnie klocków (być moze czymś zabrudzonych), ale powtierdzi mi się to w najbliższym czasie użytkowania.

Odnośnik do komentarza

Miałem tak jak kolega wyżej na półmetalikach z Decathlonu w M810 i M395. Teraz mam M615 i organiczne klocki. Zestaw spoko ale mocno pyli. W przyszłości zmienie na półmetaliki Zeita.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, artfal napisał:

Może klocki dopasowały się do 1go kompletu. A jak z siłą hamowania na obu kompletach?

Siła hamowanie w obu kompletach podobna...... różnica nie do wyczucia (mam tam też różne opony więc nie da się tego obiektywnie opisać)

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, RainbowHunterPL napisał:

Taaa zacne na przodzie i tyle okładzina odpadła od blaszki....

Aha czyli to norma dla tych klocków.. Z każdymi się tak dzieje i to ich fabryczna cecha? Mi to wygląda na sabotaż... 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL

Mialem 2 komplety P/T i w obu było to samo.... wrzuciłem najtańsze proxy za 12zł i hamują o niebo lepiej i po 1000km nic jeszcze nie odpadło jedyną wadą jest głośne szuranie przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza

Czyli Twoja opinia musi być wiążąca i ostateczna dla wszystkich? Nie pomyślałeś, że może po prostu trafiły Ci się wadliwe klocki? Ja zajeździłem kiedyś Shimanoskie klocki w dwie godziny tzn. że wszystkie klocki Shimano to syf? 

Właściwie odbiegamy od tematu. To nie miejsce na tego typu dyskusje gdyż autorowi do niczego się to nie przyda. 

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Puncu napisał:

Miałem tak jak kolega wyżej na półmetalikach z Decathlonu w M810 i M395. Teraz mam M615 i organiczne klocki. Zestaw spoko ale mocno pyli. W przyszłości zmienie na półmetaliki Zeita.

Wsadziłem teraz Alligatory - półmetaliki - i cisza jak makiem zasiał. Mam nadzieję, ze tak pozostanie dłużej ;) Cena jakie 35 zł za komplet, czyli niewiele więcej niż w decathlonie.

Odnośnik do komentarza

Aktualnie sprawa wygląda tak.

Tarcze wyczyszczone Acetonem... klocki przeszlifowane na papierze ściernym

Efekt 

Pierwszych 10 hamowań cisza... jednak później... pisk wrócił.....

co jeszcze mogę zrobić

1) Odkręcić i ponownie przykręcić tarczę dając pomiędzy tarczę a piastę (na powierzchni przylegania) jakiś smar , może to wytłumi drgania

2) Przeszlifować tarczę drobnym papierem ściernym np gradacja 800 - możliwe że tarcza po 4 sezonach jest już tak "wypolerowana" że mam efekt jak po przejechaniu palcem po szybie.... niestety taka zabawa może oznaczać dużo szybsze zużycie klocków lub/i zniszczenie tarczy

 

Odnośnik do komentarza

Cześć, przepraszam ale trochę odświeżę...

 

Mam dokładnie taki sam problem w krossie b7. Przy prędkościach 23-30 km/h coś dźwięcznie gra od czasu do czasu :) naczytałem się na wielu forach ze chodzi o oponki michelin - niestety posiadam... jest jakaś opcja, żeby zniwelować rezonans na twardym przy tym bieżniku i rodzaju opony? Na miękkim grania nie ma ale do pracy mam cała drogę w asfalcie...

Odnośnik do komentarza

A ja wam coś powiem z mojego doświadczenia.

Jeśli masz jakiś lekki amor powietrzny typu REBA RL co ma dolne golenie puste do 1/5 długości to przekłada to się na sztywność zwłaszcza jak masz zacisk 9mm zamiast przelotówki 15mm, to po pierwsze.

Druga sprawa to to że samo mocowanie zacisku może( nie musi) być lekko o paaarę setnych milimetra krzywo przez co klocki nie układają się idealne prostopadle do tarczy, mało kto na to zwraca uwagę, sposób aby to sprawdzić? Tak jak w sposobie na zaciśniętą klamkę regulujesz zacisk, w tym wypadku patrzyć wystarczy czy podczas dokręcania zacisk nie przekrzywia się do wejść montażowych. Sposób na to jest pod szlifowanie baaardzo delikatne uchwytów montażowych lub jak ma się adapter , lekko go wyprofilowanie. Zabieg takie jest bardzo mozolny ale daje bardzo dobre rezultaty.

 

Najlepszym sposobem jest ustawianie hebla na słuch wraz z patrzeniem pod światło jaki jest prześwit. Ja osobiście mam taki mały luz między klockami a tarczą że ino żyletka by weszła.

To tak w ramach dodatku do tego co Koledzy z forum już napisali.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...