JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

Cris92

Convoy S2+ jest super, ale powiem Ci, że bał bym się, że będę oślepiał kierowców samochodów. Do lasu lampka jest kozak, ale na drogę chyba średnio się nadaje. Sam długo się zastanawiałem nad zmianą mojej obecnej lampki na tego Convoya, ale póki co używam dalej swojego starego Kross Glint. Tym bardziej, że zmieniam rower na szose. Muszę pomyśleć nad czymś innym, ale nie wiem jeszcze co wybrać. Na tył mam upatrzonego już bontrager flare r city. Czekam, aż druga połowa pomyśli, że to genialny prezent

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
3 minuty temu, Cris92 napisał:

Convoy S2+ jest super, ale powiem Ci, że bał bym się, że będę oślepiał kierowców samochodów. Do lasu lampka jest kozak, ale na drogę chyba średnio się nadaje. Sam długo się zastanawiałem nad zmianą mojej obecnej lampki na tego Convoya, ale póki co używam dalej swojego starego Kross Glint. Tym bardziej, że zmieniam rower na szose. Muszę pomyśleć nad czymś innym, ale nie wiem jeszcze co wybrać. Na tył mam upatrzonego już bontrager flare r city. Czekam, aż druga połowa pomyśli, że to genialny prezent emoji1787.png

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka
 

Ja mam ProX Avior I 1000lm i nadal słyszę od kierowców że mnie nie widzieli jak jadę ścieżką rowerową :D

To jest jak z telewizorami, każdy kolejny kupuje się z większą przekątną.

Poza tym Convoy nie ma regulacji siły świecenia? Przecież jak się zmniejszy, to bateria starcza na dłużej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Napisano (edytowane)
37 minut temu, Cris92 napisał:

Convoy S2+ jest super, ale powiem Ci, że bał bym się, że będę oślepiał kierowców samochodów. Do lasu lampka jest kozak, ale na drogę chyba średnio się nadaje. Sam długo się zastanawiałem nad zmianą mojej obecnej lampki na tego Convoya, ale póki co używam dalej swojego starego Kross Glint. Tym bardziej, że zmieniam rower na szose. Muszę pomyśleć nad czymś innym, ale nie wiem jeszcze co wybrać. Na tył mam upatrzonego już bontrager flare r city. Czekam, aż druga połowa pomyśli, że to genialny prezent emoji1787.png

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie trochę oślepia, ale zamontowałem kolimator i jakoś kierowcy nie trąbią na mnie ani nie migają mi długimi. Mam ją skierowaną troszkę w dół. Kiedy tylko mogę to obniżam moc na średnią. Na przyszłą jesień kupię sobie Fenix BC35R - na pewno światła nie braknie :)

Ta lampka Bontrager flare r city fajna, mocna, jednak trochę droga i chyba niewiele światła na boki daje. Ale wygląda zacnie :)

Edytowane przez JaW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Lampkę lepiej widać, kiedy miga, szczególnie w dzień. Przy okazji nie trzeba tak często ładować.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trollu

do jazdy po drogach wystarczy zwykła mała lampka i tak jak Andrzej zauważył - zmienne światło jest szybciej wyłapywane przez ludzkie oko, wystarczy poszukać analogii w światłach ostrzegawczych na różnych wieżach, bojach czy światłach awaryjnych. To, że nie trąbią nie znaczy, że nie robisz komuś na złość

 

a spec super, oglądałem kiedyś, ten amortyzowany  mostek fajna sprawa chociaż mnie nie przekonał :P

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mataman

Jakieś spd by się przydały do tego roweru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
16 godzin temu, trollu napisał:

 To, że nie trąbią nie znaczy, że nie robisz komuś na złość. 

 

No jak pisałem, mam na Convoyu kolimator, lampka nieco w dół - sprawdzałem, błyszczy mocno, ale jak kierowca jadący naprzeciw patrzy przed siebie, to nie jest oślepiony. 

 

3 godziny temu, mataman napisał:

Jakieś spd by się przydały do tego roweru emoji6.png

Oj... SPD... No wiem, ale się obawiam trochę. No i nie jestem przekonany, czy potrzebuję. Pewnie w końcu spróbuję, może nawet w tym roku? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartosh
Napisano (edytowane)
31 minut temu, JaW napisał:

No jak pisałem, mam na Convoyu kolimator, lampka nieco w dół - sprawdzałem, błyszczy mocno, ale jak kierowca jadący naprzeciw patrzy przed siebie, to nie jest oślepiony. 

 

Oj... SPD... No wiem, ale się obawiam trochę. No i nie jestem przekonany, czy potrzebuję. Pewnie w końcu spróbuję, może nawet w tym roku? 

Spróbuj koniecznie. Nie wrócisz już do zwykłych pedałów.

Edytowane przez Bartosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
17 godzin temu, JaW napisał:

No jak pisałem, mam na Convoyu kolimator, lampka nieco w dół - sprawdzałem, błyszczy mocno, ale jak kierowca jadący naprzeciw patrzy przed siebie, to nie jest oślepiony. 

 

Oj... SPD... No wiem, ale się obawiam trochę. No i nie jestem przekonany, czy potrzebuję. Pewnie w końcu spróbuję, może nawet w tym roku? 

Spróbuj SPD-ków - bardzo warto. I na jakiś podstawowy set nie trzeba dużo kasy wydawać :)

Piękna maszyna - żebym miał większy budżet zamiast Tribana kupiłbym własnie Diverge'a - szkoda, że nikt inny nie robi czegoś podobnego do FutureShock'a, którego bardzo zazdroszcze. A -  zajebisty kolor ❣️

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Dziś zjechałem z asfaltu na kilka kilometrów. Droga przez pola, ubita, pełna dołków i dołeczków. I powiem Wam - Future Shock wymiata! Rower płynnie pokonywał wszystkie nierówności, koło nie podskakiwało, nadgarstki nie cierpiały. Jazda bardzo komfortowa, moim zdaniem taki FS dla graveli jest świetnym rozwiązaniem. 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad
Napisano (edytowane)

Mam i ja! Też przesiadka z Anyroada 😉

20190124_113104.jpg

Edytowane przez Noroad
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@Noroad pięknie! :) Gratulacje :) Kupowałeś wysyłkowo? Bo w tle karton widzę.

Też myślałem o tym malowaniu, ale ostatecznie wygrała kawa z mlekiem.

Pisz o wrażeniach itp, dawaj foty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad

 

1 godzinę temu, JaW napisał:

@Noroad pięknie! :) Gratulacje :) Kupowałeś wysyłkowo? Bo w tle karton widzę.

Też myślałem o tym malowaniu, ale ostatecznie wygrała kawa z mlekiem.

Pisz o wrażeniach itp, dawaj foty :)

Tak. Wysyłkowo. Można powiedzieć, że perypetie z Anyroadem opisane w innym Twoim wątku niczego mnie nie nauczyły ;)

A tak poważnie mieszkam w miejscu odległym od sklepów Speca, a trochę uparłem się na ten Future Shock. Jeszcze sztyca do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
26 minut temu, Noroad napisał:

Jeszcze sztyca do wymiany.

No tak, sztyca. Wybrałeś już jakąś? Ja zastanawiam się nad Accent Execute Carbon. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
1 godzinę temu, JaW napisał:

No tak, sztyca. Wybrałeś już jakąś? Ja zastanawiam się nad Accent Execute Carbon. 

Bierz Specową albo Canyona VCLS 2.0. Ja sam się nad nimi zastanawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartosh
15 minut temu, Fimala napisał:

Bierz Specową albo Canyona VCLS 2.0. Ja sam się nad nimi zastanawiam.

Ta Canyonowa warta jest tych ~1100zł ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
41 minut temu, Bartosh napisał:

Ta Canyonowa warta jest tych ~1100zł ? 

Ponoć tak, ale ostatnio myślę, że znalazłem ciekawsze rozwiązanie. Cane Creek eeSilk: https://www.canecreek.com/product/eesilk/

Nie jest carbonowa co jest + w przypadku bikepackingu. Niestety droższa niż Canyon 😥 Pewnie dlatego, że nowość. Jeśli za jakiś czas zejdzie z ceny to może być super opcją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Jest jeszcze chwalona w testach sztyca Ergon:

http://www.ergon-bike.com/en/product.html?a=sattelstuetzen 

Tańsza od Canyona, ponoć lepsza niż Speca CG-R, ale i tak parę stówek trzeba by dać. 

Godzinę temu, Fimala napisał:

Bierz Specową albo Canyona VCLS 2.0. Ja sam się nad nimi zastanawiam.

Dla mnie to chyba na wyrost trochę... Bo w sumie chodzi mi bardziej o wytłumienie wibracji, niż amortyzację. I te sztyce mają dość spory offset, co też mi średnio odpowiada. Chyba kupię prosty karbon od Accenta i najwyżej sprzedam, jeśli nie spełni swojego zadania. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, JaW napisał:

No tak, sztyca. Wybrałeś już jakąś? Ja zastanawiam się nad Accent Execute Carbon. 

Zgarnąłem tę CGR z Allegro z linka @Nemrod😀 Zamówiłem też na Ali podróbkę Canyona. Będzie dla syna. Sprawdzę, która lepsza i dam znać. 

@JaW Czy jeździłeś już dłuższe trasy ( pow 100 km ) i masz porównanie Anyroada z Diverge. Który jest bardziej komfortowy?

Edytowane przez Noroad
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
Napisano (edytowane)

@Noroad, zapodaj linka do tej sztycy z Ali, jeśli można prosić.

Jeszcze na Specu jednorazowej setki nie zrobiłem, najwiecej w jwdno popołudnie to 65 km po płaskim. W sumie już około 250 km na nim mam przejechane. W porównaniu do Anyroada mogę powiedzieć, że jedzie się nieco szybciej, troszkę lżej i tak jakoś bardziej dynamicznie. Myślę, że to dlatego, że Spec ma lżejsze koła, węższe opony semi-slick i nieco inną geometrię, można też lepiej dobrać przełożenie, aby utrzymać odpowiednią kadencję. 

A wygoda? Już wiem, że na Specu nie będzie problemu z dłuższym jazdami powyżej 100 km. W tym względzie jest bardzo podobnie, jak na Anyroadzie. Obydwa te rowery nadają się na długie wycieczki, z tym, że Anyroadem można było śmiało zjechać z asfaltu na jakiś skrót czy po prostu dać się poprowadzić Google Maps (nie zapomnę, jak mnie te mapy poprowadziły przez pole dorodnej kukurydzy). Spec Diverge to raczej asfalt, a z karbonową sztycą może to być nawet kiepski asfalt i można jechać przez cały dzień, ciesząc się z jazdy. 

IMG_20190306_181249.jpg

Edytowane przez JaW
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad
20 godzin temu, JaW napisał:

@Noroad, zapodaj linka do tej sztycy z Ali, jeśli można prosić.

PLN 167.79  21%OFF | Matowy Pełne UD Carbon Fiber Rowerów Sztyca Bike Sztyca Dla Górskie Drogi Rowerowe Części 20 i 5 Stopni 27.2/30.8/31.6*330mm
https://s.click.aliexpress.com/e/orrUxja

21 godzin temu, JaW napisał:

z tym, że Anyroadem można było śmiało zjechać z asfaltu na jakiś skrót czy po prostu dać się poprowadzić Google Maps 

Dlatego myślę o karbonowej sztycy i innych oponach żeby Spec był bardziej uniwersalny. Co do GM mam podobne doświadczenia😀

20180909_160803.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Jest już karbon pod tyłkiem :)

http://accent-bikes.com/produkty/wsporniki-siodla-sztywne/execute-carbon 

Wrażenia z dzisiejszych 45 km - pozytywne, jestem zadowolony. Jest różnica w porównaniu do aluminium, moim zdaniem warta wyłożenia 260 zł. 

Jechałem dziś po miejscami kiepskim asfalcie, opony nabite na twardo, na tyłku spodnie z wkładką żelową. Na aluminium oznaczało to ostre, niemiłe wibracje, a teraz - mmmmm... prawie nie było tego czuć. Dochodziło do mnie (że tak poetycko się wyrażę) nikłe echo odległych nierówności podłoża. Kostka brukowa - owszem, jest terkot, jest przenoszenie nierówności na rower i na mnie, ale o wiele łagodniej, niż jeszcze przedwczoraj. I w ogóle teraz najbardziej czuję podłoże na stopach, w miejscu styku z pedałami. 

Małe dołeczki, większe dołki, poprzeczne pęknięcia asfaltu, kamyki itp - to się czuje. Na to karbon nie poradzi, nie ma cudów, to tylko prosta sztyca. Ale jeżdżąc po normalnych drogach sztyca bierze na siebie znaczny, bardzo znaczny procent niedoskonałości asfaltu i pozwala na naprawę komfortową jazdę. 

Dodam jeszcze, że oryginalna, aluminiowa sztyca wyjęta z roweru waży 360 g. Dla tej sztycy o srednicy 31 mm producent podaje wagę 195 g, czyli sztyca 27.2 waży jeszcze trochę mniej. Ile - nie wiem, nie ważyłem, od razu zamontowałem i w drogę :) I co jeszcze - zbudowana jest solidnie, ma grube ścianki, dyskretne logo, ładną czerń lakieru. 

Moim skromnym zdaniem - warto. 

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noroad

U mnie też zrobiony upgrade😀. Sztyca CGR i opony z Anyroada tubeless. Czekam aż przestanie lać...

20190315_094217.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
25 minut temu, Noroad napisał:

U mnie też zrobiony upgrade😀. Sztyca CGR i opony z Anyroada tubeless. Czekam aż przestanie lać...

20190315_094217.jpg

Chciałem właśnie zakupić CG-R. Tylko wszędzie wersje 350mm a ja potrzebuje 400. Daj znać jak sztyca się sprawuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.