Skocz do zawartości

Jak schudłam

Justyna

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrzucić zbędny tłuszczyk - marzenie sporej ilości naszego społeczeństwa , a i niejednej osoby na Szajbajkowym forum podzielę się z Wami moją historią , może się przyda .

Nie jestem ani dietetykiem ani lekarzem i nie jest to wątek na którym podam wam jakiegoś gotowca typu zjedz rano listek sałaty i popij wodą. Jednak od kilku już lat zdrowe racjonalne odżywianie to mój tzw konik i czytam wiele książek na ten temat . Opowiem jak doszłam do swojej wagi i jak ją utrzymuję ( co jest zwykle trudniejsze niż samo schudnięcie w wielu przypadkach). 

Nie miałam jakiejś ogromnej nadwagi , bo przy wzroście 158 cm ważyłam około 60 kg  ( po 58 kg przestałam stawać na wagę , żeby sobie nie psuć humoru ;) ) . Jak na tak niski wzrost przy drobnej budowie ciała  to sporo . Schudłam około 10 kg , więc była to 1/6 mojego ciała :-).

Od ponad 30 lat jestem wegetarianka a od jakichś 7 weganką . Jednak sam wegetarianizm ani weganizm na pewno nie gwarantuje schudnięcia , bo można jeść biały chleb frytki i zapijać colą - to też będzie wegańskie :-) 

Nie rozpoczęłam diety , po prostu zmieniłam swój sposób odżywiania .  Samo słowo dieta źle się kojarzy . Z odmawianiem sobie i głodzeniem się . Ja uwielbiam jeść i nigdy nie dopuszczam do tego , by być głodna. Jem dużo.

Z jadłospisu wykluczyłam :

cukier ( zastąpiłam niewielkimi ilościami ksylitolu , daktylami itp ) ,

białą mąkę zupełnie i ograniczyłam mąkę pszenną stosując ją wymiennie z innymi ( gryczana , żytnia , z ciecierzycy itp teraz jest obfitość ) 

żywność przetworzoną ( wszystko co paczkowane - sporadycznie takie rzeczy pojawiają się na stole ) 

ograniczyłam tłuszcze ( smażenie na głębokim oleju np ) 

won panierki z bułki tartej

chleb jem pełnoziarnisty ( zwracam uwagę na skład , często bywa oszukany z białej mąki barwiony karmelem np )

Zawsze czytam etykiety produktów

Cukier sypią wszędzie , nawet do warzyw w puszkach , kiełbasy itp