Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak weźmiesz 145 to się nic nie stanie jeśli to wolnobieg.

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

chciałbym się dołączyć do tematu i poprosić was o poradę, waham się pomiędzy nowym tribanem rc100 a rc100 w wersji damskiej (van rysel edr easy biały).  Wiem, że oba rowery nieco się różnią pod względem napędu, jednak podobno geometria roweru damskiego jest taka sama jak zwykłego rc100 (oprócz siodełka i delikatnie węższej kierownicy)  a dodatkowo ma już zamontowane klamkomanetki więc ominął bym problem wymiany tej przerzutki w zwykłym rc100. Myślicie, że warto kupić trochę tańszy rc100 i w niego bardziej zainwestować czy wybrać damską wersję L i przy wzroście 187 cm dokupić dłuższy mostek i cieszyć się jazdą? :D Dodatkowo planuję również po pewnym czasię zainwestować również w jakieś szersze opony 35mm do bardziej polnych dróżek.

Dzięki za porade i mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie. :D

 

#EDIT: I jako, że macie już do czynienia z rowerem to czy przy takim wzroście jak wyżej (187cm) bardziej będzie pasował mimo wszystko rozmiar XL czy L? Jest to dla mnie ważne także z tego względu, że damska wersja nie ma ramy XL.

Edytowane przez fallenn00
Opublikowano

Skoro to tylko różnica kierownicy, to się nie zastanawiaj. No chyba, że jest różowy w kwiatki :D

Generalnie zastanów się czy nie lepiej używanego Rometa nie kupić. Ja się zrosłem z moim T100 ale teraz to już chyba T1000 bo nic z niego nie zostało 🙃😂

20240409_191943.jpg 20240409_190420.jpg 20240409_191959.jpg
Opublikowano

Ja przy 183 cm wzrostu miałem Tribana 100 w rozmiarze L i nie był maławy więc na pewno te kilka cm więcej przyjmie. Wg strony Deca RC100 w rozmiarze L jest przewidziany od 182 do 190 cm wzrostu. Ten damski ma jeszcze jedną zaletę - dodatkowe klamki hamulca na tej górnej, prostej części kierownicy.

Ja jeździłem na oponach 35c - latem na Hutchinson Overide 35c a zimą na Schwalbe Smart Sam 35c 

Opublikowano

Mniejsza rama to zgrabniejsza rama. Jak mam wybór to zawsze wybieram mniejszą.

Opublikowano

Wg Panów specjalistów z chatu na stronie Decathlonu oprócz mostka to rama jest minimalnie niższa niż w przypadku męskiej wersji, ale ma klamkomanetki, kasetę 8 rzędów, dodatkowe klamki hamulcowe i mniej bym musiał w niego pewnie zainwestować. Ale mimo wszystko to damski rower i dlatego się waham i nie mogę zdecydować

Opublikowano

Przecież nie ma napisu na ramie "Designet for women" albo "For women only" więc co się przejmujesz? Myślisz, że tzw. przeciętny Kowalski będzie wiedział, że to damska wersja i krzyczał za Tobą na ulicy: "Patrzcie ludzie, gościu na babskim rowerze jeździ!"? Ilu facetów jeździ na damkach? Tam przynajmniej widać, że to "babski" 😁

3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Jak mam wybór to zawsze wybieram mniejszą.

Kurcze, ja ostatnio jak kupowałem to będąc na granicy rozmiarów wybrałem większy bo się mówi, że większy do jazdy bardziej rekreacyjnej a mniejszy do bardziej spirtowej i za każdym razem jadąc na nim zastanawiam się czy ten mniejszy nie byłby przypadkiem lepszy. Chociaż ten też jest o.k., nic mnie nie boli po jeździe, do kierownicy dosięgam, do pedałów też 😁

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

Bardziej chodziło mi o to, że jak już zamówię, to się może okazać, że ta rama L "damska" jest dużo za dużo mniejsza niż "męska" i może być problem.Niestety tej ramy nie ma nigdzie w sklepie żebym mógł spróbować a nie chciałbym później zwracać i kupować męska wersję. Jednak mimo wszystko przekonaliscie mnie bardziej w kierunku damskiej i sam także skłaniałem się raczej ku tej opcji tylko miałem pewne obawy, jednak przez delikatnie lepszy osprzęt i klamkomanetki zamówię damski. Dziękuję za pomoc.

Opublikowano
3 godziny temu, fallenn00 napisał:

Bardziej chodziło mi o to, że jak już zamówię, to się może okazać, że ta rama L "damska" jest dużo za dużo mniejsza niż "męska"

Tak, wystarczy spojrzeć na geometrie i widać, że rama jest typowo damska,a to oznacza, że przy xl będzie długa jak męska L, ale zawiśniesz na jajach chcąc dosięgnąć gleby.

Decathlon to nie makrokesz, gdzie wszędzie wstawiają tą samą ramę. Tribany w ciągu swojej całej kariery wielokrotnie zmieniały geometrie od sportowych , po bardziej komfortowe.

Opublikowano

Decathlon "typowo damskie" rowery robi przeważnie wymieniając kierownicę na węższą, mostek na krótszy i siodełko na szersze. Tak jest nie tylko z Tribanem ale też z Rockriderem Expl 540. Tu są geometrie, nie wiem czy aktualne ale poza nazwą też raczej niewiele zmieniają (ostatnio mają politykę, że rowery mtb będą się nazywać Rockrider, szosowe Van Rysel, miejskie Elops, itd.) i widać, że wszystkie wymiary są takie same:

triban-100-road-bike-grey.jpg.fca5fcb8ed44a0fd9dd638eef1c41ed9.thumb.jpg.bfc9b847097486f9d072f58d98a3f537.jpg

 

9ef60.thumb.jpeg.c18860061a3fc897279f5342dc37ca65.jpeg

 

Opublikowano (edytowane)

Dwóch różnych "specjalistów" z Decathlonu stwierdziło, że często ta rama jest wybierana przez mężczyzn i powinna pasować, ewentualnie można wymienić mostek na dłuższy dla lepszego komfortu. @kaido2 jeszcze przed twoim komentarzem zamówiłem damski, zobaczymy co przyjdzie a zawsze mogę oddać a jedyne co stracę to trochę czasu.

 

EDIT: @Greg29 podobno te wymiary są aktualne i jedyne różnice to właśnie te o czym mówisz. 

Poza tym nawet jeśli będzie kilka milimetrów różnicy w którąś ze stron to pomijając bardzo długie wycieczki chyba powinno być znośnie przy użytkowaniu rekreacyjnym.

Edytowane przez fallenn00
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Greg29 napisał:

Decathlon "typowo damskie" rowery robi przeważnie wymieniając kierownicę na węższą, mostek na krótszy i siodełko na szersze. Tak jest nie tylko z Tribanem ale też z Rockriderem Expl 540. Tu są geometrie, nie wiem czy aktualne ale poza nazwą też raczej niewiele zmieniają (ostatnio mają politykę, że rowery mtb będą się nazywać Rockrider, szosowe Van Rysel, miejskie Elops, itd.) i widać, że wszystkie wymiary są takie same:

 

 

 

 

Piękny kwiatek, dla męskiego na stronie widnieje damska geometria, zresztą teraz tak jak patrze to wszędzie ją widzę. :D

Porównywałem kiedyś te 2 rowery( bo miałem na sklepie u siebie) i miały zupełnie inne geometrie. Ale OK

Edytowane przez kaido2
  • Lubię to! 1
Opublikowano
Godzinę temu, kaido2 napisał:

Porównywałem kiedyś te 2 rowery( bo miałem na sklepie u siebie) i miały zupełnie inne geometrie.

A no widzisz, ja miałem tylko statego Tribana 100 a geometrię wersji damskiej widziałem tylko w necie i w necie czytałem, że są takie same. Nigdy nie miałem możliwości ich porównać na żywo 

Opublikowano
21 minut temu, Greg29 napisał:

A no widzisz, ja miałem tylko statego Tribana 100 a geometrię wersji damskiej widziałem tylko w necie i w necie czytałem, że są takie same. Nigdy nie miałem możliwości ich porównać na żywo 

Nie wiem dlaczego i nie wnikam nawet, ale ta geometria dokładnie damskich wersji Tribana pojawia się wszędzie. Mam stara 5-kę i tam geometria jest zupełnie inna jak np w późniejszej 500 na rzecz większego komfortu ( było porównywane organoleptycznie przeze mnie, nawet na internetach wtedy pisano) RC500 czyli następca oprócz prześwitu również miał zmienianą geo  względem starej 500, żeby np na offroadzie nie było zbyt szosowo. geometrie które wtedy podawał decathlon dla tych rowerów były różne, ale zgodne z realiami. 100-ka była 500-ką tylko pod szerszy laczek, damska wersja miała typową geometrię damska, czyli pod długie nogi i krótki tułów ale . Pamiętam też, że oprócz porównywania tych rowerów organoleptycznie ( Triban 100) poprzez przymierzenie się i pomiary, to wtedy  i tabele z wymiarami również były inne, dlatego tak szczerze w obecnej chwili jestem lekko zdziwiony ?

No nic, chłopak najwyżej sobie da mostek 130 na - i nauczy się jeździć w terenie bo toe overlap w tej sytuacji raczej wystąpi.

Opublikowano

Dziwne tylko, że Panowie z serwisu, którzy mają te rowery na co dzień twierdzą, że są takie same bądź minimalnie różniące się. No ale może zależy im tylko żeby wepchnąć komuś coś droższego a później bujają się że zwrotami. Zobaczymy co przyjdzie.

Opublikowano (edytowane)

To jak, takie same, czy minimalnie różniące się, bo przy geo endurance to już robi sporą różnice? Robi :) 1,5 cm krótszy i to jest zupełnie inny rower :D

Wiidać  jacy wiarygodni są Panowie z serwisu ;) Ale , mnie to wcale nie dziwi, bo żeby dokulać się swoim Trybsem po zakupie, to regulacje i w sumie wszystko aby nim w ogóle jechać robiłem sam poza sklepem( w końcu jestem też mechanikiem), bo pan serwisant nie ogarniał. Tak, że duże XD :D Później maiłem tam kilku znajomych w tym gościa na warsztacie i tak:

" Stary wpuść mnie na moment , bo gość z działu rowerowego...  jak zwykle nie ogarnia" i on w śmiech, ale : Decathlon to głównie dzieciaki studenciak,i którzy tam dorabiają i nie zawsze z tematem są za pan brat nawet na podstawowym poziomie ;)

 

A jak kilku znajomych to:

Można było porównywać rowerki, można było nawet testować rowerki ;)

Edytowane przez kaido2
Opublikowano

No cóż, takie dostałem informację od 4 innych osób a tylko jedna z nich pracujących na serwisie stwierdziła, że jeżeli się różnią to "o parę milimetrów" reszta brnęła że takie same, na stronie wymiary też takie same więc komuś trzeba uwierzyć 😁. Ale teraz to już tylko narzekanie a jeszcze nawet nie "przyszedł".

Opublikowano

A ja oddałem mojego tribana na serwis. Jak pisałem w zeszłym roku zerwał mi sie gwint haka przerzutki i według wielu specjalistów z serwisów różnorakich rower nadawał sie jedynie na śmietnik lub do wymiany całej ramy

Ostatecznie przy pomocy kleju do gwintów przerzutka Microshift 8 siedzi dosyć stabilnie w ramie, teraz czeka ją regulacja. Mogłem zrobić to sam, ale z uwagi na fakt że za chwilę oczekuje powiększenia rodziny, to nie mam siły sie w to bawić.

Także triban wraca do gry. :)

 

Jak chodzi o rozmiar to ja mam 180-181 cm i wybrałem M. Jak dla mnie jest to dobry rozmiar, pozycja nie jest wyciągnieta jakoś specjalnie i jeździłem nim dystanse 100 km bez bólu pleców. Zresztą przy mniejszym rozmiarze jest też trochę wygodniej w dolnym chwycie, dłużej da sie w nim wytrzymać, choć im człowiek starszy to jest to mniej komfortowe. Przed kupnem warto przejechać choć kawałek w róznych chwytach kierownicy i sprawdzić czy dajemy radę 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
2 godziny temu, tygrysek napisał:

według wielu specjalistów z serwisów różnorakich rower nadawał sie jedynie na śmietnik lub do wymiany całej ramy

Bez komentarza, ale niestety takich mamy dziś miszczy.

Opublikowano
W dniu 11.04.2024 o 11:15, kaido2 napisał:

Nie wiem dlaczego i nie wnikam nawet, ale ta geometria dokładnie damskich wersji Tribana pojawia się wszędzie. Mam stara 5-kę i tam geometria jest zupełnie inna jak np w późniejszej 500 na rzecz większego komfortu ( było porównywane organoleptycznie przeze mnie, nawet na internetach wtedy pisano) RC500 czyli następca oprócz prześwitu również miał zmienianą geo  względem starej 500, żeby np na offroadzie nie było zbyt szosowo. geometrie które wtedy podawał decathlon dla tych rowerów były różne, ale zgodne z realiami. 100-ka była 500-ką tylko pod szerszy laczek, damska wersja miała typową geometrię damska, czyli pod długie nogi i krótki tułów ale . Pamiętam też, że oprócz porównywania tych rowerów organoleptycznie ( Triban 100) poprzez przymierzenie się i pomiary, to wtedy  i tabele z wymiarami również były inne, dlatego tak szczerze w obecnej chwili jestem lekko zdziwiony ?

No nic, chłopak najwyżej sobie da mostek 130 na - i nauczy się jeździć w terenie bo toe overlap w tej sytuacji raczej wystąpi.

Triban 100, Triban RC 100 i Triban Easy Women zawsze miały taka samą geometrię. Sam z 5 lat temu dzięki opiniom tutejszych ekspertów zrezygnowałem z zakupu"damskiej" wersji bo podobno miała miec inną geometrię nieodpowiednią dla mężczyzn. Jaki czas poźniej jak moja wiedza rowerowa się powiększyła zajrzałem z ciekawości w tabele dotyczące geometrii i okazało się, że "forumowi eksperci" się mylili. Rama "męska" i "damską" były i są takie same!!!

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie haków mój plan C gdy będzie problem to hak uniwersalny.

Czarny montowany od wewnątrz - problem z wyznaczeniem otworów. Od wewnątrz też nie przewiercisz.

Druga opcja to srebrny 3.5cm ten z przesuniętą linią haka do wewnątrz. Łatwiejszy montaż.

+ jest taki, że jak pasuje to mamy zapas w razie W. 

Mimo sentymentów to rowerki używane tanieją i za 4-5k to już można kupić coś w miarę ciekawego.

 

https://pl.aliexpress.com/item/32771592664.html?gatewayAdapt=glo2pol

 

i ten wygląda OK https://pl.aliexpress.com/item/1005005166700812.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailBottomMoreOtherSeller.39.45ea4091s4X4GQ&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=107e07ba-045f-4f4b-b0a0-ceb9663f2248&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:107e07ba-045f-4f4b-b0a0-ceb9663f2248,tpp_buckets:668%232846%238115%232000&pdp_npi=4%40dis!PLN!10.48!10.47!!!18.65!18.62!%402103854017131123980066256e1349!12000031943966172!rec!PL!1671190062!&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller|query_from%3A

TJ00192-2 (1).jpeg TJ00192-5.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Z tymi używanymi to prawda, można kupić fajne egzemplarze dosyć niedrogo.

Z tym że ja Tribana nie traktuje w skali rozsądku czy ekonomii. Pozwolił mi on po wielu latach wrócić do jazdy rowerem w bardziej sportowy sposób, wydałem na niego i jego "usprawnienia" pewnie z 3x tyle co był on wart. Dalej pewne elementy w nim bądź wkurzają lub budza obawy co do ich niezawodności, ale na asfalcie daję banana gdy sie ciśnie

Na codzień poruszam sie Marinem 4Corners bo jest on wolniejszy od Tribana i mniej odstaje od roweru trekkingowego żony czy brata bliźniaka. Tribanem ruszam od święta ale jego lekkość daje sporo radości

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
W dniu 13.04.2024 o 05:26, Raphael80 napisał:

Triban 100, Triban RC 100 i Triban Easy Women zawsze miały taka samą geometrię. Sam z 5 lat temu dzięki opiniom tutejszych ekspertów zrezygnowałem z zakupu"damskiej" wersji bo podobno miała miec inną geometrię nieodpowiednią dla mężczyzn. [b]Jaki czas poźniej jak moja wiedza rowerowa się powiększyła zajrzałem z ciekawości w tabele dotyczące geometrii i okazało się[/b], że "forumowi eksperci" się mylili. Rama "męska" i "damską" były i są takie same!!!

I okazało się, że wszędzie jest ta sama tabelka , a w rzeczywistości te rowery miały inne geometrie, ba x lat temu  przy danym modelu triba wisiała prawidłowa tabela. 3: 5 lat temu jak się pojawiły pierwsze T100 porównywałem te rowery na sklepie z kolegą z serwisu i wymiary były inne , adekwatne do tamtejszych danych w tabelach .  Damska wersja była krótsza i wyższa, męska dłuższa i niższa.

Opublikowano

@kaido2 Tabale sprawdzełm w w 2019 roku.  Na tej samej ramie od początku budowane też są Tribany 120 czy Woman Regular. 

Tutaj masz porównanie geometrii Tribana 100 i  i Tribana Woman Regular z 2019* r. https://bikeinsights.com/compare?geometries=5f1c06da3ef457001759b1c5,5d027f5913d064001794711a,

https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/race_klasyczne/triban/64900/regular

Oczywiście mozesz dalej się upierać, że decathlon miał gdzieś optymalizację kosztów produkcji i specjalnie dla najbardziej budzetowego szosowego "roweru dla kobiet" czyli Tribana Easy Women  zbudował specjalną ramę ale już tę bardziej wypasioną zrobił na męskiej 🙃

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...