Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Raphael80 napisał:

@kaido2 Tabale sprawdzełm w w 2019 roku.  Na tej samej ramie od początku budowane też są Tribany 120 czy Woman Regular. 

Tutaj masz porównanie geometrii Tribana 100 i  i Tribana Woman Regular z 2019* r. https://bikeinsights.com/compare?geometries=5f1c06da3ef457001759b1c5,5d027f5913d064001794711a,

https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/race_klasyczne/triban/64900/regular

Oczywiście mozesz dalej się upierać, że decathlon miał gdzieś optymalizację kosztów produkcji i specjalnie dla najbardziej budzetowego szosowego "roweru dla kobiet" czyli Tribana Easy Women  zbudował specjalną ramę ale już tę bardziej wypasioną zrobił na męskiej 🙃

 

 

Nie upieram się tylko piszę z czym się spotkałem na żywo, dlatego do wszystkich tabelek z Decathlonem związanych podchodzę sceptycznie i dany rower po prostu mierzę i przymierzam. Ufając tabelkom można się po prostu przejechać.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.04.2024 o 19:55, FalconHeavy napisał:

Skoro to tylko różnica kierownicy, to się nie zastanawiaj. No chyba, że jest różowy w kwiatki :D

Generalnie zastanów się czy nie lepiej używanego Rometa nie kupić. Ja się zrosłem z moim T100 ale teraz to już chyba T1000 bo nic z niego nie zostało 🙃😂

20240409_191943.jpg 20240409_190420.jpg 20240409_191959.jpg

Patrząc jakie tutaj masz koła to widzę że jednak nie z wersji fabrycznej. Na czymś zawsze muszą zaoszczędzić sprzedając gotowy produkt w sklepie. To samo u mnie koła orginalne zmieniłem na składane. Też od dt Swiss 🙂

Edytowane przez Rowerowa Szajba
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem koła z tribana rc520 - te słynne co to niby ciężko się gumę zakłada. Tylna felga pękła od środka, więc wstawiłem nową felgę DT r500DB. Natomiast piasty z tych tribanów na maszynkach są rewelacyjne o dziwo. Nic przy nich nie grzebałem i kręcą się jak głupie. Z chęcią bym przód też wymienił ale nie chcę przed majówką przekombinować bo trochę już zmian weszło.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Wiem że to temat o gravelu ale śledzę ten temat. Akurat ja mam szosę i zawsze misie podobały koła na obręczach dt swiss. U mnie oba koła zmieniłem tylko na o reczach r460, piastach novatec i szprychach sapim laser cieniowane. 

Opublikowano

Z tego co widzę to @FalconHeavy przede wszystkim ma hamulce tarczowe, a to moim zdaniem najbardziej zmienia bezpieczeństwo jazdy w Tribanie. Szczęki w Tribanie jednak hamują słabo.

Opublikowano (edytowane)

Jako że zastawiam się nad zakupem pierwszego baranka przyglądałem się tematowi.

Nie jeździłem nigdy na tego typu  rowerze. Czy warto go kupić na początek żeby zobaczyć czy takie coś mi odpowiada ? Czy lepiej dołożyć do czegoś lepszego ? 

EDIT: Jeżeli zdecyduje się już na zakup czy jest jakiś element który na początek trzeba wymienić dla komfortu jazdy ? Jestem świadomy że za tą cenę nie ma co za dużo oczekiwać i upgrade na lepsze podzespoły może się równać z kupnem droższego modelu.  Jednak chce po prostu spróbować jazdy na tego tego typu rowerze. Wcześniej głównie toporne MTB. Nie kręcę jakichś dużych kilometrów. Zwykle jazdy weekendami, rzadziej w tygodniu ale może i po zakupie tego czy innego modelu się to zmieni. Nie chcę też na początek wydawać jakiejś fortuny narazie bo wiem że rower raczej przez większość tygodnia będzie stał. 

Edytowane przez sobiehombre
Opublikowano

Hmmm.... jeśli chodzi o różnicę o której mówisz to mam mtb z tarczówki i tego sobie nie wyobrażam żeby jeździć inaczej. Co do szosy fakt orginalne okładziny maja problem te od tektro (po prostu słabo hamują). Dlatego wymieniłem okładziny na shimano r55c4 co zdecydowanie lepiej się sprawdza i lepiej hamuje. A docelowo mam w planie założyć okładziny swiss stop. Co nie zmienia faktu że w deszczu spada wydajność takiego ogumienia ale i moja prędkość gdyby się zdarzyło że mnie deszcz dopadnie. Czego raczej nie lubię i staram się szosa jeżdzić jednak w suchych warunkach. Jeśli o to ci chodziło.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Rowerowa Szajba napisał:

Hmmm.... jeśli chodzi o różnicę o której mówisz to mam mtb z tarczówki i tego sobie nie wyobrażam żeby jeździć inaczej. Co do szosy fakt orginalne okładziny maja problem te od tektro (po prostu słabo hamują). Dlatego wymieniłem okładziny na shimano r55c4 co zdecydowanie lepiej się sprawdza i lepiej hamuje. A docelowo mam w planie założyć okładziny swiss stop. Co nie zmienia faktu że w deszczu spada wydajność takiego ogumienia ale i moja prędkość gdyby się zdarzyło że mnie deszcz dopadnie. Czego raczej nie lubię i staram się szosa jeżdzić jednak w suchych warunkach. Jeśli o to ci chodziło.

Poniekąd o to.

Ale tez o to, że koła w Tribanie się bardzo rozcentrowują a i same ramiona hamulców ciężko poddają regulacji. Mam takie doswiadczenie, że pół wieczora spędziłem kiedyś na ustawieniu hamulców na stojaku na błysk, tj. do momentu że hamulce od razu łapią po delikatnym wciśnięciu klamki a jednocześnie przy normalnym obrocie nie szoruja o obręcze (to sprawdzałem na słuch czy słysze jakieś szorowanie). I co z tego skoro po 1-2 jazdy ramiona hamulca się poluzowały a koło rozcentrowało do tego stopnia, że żeby nie szorowało musiałem znacznie zmniejszyc siłę hamowania.

Już najtańsze vbraki w komunijnym góralu z końca lat 90. dawały znacznie lepsze i stabilniejsze hamowanie niż szczęki z tribana.Rozumiem że kierownica baranek narzucała de facto wybór szczęk jako hamulców do składanego po taniościach tribana ale to jest największa wada tego roweru jako że nie jest to rower ograniczony tylko do jazdy po asfalcie. 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
6 godzin temu, kaido2 napisał:

Nie upieram się tylko piszę z czym się spotkałem na żywo, dlatego do wszystkich tabelek z Decathlonem związanych podchodzę sceptycznie i dany rower po prostu mierzę i przymierzam. Ufając tabelkom można się po prostu przejechać.

Podsumowując decathlon myli się ty natomiast w swoich pomiarach jesteś nieomylny. 😁

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Raphael80 napisał:

Podsumowując decathlon myli się ty natomiast w swoich pomiarach jesteś nieomylny. 😁

Chłopie , zaczynasz wyjeżdzać innadinterpretować to o czym napisałem.Wpominam któryś już raz z kolei , że piszę o tym z czym się na żywo spotkałem organoleptycznie w sklepie. I piszę to tylko po to by pewne rzeczy mieć na uwadze, zwłaszcza , że z Decathlonem miałem trochę inne relacje jak zwykły szary klient sklepu. Dotarło?

Edytowane przez kaido2
Opublikowano

Raz piszesz, ze "x lat temu  przy danym modelu triba wisiała prawidłowa tabela". Kilkanascie godzin poźniej jak wkleiłem ci dane z tamtego okresu twierdzisz, że do tabelek w decathlonie trzeba podchodzić sceptycznie.  🙃 

Z moje strony  EOT. 

Opublikowano

Oryginalne dane wklej. Pamiętam , że w tabelach wymiary dla wersji męskiej i żeńskiej były różne,obecnie jest jedna tabelka wszędzie stąd? Należy do tego podchodzić sceptycznie. Geometria tych rowerów się nie zmieniła ( Trib100 i damski odpowiednik), zmieniła się tylko konfiguracja. Od samego początku w tej retoryce piszę tylko jak eidać ciężko zrozumieć.

Opublikowano

Panowie, może wystarczy w tej kwestii napisać pytanie do Decathlona np. tego w Piasecznie. Oni bardzo szybko i zazwyczaj konkretnie odpowiadają. :)

Opublikowano

Panowie prośba o pomoc.

Niestety przerzutka jaką dostałem w fajnej promocji czyli taka jak niżej nie jest kompatybilna z klamkomanetką. Dokonujac zakupu na szybko kierowałem sie frazą kompatybilne z Shimano a tu się okazało, że tylko z MTB

https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-tylna-microshift-7-8rzedowa23x78-kompatybilna-z-shimano-dlugi-wozek-max-tryb-28-36t-min-tryb-11-12t-pojemnosc-45t-new-p-24853.html

 

Teraz pytanie czy po taniości to byłoby kompatybilne np. z czymś takim, taką super podstawową manetką shimano

https://allegro.pl/oferta/manetka-shimano-sl-rs45-8rz-8-rzedow-tylna-13909039056

 

albo ewentualnie z 7 rzędową taką jak ta

https://allegro.pl/oferta/manetka-przerzutki-shimano-sl-tz500-7-rz-prawa-13269358101

 

tak wiem że to juz jest druciarstwo w wersji ultra ale mi nie zależy specjalnie na jakieś super zmianie biegów w tribanie, to ma byc lekki rower do dojazdu po płaskim do roboty, coby nie ciągać ze sobą znacznie droższego marina pod biedronkę na zakupy. Da to radę, czy jest to uz bez sensu?

Tak wi

 

 

Opublikowano

Jesteś pewny, że nie jest kompatybilna? Z tego co kojarzę, do 9 rzędów grupy mtb i szosowe są kompatybilne. Tzn. na pewno 8 i 9-rzędowe, może moja wiedza jest niepełna i może 7-rzędowe nie są kompatybilne 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

9-ki są kompatybilne, bo zamieniam tak kasety w szosie jak jadę ultramaraton po górach na  kasetę MTB. Grupa Deore w gravelu też działa idealnie z klamkomanetką szosową, tam nawet mam wstawioną przerzutkę 8s Altusa, działo set cacy, ale do 7s najlepiej założyć obecnie przerzutkę 6/7s  np Tourneya.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Greg29 napisał:

Jesteś pewny, że nie jest kompatybilna? Z tego co kojarzę, do 9 rzędów grupy mtb i szosowe są kompatybilne. Tzn. na pewno 8 i 9-rzędowe, może moja wiedza jest niepełna i może 7-rzędowe nie są kompatybilne 

Nie nie jestem pewny w ogóle

Taką informację że nie jest kompatybilna dostałem z serwisu centralnego Decathlonu, że się nie da i nie opłaca, a oni robić tego nie bedą bo to takie stare wszystko jest i niefajne. Może sie da, ale im się nie chce (co byłoby z kolei całkiem kompatybilne z moim doświadczeniem że wiele serwisów rowerowych ma w głebokim poważaniu klientów z tanimi rowerami, nie chcę im sie przy nich grzebać i najlepiej odesłać na Berdyczów_)_

 

Chyba musze sam zbadać temat i to ogarnąć Potwierdzam wiem uwagi kolegow że przy rowerze na koniec zostajemy sami do roboty. :)

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

A Decathlon taki cudowny i specjaliści :D Wiem coś o tym, bo nadal mam tam znajomych i wiem, że jeżeli coś im sie nie opłaca, nie wiedzą, nie chcą, to wcisną każdy kit by spławić klienta :)

Microshift = Shimano, ale SH RD-TY300 kupisz już w okolicach 3-ch dych

Jeżeli chodzi o przerzutki to dobrze też działają ichnie b'twin mega 36 z 7-kami,8-kami i 9-kami z tym , ze wołają za to 9 dych jednak jak ktoś chce pakować  z tyłu talerze jak w xt-ku to  wtedy taka przerzutka jest dobrą opcją.

 

Jaki napęd 7s?

Edytowane przez kaido2
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, kaido2 napisał:

A Decathlon taki cudowny i specjaliści :D Wiem coś o tym, bo nadal mam tam znajomych i wiem, że jeżeli coś im sie nie opłaca, nie wiedzą, to wcisną każdy kit by spławić klienta :)

Microshift = Shimano, ale SH RD-TY300 kupisz już w okolicach 3-ch dych

Jeżeli chodzi o przerzutki to dobrze też działają ichnie b'twin mega 36 z 7-kami,8-kami i 9-kami z tym , ze wołają za to 9 dych jednak jak ktoś chce pakować  z tyłu talerze jak w xt-ku to  wtedy taka przerzutka jest dobrą opcją.

 

Jaki napęd 7s?

Czyli twoim zdaniem mogę próbować zgrać tą przerzutkę z klamkomanetką prawą Shimano Claris 8 rzędów i jest szansa że będzie to działać? Mój napęd to korba 1 rzędowa jajowata 36 zębów i kaseta jakaś 8 rzędowa 12-30. Kaseta Shimano, nie do końca wiem jaki to jest konkretnie model

Fakt, ze hak przerzutki jest troche skrzywiony ale nie bardziej niż był rok temu, a wtedy 6-7 z 8 biegów na nim działalo - a tyle mi wystarczy, to rower do jazdy do roboty i po płaskim jak stół Mazowszu

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Do klamki Clarisa, najlepiej użyć przerzutki 8s, ale z RD_TY300 tez powinno to prawidłowo działać. W starej już wrzucanie jest dość ułomne? Wymiana kółek powinno załatwić sprawę, no chyba , ze się wyrobiła na nitach. Z tego co pamiętam to w tych Tribach była właśnie RD-TY300 Tourneya, a to są dość żywotne przerzutki.

Co się z napędem dzieje?

 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, kaido2 napisał:

Do klamki Clarisa, najlepiej użyć przerzutki 8s, ale z RD_TY300 tez powinno to prawidłowo działać. W starej już wrzucanie jest dość ułomne? Wymiana kółek powinno załatwić sprawę, no chyba , ze się wyrobiła na nitach. Z tego co pamiętam to w tych Tribach była właśnie RD-TY300 Tourneya, a to są dość żywotne przerzutki.

Co się z napędem dzieje?

 

W napędzie w zeszlym roku na skutek używania uszkodzonej tylnej przerzutki w ogóle wyrwało przerzutkę wraz z gwintem i gwint nie nadawal sie już do dokręcenia nowej. Sam hak na skutek upadku roweru z dachu samochodu jest lekko wygięty

Przy pomocy kleju do gwintu dokleilem jak umiałem do gwintu przerzutkę Microshifta jaką jak parę postów wyżej i teraz chciałbym ją zgrać z klamkomanetką Shimano Claris. Ewentualnie z jakąs inną manetką o ile z klamkomanetką sie nie da.

 

Zdaje sobie sprawe że poprawne wyregulowanie przerzutki tak aby skrajne przełożenia chodziły płynnie jest mało realne.Założenie jest takie że  w najgorszym przypadku przerzutka będzie działać jak napinacz łańcucha i wtedy Triban stanie się rowerem 1x1. a w lepszym chciałbym aby te najlżejsze biegi z tyłu od 1 do 6 działały w miarę ok. Nie zalezy mi na cieższym przełozeniach bo i tak 2 ostanich nie wrzucam, nie rozpędzam się tak

 

Obiecnie napęd to

klamkomanetka  prawa do tylnej przerzutki Shimano Claris  SHIMANO ST-2400 / ST-2403 -

korba z aliexpress 36 lub 38 Z ovalsize

z tyłu wklejona na gwint przerzutka microshift 8 rzedów

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
8 minut temu, FalconHeavy napisał:

Wiem o tym, ale na początek chciałem spróbować z klejem do gwintu i wydaje mi się że przerzutka siedzi naprawdę stabilnie w gnieździe

 

Problem w tym że ta przerzutka taka jak ta z linku

https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-tylna-microshift-7-8rzedowa23x78-kompatybilna-z-shimano-dlugi-wozek-max-tryb-28-36t-min-tryb-11-12t-pojemnosc-45t-new-p-24853.html

niby ma nie pasować do tej klamkomanetki Shimano Claris. I pytanie czy o ile to prawda łatwiej zmienić przerzutkę (nie sądze) czy dołożyć najprostszą klamkomanetkę 8 rzędową

Opublikowano
11 minut temu, tygrysek napisał:

W napędzie w zeszlym roku na skutek używania uszkodzonej tylnej przerzutki w ogóle wyrwało przerzutkę wraz z gwintem i gwint nie nadawal sie już do dokręcenia nowej. Sam hak na skutek upadku roweru z dachu samochodu jest lekko wygięty

Przy pomocy kleju do gwintu dokleilem jak umiałem do gwintu przerzutkę Microshifta jaką jak parę postów wyżej i teraz chciałbym ją zgrać z klamkomanetką Shimano Claris. Ewentualnie z jakąs inną manetką o ile z klamkomanetką sie nie da.

 

Zdaje sobie sprawe że poprawne wyregulowanie przerzutki tak aby skrajne przełożenia chodziły płynnie jest mało realne.Założenie jest takie że  w najgorszym przypadku przerzutka będzie działać jak napinacz łańcucha i wtedy Triban stanie się rowerem 1x1. a w lepszym chciałbym aby te najlżejsze biegi z tyłu od 1 do 6 działały w miarę ok. Nie zalezy mi na cieższym przełozeniach bo i tak 2 ostanich nie wrzucam, nie rozpędzam się tak

 

Obiecnie napęd to

klamkomanetka  prawa do tylnej przerzutki Shimano Claris  SHIMANO ST-2400 / ST-2403 -

korba z aliexpress 36 lub 38 Z ovalsize

z tyłu wklejona na gwint przerzutka microshift 8 rzedów

Pytanie jak ten hak jest mocno krzywy i czy tylko w jednej płaszczyźnie, bo jeżeli przekracza pewną wartość i jest jeszce lekko skręcony to wyregulowanie tego będzie nikłe, ba będzie to żyć własnym życiem.

Hak można delikatnie naprostować pod warunkiem , ze nie jest skręcony ( choć tu tez próbowac można. Tam jest hak zintegrowany, więc nie pęknie. Ale lepiej jest dać przerzutkę na ośkę, lub też dokupić sam hak na ośkę ( np https://www.decathlon.pl/p/zamienny-hak-przerzutki/_/R-p-100599?mc=8329146&cd=20493154968&ad=&kd=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-dkt1-niski-roas&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIsKmYxILOhQMVDj4GAB1nCQoyEAQYAiABEgLBR_D_BwE ) i założyć obecną przerzutkę. Do wielu starych ram, które nie miały w ogóle haka, a przerzutki były (np w szosach) max do 23T zakładałem taki hak na ośkę i normalną przerzutkę, i działa to elegancko.

Od tego bym najpierw zaczął

14 minut temu, tygrysek napisał:

niby ma nie pasować do tej klamkomanetki Shimano Claris. I pytanie czy o ile to prawda łatwiej zmienić przerzutkę (nie sądze) czy dołożyć najprostszą klamkomanetkę 8 rzędową

8s jakakolwiek będzie w standardzie Shimano więc? Najpierw hak doprowadzić do stanu by przerzutka mogła prawidłowo na nim pracować, To że siedzi stabilnie nie oznacza , że nie jest wklejona krzywo, a sam hak nie jest na tyle krzywy, żeby uniemożliwił  jej prawdiłowe działania. Jakbym miał pacjenta tutaj u siebie na stole, to szybko bym z nim zrobił porządek :D

Opublikowano (edytowane)

Jak się urwie, to ucinasz hak i wstawiasz coś takiego.

https://allegro.pl/oferta/hak-9h-gh-063-13069226857

https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutkowy-union-gh-174-do-ramy-rowerowej-12702586422

https://allegro.pl/oferta/hak-9p-13285124126

https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-cube-access-acid-analog-attention-11452671704

Będzie lekkie przesuniecie ale będzie w linii.

Sam szukam, bo boję się tego niewymiennego haka i braku opcji ratunku w terenie. pozostaje przeróbka na singla w dziczy.

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...