noren Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Triban 100 zawitał do garażu w zeszłym roku. Śmieszna historia, bo wracając do roweru po kilku latach i chcąc dojeżdżać codziennie do pracy 15km w jedną stronę, pierwotnym wyborem był Rockrider 520. Ale kiedy zawitałem po niego do Decathlona, usłyszałem że 'nie ma i długo nie będzie'. Nie wiedziałem jeszcze że oni tak potrafią mówić jednego dnia, a następnego jest dostawa. Przy wyjściu zwróciłem uwagę na T100, i tak jakoś po dłuższej chwili wyszedłem z nim. Nie wiem dlaczego, bo raz że nigdy nie jeździłem na szosie, dwa że miał to być rower 50% na miasto, trzy że zdawałem sobie sprawę z tego że jest wolnobieg, i ta dziwna manetka. Jakoś chyba ta idea spróbowania jak się jeździ na tego typu rowerach wygrała. A i podobno stalowy wideł i 32c na miasto jakoś ujdzie. No to jedziemy... Rama M na 179cm wzrostu - na miasto lepiej mniejsza. Minimalny toe overlap jest, ale zauważam go tylko jak stoję i sprawdzam czy jest. Zrobił na razie tylko kawałek sezonu, paręset km, i muszę powiedzieć ogólnie jestem zadowolony. Moje trasy to 50% szutrowe groble wrocławskie, 30% miastowe DDR, reszta lokalne drogi. Lubię sieć grobli, a z roku na rok jest coraz większa, mogę sobie spokojnie robić kilometry po szutrze nie przejmując się ruchem. Opony i widelec dają radę, może to też kwestia baranka - ale jak na starym 26 mtb miałem problem z nadgarstkami, tutaj jest super. Patrząc że z tyłu jest Tourney i czytając opinie spodziewałem się niewiadomo czego, ale jak dotąd idealnie daje sobie radę. Wolnobieg jest dość dziwaczny z największym przełożeniem, ale sama idea spełnia swoją rolę. Albo spełniałaby, gdyby nie tak ostry przekos. Ogólnie o wiele mniej energii teraz w tą podróż wsadzam, czuć tą różnicę. Wow efekt chyba też swoje robi. Specka:Rama: aluminium 6061 T6 roz. M | Przedni widelec: stal Hi-Ten, stalowa rura sterowaKoła: B’Twin Sport 700, obręcze 15mmOpony: B’Twin Sport 700x32C (więc teoretycznie max dla tych obręczy według Sheldona, ale to teoria)Korby: Aluminium Prowheel 48 z. (170 mm) Sora FC 3550Łożyska suportu: kwadrat 68x122,5 mm jakiś HT2Wolnobieg: Shimano MF-TZ31 (14-34) 7 rzędów / 14-16-18-20-22-24-wait for it... 34TŁańcuch: KMC Z7 Przerzutka przód: Ochrona przed spadaniem łańcucha na obejme 31,8 Claris 2x 2400Przerzutka tył: Shimano Tourney RD-TY300 Manetki: Shimano SL- A050 Lewa Claris 2400 2x / Prawa Altus M310 7xHamulce: Tektro RL 340 Tiagra BL-4700 / Promax RC482 Kierownica: aluminium, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 150 mm Author alu 25,4/600mmWspornik kierownicy: aluminium, 90 mm Łożyska sterów: 1i1/8” Wspornik siodełka: aluminium. 27,2x350 mm Siodełko: B’Twin, stalowe prętyWaga: 11,8 kg Teraz minusy. I manetka nie jest numer 1, da się z nią jakoś żyć. Korba z suportem zasłużyła na to miejsce. Po pierwsze 48T jako jeden blat to trochę za dużo jak dla mnie. Po drugie do tego linia łańcucha jest ustawiona tak między 5 a 6 przełożeniem, więc 4 i niżej to już jest ostry przekos. Może i przez to parę razy zdażyło mi się zgubić łańcuch jadąc po kostce brukowej, wjeżdzając na krawężniki - chain catcher nie spełnił zbytnio swojej roli. Jadąc na 6, 7 przełożeniu i mocno depcząc suport stuka, i tutaj widziałem nie tylko ja mam ten problem. Manetka.. Da się do niej przyzwyczaić, w spokojnej jeździe ujdzie. Ale razem z powyższym dołączyła do listy rzeczy które chce na ten sezon zmienić. W hamulcach przydałoby się zmienić klocki, podobno poprawia to siłę hamowania, bo nie jest idealnie. Wyczaiłem na ali klamki Microshifta 2x7 (o tutaj), 2x taniej niż A070 Tourney to raz, dwa że da się je obsługiwać z każdego chwytu - w przeciwieństwie do Tourney które mają na kciuku zrzucanie. Lecą, zobaczymy jak będą działać. Dwa - przednia przerzutka. Miał być wspomniany Tourney ale zdecydowałem się na Clarisa z olx w tej samej cenie. Już czeka. I tutaj największy dylemat, bo na początku chciałem Clarisa na Hollowtech, ale im dłużej myślę tym bardziej mi szkoda do tego roweru sztywnej osi. Koszt to jedno, to czy poczuję różnicę to drugie. Musiałbym też dokupić klucze, potem przejechać się gdzieś żeby dokręcili momenty.. Chyba ze wyrwałbym używkę korbę w podobnej cenie, ale nie znam się na tyle aby poznać czy zajechana czy nie. Najprawdopodobniej wsadzę tam Tourney A070 50x34 na kwadrat 113 (linia łańcucha tyłu to 45mm) i jakiś BB40 albo UN55. Możecie poradzić co byście zrobili. cdn. Edytowane 25 Lutego 2019 przez noren 3
H4RY Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Sam pamiętam, jak we Wrocku przesiadałem się na starą zardzewiałą Winorę z barankiem, i to była dla mnie zupełna nowość, bo całe życie jeździłem na "góralach" z prostą kierownicą. Od tamtej pory chorowałem na szybką szosę na stalowej ramie, którą niedawno złożyłem i to jest to . Jeśli chodzi o grupę Tourney... Obecnie nie wypowiem się, ale kiedyś miałem w rowerze górskiego Tourney'a na klomkomanetkach i ze mną wiele przeżył (łącznie z pękniętą szprychą, która wykręciła hak przerzutki) i przejechał łącznie 2500km, a jakoś o napęd specjalnie nie dbałem. No i jeszcze później z 1500km z moim siostrzeńcem. Łącznie do tej pory z dziesięć lat jeździ - dał radę i nic mu się nie dzieje. Jedynie przy mocnym deptaniu czasem suport się już odzywa, ale po takim przebiegu ma już chyba prawo A te klamki Microshifta sam chciałem adaptować do swojej szosy, bo wyglądają ciekawie.
noren Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Opublikowano 5 Lutego 2018 Ja od niedawna choruję na stalową szosę, ale trochę nowszą koncepcję. Jakbym miał teraz zmieniać, wybrałbym jakąś nowoczesną stalową ramę która zmieści jakieś 32c i będzie miała możliwość zamontowania błotników i bagażnika. Taki touring z barankiem. Coś jak Holdsworthy od PlanetX, albo Fuji Jari. Jakoś nie lubię retro kierownic, niewygodne to. Klamki dalej gdzieś na kontroli celnej kiblują. Za to upolowałem używkę korba Sora + support HT2 w cenie nowego Tourneya na kwadrat, więc będzie zamiana jak klamki dojdą.
H4RY Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 (edytowane) To może już lepiej coś na wymiar z BioBike'a czy Mielca? Na stali albo alu zrobią, a koszt takiej ramy nie będzie jakoś większy od dobrej używki A korba Sory to już sprzęt całkiem niezłej klasy, przełaje Accenta są z fabryki wypuszczane na tym osprzęcie i ludzie na ogół chwalą. Swoją drogą nie lubię wydawać worka $$ na sprzęt wyższej klasy jeśli wiem, że nie będę potrafił wykorzystać tego sprzętu lub nie zauważę większej różnicy w działaniu Jak dotrą klamkomanetki to daj znać jak pracują, zaciekawiły mnie one już wcześniej, a wiele informacji o nich nie znalazłem. Edytowane 5 Lutego 2018 przez H4RY
noren Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Na razie korba zdjęta, ale suport nie chce się poddać.. dzisiaj będzie podejście drugie.
noren Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Nowa korba siedzi. Na 1 zdjęciu stary suport.
H4RY Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Nieźle wygląda w tym rowerku, zdecydowanie lepiej od poprzedniej korby Jeździć też pewnie będzie lepiej Jeszcze tylko tył wymienić na jakąś kasetę 7-8 rzędową i więcej nie trzeba do jazdy na co dzień. Linia łańcucha się poprawiła?
noren Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Tak, zrobię zdjęcie jak założę, ale myślę że jest lepiej. Wcześniej była tak na 50mm przód a tył ma 45mm. Teraz jest standard szosa 43,5 przód, duża zębatka na 46. Nie jest idealnie, ale bliżej.Jak się wolnobieg przekręci to kupię jakieś Rodi na Novatecu i dam kasetę, na razie jeździ
firefoks Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 I tak to zamiast 1000 zł wyjdzie 2000 zł. A dokładając 500 zł można było kupić na wyprzedaży karbonową szosę
noren Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 I tak to zamiast 1000 zł wyjdzie 2000 zł. A dokładając 500 zł można było kupić na wyprzedaży karbonową szosę Ale ja nie chciałem karbonowej szosy. Ten rower miał zmieścić opony 32c i nadawać się do miasta, jak inna spokojne przejażdżki. I spełniał swoją rolę, usprawnienia to raczej chęć pojeżdżenia więcej poza miastem.Jasne, można dołożyć do 2000, ale to dlaczego nie dołożyć do 3000? 4000? Poza tym, dokładanie po roku to w przypadku budżetu domowego nie to samo co wyłożenie od razu całej kwoty. A też i żeby na wyprzedaży kupić to się trzeba znać I nie wyjdzie 2000, raczej wyjdzie cenowo podobnie do Tribana 500. Rama ta sama, przód lepszy, widelec stalowy co mi pasuje. Koło tylne tylko na przyszłość, ale póki jeździ niech jeździ. 5 1
noren Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Opublikowano 14 Lutego 2018 Paczka od moich fanów odebrana Klamki sprawiają solidne wrażenie, na zdjęciach widać powierzchnię. Osobne 2 dźwignie do wrzucania/zrzucania. Na prawej klamce potrzebny jest duży skok jak na moje krótkie palce, ale może z linką będzie inaczej? Jest opcja wrzucenia 3 na raz w górę. Lewa ma opcję trymowania. W paczce przyszła też linka.
de Villars Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Też jestem bardzo ciekaw efektu, bo być może sam zostanę niedługo właścicielem takiego rowerka A za klamki ile dałeś? Widziałem takie na ali za 42$. Edytowane 15 Lutego 2018 przez de Villars
noren Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Opublikowano 15 Lutego 2018 Za klamki 41$, dokładnie to microSHIFT SB-R472 (2X7) Speed Shifters Double Chain Derailleur Shift Lever Road Bike Bicycle Derailleur Compatible for Shimanohttp://s.aliexpress.com/Qn6vMRnUTen sprzedawca to bezpośrednio Microshift, wysłał paczkę chyba w parę h po zakupie, gratis dał więc polecam od niego same klamki opiszę jak pouzywam.
H4RY Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Jak bym brał do siebie to raczej wersję 2x8, z tym, że są sporo droższe niestety Wyglądają obiecująco, czekam na recenzję
de Villars Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Myślę jednak, że nawet klamki 2x7 istotnie usprawnią rower. Oczywiście pozostaje kwestia czy to się opłaca, przy rowerze wyjściowo kosztującym 999 zł (a oprócz klamek trzeba też zmienić korbę, co również kosztuje), ale to już każdy sam musi sobie skalkulować ps. a jak tam z linką do przedniej przerzutki, jest jak poprowadzić czy trzeba coś kombinować z ramą? Edytowane 16 Lutego 2018 przez de Villars
noren Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Opublikowano 16 Lutego 2018 Założyłem wczoraj + linki hamulcowe. Pierwszy raz wszystko robię więc powoli. Pytanie - twardy hamulec to zbyt naciągnięta linka?
noren Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Całość gotowa. Pierwsze zawijanie owijki w niektórych miejscach mogło być lepiej, ale będzie Czekamy na testy. 1
de Villars Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Elegancko wyszło, zaprezentuj go w całej okazałości
noren Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Opublikowano 25 Lutego 2018 Pogoda taka że aż żal, niby słońce ale -6 odstrasza od przejażdżki. To można zrobić zdjęcia. 8
de Villars Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Ładnie go zmodernizowałeś, podoba mi się efekt. Nic tylko jeździć - ja swojego ostatnio gonię po śniegu mimo tęgiego mrozu
KsD Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 No ładnie, ładnie Zawsze można kupić coś lepszego/droższego ale nigdy to nie zastąpi tej satysfakcji z własnych przeróbek
noren Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Opublikowano 26 Lutego 2018 Ładnie go zmodernizowałeś, podoba mi się efekt. Nic tylko jeździć - ja swojego ostatnio gonię po śniegu mimo tęgiego mrozu Jak hamulce się sprawują w takich warunkach?
de Villars Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 (edytowane) Szału nie ma, jakoś hamują i... tyle ale trudno mi powiedzieć na ile wpływają na to warunki i czy w lepszych było by lepiej, bo na razie jeździłem tylko w naprawdę kiepska pogodę Edytowane 26 Lutego 2018 przez de Villars
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się