Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja ze swoim się rozstałem, znalazł nowy (mam nadzieję, że dobry) dom. Ale będę nadal obserwował wątek i dzielił doświadczeniami

Opublikowano

Witam,

Ja również stałem się posiadaczem pierwszego baranka - Triban 100 rower głównie kupiony ze względu na cenę oraz na test czy baranek będzie mi odpowiadał.

Co jest : 

Klamkomanetki microshift 2x7

Korba Shimano tourney 

Przód 2 blaty i przerzutka shimano tourney.

Tył wolnobieg Shimano mf-tz500-7 z przerzutką tourney

Cała reszta fabryka.

Pomijając kwestie opłacalności.

Jakie koło możecie polecić aby zrobić z tego 2x9 ? - nie musi być Pro

Klamkomanetkę można dokupić 1 sztukę na ali na 9S 

Czy korba przód na początek mogłaby zostać ? 

Co oprócz koła z kasetą 9S klamkomanetki, łańcucha oraz przerzutki tył będzie potrzebne ? 

Obecnie tak wygląda . 20240308_122214.thumb.jpg.0a137005e4447771fc24519c7879afe5.jpg

Opublikowano

Najtańsze nowe koła pod kasetę to jakieś 150-160 zł na Allegro, u lokalnych kołodziejów jakieś 200-250 zł ale te najtańsze koła to ciężkie jak cholera są, ze 2,5 kg. Jeśli łańcuch się dogada z korbą to korba może zostać - łańcuchy 9-rzędowe są węższe niż 7-rzędowe i teoretycznie może się klinować. Tu masz tabelkę

22.jpg.21602f706d2a75713a4cedbd79d86103(2).jpg.5da70bcca0ae4bfeb221c85248a89ebb.jpg

24 minuty temu, Nozycoreki napisał:

Co oprócz koła z kasetą 9S klamkomanetki, łańcucha oraz przerzutki tył będzie potrzebne ? 

Raczej nic więcej, może nowa linka ewentualnie

Rowerowa Szajba
Opublikowano
3 minuty temu, Greg29 napisał:

Najtańsze nowe koła pod kasetę to jakieś 150-160 zł na Allegro, u lokalnych kołodziejów jakieś 200-250 zł ale te najtańsze koła to ciężkie jak cholera są, ze 2,5 kg.

Poważnie koła w szosie potrafią z taką waga robić ? Moje wyszły po zważeniu 1756 g oba. Ale też nie są to jakieś wysokiej półki kółka. 

Opublikowano

Ja bym kupił tanią piastę i zaplótł.

Opublikowano (edytowane)

Weźcie pod uwagę że koła do roweru takiego jak Triban to są troche inne niż do klasycznej sportowej szosy. O ile w szosie liczy się głownie waga i stożki, to Tribana sie objucza sakwami i katuje po różnego rodzaju wertepach. Stąd tańsze, bardziej toporne i cieżkie koła mogą w tym przypadku też mieć zalety....

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Z tym objuczaniem sakwami i katowaniem po różnego rodzaju wertepach to bym polemizował, szczególnie w Tribanie 100 na wolnobiegu bo od takich ekstremalnych przeżyć mu się ośka wygnie 😁

Zresztą jak ktoś czytał cały wątek to pewnie pamięta jak kolega @spidelli wybrał się Tribanem na sakwy i musiał z Austrii bodajże czy Czech pociągiem wracać bo mu się ośka w wolnobiegu wugięła 😁

Opublikowano

A macie jakiś sprawdzony model koła.? Czy poprostu wrzucić na allegro koło 28"cali szosa tył ? Obecnie 700x28c rozmiar opony . Rozmiar koła będzie ten sam czy 622? Bo trochę jestem zielony w temacie. 

Na początek może być tylko jedno koło, tylko na tyl

 

Opublikowano

Rozmiar koła ten sam - czyli 700c czyli 622 ERTRO. To są różne jednostki miary po prostu a znaczy to samo

 

Rowerowa Szajba
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Nozycoreki napisał:

Które z tych 2 kół będzie lepszym wyborem ?

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-wzmacniane-na-kasete-8-10s-szosa-15125120429

https://allegro.pl/oferta/kola-28-mach-runner-szosa-130mm-shimano-c-kkpl825-12832024545

A może jeszcze coś innego polecacie ? W miarę niskim budżecie .

Żadne z tych kół bym nie brał. Odłóż sobie kasę i kup coś w budżecie ponad 1000 zł żeby to były w miarę już fajne koła. Bo za tą kwotę się nie da się kupić nic sensownego. Ostatnio składałem koło do szosy tylne. Może też nic specjalnego ale lepsze od tego co było z tyłu. Cena jakąnir wyszła to ok 700 zł. 

Edytowane przez Rowerowa Szajba
Opublikowano

Te 1 to są koła szosowe, do opony maksymalnie 28 mm. Te drugie są dosyć cięzkie.

 

Na mój gust to przede wszystkim nie musisz natychmiast wymieniać koła z wolnobiegiem na koło na kasetę. Ja wiem i rozumiem że w powszechnej opinii wolnobieg to śmieć, ale jeżdząc wiele, wiele lat na rowerach z wolnobiegiem nigdy nie złamałem ośki. 

Natomiast jak chcesz inwestowac w rower spore pieniadzę to Triban 100 nie jest do tego opłacalna platformą. Masz słabe hamulce, niewymienny hak przerzutki, ciężki widelec itd.

 

 

Opublikowano

@tygrysekChce pokombinować z kaseta bo na prostej brakuje mi przełożeń jest poprostu za lekko. 

 

@Rowerowa Szajba myślę że po modyfikacjach (tanie koło) kaseta i narazie tyle rower nie przekroczy wartości  sklepowej nowego roweru (do tej jeszcze dużo mu brakuje). 

Opublikowano
23 minuty temu, Nozycoreki napisał:

@tygrysekChce pokombinować z kaseta bo na prostej brakuje mi przełożeń jest poprostu za lekko. 

 

@Rowerowa Szajba myślę że po modyfikacjach (tanie koło) kaseta i narazie tyle rower nie przekroczy wartości  sklepowej nowego roweru (do tej jeszcze dużo mu brakuje). 

 

Nie chcę się czepiać, ale w układzie 48x14 z kadencją 90-95 spokojnie pojedziesz 40-45 km/h. Zresztą są wolnobiegi i z 13, a nawet z 11 zębami (na Teemu czy Ali), sam na takim jeździłem na Tribanie i tam w ogóle z tego najniższego nie korzystałem 

Ale to tylko moja perspektywa z współpracy z Tribanem od 6 czy 7 lat.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Heh u mnie wchodzą manetki tiagra 4700, kaseta tiagra, i GRX na tył ;)

Ponad budżet ponownie, ale z myślą o szukaniu już nowej ramy dla tych gratów. 

Ale mi się ręka trzęsła jak GRX w ten aluminiowy hak wkręcałem 😅

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Kiedyś był taki wolnobieg mf-hg50 11-28T ale chyba już nie do dostania

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.03.2024 o 12:05, tygrysek napisał:

Weźcie pod uwagę że koła do roweru takiego jak Triban to są troche inne niż do klasycznej sportowej szosy. O ile w szosie liczy się głownie waga i stożki, to Tribana sie objucza sakwami i katuje po różnego rodzaju wertepach. Stąd tańsze, bardziej toporne i cieżkie koła mogą w tym przypadku też mieć zalety....

 

  Ciężkie gumowe kloce nie mają żadnych zalet, tym bardziej pod obciążeniem. Tak jak w każdym wypadku koło ma być proste,  sztywne, oraz lekkie, a po zakręceniu ma zapindalać jak szalone. Katowanie na jakiś  gumowych podłych kołach skutkuje ciągłymi problemami, już nie mówię " bo ośka się wygieła, czy pękła" :)

21 godzin temu, Nozycoreki napisał:

Które z tych 2 kół będzie lepszym wyborem ?

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-wzmacniane-na-kasete-8-10s-szosa-15125120429

https://allegro.pl/oferta/kola-28-mach-runner-szosa-130mm-shimano-c-kkpl825-12832024545

A może jeszcze coś innego polecacie ? W miarę niskim budżecie .

  Pierwsza pozycja ok, ale jak miałbym cokolwiek zmieniać to :

Koozery RS-1400 :)

https://pl.aliexpress.com/item/1005005038278583.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.1bdd7755fAspIg&algo_pvid=e1889d22-075d-4c5a-8a2a-83152f65aa13&algo_exp_id=e1889d22-075d-4c5a-8a2a-83152f65aa13-1&pdp_npi=4%40dis!PLN!545.76!545.24!!!136.06!135.93!%402103890117104141341574601ee920!12000031419231830!sea!PL!1867231024!&curPageLogUid=Hh6SjtaRigDw&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

 

Klamek bym nie zmieniał, a wrzucił tylko kasetę 7s  np od 11-ki ;)

20 godzin temu, tygrysek napisał:

Te 1 to są koła szosowe, do opony maksymalnie 28 mm. Te drugie są dosyć cięzkie.

 

Na mój gust to przede wszystkim nie musisz natychmiast wymieniać koła z wolnobiegiem na koło na kasetę. Ja wiem i rozumiem że w powszechnej opinii wolnobieg to śmieć, ale jeżdząc wiele, wiele lat na rowerach z wolnobiegiem nigdy nie złamałem ośki. 

Natomiast jak chcesz inwestowac w rower spore pieniadzę to Triban 100 nie jest do tego opłacalna platformą. Masz słabe hamulce, niewymienny hak przerzutki, ciężki widelec itd.

 

 

Te pierwsze są trekkingowe, szerokość wew 17 mm z tego co pamiętam. Spokojnie można zakładać 700x35c ( max42 tam wkładałem) ;)  Mam te koła, jak i przy okazji wiele innych szosowych 622x13 z oponami przełajowymi / gravelowymi.  W sumie za dodatkowego tysiaka można mieć już z tego całkiem sensowny rower. Ja poszedłem dalej i po prostu kupiłem karbonową ramę i resztę szpeju I w niewielkich pieniądzach( do tego co trzeba obecnie zapłacić) skleciłem zabawkę :)

carbo.jpg

Edytowane przez kaido2
Opublikowano
4 godziny temu, kaido2 napisał:

  Ciężkie gumowe kloce nie mają żadnych zalet, tym bardziej pod obciążeniem. Tak jak w każdym wypadku koło ma być proste,  sztywne, oraz lekkie, a po zakręceniu ma zapindalać jak szalone. Katowanie na jakiś  gumowych podłych kołach skutkuje ciągłymi problemami, już nie mówię " bo ośka się wygieła, czy pękła" :)

  Pierwsza pozycja ok, ale jak miałbym cokolwiek zmieniać to :

Koozery RS-1400 :)

https://pl.aliexpress.com/item/1005005038278583.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.1bdd7755fAspIg&algo_pvid=e1889d22-075d-4c5a-8a2a-83152f65aa13&algo_exp_id=e1889d22-075d-4c5a-8a2a-83152f65aa13-1&pdp_npi=4%40dis!PLN!545.76!545.24!!!136.06!135.93!%402103890117104141341574601ee920!12000031419231830!sea!PL!1867231024!&curPageLogUid=Hh6SjtaRigDw&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

 

Klamek bym nie zmieniał, a wrzucił tylko kasetę 7s  np od 11-ki ;)

Te pierwsze są trekkingowe, szerokość wew 17 mm z tego co pamiętam. Spokojnie można zakładać 700x35c ( max42 tam wkładałem) ;)  Mam te koła, jak i przy okazji wiele innych szosowych 622x13 z oponami przełajowymi / gravelowymi.  W sumie za dodatkowego tysiaka można mieć już z tego całkiem sensowny rower. Ja poszedłem dalej i po prostu kupiłem karbonową ramę i resztę szpeju I w niewielkich pieniądzach( do tego co trzeba obecnie zapłacić) skleciłem zabawkę :)

carbo.jpg

I to jest konkretna odpowiedź. Właśnie myślę nad wymianą wolnobiegu. Które koło masz założone to które wysłałeś czy któreś z tych co ja podałem ? 

 

Opublikowano (edytowane)

Mam i te Starsy które podałeś jako pozycja nr 1, i mam Koozery  :) Co prawda moje Koozery są pod tarcze, ale generalnie to są te same koła (piasta obręcz, szprychy). Przede wszystkim zaplatane są ręcznie  , a nie maszynowo, piasta jest na end capach, a więc rozbiera je się bez użycia klucza no i najważniejsze w porównaniu do pozycji nr 1 ,to jest przepaść jeżeli chodzi o rozkręcanie  i prędkości, bo koła są przede wszystkim sztywne.

Kaseta PG-730 ma zakres 12-32 i  taką bym tu zastosował z korbą 48/38. 48/12 =4 i to już jest bardzo twardo. 38/32>1 , ale pozwoli to wjechać niemalże wszędzie  :)

Kaseta 7s jest węższa od 8-10, czyli bębenek jaki jest w tych kołach( jak i w Starsach) , ale zastosowanie 5mm podkładki rozwiązuje problem :)

W dniu 10.03.2024 o 23:06, Greg29 napisał:

Najtańsze nowe koła pod kasetę to jakieś 150-160 zł na Allegro, u lokalnych kołodziejów jakieś 200-250 zł ale te najtańsze koła to ciężkie jak cholera są, ze 2,5 kg. Jeśli łańcuch się dogada z korbą to korba może zostać - łańcuchy 9-rzędowe są węższe niż 7-rzędowe i teoretycznie może się klinować. Tu masz tabelkę

22.jpg.21602f706d2a75713a4cedbd79d86103(2).jpg.5da70bcca0ae4bfeb221c85248a89ebb.jpg

Raczej nic więcej, może nowa linka ewentualnie

Do swoich 6/7/8s wrzucam łańcuchy 11s i działa to cacy :) Ale 12-ka się klinuje bo tarcze korby są grubsze jak koronki kasety/wolnobiegu. Jeżdżę tak od czasu, kiedy w erze łańcuchów 6/7/8s nastała plastelina :)

Edytowane przez kaido2
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dawno mnie tu nie było. Nadal katuję mojego T100 z barankiem. Ostatnio wymieniłem fabryczne opony na Stingery Duro 28C i całkiem fajnie to jeździ. Stwierdziłem jednak spory luz w tylnym kole, więc czeka mnie jego serwis. Przy okazji pomyślałem, że wreszcie wymienię oś na drążoną i założę szybkozamykacz, bo to zawsze jedno narzędzie mniej do wożenia, a jednak kapcie się zdarzają. Mam jednak problem, na który może znacie odpowiedź. Jaka długość osi tylnej drążonej będzie dobra do T100? Pamiętam z wątku, że rozstaw tylnego widelca przyjmuje koło 130 mm, ale nie do końca wiem, jakiej długości oś mam w takim razie kupić. Jakby ktoś poratował właściwym linkiem, najlepiej zestawu oś + spinka to już w ogóle super.

Opublikowano

130mm, ale że był problem z częściami od kilkunastu tysi km jeżdżę na 135mm piasty triban RC520. 

Opublikowano
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

130mm, ale że był problem z częściami od kilkunastu tysi km jeżdżę na 135mm piasty triban RC520. 

Wiem, wiem, przejrzałem Twoje posty. Problem jest taki, że 130 mm to przybliżony rozstaw tylnego widelca, ale nie długość ośki, bo ona jest dłuższa. (musi przecież „wejść” w ramiona widelca), ale nie może być za długa, bo wtedy szybkozamykacz nie oprze się o ramę. Dlatego pytam o długość konkretnie samej ośki. Znalazłem na innym forum taki wątek, ze zdjęciami. Wynika z niego, że muszę szukać ośki ok. 140 mm, skoro mam dodać po ok. 5 mm na stronę. Ale zmierzę jeszcze dokładnie ramę i koło i będę coś zamawiał. Postaram się podzielić wiedzą. Jeśli ktoś jednak ma jakieś sugestie, to chętnie przyjmę.

FalconHeavy, ty masz wciśnięte koło z piastą 135 mm, dobrze rozumiem? Miałbyś możliwość zmierzyć długość samej ośki, po wyjęciu szybkozamykacza?

Opublikowano

Dobra, zmierzyłem (na skręconym kole mam między widełkami 130 mm, grubość widełek to nieco ponad 7 mm), poczytałem i zdecydowałem się na oś drążoną 140 mm, dokładnie  10 zł mi w razie czego nie żal, a powinno pasować. Do tego zacisk na imbus Novateca (to już kaprys, ale cenowo nie wychodzi dużo drożej niż zwykłe) i klucze do wolnobiegu i do konusów i pewnie w weekend do tego usiądę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...