Skocz do zawartości

Jaki rodzaj/typ roweru wybrać?

Cardinalle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem totalnym laikiem w temacie rowerów ale uwielbiam jezdzić rowerem. Latem robie zazwyczaj trasy 60-80km po Warszawie i okolicach, teraz to głównie ściezki rowerowe no i czasami droga leśna się trafi. Zacząłem się zastanawiać nad rowerem crossowym i mam 3 typy ale szczerze nie wiem co wybrać, proszę o pomoc:

1. Kellys phanatic 90 2018

2.Cross evado 9.0 2018

3. Cube pro cross 2018

Andrzej Sawicki

Wszystkie trzy mają bardzo dobry osprzęt -- na wiele lat bez problemów. Wybrałbym według wyglądu albo najlepszej ceny. Jeszcze lepiej, jeśli upolujesz w sklepie to samo z rocznika 2017.

Dodatkowo rozważ kategorię gravel. Rezygnując z amortyzacji, możesz mieć bardzo wygodną wersję szosy. Taki rower byłby szybszy, a nadal dawał wygodną pozycję podczas jazdy i dawał radę na łatwiejszych leśnych ścieżkach.

Dzięki za podpowiedź. Ciekawy pomysł, jednak przy mojej wadzie 95kg mam lekkie obawy przed gravelem w przypadku kontaktu z jakimś dołkiem w lesie kabackim, choć może przesadzam. 

Andrzej Sawicki

Rower wytrzyma. To są rowery do jazdy w terenie, mocniejsze od typowej szosy. Z doświadczenia wiem, że przy niskim ciśnieniu na oponach 40 mm łatwe leśne ścieżki nie sprawiają problemów. Kiedy trafiasz na piach, korzenie czy inne doły, robi się ciekawie. Za to na ścieżce rowerowej i szosie można naprawdę zasuwać. Tutaj sam musisz określić, jak często będziesz w terenie i czy będzie to nierówny teren.

Dnia 18.03.2018 o 07:54, Cardinalle napisał:

Dzięki za podpowiedź. Ciekawy pomysł, jednak przy mojej wadzie 95kg mam lekkie obawy przed gravelem w przypadku kontaktu z jakimś dołkiem w lesie kabackim, choć może przesadzam.