Skocz do zawartości

Upgrade, czyli co mogę zrobić tym rowerem?


Strugu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem moim zdaniem w dobrej cenie Krossa Level R5 2017, znalazłem promocję na ubiegłoroczny model z 3300zł na 2550zł, z racji tego, że szukałem roweru do 3000zł pozostaje mi kilka stówek na małą modernizację sprzętu. Co byście polecili zmienić? Na razie jedyny element jaki przychodzi mi do głowy to tylna przerzutka którą chcę wymienić na przerzutkę slx lub xt ze sprzęgiełkiem. Z racji mojej wagi ~75kg uważam, że ten amortyzator jak dla mnie da radę.

 

Specyfikacja roweru:

Rama:

Aluminium Lite

Widelec:

SR Suntour XCR 32 (skok 100mm, hydrauliczna blokada skoku)

Przerzutka przód:

Shimano Deore FD-M612

Przerzutka tył:

Shimano Deore RD-M610 SGS

Hamulce przód:

Shimano BR-M396 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza S/M - 160mm, L - 180mm)

Hamulce tył:

Shimano BR-M396 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm)

Dźwignie hamulca:

Shimano Disc BR-M396 (hydrauliczne)

Manetki:

Shimano Deore SL-M610 3x10

Korby:

SR Suntour XCM-T420 40/30/22T

Suport:

Shimano BB ES300 Octalink

Łańcuch:

Shimano CN-HG54

Kaseta / Wolnobieg:

Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T

Piasta przód:

Shimano HB-M475

Piasta tył:

Shimano FB-M475

Opony:

Schwalbe Smart Sam 27.5"x2.1"

Obręcze:

WTB STP i19 27.5" Tubeless Ready

Kierownica:

Kross Racing Components (aluminium, 700mm, 31.8mm)

Wspornik kierownicy:

Kross Racing Components (aluminium, S - 80mm, M - 90mm, L - 100mm, wznios 7°)

Wspornik siodła:

Kross Racing Components (aluminium, S/M - 350mm, L - 400mm, 27.2mm)

Stery:

VP-A41AC pół - zintegrowane

Siodło:

Kross VL-1489

Chwyty:

Kross

Pedały:

Aluminium

Jaki rower?:

MTB (górskie)

Dla kogo?:

Męskie

Rozmiar kół:

27,5"

level-r5.jpg

 

Odnośnik do komentarza

Zastanów się nad nowym, dopasowanym siodełkiem. Poprawi to komfort jazdy ;)

W drugiej kolejności proponuje system bezdętkowy. (Będzie łatwo - masz obręcze Tubeless Ready)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Nowy, ale sprzedający zapytał czy nie chcę dopłacić 50zł za usunięcie dętek. Normalnie sam płyn podobno kosztuje około 100zł, ale osoba dokonująca przeróbki zatrzymała dętki do dalszej odsprzedaży.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Strugu napisał:

czy nie chcę dopłacić 50zł za usunięcie dętek

Dobra decyzja ;)

22 minuty temu, Strugu napisał:

Co byście polecili zmienić

Na twoim miejscu zrobiłbym kilkaset kilometrów. Po ich przejechaniu będziesz widział co działa najsłabiej i co trzeba wymienić na nowe 😊

Odnośnik do komentarza
Teraz, Strugu napisał:

Od zawsze denerwowało mnie tłuczenie łańcucha o ramę więc jedyne ulepszenie jakie wymyśliłem to przerzutka ze sprzęgłem

Dobry wybór, tez miałem ten sam problem i sprzęgiełko pomogło 😊

Odnośnik do komentarza

Ja w swoim wymieniłem kierownicę z 680mm na 720mm, założyłem gripy lock-on, dodałem rogi, kupiłem płyn + maszynkę do czyszczenia łańcucha, oliwkę. I już parę stówek poszło.

Odnośnik do komentarza

Ja polecam zmianę przerzutki na XT że sprzęgłem, zdziwisz się jak potrafi działać zmiana biegów. Sam to właśnie zrobiłem też z m610 i jestem zachwycony.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Rama, koła, amortyzator - to najważniejsze rzeczy w takim sprzęcie.

Tego XCR'a zmieniłbym na powietrznego Raidona z blokadą - zdecydowanie warto. Zupełnie inna praca i dostosujesz go sobie do swego stylu jazdy i swojej wagi.

Octalink przeżyje kilka takich SM BB-52 ...

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Strugu napisał:

Na tarczach mam napisane "resin pads only". Czy można do nich założyć półmetaliczne?

Można, nie jest wskazane, ale działać będzie bez problemu.

Prędzej klocki się zużyją niż tarcze, bez obaw.

Odnośnik do komentarza

przerzutka do normalnej jazdy ci napewno wystarczy. zastanów sie nad wymianą korb na dwublat deore koszt 300zl lub dwublat alivio koszt 200zl

ewnentualnie mozesz tez wymienic hamulce na deore koszt 500zl

Odnośnik do komentarza

Witajcie! 

Zastanawiam się na ulepszeniem swojego roweru (https://archive.trekbikes.com/us/en/2014/Trek/x_caliber_4#/us/en/2014/Trek/x_caliber_4/details https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/trek/31209/x_caliber_4). Ma już kilka lat, a że ostatnio zacząłem więcej jeździć, uznałem, żę taki upgrade się przyda. Niestety kompletnie nie orientuje się w rynku rowerowym. W związku z tym moje pytanie do was, co opłacałoby się wymienić w tym rowerze do 2000 zł. Z tym, że nie musi to być wszystko na raz, część rzeczy mogę dokupić poźniej dokładając nieco do budżetu.

Odnośnik do komentarza

wymienić możesz wszystko tylko kwestia czego oczekujesz? Mniejszej wagi, płynniejszej czy bardziej zdecydowanej pracy np napędu, widelca czy hebli. 

Miałem x-calibra na tej ramie i miło wspominam ten rower. Po specyfikacji ze strony treka widzę, że w sumie poza ramą można by wszystko pozmieniać ;) ale wtedy chyba tych 2k braknie. 

Jeśli chciałbyś cokolwiek zmienić w napędzie - wypadałoby to zrobić kompleksowo po całości - kaseta, przerzutki, korba, suport, manetki. Wtedy - w myśl zasady raz a porządnie - wypadałoby iść w 11s bo oferuje najwięcej i założyć np SLX 2x11. Heble - jakieś Deore czy SLX, widelec na coś powietrznego. Wtedy miałbyś xc na solidnej ramie z nowym, dobrym osprzętem

Wszystko rozbija się o to, czego oczekujesz 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...