punky10 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Witam. Od pewnego czasu przymierzam się do zakupu pierwszej szosy. Czytając troche tu i ówdzie doszłem do wniosku że padnie na tribana 540. Dowiadując sięwięcej o tym rowerze dokopałe sie do wątku gdzie pokazano nowe tribany za 520 Triban Adept a za 540 Triban Adept Plus. Tu znalazłem link https://road.cc/content/tech-news/237871-sneak-peek-decathlons-2019-disc-braked-triban-bikes-plus-2018-performance. Na sam pierw trzeba im przyznać że są ładne Interesował by mnie raczej Adept Plus za £750. Warto na niego czekać i kupić? Czy może warto poczekać chwile na wyprzedaże aktualnych Tribanów 540 (jeżeli takowe wyprzedaże będą)? Gra warta świeczki ? Odnośnik do komentarza
Nogi Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Ciutkę nowszy artykuł: https://road.cc/content/tech-news/246064-sneak-peek-decathlons-2019-triban-rc-520 A co do pytania...nie wiem, nie znam się (czytać czytałem dużo, ale sam jeszcze nie doczekałem się mojej pierwszej szosy), ale ja na 99% poczekam Odnośnik do komentarza
Karol Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 10 godzin temu, punky10 napisał: Na sam pierw trzeba im przyznać że są ładne Warto na niego czekać i kupić? Czy może warto poczekać chwile na wyprzedaże aktualnych Tribanów 540 (jeżeli takowe wyprzedaże będą)? Adepty, które pokazano chyba nie są w ostatecznym malowaniu, obawiam się, że wersje ostateczne będą bardziej krzykliwe. Mniejsza o to, nikt rozsądny nie odpowie na pytanie czy warto czekać bo zwyczajnie tych rowerów jeszcze nie ma. Wyprzedaż obecnych modeli - pewnie będzie, ale znów pytanie o dostępność. Rama jest inna, szczególnie tylny trójkąt, wygląda OK, chciałbym się jednak na tym przejechać i zobaczyć czy podpasuje tak samo jak pasuje mi obecny Triban 520. Jeśli tak to nie wykluczone, że zamienię go na Adepta Plus. Dość znaczącą różnicą miedzy obecnym Tribanem 540, a Adeptem Plus są tarcze. Jeżeli chcesz je w szosie to warto poczekać, a jeżeli traktujesz je bardziej w kategoriach wady to skłaniaj się do 540 - teraz bądź na ew. wyprzedaży. Fajnie - zapowiadają się bardzo uniwersalne rowery, w dobrych cenach i (jak to w Decathlonie) z prokonsumencką polityką producenta. Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Ja bym poczekalni na wersję na sram apex. Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Nie podoba mi się ten pomniejszony tylny trójkąt, na wzór rowerów BMC. Co do reszty - można się będzie wypowiedzieć jak rowery trafią do sklepow i będzie je można obejrzeć na żywo, bo jak wiadomo - decathlon ma genialnych fotpgrafów i na zdjęciach Tribany zawsze wyglądają lepiej niż na żywo 1 Odnośnik do komentarza
budyn czekoladowy Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 ja tam mojego 540 bałdzo lubię. Na żywo bardziej niż na zdjęciach. A jak jadę na nim, to już w ogóle. Generalnie nie przeszkadza mi w jeździe Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Warto poczekać, aby potem się przekonać czy warto kupić 1 Odnośnik do komentarza
Karol Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 9 godzin temu, de Villars napisał: Nie podoba mi się ten pomniejszony tylny trójkąt, na wzór rowerów BMC Tak się zastanawiam, na ile taka budowa - poza aspektem wizualnym, może mieć wpływ na istotne dla rowerzysty cechy takiej ramy. W sumie to dość prosta aluminiowa konstrukcja, więc cudów bym się nie spodziewał, ale jakieś pole do popisu dla marketingowców jest ;-). Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 14 godzin temu, Karol napisał: Tak się zastanawiam, na ile taka budowa - poza aspektem wizualnym, może mieć wpływ na istotne dla rowerzysty cechy takiej ramy. Wydaje mi się że są to kwestie pomijalne, nie do wyczucia przez amatora. Może dla zawodwców jakieś tam znaczenie to ma (mniejsza waga, mniejszy opór?) Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Aerodynamika (dlatego się pojawiły takie trójkąty najpierw w rowerach aero) i sztywność (krótsza rurka jest po prostu mniej podatna na zginanie). Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Wszystko zgoda, tylko czy amator to odczuje? Osobiście wątpię;) Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Pewnie nie. Ale nie jest to też jakiś chłyt marketingowy, ma to jakiś sens. I mi się podoba osobiście wizualnie... Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 W dniu 31.08.2018 o 13:02, nctrns napisał: I mi się podoba osobiście wizualnie... Mi też właśnie. Zresztą, taki tylny trójkąt, to chyba element ewolucji rowerów szosowych, bo coraz częściej to widać, coś więc musi być na rzeczy. Specialized też to już daje, nawet w nowych Allezach. Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Może być tak jak piszesz, ale to mi się niezbyt podoba. Podobnie jak upowszechnianie tarcz. Za kilka lat nie będzie jak kupić ładnego roweru :( 1 Odnośnik do komentarza
Stryjek Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Godzinę temu, de Villars napisał: Może być tak jak piszesz, ale to mi się niezbyt podoba. Podobnie jak upowszechnianie tarcz. Za kilka lat nie będzie jak kupić ładnego roweru Myślę że nie będzie tak źle, kolarze szosowi nie lubią zmian;) Więc nawet jak duże firmy będą na siłę wprowadzały tarcze i inne presfity to znajdzie się kilka firm produkujących normalne ładne rowery PS. Całkiem ładne te nowe tribany, ledwo mi to przez klawiaturę przeszło ale jest naprawdę nieźle 1 Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Poczekajmy aż się pojawią w sklepach i pomacamy na żywo, wiadomo wszak, że dobra fotografia czyni cuda 2 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Jak to jest z tymi tarczami w szosówkach? czy standardowe heble szczękowe to faktycznie taka kaszanka jak niektórzy piszą? Zatrzyma toto rozpędzone 100kg czy tylko spowolni? Zastanawiam się czy czekać na ta nowa 520 czy czaić się na obecną... Odnośnik do komentarza
Papynsky Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Kilka dekad cały pro peleton był zatrzymywany przez hamulce szczękowe, nieważne jak szybkie były zjazdy, więc... 1 1 Odnośnik do komentarza
Medzamir Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Goście z GCN zrobili test porównawczy i wyszło im, że tarcze mają przewagę na mokro. Czyli w UK będą miały wzięcie . Film możecie zobaczyć na YT. A w ogóle kto hamuje ten przegrywa . Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
soil Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Kilka dekad cały pro peleton był zatrzymywany przez hamulce szczękowe, nieważne jak szybkie były zjazdy, więc... Ale goście w peletonie nie maja 100+ wagi ja taka mam i mam hydrauliczne tarcze i ostatnio ja się zatrzymałem dwa metry wcześniej niż kolega (~70kg) ze zwykłymi hamulcami. Także nie ma co się zastanawiać. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Kajgana Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Ale szansa że będziesz jeździł z prędkościami jak zawodowcy, jest nie tylko małoprawdopodobna, ale jeszcze nie odpowiedzialna. Więc przy normalnej jeździe w ruchu ulicznym szczęki są wystarczające, by zatrzymać moje 92kg plus rower... Odnośnik do komentarza
sentio Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) Na włoskim Decathlonie już jest dostępny szczegółowy opis: https://www.decathlon.it/bici-da-corsa-triban-rc-520-id_8502389.html Cena 850 euro (o 50 euro więcej od dotychczasowego modelu Triban 540 względem normalnej ceny na stronie decathlon.fr) Zbudowany w oparciu o nową wersję grupy 105 R7000 (klamkomanetki, przerzutki przednia i tylna) – niestety niepełnej (kaseta jest firmy Microshift, korba pozagrupowa shimano FC-RS510). Hamulce tarczowe: TRP HY/RD Tu jeszcze dodatkowo filmik z przejazdu nowym Tribanem (prawdopodobnie jakiś pracownik się dorwał): https://www.youtube.com/watch?v=clXCxACODSw Na Sorze R3000 jest Triban RC 500 (820 euro): https://www.decathlon.it/bici-da-corsa-triban-rc-500-id_8518726.html Edytowane 13 Września 2018 przez sentio Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Ciężko mi to przechodzi przez gardło ale mi się podobają te nowe tribany. rc520 pomijając kolory to na dzień dzisiejszy prawie "uosobienie idealnej szosy" biorąc pod uwagę kształt ramy i tarcze (chociaż mi akurat zupełnie niepotrzebne) W przyszłym roku zamierzam zmienić sprzęt więc na pewno mocno się zastanowię nad tribanem. Trzeba tylko ogarnąć czy te koła się do czegoś nadają Odnośnik do komentarza
Medzamir Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Trochę dziwna polityka Deca - różnica między T540 a T500 tylko 30 euro? Toć pomijając napęd różnica w samych hamplach całkowicie skreśla T500. Odnośnik do komentarza
Nurek_ Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 7 godzin temu, zibi_j1 napisał: Jak to jest z tymi tarczami w szosówkach? czy standardowe heble szczękowe to faktycznie taka kaszanka jak niektórzy piszą? Zatrzyma toto rozpędzone 100kg czy tylko spowolni? Nie zatrzyma ale nie dlatego że hample sa za słabe. W szosie problemem nie jest moc hamulców, bo w szczękowych 105 bez problemu blokuje koło. Tylko co z tego, jak cienka oponka bez bieżnika nie zapewnia odpowiedniego tarcia o asfalt żeby zatrzymać się w miejscu, a po deszczu to już całkiem. Jak mawia mój kumpel "na szosie się nie hamuje, na szosie się omija". Tarcze w szosie nie mają za zadanie dodawać więcej mocy bo nie jest potrzebna, tylko dawać lepszą modulację, odporność na przegrzanie obręczy, niewrażliwość na scentrowanie koła itd. A tak naprawdę, to jak nie jeździsz w górach, to w szosie niewiadomo jakich hamulców nie potrzebujesz. To nie MTB, gdzie ciśniesz przez las i nie wiesz co jest za zakrętem. Tu jedziesz drogą więc i hamowanie przewidujesz wcześniej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się