Skocz do zawartości

BTWIN TRIBAN - OPINIE.


punky10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu przymierzam się do  zakupu pierwszej szosy. Czytając troche tu i ówdzie  doszłem do wniosku że padnie na tribana 540. Dowiadując sięwięcej o tym  rowerze dokopałe sie do wątku gdzie pokazano nowe tribany za 520 Triban Adept a za 540 Triban Adept Plus.

Tu znalazłem   link https://road.cc/content/tech-news/237871-sneak-peek-decathlons-2019-disc-braked-triban-bikes-plus-2018-performance.

Na sam pierw trzeba im przyznać że są  ładne :) 

Interesował by mnie raczej  Adept  Plus za  £750.

Warto na niego czekać i kupić? Czy może warto poczekać chwile na wyprzedaże aktualnych Tribanów 540 (jeżeli takowe wyprzedaże będą)?

Gra warta świeczki ? 

 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, punky10 napisał:

Na sam pierw trzeba im przyznać że są  ładne :) 

Warto na niego czekać i kupić? Czy może warto poczekać chwile na wyprzedaże aktualnych Tribanów 540 (jeżeli takowe wyprzedaże będą)?

Adepty, które pokazano chyba nie są w ostatecznym malowaniu, obawiam się, że wersje ostateczne będą bardziej krzykliwe. Mniejsza o to, nikt rozsądny nie odpowie na pytanie czy warto czekać bo zwyczajnie tych rowerów jeszcze nie ma. Wyprzedaż obecnych modeli - pewnie będzie, ale znów pytanie o dostępność. Rama jest inna, szczególnie tylny trójkąt, wygląda OK, chciałbym się jednak na tym przejechać i zobaczyć czy podpasuje tak samo jak pasuje mi obecny Triban 520. Jeśli tak to nie wykluczone, że zamienię go na Adepta Plus. 

Dość znaczącą różnicą miedzy obecnym Tribanem 540, a Adeptem Plus są tarcze. Jeżeli chcesz je w szosie to warto poczekać, a jeżeli traktujesz je bardziej w kategoriach wady to skłaniaj się do 540 - teraz bądź na ew. wyprzedaży. 

Fajnie - zapowiadają się bardzo uniwersalne rowery, w dobrych cenach i (jak to w Decathlonie) z prokonsumencką polityką producenta. 

Odnośnik do komentarza

Nie podoba mi się ten pomniejszony tylny trójkąt, na wzór rowerów BMC. Co do reszty - można się będzie wypowiedzieć jak rowery trafią do sklepow i będzie je można obejrzeć na żywo, bo jak wiadomo - decathlon ma genialnych fotpgrafów i na zdjęciach Tribany zawsze wyglądają lepiej niż na żywo ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, de Villars napisał:

Nie podoba mi się ten pomniejszony tylny trójkąt, na wzór rowerów BMC

Tak się zastanawiam, na ile taka budowa - poza aspektem wizualnym, może mieć wpływ na istotne dla rowerzysty cechy takiej ramy. W sumie to dość prosta aluminiowa konstrukcja, więc cudów bym się nie spodziewał, ale jakieś pole do popisu dla marketingowców jest ;-). 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Karol napisał:

Tak się zastanawiam, na ile taka budowa - poza aspektem wizualnym, może mieć wpływ na istotne dla rowerzysty cechy takiej ramy.

Wydaje mi się że są to kwestie pomijalne, nie do wyczucia przez amatora. Może dla zawodwców jakieś tam znaczenie to ma (mniejsza waga, mniejszy opór?)

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.08.2018 o 13:02, nctrns napisał:

I mi się podoba osobiście wizualnie...

Mi też właśnie. Zresztą, taki tylny trójkąt, to chyba element ewolucji rowerów szosowych, bo coraz częściej to widać, coś więc musi być na rzeczy. Specialized też to już daje, nawet w nowych Allezach.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, de Villars napisał:

Może być tak jak piszesz, ale to mi się niezbyt podoba. Podobnie jak upowszechnianie tarcz. Za kilka lat nie będzie jak kupić ładnego roweru :(

Myślę że nie będzie tak źle, kolarze szosowi nie lubią zmian;) Więc nawet jak duże firmy będą na siłę wprowadzały tarcze i inne presfity to znajdzie się kilka firm produkujących normalne ładne rowery ;) 

PS. Całkiem ładne te nowe tribany, ledwo mi to przez klawiaturę przeszło ale jest naprawdę nieźle ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jak to jest z tymi tarczami w szosówkach? czy standardowe heble szczękowe to faktycznie taka kaszanka jak niektórzy piszą? Zatrzyma toto rozpędzone 100kg czy tylko spowolni?
Zastanawiam się czy czekać na ta nowa 520 czy czaić się na obecną...

Odnośnik do komentarza

Goście z GCN zrobili test porównawczy i wyszło im, że tarcze mają przewagę na mokro. Czyli w UK będą miały wzięcie . Film możecie zobaczyć na YT. A w ogóle kto hamuje ten przegrywa .

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Kilka dekad cały pro peleton był zatrzymywany przez hamulce szczękowe, nieważne jak szybkie były zjazdy, więc...


Ale goście w peletonie nie maja 100+ wagi ;) ja taka mam i mam hydrauliczne tarcze i ostatnio ja się zatrzymałem dwa metry wcześniej niż kolega (~70kg) ze zwykłymi hamulcami. Także nie ma co się zastanawiać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza

Ale szansa że będziesz jeździł z prędkościami jak zawodowcy, jest nie tylko małoprawdopodobna, ale jeszcze nie odpowiedzialna. Więc przy normalnej jeździe w  ruchu ulicznym szczęki są wystarczające, by zatrzymać moje 92kg plus rower... 

Odnośnik do komentarza

Na włoskim Decathlonie już jest dostępny szczegółowy opis: https://www.decathlon.it/bici-da-corsa-triban-rc-520-id_8502389.html Cena 850 euro (o 50 euro więcej od dotychczasowego modelu Triban 540  względem normalnej ceny na stronie decathlon.fr) Zbudowany w oparciu o nową wersję grupy 105 R7000 (klamkomanetki, przerzutki przednia i tylna) – niestety niepełnej (kaseta jest firmy Microshift, korba pozagrupowa shimano FC-RS510). Hamulce tarczowe: TRP HY/RD

Tu jeszcze dodatkowo filmik z przejazdu nowym Tribanem (prawdopodobnie jakiś pracownik się dorwał): https://www.youtube.com/watch?v=clXCxACODSw   

Na Sorze R3000 jest Triban RC 500 (820 euro): https://www.decathlon.it/bici-da-corsa-triban-rc-500-id_8518726.html

Edytowane przez sentio
Odnośnik do komentarza

Ciężko mi to przechodzi przez gardło ale mi się podobają te nowe tribany. rc520 pomijając kolory to na dzień dzisiejszy prawie "uosobienie idealnej szosy" biorąc pod uwagę kształt ramy i tarcze (chociaż mi akurat zupełnie niepotrzebne)

W przyszłym roku zamierzam zmienić sprzęt więc na pewno mocno się zastanowię nad tribanem. Trzeba tylko ogarnąć czy te koła się do czegoś nadają

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, zibi_j1 napisał:

Jak to jest z tymi tarczami w szosówkach? czy standardowe heble szczękowe to faktycznie taka kaszanka jak niektórzy piszą? Zatrzyma toto rozpędzone 100kg czy tylko spowolni?

Nie zatrzyma ale nie dlatego że hample sa za słabe. W szosie problemem nie jest moc hamulców, bo w szczękowych 105 bez problemu blokuje koło. Tylko co z tego, jak cienka oponka bez bieżnika nie zapewnia odpowiedniego tarcia o asfalt żeby zatrzymać się w miejscu, a po deszczu to już całkiem. Jak mawia mój kumpel "na szosie się nie hamuje, na szosie się omija". Tarcze w szosie nie mają za zadanie dodawać więcej mocy bo nie jest potrzebna, tylko dawać lepszą modulację, odporność na przegrzanie obręczy, niewrażliwość na scentrowanie koła itd.

A tak naprawdę, to jak nie jeździsz w górach, to w szosie niewiadomo jakich hamulców nie potrzebujesz. To nie MTB, gdzie ciśniesz przez las i nie wiesz co jest za zakrętem. Tu  jedziesz drogą więc i hamowanie przewidujesz wcześniej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...