Maciek

[Propozycje] MTB okolice 5000 i powyżej

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej Sawicki

Polecam polować na "stary rocznik" 2016 w promocjach albo rowery używane, które przejechały tylko jeden sezon. W ten sposób znajdziesz podobny osprzęt na ramie z włókna węglowego albo jeszcze wyższą klasę osprzętu. Na jakieś wycieczki nie miałoby to znaczenia, ale do ścigania się każdy taki szczegół będzie przydatny.

W przypadku Cannondale na wyścigi byłby raczej któryś F-SI. Seria Trail daje bardziej wyprostowaną pozycję -- jest do spokojnej jazdy i górek, a nie do zasuwania po raczej płaskim. Większość producentów ma tak oddzielone rowery turystyczne od wyścigowych.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek

Naprawdę traile Cannondale są takie turystyczne? Mam trek x Caliber 8 i chce poprawić sprzęt, żebym nie zamienił siekiery na kijek!¡

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź

Rasowego, karbonowego Treka możesz upolować w tych pieniądzach, jeśli nie boisz się używek. Choćby pierwsze lepsze ogłoszenia znalezione na olx:

https://www.olx.pl/oferta/trek-superfly-9-8-xt-21-rockshox-sid-CID767-IDkPHW6.html#2cf59ca639;promoted

https://www.olx.pl/oferta/trek-superfly-9-6-2016r-17-5-nowy-CID767-IDlqbi6.html#2cf59ca639

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Najłatwiej poznać po amortyzatorach. Wyścigówki mają z reguły 100 mm skoku, a więcej daje się w turystycznych rowerach.

Amerykańskie marki jednak bym omijał. W Europie mają spore narzuty i rzadko są konkurencyjne cenowo. Aby zejść do 6000 zł, trzeba szukać starszych używek i słabiej wyposażonych modeli. Mówiłem raczej o łapaniu promocji na bieżąco, np. takich: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8-9.html

 

  • Pomógł 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek
Dnia 21.04.2017 o 22:22, Andrzej Sawicki napisał:

Najłatwiej poznać po amortyzatorach. Wyścigówki mają z reguły 100 mm skoku, a więcej daje się w turystycznych rowerach.

Amerykańskie marki jednak bym omijał. W Europie mają spore narzuty i rzadko są konkurencyjne cenowo. Aby zejść do 6000 zł, trzeba szukać starszych używek i słabiej wyposażonych modeli. Mówiłem raczej o łapaniu promocji na bieżąco, np. takich: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8-9.html

 

 

No to biorę Canyon 8.9 jest Kozak, cZeam już na przesyłkę.dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
twasowicz@onet.pl

 Focus Black Forest Ltd 29 2016 

GRAND CANYON AL SL 6.9 2016

oby dwa są w podobnej cenie 3900

jeśli macie jakieś pomysły to piszcie

pozdrawiam:D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
malkontent

Zobacz ostatnie wątki na forum - były takie pytania ze sporymi dyskusjami na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbygo
Napisano (edytowane)

Witam, niedawno założyłem temat z porównaniem 2 kellysów. Jednak niedawno przypomniałem sobie o marce Rose i o rowerze który Szajbajk opisywał na jednym z filmów. Teraz mam poważną zagwozdkę którego wybrać. Dodam jeszcze że kellysa z 2018r. mogę kupić w podobnej cenie, a nawet trochę niższej.

Kellys Gate 90 2018 

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-90-29-p53489

Kellys Gate 90 2017

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c527/gate-90-p48687

Rose

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-2017-bike-now/aid:883969?bikevariantchanged=884009#GGoCQ-GGoCR-GGoCS-GGoCT-GGoCU-GGoCX-GGoCY-GGoCZ-GGoCa-GGoCb-GGoCc-GGoCd-GGoCe-GGoCf-GGoCg-GGoKk-GGoCi-GGoCj-GGoCk-GGoCl-Guy5A-Guy5B

Edytowane przez Zbygo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Rose daje wyższy osprzęt -- amortyzator, napęd, koła. Przy tej samej cenie, o ile pasujesz do rozmiaru M, wybór jest prosty. Jeśli Kellys wyjdzie wyraźnie taniej, to już się zastanów, czego naprawdę potrzebujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janisz

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem roweru MTB. Jazda 99% las. Będzie to mój pierwszy rower dlatego zależy mi na przemyślanym zakupie. Zastanawiam się, który z poniższych rowerów wybrać. Wiem, że podobny temat jest tu na forum ale do mojej listy doszły jeszcze dwa modele. Zatem poniżej lista:

Trek Superfly 7 rocznik 2017 – cena 6700zł

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/superfly/superfly-7/p/2073600-2017/

Trek Procaliber 8 rocznik 2018 – cena 7200zł

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/2073600-2018/?colorCode=grey

Specialized Chisel Expert x2 rocznik 2018 – cena 7200zł

https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925

Specialized Stumpjumper Comp 29 rocznik 2016 – cena 6000zł

https://www.specialized.com/pl/pl/stumpjumper-comp-29/p/106266

 

Wszystkie rowery dostępne są w moim rozmiarze. Jeden wielki mętlik w głowie. Ja skłaniam się ku Trek Superfly 7 ze względu na zawieszenie Fox’a ale to jedyny argument z mojej strony.

Dodam, że nie interesuje mnie zakup przez internet. Chcę zakupić rower lokalnie a nie jeździć po niego po Polsce.

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Wypowiem się odnośnie Treka.

Z tych dwóch wolałbym ProCalibera, ze względu na lepszą, bardziej zaawansowaną ramę,

Reba w mojej opinii także jest bardzo dobrym amorkiem. nie kierowałbym się Foxem jako wyznacznikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janisz

Kierowałem się Fox'em ponieważ naczytałem się o nim wiele dobrych opinii. Za Trek Superfly 7 przemawia do mnie cena. I tak naciągnąłem znacząco budżet. Zaczynałem od wydania 5000 zł. 

Pisząc co do ramy ProCaliber masz na myśli rozdzielacz isospeed?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki
Napisano (edytowane)

Zgadzam się, że nazwa "Fox" sama w sobie nie wygrywa. To jest model z najcieńszymi lagami i tłumikiem Grip3, czyli najmniej sztywna i nie najbardziej zaawansowana technicznie wersja.

Wszystko bardzo podobne rowery. Droższe modele z nieco wyższym osprzętem, ale nie jakoś szalenie. Najlepiej byłoby się przymierzyć i przejechać, aby osobiście poczuć różnice w geometrii.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dywyn

W teście BikeBorad Trek Procaliber 8 wygrał test i został wyróżniony w kategorii 'EKONO'. Pokonał Specialized Chisel Expert x2 (który był drugi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janisz

Andrzej Sawicki sugerujesz, że RockShox Reba może być lepszym wyborem niż ten Fox, który jest zastosowany w modelu Superfly 7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
7 minut temu, Janisz napisał:

Kierowałem się Fox'em ponieważ naczytałem się o nim wiele dobrych opinii. Za Trek Superfly 7 przemawia do mnie cena. I tak naciągnąłem znacząco budżet. Zaczynałem od wydania 5000 zł. 

Pisząc co do ramy ProCaliber masz na myśli rozdzielacz isospeed?

Dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janisz
14 minut temu, dywyn napisał:

W teście BikeBorad Trek Procaliber 8 wygrał test i został wyróżniony w kategorii 'EKONO'. Pokonał Specialized Chisel Expert x2 (który był drugi).

Dobrze wiedzieć. Może uda mi się coś jeszcze wynegocjować z ceną na tego Procalibra 8 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbygo

Dlaczego Pan uważa, że Rose ma lepszy napęd? Wydaje mi się, że to właśnie kellys wygrywa napędem. Jeśli się uda to Kellysa będę mógł zakupić za 4400 a Rose z przesyłką kosztuje prawe 5000. Czy warto dopłacić? Jeszcze mam pytanie z innego tematu a nie chce zakładać nowego tematu. Mianowicie czym się różnią te amortyzatory:

Rock Shox Recon Gold Rl 

Rock Shox Recon Gold Tk 

Mając te 2 do wyboru który jest lepszy? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

2x11 to nowsza technologia względem 2x10 i nieco większy zasięg przełożeń. Recon RL ma istotnie lepszy tłumik niż Recon TK. Im ostrzej się jeździ, tym bardziej to czuć. Tegoroczny Kellys jest bardziej warty uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Janisz napisał:

Andrzej Sawicki sugerujesz, że RockShox Reba może być lepszym wyborem niż ten Fox, który jest zastosowany w modelu Superfly 7?

Tak. O ile tłumik jest podobnej klasy co w Rebie, znajdziesz zbyt wiele opinii użytkowników o słabej sztywności Foxa 32. Wystarczy poszukać na YT. No i nie jest to Fox z ich najlepszym tłumikiem (FIT4, montowanym w seriach Performance Elite i Factory), aby tę słabość wynagrodzić. Moim zdaniem to by była dopłata za logo, niekoniecznie za lepsze rozwiązania.

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbygo

Na stronie kellysa jest błąd ponieważ najnowszy rower ma również napęd 2x11 ale xt. A porównując nowego Kellysa w cenie 4400 do Rose za 5000 to który będzie lepszy i czy różnica między amortyzatorami będzie aż taka duża? Opłaca się dopłacić? Porównując same koła to które są lepsze DT Swiss X 1900 Spline czy MAVIC Crossride, może Pan jakiś używał?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Reba RL jest trochę lżejsza niż Recon RL, ale wewnątrz jest praktycznie to samo. Dopiero Reba RLT dodaje wyraźną wartość: dodatkowe opcje regulacji.

Koła wolałbym DT Swiss. Zbyt łatwo znaleźć opinie o słabej trwałości piast Mavic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbygo

Dziękuje za pomoc. :) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bjoernrider

Dodałbym, że RS naprawią w dobrym serwisie. Z Foxem mogą być jaja z wysyłaniem go do Warszawy i czekanie. Koszty tez wyższe.

Poza tym blokada to dobra rzecz, w Foxie to luksus, a w RS norma.

Z tą sztywnością to bym nie przesadzał. W rowerze nie do wyczucia moim zdaniem.

Jest to opinia motocyklisty wieloletniego. Tam zasada działania sprzętu jest niemal ta sama tylko siły, masy większe. Skala inna więc co nieco wychodzi.

Kolegi bym tym nie zniechęcał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się