Vector Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Witam. Jestem posiadaczem starszego roweru, którego osprzęt już nie spełnia moich oczekiwań. Koła i hamulce mają już swoje lata i są totalnie do kitu, natomiast reszta też domaga się odejścia na emeryturę, choć jeszcze troszkę wytrzymają. Rozważałem zarówno wymianę wyżej wymienionych części, ale także kupno roweru używanego z lepszym osprzętem. I tutaj nasuwa się pytanie: co zrobić? Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 I tu nasuwa się pytanie, czy w ogóle warto inwestować w ramę, którą masz? Może się okazać, że rower za 1200 plnów będzie o niebo lepszy od tego czym jeździsz. Odnośnik do komentarza
Vector Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 8 minut temu, SzpiceR napisał: I tu nasuwa się pytanie, czy w ogóle warto inwestować w ramę, którą masz? Może się okazać, że rower za 1200 plnów będzie o niebo lepszy od tego czym jeździsz. Własnie też mnie to zastanawiało, obawiam się że problem by był ze wsadzeniem większej kasety i hamulców tarczowych z tyłu Odnośnik do komentarza
ahaja Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Nigdzie nie ma informacji, zdjęć o tym co masz i co chcesz osiągnąć za jaką kwotę. Twój rower może mieć zarówno 3 lata jak i 20 ... może mieć stare pancerne deore jak i favoritki na pokładzie ... Tak czy owak chcąc sensownej podpowiedzi należy się nieco wysilić. Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Witam wszystkich, mam dosyć spory dylemat związany z rowerem, chciałbym cos zmienic i tutaj się własnie zastanawiam nad nowym rowerem czy tez bardziej by mi sie oplacalo robic ten co mam. Aktualnie posiadam rower Kellys Magnus (prawdopodobnie ten model): RAMA: Hydroforming Aluminum triple butted AMORTYZATOR: SR Suntour XCR LO 100mm, coil / Lockout STERY: RITCHEY Logic Zero integrated KORBA: Truvativ ISOflow Power Spline (44x32x22T) MANETKI: Shimano Deore (08) SL-M530 Rapidfire Plus PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Alivio (08) M413 PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Deore LX M581 HAMULCE: TEKTRO KLAMKI HAMULCA: Shimano Alivio BL-M420 PIASTY: alloy / Shimano RM60 OBRĘCZE: Kellys Draft OPONY: KBIX 2.0 Nomad - Silica Dual compound SIODŁO: KBIX DriveLine PRO-Comp SZTYCA: Ritchey MOST: Ritchey 6D KIEROWNICA: Ritchey Comp Rower w rozmiarze 19,5, kola 26 Mój wzrost to 176cm i 85kg. Rozważam też zakup nowego roweru do 3000zł. Jeśli macie jakies propozycje roweru to było by super ;). Rower bardziej do lasu, male chopki, bezdroża, czasami asfalt. Myślałem nad romet mustang 29 1 Odnośnik do komentarza
Arrtas Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Hejka. Osobiście polecałbym Ci zakup nowego roweru. Mustang jest bardzo fajnym rowerkiem, jeśli rama Ci będzie odpowiadać to kupuj. Jednak może jeszcze zobacz te propozycje https://trekking24.pl/pl/rowery/2028-rower-kross-dust-10-2016.html https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2018/2110-rower-kross-level-50-2018.html https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2017/1033-rower-kross-level-b7-2017.html https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2017/1032-rower-kross-level-b6-2017.html https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2017/1031-rower-kross-level-b45-2017.html Rozejrzyj się na rynku bo za 3k zł jak dobrze poszukasz to znajdziesz bardzo fajny rowerek z rocznika 2017. Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 No wlasnie na roczniku rowera mi jakos nie zalezy aby byl swiezynka, wazne aby mial w miare dobry osprzet i mam takie pytanie czy patrzec na lepszy naped czy raczej amortyzator itp? Ladny ten dust krossa. A co jest z rama rometa? Chodzi o malowanie czy geometrie? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Patrzyłeś na używane rowery?https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-dartmoor-primal-18-rock-shox-pike-409-140-mm-xc-am-en-CID767-IDw60WT.html Odnośnik do komentarza
Arrtas Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 35 minut temu, kulka63 napisał: No wlasnie na roczniku rowera mi jakos nie zalezy aby byl swiezynka, wazne aby mial w miare dobry osprzet i mam takie pytanie czy patrzec na lepszy naped czy raczej amortyzator itp? Ladny ten dust krossa. A co jest z rama rometa? Chodzi o malowanie czy geometrie? Rama Rometa jest naprawdę fajna chodzi o geometrie abyś sobie dobrze dopasował po prostu. Wiem, że są spore problemy z dostępnością Rometa, dlatego trzeba kupić jak najszybciej. Kross też mi się podoba, aczkolwiek Levele też się ładnie prezentują. A co do podzespołów to zależy na jakich trasach i jak dużo jeździć będziesz rowerem. Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) Wiem, ze za ta cene wyrwalbym cos ciekawszego uzywanego ale chcialbym nowy Mowimy dokładnie o tym modelu https://www.sklepmartes.pl/sporty/28915-meski-rower-1829911-19-l-mustang-1-r18k-mtb-29-19-p-911-romet.html?gclid=CjwKCAjwma3ZBRBwEiwA-CsblI8tit--glSk0VwPggaTaq-1QCSECdsvoomPXx1xIXpCIsCcWh1F-xoCvAQQAvD_BwE#/pe-men/rozmiar-19/kolor-r18k_mtb_29_19_p_911 Czy cos lepszego sie znajdzie? Wlasnie patrze na te krossy teraz dylemat 😛 Po mustanga moglbym jechac w sobote. No i w razie czego jakbym sie zdecydowal jednak na tego rometa to bedzie on dobry do jakis zmian? Chcialbym sprobowac w nim napedu 2x10. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez kulka63 Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 A co chcesz osiągnąć zmieniając na nowy lub modyfikuje aktualny rower? Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Chce aby jazda byla jeszcze przyjemniejsza i odswiezyc cos Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Ja za swojego dałem 5400 na promocji czy jakoś tak. Nie kupiłbym już nowego, bo po pół roku zmieniłem osprzęt, a kupując używany dałbym mniej, a i tak osprzęt byłby zmieniony. Warto przemyśleć taką decyzję, ale to tylko takie moje spostrzeżenia. Odnośnik do komentarza
Arrtas Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Jak już masz zamiar kupić nowy a jednocześnie dopuszczasz opcje wymiany napędu na 2x10 to lepiej kup już coś co ma napęd 2x10 lub 2x11. A co do wyboru używki czy nowego sam sobie zdecyduj moim zdaniem gwarancja to gwarancja. 4 godziny temu, kulka63 napisał: Wiem, ze za ta cene wyrwalbym cos ciekawszego uzywanego ale chcialbym nowy Mowimy dokładnie o tym modelu https://www.sklepmartes.pl/sporty/28915-meski-rower-1829911-19-l-mustang-1-r18k-mtb-29-19-p-911-romet.html?gclid=CjwKCAjwma3ZBRBwEiwA-CsblI8tit--glSk0VwPggaTaq-1QCSECdsvoomPXx1xIXpCIsCcWh1F-xoCvAQQAvD_BwE#/pe-men/rozmiar-19/kolor-r18k_mtb_29_19_p_911 Czy cos lepszego sie znajdzie? Wlasnie patrze na te krossy teraz dylemat 😛 Po mustanga moglbym jechac w sobote. No i w razie czego jakbym sie zdecydowal jednak na tego rometa to bedzie on dobry do jakis zmian? Chcialbym sprobowac w nim napedu 2x10. Polecam Ci Kross level B6 2017. Ma lepszy amor od Romet Mustang 1 29, lepszy napęd chociaż kolorystyka Rometa jest ładniejsza. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Porady zakupowe.... Nie w tym dziale i nie w kolejnym nowym wątku... Są wątki przyklejone z zakresem kwot. Kończąc off topic. Ramę masz o fajnej geometrii, topowa linia XC w Kelly's-ach w owym czasie. Można by było pokusić się o upgrady, tylko pytanie ile chcesz w ten sprzęt pakować. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Popatrz sobie za napędem 1x10 możesz z tyłu wsadzić kasetę 10 biegów jak masz 9,nie wyszło by to jakoś drogo Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Jakbym rower kupil teraz to raczej na przyszly sezon jakies upgrady. A kiedy najbardziej oplaca aie kupowac rowery? Zima? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Raczej tak bo ceny powinny być mniejsze jak że wszystkim teraz rowery ciągle się rotuja jak nie po sklepach to na aukcjach. Ja kupiłem kross soli zimą 5400 chyba bo nie pamiętam dziś nie kupisz nowego za tą cenę stoi wyżejSzukam też szosowego roweru ale raczej poczekam na zamknięcie sezonu Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Skoro nie mam parcia az na to aby kupic nowy bo jak widac nie jestem w 100% zdecydowany a jezdzic mam czym i raczej da rade do konca sezonu tym przejezdzic to moze lepiej poczekac i wyrwac cos zima, moze uzywke nawet jakas fajna? Odnośnik do komentarza
Arrtas Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Godzinę temu, kulka63 napisał: Jakbym rower kupil teraz to raczej na przyszly sezon jakies upgrady. A kiedy najbardziej oplaca aie kupowac rowery? Zima? No nie do końca niby po sezonie owszem taniej ale problem jest taki że jest opcja braku rozmiaru wybranego roweru, szczerze to nawet w trakcie sezonu można wynegocjować dobrą cenę. Na roweru z sezonu 2017 raczej zniżki już nie będzie jedynie na 2018 ale przy budżecie 3k, to może to być kwota maks 400 zł. Nie wiem czy jest sens ryzykować. 1 Odnośnik do komentarza
kulka63 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) No ok, przejade sie jutro do rowerowego bo i tak musze swoj wyregulowac itp to przy okazji zobacze czy moze maja cos ciekawego i moze uda sie cos wyrwac, zobacz tez tego romet mustang na zywo. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez kulka63 Odnośnik do komentarza
pman16 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Cześć! Posiadam obecnie rower Kellys Scarpe 2010 o specyfikacji mniej więcej jak tutaj: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/46/Kellys.Scarpe.black.white/ Kończy się napęd, odczuwam także wady posiadania pseudo-amortyzatora mającego już swoje lata. Poza tym rower generalnie mi pasuje, rama ma wygodną geometrię i nic przysłowiowo się nie "sypie" przy moim użytkowaniu. Jeżdżę trekkingowo, 70% asfalt, reszta szutry, leśne ścieżki, czysta amatorska rekreacja. W związku z tym, że pewne części się zużyły (napęd, amortyzator), mam dylemat czy zakupić nowe wyższej klasy i zainwestować w ten rower, czy sprzedać i szukać czegoś lepszego. Proszę o Waszą pomoc i porady. Odnośnik do komentarza
w0jta5 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Powiedź ile możesz wydąć na nowy rower? Warto sprawdzić jaki osprzęt będziesz miał w nowym sprzęcie. Stawiam, że niewiele się poprawi. Widelec nic specjalnego, ale powiedz czy go serwisowałeś? 5 minut temu, pman16 napisał: Poza tym rower generalnie mi pasuje, rama ma wygodną geometrię i nic przysłowiowo się nie "sypie" przy moim użytkowaniu. Jeżdżę trekkingowo, 70% asfalt, reszta szutry, leśne ścieżki, czysta amatorska rekreacja. Jeżeli wszystko powyższe Ci odpowiada, to nie zmieniaj roweru. Co prawda 'prestiż' na ścieżkach Ci nie wzrośnie ale po wymianie zużytego osprzętu będziesz miał solidny rower którym będziesz dalej mógł połykać kilometry. Odnośnik do komentarza
wozo13 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Też mam rower, którym jeździłem ostatnie 10 lat na deore i xt, amor suntour xcp ...oczywiście myślałem żeby go remontować, ale...chciałem większe koła 27.5, hamulce tarczowe, amor powietrzny, nowszy napęd 10x, korbe hollowtech i kilka innych rzeczy. Wiem, że Ty tego nie potrzebujesz, bo sam teraz składam rower szosowy i w/w rzeczy są zbędne, ale może warto kupić nowy rower, bo w przyszłości na pewno będzie ograniczona jego dalsza rozbudowa. Ja kupiłem Kellys'a Thorxa 30 2017 , który jako nowy model kosztował 4000pln ...grubo poniżej 3000pln na wyprzedaży. Rower ma wszystkie nowe technologie co rowery po 20000pln. Obie sztywne osie, tapered, napęd 2x10, hamulce hydro, mocne koła na maszynówkach, Recona soloair...decyzja należy do Ciebie...ja wyliczylem i wyszło, że lepiej sprzedać stary i dołożyć do nowego pieniądze, które miały iść na remont i jeszcze parę groszy...miałem do wymiany piasty i ramę bo nie miałem mocowania na tarczę, do tego napęd się skończył cały i amor nie spełniał już moich oczekiwań więc wydatki by były...mam nadzieję, że choć teochę pomogłem w decyzji Odnośnik do komentarza
pman16 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 6 godzin temu, w0jta5 napisał: Powiedź ile możesz wydąć na nowy rower? Nie ustalałem budżetu jeszcze Powinienem raczej zapytać na początku ile musiałbym wydać na nowy rower żeby poczuć jakościową różnicę? Sama inwestycja w napęd klasy deore/alivio zostawiając obecne 3x8 to ~450zł + średni amor ~800zł, stąd dylemat czy to opłacalne. 7 godzin temu, w0jta5 napisał: Widelec nic specjalnego, ale powiedz czy go serwisowałeś? Amor w pełni był przeserwisowany raz, ale dość często czyszczę lagi i przecieram brunoxem. Btw. Masz rację, prestiż nie wzrośnie, rower będzie solidny, jednak zaznałem jazdy na amortyzatorze powietrznym i to było odczuwalna różnica, teraz mimo że wiem że tego nie potrzebuję do swoich wojaży to chodzi po głowie ;] Dzięki za sugestie. @wozo13 Twój sprzęt i tak jest ze dwie klasy wyżej a mimo to już był przestarzały po marnych 10 latach? Wydawałby się patrząc na mojego Kellysa, ze wszystko co obecnie jest używane da się zamontować (no oprócz koła 27,5+). Hollowtech, tarcze, lepszy amor itp. Dzieki za odp, daje do myślenia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się