Skocz do zawartości

[Zakończony] TREK X-Caliber 7 (2015) GOdzilla By SpiderMAN - projekt zakończony


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwólcie, że zaprezentuje Wam mój aktualny rower.

 

Rower dzisiaj t.j. 17.10.2017, otrzymał dzięki @Yarpenn imię GOdzilla.

 

Jest nim od 10.09.2015 TREK X-Caliber 7, rok modelowy 2015.

 

Mam 186cm wzrostu i wybrałem ramę w rozmiarze 18,5" (wirtualne 19,5").

Aktualnie trochę ponad 3600km zrobione, jeżdżę głownie do pracy, ale po zróżnicowanych nawierzchniach, w weekendy z dzieciakami, często sam, maratony w okolicach Krakowa, Las Wolski, wypady za okolice Krakowa i nie tylko.

Rower świetnie skręca, jest stabilny na zjazdach, dobrze podjeżdża.

 

Trochę brakowało siły hamowania, więc na przodzie na dzień dobry zamiast 160mm tarczy zamontowałem tarczę 180mm,

co znacząco podniosło skuteczność hamulców.

Klocki żywiczne także już wymieniłem z powodu zużycia przedniego zestawu na półmetaliczne Jagwire DCA016 (dzięki @ze4lot).

 

Napęd od początku brałem pod uwagę by był sukcesywnie wymieniany, tak też się stało, Acerę zastąpiło w międzyczasie Alvio RD-M4000 Shadow,

a obecnie zamiast Alivio na kasecie 10 rzędowej pracuje XT RD-M786 SGS Shadow+,

kaseta także została wymieniona na CS-HG61-10 11-36T, z łańcuchem KMC X10.

Zmianą przełożeń z przodu zajmuje się obecnie tymczasowo stara Deorka pod 3x, wkrótce wleci w jej miejsce Deore XT dedykowane napędom 2x.

Na ten moment rower posiada napęd typu 2x10 i takie zestawienie wydaje się, że zostanie ze mną na dłużej.

Korbę Acera na kwadrat zastąpiła Deore FC-M590 w setupie 2x 36/22,

przerzutka nie ociera nawet przy mocnych depnięciach,

co na korbie na kwadrat było notoryczne.

 

Dojeżdżam już powoli drugie opony CST JackRabbit, a w zasadzie tylną, pierwsze Bontragery XR1 były słabej jakości,

pierońsko szybko się skończyły ich właściwości trakcyjne.

Po zakupie pompki podłogowej wymiana ogumienia zdarzała mi się dość często ostatnio i dojeżdżałem te gorsze gumy z obu zestawów.

Ostatnio oponki już nieco zawodziły, więc dwie z opon w najgorszym stanie poleciały do utylizacji.

Zakupiłem na tył CST Camber Comp 2.25 szerokości, po pomiarach okazało się że różnica w stosunku do przedniej CST JackRabbit EPS to 2mm na szerokości oraz 2mm wysokości na korzyść Camber. JackRabbit na przodzie mimo ponad 2500km przejechanych ma się dobrze, nadal widać na nim rowki kontrolne, szacuję, że zużyte jest około 1mm bieżnika.

 

Seryjne koła ostatnio zastąpiły odkupione od kumpla kółeczka na piastach Formula (modelu jeszcze nie ustaliłem) oraz obręczach MAVIC XM319 disc.

Przednie koło jest na piaście QR15, zastosowana jest dotoczona ośka-przejściówka do standardowego amortyzatora na zwykły szybkozamykacz.

 

Poniżej specyfikacja roweru wraz z wymienionymi elementami (w nawiasach).

 

Materiał ramy: Aluminium Alpha Gold

Kąt główki: 69.3 (to jest to co najbardziej spasowało i w tym rowerze już po parunastu metrach jazdy próbnej)

Rozmiar: 18,5" (wirtualne 19,5")

Widelec: Rock Shox XC30 TK Silver (sprężyna Medium)

Stery: Pół-zintegrowane VP

Kierownica: Bontrager Low-Riser, 31.8mm, 15mm rise, 690mm (Bontrager Low-Riser, 31.8mm, 5mm rise, 720mm)

Mostek: Bontrager Race Lite, 31.8mm, 7 stopni wzniosu, 95mm długości (Zoom 3D, 31.8mm, 7 stopni wzniosu, 55mm długości)

Rogi: Boplight team (póki co jest bez)

Siodełko: Bontrager Evoke 1.5 (VELO ProX)

Sztyca: Bontrager SSR, 27.2mm, 12mm offset - twin bolt

Hamulce: Shimano BR-M355 Hydraulic Disc (tarcze przód 180mm, tył 160mm, klocki półmetaliczne Jagwire DCA016, teraz jest żyleta )

Kaseta: Shimano CS-HG-20 11-34T 9sp (CS-HG61-10 11-36T, łańcuch KMC X10)

Korba: Acera FC-M391, 44/32/22 (Deore FC-M590, 36/22)

Manetki: Acera SL-M390 (Deore SL-M610 2way release)

Przerzutka przednia: Altus (XT FD-M786)

Tylna przerzutka: Acera RD-M390 (XT RD-M786 SGS Shadow+)

Koła: piasta Formula DC71 (przód), DC22 (tył), obręcz MAVIC XM319 disc (zaciski NOVATEC 216FQ/216RQ)

Opony: Bontrager XR1: przód 2.2, tył 2.0 (przód i tył CST Camber 2.25, dętki CST zalane mleczkiem Hutchinson)

Pedały: PD-M520 (platformowe VP na zimę)

Waga: 14.2kg (13,5kg)

 

W naszej domowej rowerowej stajence są jeszcze trzy maszyny.

Giant Traffic przerobiony na cross/miejski - żony,

Liv Tempt 3 (2016) - córki

oraz B'Twin Racingboy 320 z dołożonym amorkiem Suntour M7500 i paroma innymi zmianami - syna.

 

Wszystkie zdemontowane szpeja z mojej maszyny mają dalsze życie w rowerze żony i syna

Postaram się wam zaprezentować tę hybrydę wkrótce.

Rower został sporo odchudzony z ponad 16kg wyjściowo do około 13,5kg.

Myślę, że przygotuję także opis roweru córki, może się Paniom niektórym przydać ta ocena.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Plany.

W planie mam przebudowę kół (inne obręcze, oczkowane), a co za tym idzie dalej, przerobienie opon na bezdętki.

Idąc dalej, może się uda uzbierać na hamulce SLX.

Napęd jest ok i z jego działania jestem bardzo zadowolony jak narazie.

Być może na tył wpadnie SLX shadow+, który zmodyfikowany będzie do pracy z kasetą 9s, a co ciekawe, nie jest to nieodwracalne.

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Jak ktoś z was ma zwykłe koła, nie na stałe osie to mogę serdecznie polecić szpilki BBB BQR-03.
W poprzednim rowerze miałem szpilki Accenta, ale te biją je na głowę.
Zrobiłem krótki test po wymianie i jak do tej pory na tej krótkiej bardzo wyboistej i trudnej trasie tarcze było słychać co chwilę, to teraz jest absolutna cisza. Zero jakichkolwiek dźwięków z okolic mocowania kół i hamulców. Dla mnie bomba.

P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, :P nie stoi w salonie jak u niektórych ;)

fa1fe858c1e0a78b24f72ce962b63242.jpg43216477cfa35cca4a195ad3cd85999b.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Dnia 8.05.2017 o 21:12, SpiderMAN napisał:

P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, :P nie stoi w salonie jak u niektórych ;)

To mnie ubawiło setnie i zachwyciło, więc za to poleciał plus. :D Tak ma być! 

Gratuluję zakupu i cieszę się, że nowe szpile dają radę. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Dnia 8.05.2017 o 21:12, SpiderMAN napisał:

 

 

P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, :P nie stoi w salonie jak u niektórych ;)

 

Wszyscy, co mają brudne tak piszą.:P

 

Najważniejsze, że coś zesztywniało a nie były to nogi;)

Odnośnik do komentarza

Dzięki @marekctr.

W wieku prawie 39 sztywnienie nie jest problemem, jeszcze :P

A tak po prawdzie, lecę na MEDIO teraz 13tego na maratonie i tak w sumie to chyba raczej zrobię przegląd przed startem, więc rower będzie czysty. 

Postaram się zrobić małą sesyjkę.

 

Odnośnik do komentarza
Dnia 10.05.2017 o 16:35, SpiderMAN napisał:

13tego na maratonie i tak w sumie to chyba raczej zrobię przegląd przed startem, więc rower będzie czysty.

Hehe, a po maratonie, to dopiero teraz jest co czyścić. :D

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, marekctr napisał:

To samo jaka pozycja na finiszu? 

DNF, dojechałem poza limitem czasu, Las Wolski mnie wykończył.

W zasadzie nie Wolski, a błoto w Wolskim :(

Dawno tyle go nie widziałem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Kolorem trochę odbiega od reszty akcesoriów, ale z czasem pewnie te resztę zamienię na taki odcień właśnie.
Ponadto dzisiaj chyba w końcu znalazłem przyczynę strzelania w lewej korbie. Lekki luz na ośce pedału/ła ;-)
Luz zlikwidowany, pedał zdjęty wypucowany, skręcony na miedziance. Powinno być wszystko ok.

Wysłane z SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A te szpilki od BBB, to się różnią jakoś budową od tych od Accenta? Są bardziej masywne, mają szersze główki, dłuższe gwinty? Mam u siebie Accenta, ale jeśli BBB mają sporo lepsze właściwości, to mogę pomyśleć nad zmianą.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...