Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Pozwólcie, że zaprezentuje Wam mój aktualny rower. Rower dzisiaj t.j. 17.10.2017, otrzymał dzięki @Yarpenn imię GOdzilla. Jest nim od 10.09.2015 TREK X-Caliber 7, rok modelowy 2015. Mam 186cm wzrostu i wybrałem ramę w rozmiarze 18,5" (wirtualne 19,5"). Aktualnie trochę ponad 3600km zrobione, jeżdżę głownie do pracy, ale po zróżnicowanych nawierzchniach, w weekendy z dzieciakami, często sam, maratony w okolicach Krakowa, Las Wolski, wypady za okolice Krakowa i nie tylko. Rower świetnie skręca, jest stabilny na zjazdach, dobrze podjeżdża. Trochę brakowało siły hamowania, więc na przodzie na dzień dobry zamiast 160mm tarczy zamontowałem tarczę 180mm, co znacząco podniosło skuteczność hamulców. Klocki żywiczne także już wymieniłem z powodu zużycia przedniego zestawu na półmetaliczne Jagwire DCA016 (dzięki @ze4lot). Napęd od początku brałem pod uwagę by był sukcesywnie wymieniany, tak też się stało, Acerę zastąpiło w międzyczasie Alvio RD-M4000 Shadow, a obecnie zamiast Alivio na kasecie 10 rzędowej pracuje XT RD-M786 SGS Shadow+, kaseta także została wymieniona na CS-HG61-10 11-36T, z łańcuchem KMC X10. Zmianą przełożeń z przodu zajmuje się obecnie tymczasowo stara Deorka pod 3x, wkrótce wleci w jej miejsce Deore XT dedykowane napędom 2x. Na ten moment rower posiada napęd typu 2x10 i takie zestawienie wydaje się, że zostanie ze mną na dłużej. Korbę Acera na kwadrat zastąpiła Deore FC-M590 w setupie 2x 36/22, przerzutka nie ociera nawet przy mocnych depnięciach, co na korbie na kwadrat było notoryczne. Dojeżdżam już powoli drugie opony CST JackRabbit, a w zasadzie tylną, pierwsze Bontragery XR1 były słabej jakości, pierońsko szybko się skończyły ich właściwości trakcyjne. Po zakupie pompki podłogowej wymiana ogumienia zdarzała mi się dość często ostatnio i dojeżdżałem te gorsze gumy z obu zestawów. Ostatnio oponki już nieco zawodziły, więc dwie z opon w najgorszym stanie poleciały do utylizacji. Zakupiłem na tył CST Camber Comp 2.25 szerokości, po pomiarach okazało się że różnica w stosunku do przedniej CST JackRabbit EPS to 2mm na szerokości oraz 2mm wysokości na korzyść Camber. JackRabbit na przodzie mimo ponad 2500km przejechanych ma się dobrze, nadal widać na nim rowki kontrolne, szacuję, że zużyte jest około 1mm bieżnika. Seryjne koła ostatnio zastąpiły odkupione od kumpla kółeczka na piastach Formula (modelu jeszcze nie ustaliłem) oraz obręczach MAVIC XM319 disc. Przednie koło jest na piaście QR15, zastosowana jest dotoczona ośka-przejściówka do standardowego amortyzatora na zwykły szybkozamykacz. Poniżej specyfikacja roweru wraz z wymienionymi elementami (w nawiasach). Materiał ramy: Aluminium Alpha Gold Kąt główki: 69.3 (to jest to co najbardziej spasowało i w tym rowerze już po parunastu metrach jazdy próbnej) Rozmiar: 18,5" (wirtualne 19,5") Widelec: Rock Shox XC30 TK Silver (sprężyna Medium) Stery: Pół-zintegrowane VP Kierownica: Bontrager Low-Riser, 31.8mm, 15mm rise, 690mm (Bontrager Low-Riser, 31.8mm, 5mm rise, 720mm) Mostek: Bontrager Race Lite, 31.8mm, 7 stopni wzniosu, 95mm długości (Zoom 3D, 31.8mm, 7 stopni wzniosu, 55mm długości) Rogi: Boplight team (póki co jest bez) Siodełko: Bontrager Evoke 1.5 (VELO ProX) Sztyca: Bontrager SSR, 27.2mm, 12mm offset - twin bolt Hamulce: Shimano BR-M355 Hydraulic Disc (tarcze przód 180mm, tył 160mm, klocki półmetaliczne Jagwire DCA016, teraz jest żyleta ) Kaseta: Shimano CS-HG-20 11-34T 9sp (CS-HG61-10 11-36T, łańcuch KMC X10) Korba: Acera FC-M391, 44/32/22 (Deore FC-M590, 36/22) Manetki: Acera SL-M390 (Deore SL-M610 2way release) Przerzutka przednia: Altus (XT FD-M786) Tylna przerzutka: Acera RD-M390 (XT RD-M786 SGS Shadow+) Koła: piasta Formula DC71 (przód), DC22 (tył), obręcz MAVIC XM319 disc (zaciski NOVATEC 216FQ/216RQ) Opony: Bontrager XR1: przód 2.2, tył 2.0 (przód i tył CST Camber 2.25, dętki CST zalane mleczkiem Hutchinson) Pedały: PD-M520 (platformowe VP na zimę) Waga: 14.2kg (13,5kg) W naszej domowej rowerowej stajence są jeszcze trzy maszyny. Giant Traffic przerobiony na cross/miejski - żony, Liv Tempt 3 (2016) - córki oraz B'Twin Racingboy 320 z dołożonym amorkiem Suntour M7500 i paroma innymi zmianami - syna. Wszystkie zdemontowane szpeja z mojej maszyny mają dalsze życie w rowerze żony i syna Postaram się wam zaprezentować tę hybrydę wkrótce. Rower został sporo odchudzony z ponad 16kg wyjściowo do około 13,5kg. Myślę, że przygotuję także opis roweru córki, może się Paniom niektórym przydać ta ocena.
artfal Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Właśnie oglądam Twój sprzęt na telefonie i zdjęcia są mało wyraźne Wybacz po otwarciu zdjęcia jest lepiej, fajna kolorystyka Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez artfal
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Zrobię sesyjkę mam nadzieję niedługo wraz z materiałem dla Daniela. Ostatnio próbowałem coś nagrać, ale tak wiało, że się nie dało
artfal Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Ostatnie kilka dni w centrum Polski tak wieje, że się jeździć nie da. Też mam w planach zrobienie sesji i pokazanie mojego roweru
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Plany. W planie mam przebudowę kół (inne obręcze, oczkowane), a co za tym idzie dalej, przerobienie opon na bezdętki. Idąc dalej, może się uda uzbierać na hamulce SLX. Napęd jest ok i z jego działania jestem bardzo zadowolony jak narazie. Być może na tył wpadnie SLX shadow+, który zmodyfikowany będzie do pracy z kasetą 9s, a co ciekawe, nie jest to nieodwracalne. Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez Gość
marekctr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Ciekawa sztuka Trochę lepsze foto poproszę.
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Dnia 24.04.2017 o 21:34, marekctr napisał: Ciekawa sztuka Trochę lepsze foto poproszę. Będzie, będzie po majówce Na razie maluję łazienkę
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Zdjęcia nowo pomalowanej łazienki też możesz podrzucić.
Gość Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Jak ktoś z was ma zwykłe koła, nie na stałe osie to mogę serdecznie polecić szpilki BBB BQR-03. W poprzednim rowerze miałem szpilki Accenta, ale te biją je na głowę. Zrobiłem krótki test po wymianie i jak do tej pory na tej krótkiej bardzo wyboistej i trudnej trasie tarcze było słychać co chwilę, to teraz jest absolutna cisza. Zero jakichkolwiek dźwięków z okolic mocowania kół i hamulców. Dla mnie bomba. P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, nie stoi w salonie jak u niektórych Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Maja 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Dnia 8.05.2017 o 21:12, SpiderMAN napisał: P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, nie stoi w salonie jak u niektórych To mnie ubawiło setnie i zachwyciło, więc za to poleciał plus. Tak ma być! Gratuluję zakupu i cieszę się, że nowe szpile dają radę. Edytowane 9 Maja 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Różnica jest kolosalna. Zero zgrzytów czy innych wygięć. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
marekctr Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 Dnia 8.05.2017 o 21:12, SpiderMAN napisał: P.S. Rower jest brudny bo jeżdżę, nie stoi w salonie jak u niektórych Wszyscy, co mają brudne tak piszą. Najważniejsze, że coś zesztywniało a nie były to nogi
Gość Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 Dzięki @marekctr. W wieku prawie 39 sztywnienie nie jest problemem, jeszcze A tak po prawdzie, lecę na MEDIO teraz 13tego na maratonie i tak w sumie to chyba raczej zrobię przegląd przed startem, więc rower będzie czysty. Postaram się zrobić małą sesyjkę.
Gość Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Dnia 10.05.2017 o 16:35, SpiderMAN napisał: 13tego na maratonie i tak w sumie to chyba raczej zrobię przegląd przed startem, więc rower będzie czysty. Hehe, a po maratonie, to dopiero teraz jest co czyścić.
Gość Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) 12 godzin temu, marekctr napisał: To samo jaka pozycja na finiszu? DNF, dojechałem poza limitem czasu, Las Wolski mnie wykończył. W zasadzie nie Wolski, a błoto w Wolskim Dawno tyle go nie widziałem. Edytowane 15 Maja 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Śruba w Hollowtech II doprowadzała mnie do irytacji swoim wyglądem i materiałem... Nowa aluminiowa 15zł. Polecam, wykonana bardzo porządnie.Wysłane z SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 1 godzinę temu, SpiderMAN napisał: Polecam, wykonana bardzo porządnie. No i wygląda rasowo.
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Kolorem trochę odbiega od reszty akcesoriów, ale z czasem pewnie te resztę zamienię na taki odcień właśnie. Ponadto dzisiaj chyba w końcu znalazłem przyczynę strzelania w lewej korbie. Lekki luz na ośce pedału/ła ;-)Luz zlikwidowany, pedał zdjęty wypucowany, skręcony na miedziance. Powinno być wszystko ok.Wysłane z SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Potwierdzam, strzały pochodziły z gwintu w/w. W końcu się da jechać
Puncu Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Nie myślałeś o zmianie amora na czarny?
Gość Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 A te szpilki od BBB, to się różnią jakoś budową od tych od Accenta? Są bardziej masywne, mają szersze główki, dłuższe gwinty? Mam u siebie Accenta, ale jeśli BBB mają sporo lepsze właściwości, to mogę pomyśleć nad zmianą.
Rekomendowane odpowiedzi