Gość Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Hej, od wczoraj jestem szczęśliwą posiadaczką Krossa Soil 2.0 rocznik 2016. Specyfikacja roweru: Rama: Soil 16" aluminiowa Amortyzator przedni: RS Revelation Solo Air 130mm Damper: RS Monarch R DebonAir Koła: 27,5 DT Swiss M 1900 SPLINE 15x100 i 12x142 Opony: Shwalbe Nobby Nic zwijane 27,5x2,25 Przerzutka tylna: Shimano SLX M675 SGS Shadow Plus Przerzutka przednia: Shimano Deore M617-D Direct Mount Hamulce: Avid DB5 Tarcze: 2x180 Sram Centerline Manetki: Shimano Deore SL-M610 Korba: Shimano Deore FC-M617 38/24T 175mm Kaseta: Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T Łańcuch: Shimano CN-HG54 Kierownica: KROSS Racing Components 760x35 Mostek: Kross Racing 55x35mm Sztyca: Rock Shox Reverb Stealth 125mm 30,9mm Siodełko: WTB Volt Comp/Selle Italia Donna Stery: VP A45AC3 półzintegrowane Pedały: Shimano Saint MX80 Tak wyglądał rower zaraz po odbiorze ze sklepu: Siodełko okazało się być na mnie za wąskie, gdyż jego szerokość wynosi 135mm, a rozstaw moich kości kulszowych, to ponad 140mm. Wstawiłam więc siodełko Selle Italia Donna 160mm. Dołożyłam też przedni błotnik Mucky Nutz. Niestety, sztyca jest w wersji 125mm, a korba 175mm i w tym zestawie muszę opuszczać trochę siodełko, żeby dosięgać do pedałów. W związku z powyższym będę wymieniać korbę na 165/170mm. Ciekawe, czy można sztycę przerobić na 100mm. Kierownicę na 100% będę docinać, bo mój rozstaw ramion to 35cm i przy tak szerokiej kierownicy jest mi niewygodnie, a ręce same chcą ułożyć się na wewnętrznym skraju gripów. Z tego co widzę, to 68cm byłoby ok, ale zanim dotnę, to przestawię wszystko na kierownicy i potestuję. Muszę też przyzwyczaić się do manetek Shimano, gdyż do tej pory jeździłam na gripshiftach Sram i teraz też mimo woli kręcę gripem. W Soilu zamontowane są manetki Deore. Zastanawiam się czy manetki z grupy XT chodzą lżej niż Deorki i czy mają krótszy wychył, bo przy tych brakuje mi kciuka pod koniec (mam małe płetwy). Hamulce na początki w zasadzie nie hamowały, ale po 15 razy na każdy z nich rozpędziłam się rowerem i zahamowałam prawie do zera i zaczęły funkcjonować w miarę normalnie. Klocki chyba też zmienię na metaliki lub półmetaliki i po świętach prewencyjnie przeleję cały układ. Suport okleiłam czarną taśmą ochronną, a miejsca styku linek z ramą taśmą bezbarwną matową. Zamontowałam też na oring lampkę bezpośrednio pod siodełko, gdyż przy spuszczanej sztycy nie bardzo było gdzie ją zamocować. Trzyma się dobrze i nawet po jeździe po dziurach nie przesunęła się. Rower przetestowałam na dziurawej drodze gruntowej, a pomógł mi w tym jeden kundel, który mnie dość długo gonił. Rower płynie tam, gdzie wcześniej wywalało mnie z siodełka. Zawieszenie pracuje bardzo fajnie, a rower prowadzi się jak poduszkowiec. W komplecie dostałam wentyle do systemu Tubeless, więc też będę przerabiać całość na mleko. Przedni widelec ładnie wybiera wszelkie nierówności - pewnie też pomagają w tym balonowe opony. Sag na damperze mam ustawiony na 35% (130psi), a na widelcu 20% (60psi). Ważę netto 56kg, a w ciuchach i butach około 58kg. Obecnie rower prezentuje się tak: Ogólnie nacieszyć się nie mogę i co i rusz chodzę ten rower oglądać
revolta1 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Wszystko co nowe cieszy . gratuluje i szerokosci
Franz Mauer Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Bardzo fajny zestaw. Super kolor. Gratuluję zakupu! A co z HT? 😁
Zbysio Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Prezentuje się rewelacyjnie. Miłej jazdy życzę. 😀. Powiedz mi tylko skąd te taśmy ochronne?
trollu Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 forum fullem stoi niech się dobrze sprawuje i cieszy. Pilnuj tylko połączeń śrubowych w linku zawiasu, o ile dobrze pamiętam to do któregoś tam roku w soilu czy moonie czasami lubiło się coś rozkręcić, ale to jak w każdym fullu, pilnować i tyle, będzie dobrze. Ja bym tylko kręcił nosem na napęd i heble z różnej parafii - ale to tylko ze względu na ilość obejm na kierownicy co do reverba - ja bym zapytał np w "Wichu workshop" co i jak - chyba nie ma sensu kombinować samemu i narażać się na uszkodzenie nowej sztycy. Ewentualnie zrobić jakieś "machniom" z kimś kto ma 100mm, czy po prostu sprzedać i kupić inną sztycę
gregor1-79 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Zacny rowerek.jak już przytniesz kierownicę to przybliż klamki i manetki bliżej gripów tak żeby było wygodniej hamować jak i zmieniać przełożenia. Nie zapomnij że po przycięciu kierownicy, wszystkie przewody( pancerze klamek i manetek) automatycznie zrobią się dłuższe i może to przeszkadzać podczas jazdy na stojąco bo będziesz je smyrać kolanami. Jestem szczęśliwym właścicielem także krossa z tym że levela b6 2017 od grudnia i jestem pewien że z każdym przejechanym kilometrem będziesz jeszcze bardziej szczęśliwa z nowej maszyny.pozdrawiam i pogłaszcz go po ramie ode mnie.
Gość Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Gratuluję nowego nabytku jedna rzecz którą bym zrobił u ciebie to osłonę pod ramą tych nieszczęśliwych przewodów by się nie uszkodziły
Gość Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 No proszę, jaka ciekawa zamiana. Sziva na fullu, no, no, no... Gratuluję zakupu!
Andrzej Sawicki Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Nie skusiłaś się na trójkę, czy już ktoś zabrał S-kę?
ponczi Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Co prawda mam manetkę saint, a to taki prawie xtr/xt. W stosunku do deore jest znaczna różnica w pracy. Na plus oczywiście. Mam wątpl;iwości co do zakresu. Można dokonywać więcej przełożeń na raz, więc wajcha ciutke mocniej się wychyla. Przy okazji, śliczna maszynka.
Gość Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Dzięki wszystkim za dobre słowo! Niech Wam Bóg w dzieciach wynagrodzi 5 godzin temu, Franz Mauer napisał: Bardzo fajny zestaw. Super kolor. Gratuluję zakupu! A co z HT? 😁 Rama jest w naprawie i gdy tylko będę ją mieć, to składam Meridę i będę nią śmigać na dalszych i szybszych trasach. Całą zimę składałam ten rower i zeszłam z jego wagą poniżej 10kg (9,6kg wyszło w serwisie rowerowym). 4 godziny temu, Zbysio napisał: Powiedz mi tylko skąd te taśmy ochronne? Chodzi o tą czarną pod suportem? Kupiłam na Allegro jako ochronną taśmę na słupki/progi samochodowe. 2 godziny temu, gregor1-79 napisał: Nie zapomnij że po przycięciu kierownicy, wszystkie przewody( pancerze klamek i manetek) automatycznie zrobią się dłuższe i może to przeszkadzać podczas jazdy na stojąco bo będziesz je smyrać kolanami. O tym wiem, że robią się dłuższe i jeśli będzie taka konieczność, to je poskracam. Na szczęście zestaw do zalewania i odpowietrzania hamulców mam Srama i powinien pasować do tych Avidów. Co do smyrania kolanami, to nie bardzo to sobie wyobrażam, skoro przewody mam za kierownicą, a nie przed nią. 1 godzinę temu, piter614 napisał: Gratuluję nowego nabytku jedna rzecz którą bym zrobił u ciebie to osłonę pod ramą tych nieszczęśliwych przewodów by się nie uszkodziły No w sumie to też mnie trochę te przewody w tym miejscu zdziwiły, skoro część przewodów jest puszczona w środku ramy, to już mogli puścić tam wszystkie. Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał: Nie skusiłaś się na trójkę, czy już ktoś zabrał S-kę? Na trójkę się patrzyłam, ale po pierwsze były dostępne M-ki, a po drugie ten zielony kolor nie podobał mi się tak bardzo, jak ten niebieski i doszłam do wniosku, że wymienić potem damper i amortyzator zawsze można na Foxa w kashimie, a przemalowywać ramę to już średnio. No i promocja była fajniejsza na 2.0 38 minut temu, ponczi napisał: Co prawda mam manetkę saint, a to taki prawie xtr/xt. W stosunku do deore jest znaczna różnica w pracy. Na plus oczywiście. Mam wątpl;iwości co do zakresu. Można dokonywać więcej przełożeń na raz, więc wajcha ciutke mocniej się wychyla. W Deore można zrzucać po dwa i wtedy wajchą trzeba mocno wychylić. W przypadku zmiany położenia przedniej przerzutki, to już jest wychył nad wychyły. Cały czas się zastanawiam czy zmienić manetki na XT czy też może trochę dozbierać i wymienić tylną przerzutkę na Srama i manetki na gripshifty. Kultura pracy zaskoczyła mnie przy Shimano pozytywnie, bo myślałam że będzie gorzej, a tu reakcja na zmianę jest bardzo szybka.
ponczi Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 W XT można zrzucać od 1 do 4 i wrzucać od 1 do 2. Wychylenie chyba aż tak tragiczne nie jest. Moje odczucie przejście z Deore na Saint to jak przesiadka z auta bez wspomagania, na auto z takowym.
Andrzej Sawicki Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 W czasie testów jeździłem tego samego dnia na SRAM GX i Deore XT. Żadne nie działały jakoś magicznie lepiej ani gorzej. Manetki dawały nieco inne odczucie i to tyle. Zaletą manetki Deore XT jest to, że możesz w obie strony przerzucać kciukiem podobnie jak u konkurencji. To się przydaje przy jednoczesnej zmianie blatu z przodu. Przewody muszą się wyginać w okolicy zawiasu, bo to pracuje. W Sparku są niby w ramie, ale przed suportem też wychodzą na zewnątrz.
Gość Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Porównałam moje siodełko Selle Italia Donna z siodełkiem WTB Comp i wyszło mi, że WTB jest o około 2cm niższe. Zamówiłam więc takie siodełko, ale o szerokości 150mm i to powinno mi chyba rozwiązać problem wysokości. Będę też polować na korbę 2x10 o długości ramion 165mm, bo przy dokręcaniu na zakrętach korba jest niebezpiecznie blisko gruntu. Szkoda, że Kross nie dał szerszego siodełka, bo te niebieskie wstawki są ekstra.
cywil Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Siema. Noo proszę nic tylko z jajami do kościoła na przełaj taką maszyną. I z pewnością nic się nie potłucze! Brawo! Nie pozostaje nic więcej jak tylko życzyć wielu nierówności na trasie.
_r0adie Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Co do tych pancerzy prowadzonych pod suportem w ogóle bym się nie przejmował. Chyba, że koleżanka planuje jeździć w jakichś typowych zawodach XC po specjalnie przygotowanych głazach, można tam zaliczyć szlif. A tak, to szkoda zachodu i szpecenia pięknego roweru. 2 lata jeździłem na fullu w terenie, ani razu nie uderzyłem w mufę suportową. Co innego ramionami korby, to się zdarzało Gratuluję zakupu, rower prezentuje się świetnie i wiele dobrego słyszałem o zawieszeniu RVS.
trollu Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 zamiast o przewody prędzej martwiłbym się o blaty jak przyjdzie pokonywać coś w stylu przewróconego drzewa czy jakiegoś wielkiego kamiora
Gość Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Ja swojego soli1 użytkuje od półtora roku zdarzyło się uderzyć i w blata i w mufe wszytko zależy jak jeździsz i do czego używasz roweru dlatego sobie zabezpieczylem dół.A czy sprzęt nie wygląd raczej wątpię bo prawie nie widać z boku A tak mam świadomość że gdy na koce dobił bym zawieszenie nie urwe przewodów Pozdr wesołych świąt
PaRzYsTy Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 @Sziva do tublesów polecam zmienić opony na coś porządniejszego. Ja próbowałem robić tublesy na oryginalnych i była to porażka ;-)
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 28 minut temu, PaRzYsTy napisał: @Sziva do tublesów polecam zmienić opony na coś porządniejszego. Ja próbowałem robić tublesy na oryginalnych i była to porażka ;-) Ale co się działo? Nie dawały się uszczelnić?
trollu Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 nie rozumiem czemu miałby być problem. Być może był problem z konkretnymi sztukami, jakaś wada czy coś ale nie powinny być bardziej uciążliwe w przejściu na mleko niż inne
Andrzej Sawicki Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 E tam. Nie każde opony uszczelnią się od razu. Trzeba działać zgodnie z instrukcjami. Napompować nie za mocno, rozprowadzić mleko, odłożyć na bok (potem na drógi). Powtarzać aż do skutku.
PaRzYsTy Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Uszczelniły się w miarę szybko, problem był tylko z tym, że co ok 2 tygodnie musiałem dopompować jakieś 0,3-0,4. Zmieniłem na Schwalble Magic Marry i straty na poziomie 0.3-0.4 mam dopiero po 2 miesiącach. Możliwe, że to kwestia tego, że trafiłem na taki egzemplarz, ale zmiana tez wyszła mi na dobre bo na trasie MM sprawują się o niebo lepiej niż standardowe
PaRzYsTy Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 heheeh Ja z opon MM jestem mega zadowolony, nie muszę się martwić czy trzeba coś dopompować czy nie tylko siadam i lecę. Może to kwestia tego, że udało mi sie je dobrze uszczelnić... ;-) Ja na dętkach zrobiłem kilkanaście km tylko wiec ciężko mi porównać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się