GrochowaMTB Napisano 21 Luty 2018 Udostępnij Napisano 21 Luty 2018 Macie info, która opona jest "najszybsza"? Panaracer Gravelking? Schwable G one? W co byście celowali? Niskie opory toczenia to priorytet. Szerokość 38 - 40 mm Miała by zastąpić ciężkie opony Speca i miała by latać bez dętki. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Luty 2018 Udostępnij Napisano 21 Luty 2018 Gravelking lepszy gdy pojawia się sypka nawierzchnia lub błoto, g-one szybsze na asfalcie. Gdyby mnie ktoś spytał jeszcze 2 miesiące temu o g one to szczerze bym polecił. Ale później w 2,5 tygodnia złapałem 3 laczki. Od 2 tygodni g- one mają urlop i testuje Speedking cx. Wykonana ze znacznie trwardszej gumy niż g-one, podobnie szybka na asfalce. No i połowę tańsza. Wszystkie opony miałem/mam w rozmiarze 35c. Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 21 Luty 2018 Udostępnij Napisano 21 Luty 2018 Ja używam Panaracer Comet HardPack 38c ale teraz będę testował Continental Speed Ride 37c. Podziele sie wrażeniami Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 21 Luty 2018 Udostępnij Napisano 21 Luty 2018 Zależność jest prosta: im mniejszy bieżnik i wyższe ciśnienie, tym szybciej pojedziesz. Tylko się nie zdziw, jeśli będzie słabo w piachu, błocie czy śniegu. Mnie zadowalają G-One, bo używam przełaja głównie na drogach. Kapcia złapałem tylko raz, kiedy cisnąłem przez jakieś pole, gdzie jednak nie było drogi jak mapa mówiła. Odnośnik do komentarza
GrochowaMTB Napisano 21 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Luty 2018 Dylematy! Obecnie mam seryjną oponę Speca. Opona jest pancerna bo katuję ją po naprawdę wszelkim możliwym terenie. lasy, skały, gałęzie.... z dwa tysiaki przejechane i kapcia brak. Ale przeszkadza mi w tym rowerze "mułowatość" i to, że koła są ciężkie (a piasty do dupy). Przeszkadza gdy muszę dotrzymać kroku znajomym na prawdziwych szosach - bo jak sam jeżdżę to w sumie schodzi to na dalszy plan. W planach mam wymianę kół i od razu obuł bym je w nowe opony. Opony speca pancerne ale jedna opona waży 700 gram! Podobnie szeroki Panaracer 440 gram. Sami przyznacie, że różnica jest spora. A jak jeszcze zrezygnuję z dętek to znowu kilka gram zejdzie. To w połączeniu z nowymi kołami powinno dać mocno zauważalny efekt. Dajcie znać jak wasze testy, do kupna kół mam jeszcze trochę czasu. Będę wracał do wątku. Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 22 Luty 2018 Udostępnij Napisano 22 Luty 2018 (edytowane) G-One miałem w rozmiarze 27,5 gdzieś tutaj dawałem recenzje o tutaj (trzeba trochę przewinąc stronę na dół) : Zmieniłem koła na 29er i wsadziłem na nie Continental Speed Ride co z reszta widac pod linkiem wyżej Fajne opony które idą lekko po asfalcie i lekkim terenie, do grawel-a jak najbardziej polecam ! Aktualnie mam założone PONOWNIE G-one z tym że już w rozmiarze 622-35 i moge powiedzieć dokładnie to samo co wczesniej gdy miałem je w nieco szerszej ale i "mniejszej" wersji. Porządna opona grawel-owa ! Jeszcze mam pod nimi dętki ale zaleje je mlekiem na wiosnę tak samo jak wcześniejsze 27,5" będzie OGIEŃ ! Edytowane 22 Luty 2018 przez Eldo Odnośnik do komentarza
Dawid@Trek Napisano 2 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2018 (edytowane) Dnia 21.02.2018 o 16:07, Puncu napisał: Ja używam Panaracer Comet HardPack 38c ale teraz będę testował Continental Speed Ride 37c. Podziele sie wrażeniami Chcialbym wlasnie taka jak Continental Speed Ride, ale przeciez 37c nie ma - jest tylko 42c tak wogole to "czesc" wszystkim-jestem po raz pierwszy temat: opony mam u siebie obecnie 700x32c i chce wlozyc 700x42c dokladnie Conti Speed Ride jeden problem: uchwyt na mocowanie blotnikow http://ifotos.pl/zobacz/IMG9189JP_qnnxxne.jpg http://ifotos.pl/zobacz/IMG9188JP_qnnxxnr.jpg macie jakis pomysl co z tym zrobic nie chcialbym tak poprostu tego "urżnąć" Edytowane 2 Marzec 2018 przez Dawid@Trek blad Odnośnik do komentarza
_r0adie Napisano 2 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2018 Gorąco polecam Panaracer GravelKing SK. G One średnio radzi sobie w terenie (mówię o tej podstawowej wersji), ale tak jak pisał wyżej @Nemrod - stawia mniejsze opory toczenia na asfalcie. Coś za coś. Odnośnik do komentarza
Dawid@Trek Napisano 3 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 3 Marzec 2018 pytanie techniczne: w jaki sposob najlepiej/najlatwiej zamieszczac zdjecia/grafike w postach? przez jaki program? Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 4 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2018 2 godziny temu, Dawid@Trek napisał: w jaki sposob najlepiej/najlatwiej zamieszczac zdjecia/grafike w postach? Przeciągasz do okna pola tekstowego podczas pisania posta Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 4 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2018 Ja jak wyjadę swoje fabryczne cst co są bardzo spoko. To będę inwestować w Continental cyclocross speed - >speed ride. Dość tanie i niby uniwersalne opony. A śmigam mniej więcej 50/50 ;-) Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 4 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2018 (edytowane) Cyclocross speed ogólnie fajna oponka. Miałem do nich tylko jedno "ale". Bieżnik pośrodku uwielbiał łapać te drobne szare kamyczki którymi nasi drogowcy uwielbiają łatać ubytki asfaltu ( dwa kapcie złapane w ten sposób). Obecnie mam Speed King CX tam bieżnik wygląda jak łuski i ten problem juz nie wystepuje. Ale ogólnie cyclocross speed warte zdecydowanie swojej ceny. Edytowane 4 Marzec 2018 przez Nemrod Odnośnik do komentarza
GrochowaMTB Napisano 5 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Marzec 2018 (edytowane) Chyba widzę pewną prawidłowość. Opony do Cyclocrossu są droższe niż gravelówki? Pierwsze golenie przy kupnie roweru, drugie przy kupnie opon? EDIT: Oczywiście do cyclocrossu tańsze niż do gravelówki Edytowane 8 Marzec 2018 przez GrochowaMTB Odnośnik do komentarza
sender Napisano 7 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 7 Marzec 2018 Dnia 5.03.2018 o 15:30, GrochowaMTB napisał: Chyba widzę pewną prawidłowość. Opony do Cyclocrossu są droższe niż gravelówki? Pierwsze golenie przy kupnie roweru, drugie przy kupnie opon? ano schwalbe rocket ron 33-622 to ok. 150 zł (w jednym sklepie znalazłem nawet za 210 ) vs schwalbe g one 40-622 ok. 115 zł, za fanaberie trzeba płacić Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 7 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 7 Marzec 2018 Dobrą CXowa oponę idzie kupić sporo taniej niż te mające "G" w nazwie: https://www.cyklomania.pl/continental-opona-speed-king-cx-35x700-zwijana,id3896.html https://www.cyklomania.pl/continental-opona-race-king-cx-35x700-zwijana,id93.html https://www.cyklomania.pl/continental-opona-cyclocross-speed-35x700-zwijana,id10260.html Także faktycznie za fanaberie trzeba płacić... Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 Speed kinga mialem, ogolnie srednio bylem zadowolony poza tym ze z papieru przyczepnosc marna. Ride posiadam i moge polecic z czystym sumieniem jednak z w/w opon Continentala tak na dobra sprawe zadna nie odpali w systemie bezdetkowym tak jak schwalbe g-one i wiem co mowie bo wszystkie te opony mialem pod tyłkiem 😊 Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 G-One nieco mnie zawiodły. Gdy kupowałem je 1,5 roku temu w wersji TL to kosztowały mnie 205 zł za sztukę. po około 1k km na tylnej bieżnik już dość mocno zjechany. Przyczepność jeśli jest nawet kilka ziarenek piasku na drodze marna. Zresztą na asfalcie tez przyczepnością nie grzeszą. Na lekko mokrym nad ranem asfalcie przy prędkośći około 20 km na rondzie glebnąłem się bo odjechało mi tylne koło. Na żadnych innych oponach w tym samym miejscu nigdy mi się nie przytrafiło to a jeździłem tam dziesiątki razy bo to 50 m od mojego domu. Na melczku dawały radę. Na zimę założyłem dętki i 3 laczki w niecały miesiąc. Pierwsze na jakichkolwiek oponach od 3 lat. Teraz leżą w piwnicy i chyba pójdą do roweru żony. Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 (edytowane) To kurcze chyba nie miałeś cisnienia w przedziale zalecanym przez producenta albo sam nie wiem... popatrz jak wygląda opona G-One Allround 700x38 po przebiegu 1,4k w 90% po asfalcie reszta kamyki mniejsze i większe (foto zrobione w dniu dzisiejszym) : ZEROWE zużycie bieżnika, co więcej na środku widać jeszcze fabryczny brzeg - Ciśnienie: 4 bary przód / 5 bar tył - Waga kierownika: 75kg - Rower: Kellys Hacker (przód na sztywnym widelcu). Edytowane 8 Marzec 2018 przez Eldo 1 Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 Mnie G-One póki co cieszą. Nie lubią mokrego ani głębszego piachu, ale asfalt, szuter i płynne błoto ogarniają bez problemów. Przerobiłem je na bezdętkę, bo jeżdżę blisko zalecanego minimum ciśnienia. 1 Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 (edytowane) Moje aktualnie udzieram po topniejącym syfie ziomowym i nie ma to znaczenia czy asfalt czy cos tam ubitego...syf masakryczny co z reszta widać na zdjęciu wyżej Ogólnie nie miałem sytuacji "podbramkowej", na lodzie wiadomo trzeba 2x bardziej uważać, po śniegu ida jak przecinak to samo można powiedzieć o asfalcie i wszystkim co ubite. Dzisiaj np praktycznie wszędzie było mokro, najechałem ponad 60km w 2h z groszami bez problemów. Na co dzień poza trasami udzieram też do pracy... Ogólnie jestem zadowolony z G-One w 100%, mam też Continentale Speed Ride trochę szersze i również są OK. Edytowane 8 Marzec 2018 przez Eldo Odnośnik do komentarza
revolta1 Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 (edytowane) Panowie musicie sie zgodzic choc do dwoch modeli opony bo chce kupic a nie wiem jaka waze 110kg bedzie to raczej asfalt i szuterek raczej zawsze po suchym i twardym . wiadomo pogody nikt nie przewidzi no ale ...... jeszcze pytanko o rozmiar przy mojej wadze ma to wplyw . 38c 40c 42c ? Na ta chwile moj faworyt Continentale Speed Ride tyle ze nie znalazlem nic tylko 42c Edytowane 8 Marzec 2018 przez revolta1 Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 (edytowane) Ja jeżdze na 3,5 - 4 bara. Ogólnie mogę potwierdzić to co napisał Andrzej. Szuter, suchy asfalt i odziwo błoto nie robią im problemu. Ale mokry asfalt czy deski ( po tych to już wogóle idą jak po lodzie...), czy nawet wyschnięta gruntówka pokryta sychym pyłem sprawia, że bardzo łatwo tracą przyczepność. Ważę 80kg z tym, że zdażało mi się jeżdzić z doczepką z dzieckiem. Waga takiego zestawu ( rower, doczepka, dziecko , plecak, bidony i ja) to prawie 140kg także może to im dało w kość. Wcześniej miałem Continental contact i przy większym przebiegu wyglądały jak nowe... Edytowane 8 Marzec 2018 przez Nemrod Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 (edytowane) Ja mam własnie Speed Ride w tym rozmiarze i takie są szerokie w rzeczywistości Myślę że bez problemu powinny ogarnąć kierownika 110kg. Osobiście ważę sporo mniej ale opona sama w sobie robi wrażenie solidnej. 5 minut temu, Nemrod napisał: Ja jeżdze na 3,5 - 4 bara. Chyba to im dało najbardziej w kość Chociaż różnie to bywa, ogólnie ja na swoich nie widzę żadnego zużycia po przelocie 1,4k km Edytowane 8 Marzec 2018 przez Eldo Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 Imo zalecane ciśnienie da wersji tubless 3-5 bara... Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 8 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2018 Niby tak, no ciężko stwierdzić. Ja u siebie mam 4/5 i jak widać stan jest jak nowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się