Skocz do zawartości

Najszybsza opona do grawelówki? 50% asfalty 50% bezdroża


Rekomendowane odpowiedzi

GrochowaMTB

Macie info, która opona jest "najszybsza"? Panaracer Gravelking? Schwable G one? W co byście celowali? Niskie opory toczenia to priorytet. Szerokość 38 - 40 mm

Miała by zastąpić ciężkie opony Speca i miała by latać bez dętki.

Odnośnik do komentarza

Gravelking lepszy gdy pojawia się sypka nawierzchnia lub błoto, g-one szybsze na asfalcie. Gdyby mnie ktoś spytał jeszcze 2 miesiące temu o g one to szczerze bym polecił. Ale później w 2,5 tygodnia złapałem 3 laczki.

Od 2 tygodni g- one mają urlop i testuje Speedking cx. Wykonana ze znacznie trwardszej gumy niż g-one, podobnie szybka na asfalce. No i połowę tańsza.

Wszystkie opony miałem/mam w rozmiarze 35c.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Zależność jest prosta: im mniejszy bieżnik i wyższe ciśnienie, tym szybciej pojedziesz. Tylko się nie zdziw, jeśli będzie słabo w piachu, błocie czy śniegu. Mnie zadowalają G-One, bo używam przełaja głównie na drogach. Kapcia złapałem tylko raz, kiedy cisnąłem przez jakieś pole, gdzie jednak nie było drogi jak mapa mówiła.

Odnośnik do komentarza
GrochowaMTB

Dylematy!

Obecnie mam seryjną oponę Speca. Opona jest pancerna bo katuję ją po naprawdę wszelkim możliwym terenie. lasy, skały, gałęzie.... z dwa tysiaki przejechane i kapcia brak. Ale przeszkadza mi w tym rowerze "mułowatość" i to, że koła są ciężkie (a piasty do dupy). Przeszkadza gdy muszę dotrzymać kroku znajomym na prawdziwych szosach - bo jak sam jeżdżę to w sumie schodzi to na dalszy plan. W planach mam wymianę kół i od razu obuł bym je w nowe opony. Opony speca pancerne ale jedna opona waży 700 gram! Podobnie szeroki Panaracer 440 gram. Sami przyznacie, że różnica jest  spora. A jak jeszcze zrezygnuję z dętek to znowu kilka gram zejdzie. To w połączeniu z nowymi kołami powinno dać mocno zauważalny efekt.

Dajcie znać jak wasze testy, do kupna kół mam jeszcze trochę czasu. Będę wracał do wątku.

Odnośnik do komentarza

G-One miałem w rozmiarze 27,5 gdzieś tutaj dawałem recenzje o tutaj (trzeba trochę przewinąc stronę na dół) :

Zmieniłem koła na 29er i wsadziłem na nie Continental Speed Ride co z reszta widac pod linkiem wyżej 9_9 Fajne opony które idą lekko po asfalcie i lekkim terenie, do grawel-a jak najbardziej polecam !

Aktualnie mam założone PONOWNIE G-one z tym że już w rozmiarze 622-35 i moge powiedzieć dokładnie to samo co wczesniej gdy miałem je w nieco szerszej ale i "mniejszej" wersji. Porządna opona grawel-owa ! Jeszcze mam pod nimi dętki ale zaleje je mlekiem na wiosnę tak samo jak wcześniejsze 27,5" będzie OGIEŃ ! :)

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Dnia 21.02.2018 o 16:07, Puncu napisał:

Ja używam Panaracer Comet HardPack 38c ale teraz będę testował Continental Speed Ride 37c. Podziele sie wrażeniami ;)

Chcialbym wlasnie taka jak Continental Speed Ride, ale przeciez 37c nie ma - jest tylko 42c

 

tak wogole to "czesc" wszystkim-jestem po raz pierwszy

temat: opony

mam u siebie obecnie 700x32c i chce wlozyc 700x42c dokladnie Conti Speed Ride

jeden problem:

uchwyt na mocowanie blotnikow

http://ifotos.pl/zobacz/IMG9189JP_qnnxxne.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/IMG9188JP_qnnxxnr.jpg

macie jakis pomysl co z tym zrobic

nie chcialbym tak poprostu tego "urżnąć" ;)

Edytowane przez Dawid@Trek
blad
Odnośnik do komentarza

Gorąco polecam Panaracer GravelKing SK. G One średnio radzi sobie w terenie (mówię o tej podstawowej wersji), ale tak jak pisał wyżej @Nemrod - stawia mniejsze opory toczenia na asfalcie. Coś za coś.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Dawid@Trek napisał:

w jaki sposob najlepiej/najlatwiej zamieszczac zdjecia/grafike w postach?

Przeciągasz do okna pola tekstowego podczas pisania posta ;)

Odnośnik do komentarza

Ja jak wyjadę swoje fabryczne cst co są bardzo spoko. To będę inwestować w Continental cyclocross speed - >speed ride. Dość tanie i niby uniwersalne opony. A śmigam mniej więcej 50/50 ;-)

Odnośnik do komentarza

Cyclocross speed ogólnie fajna oponka. Miałem do nich tylko jedno "ale". Bieżnik pośrodku uwielbiał łapać te drobne szare kamyczki którymi  nasi drogowcy uwielbiają łatać ubytki asfaltu ( dwa kapcie złapane w ten sposób).

Obecnie mam Speed King CX tam bieżnik  wygląda jak łuski i ten problem juz nie wystepuje. Ale ogólnie cyclocross speed warte zdecydowanie swojej ceny.

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Chyba widzę pewną prawidłowość. Opony do Cyclocrossu są droższe niż gravelówki? Pierwsze golenie przy kupnie roweru, drugie przy kupnie opon? :)

 

EDIT: Oczywiście do cyclocrossu tańsze niż do gravelówki :) 

Edytowane przez GrochowaMTB
Odnośnik do komentarza
Dnia 5.03.2018 o 15:30, GrochowaMTB napisał:

Chyba widzę pewną prawidłowość. Opony do Cyclocrossu są droższe niż gravelówki? Pierwsze golenie przy kupnie roweru, drugie przy kupnie opon? :)

ano schwalbe rocket ron 33-622 to ok. 150 zł (w jednym sklepie znalazłem nawet za 210 ) vs schwalbe g one 40-622 ok. 115 zł, za fanaberie trzeba płacić:D 

Odnośnik do komentarza

Speed kinga mialem, ogolnie srednio bylem zadowolony poza tym ze z papieru przyczepnosc marna. 

Ride posiadam i moge polecic z czystym sumieniem jednak z w/w opon Continentala tak na dobra sprawe zadna nie odpali w systemie bezdetkowym tak jak schwalbe g-one i wiem co mowie bo wszystkie te opony mialem pod tyłkiem 😊

Odnośnik do komentarza

G-One nieco mnie zawiodły. Gdy kupowałem je 1,5 roku temu w wersji TL to kosztowały mnie 205 zł za sztukę. po około 1k km na tylnej bieżnik już dość mocno zjechany. Przyczepność jeśli jest nawet kilka ziarenek piasku na drodze marna. Zresztą na asfalcie tez przyczepnością nie grzeszą. Na lekko mokrym nad ranem asfalcie przy prędkośći około 20 km na rondzie  glebnąłem się bo odjechało mi tylne koło. Na żadnych innych oponach w tym samym miejscu nigdy mi się nie przytrafiło to a jeździłem tam dziesiątki razy bo to 50 m od mojego domu. Na melczku dawały radę. Na zimę założyłem dętki i 3 laczki w niecały miesiąc. Pierwsze na jakichkolwiek oponach od 3 lat.

Teraz leżą w piwnicy i chyba pójdą do roweru żony.

Odnośnik do komentarza

To kurcze chyba nie miałeś cisnienia w przedziale zalecanym przez producenta albo sam nie wiem... popatrz jak wygląda opona G-One Allround 700x38 po przebiegu 1,4k w 90% po asfalcie reszta kamyki mniejsze i większe (foto zrobione w dniu dzisiejszym) :

1c25d3b4beb40828.jpg

ZEROWE zużycie bieżnika, co więcej na środku widać jeszcze fabryczny brzeg :) 

- Ciśnienie: 4 bary przód / 5 bar tył 

- Waga kierownika: 75kg 

- Rower: Kellys Hacker (przód na sztywnym widelcu). 

Edytowane przez Eldo
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Mnie G-One póki co cieszą. Nie lubią mokrego ani głębszego piachu, ale asfalt, szuter i płynne błoto ogarniają bez problemów. Przerobiłem je na bezdętkę, bo jeżdżę blisko zalecanego minimum ciśnienia.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Moje aktualnie udzieram po topniejącym syfie ziomowym i nie ma to znaczenia czy asfalt czy cos tam ubitego...syf masakryczny co z reszta widać na zdjęciu wyżej 9_9 Ogólnie nie miałem sytuacji "podbramkowej", na lodzie wiadomo trzeba 2x bardziej uważać, po śniegu ida jak przecinak to samo można powiedzieć o asfalcie i wszystkim co ubite. Dzisiaj np praktycznie wszędzie było mokro, najechałem ponad 60km w 2h z groszami bez problemów. Na co dzień poza trasami udzieram też do pracy...

Ogólnie jestem zadowolony z G-One w 100%, mam też Continentale Speed Ride trochę szersze i również są OK. 

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza

Panowie musicie sie zgodzic choc do dwoch modeli opony bo chce kupic :D:D:D:D a nie wiem jaka waze 110kg bedzie to raczej asfalt i szuterek raczej zawsze po suchym i twardym . wiadomo pogody nikt nie przewidzi no ale ...... jeszcze pytanko o rozmiar przy mojej wadze ma to wplyw . 38c 40c 42c ?

Na ta chwile moj faworyt Continentale Speed Ride tyle ze nie znalazlem nic tylko 42c

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza

Ja jeżdze na 3,5 - 4 bara. Ogólnie mogę potwierdzić to co napisał Andrzej. Szuter, suchy asfalt i odziwo błoto nie robią im problemu. Ale mokry asfalt czy deski ( po tych to już wogóle idą jak po lodzie...), czy nawet wyschnięta gruntówka pokryta sychym pyłem sprawia, że bardzo łatwo tracą przyczepność.

Ważę 80kg z tym, że zdażało mi się jeżdzić z doczepką z dzieckiem. Waga takiego zestawu ( rower, doczepka, dziecko , plecak, bidony i ja) to prawie 140kg także może to im dało w kość. Wcześniej miałem Continental contact i przy większym przebiegu wyglądały jak nowe...

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Ja mam własnie Speed Ride w tym rozmiarze i takie są szerokie w rzeczywistości  :) Myślę że bez problemu powinny ogarnąć kierownika 110kg. Osobiście ważę sporo mniej ale opona sama w sobie robi wrażenie solidnej. 

5 minut temu, Nemrod napisał:

Ja jeżdze na 3,5 - 4 bara.

Chyba to im dało najbardziej w kość ;) Chociaż różnie to bywa, ogólnie ja na swoich nie widzę żadnego zużycia po przelocie 1,4k km

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...