noren

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek

Rekomendowane odpowiedzi

mareq

Jeśli potencjalny użytkownik mieszka w bardziej pofalownym terenie może się okazać, że braknie mu przełożeń w T100 i zacznie się szukanie części i wymiany. Jak ten ktoś jest do tego atechniczny i będzie musiał bulić za serwisy to nagle się okaże, że w sumie wyda więcej niż za takiego RC500. Jak budżet nie pozwala to może poszukać coś ciekwaego w używkach? Jest tylko ryzyko, że trafi na minę i pójdze w koszta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FalconHeavy
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, yacek _b napisał:

Tygrysku pełna zgoda , tylko kolega wspomina ,  że nie ma zacięcia do majsterkowania , po prostu nie chcę by czuł się jakoś oszukany przez forum , jeżeli będzie zakładać że rower ma służyć na dojazdy np. siłka i basen , jakaś lekka droga leśna czy polna  to OK . Powiem ci , że sam w Gdańsku widziałem w wakacje dwóch kolesi co pomykali po scieżkach rowerowych na T100 bez przeróbek , do tego sandały , rozpięta koszulka , plecaczek , pełen luz , bez napinania się , czegoś udowadniania . To mi się podobało , bo do tego T100 został zaprojektowany i skalkulowany przez księgowych z Decathlonu.

A dodam,  że też spotkałem raz kolesia na T100 z z naklejką SzajBajk zamiast B'twin 😀. Pozdrawiam.

Również pozdrawiam ;)

Myślę, ze na chwilę obecną jako commuter i weekendowy włóczykij jest OK ;). Myślałem też nad kupnem używanej 520, ale ta pewnie również by była do grzebania więc odpuściłem. A może 540 ;) 

Nie jest to dla mnie dobra pora na kupowanie nowego roweru. W każdym razie zakup T100 wciągnął mnie w temat i następny zakup będzie bardziej przemyślany.

IMG_20190518_154612-01.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odie
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, KiLLeXX napisał:

Haha i dobrze. Jak się sprawuje to koło? Jaki jest jego koszt? 

https://www.decathlon.pl/koo-triban-520-tylne-700-id_8528054.html

Dałem 50pln za kasetę. Koło w ramach naprawy gwarancyjnej. Jak się sprawuje? Kręci się. Do przodu z pewnością - do tyłu nie jestem pewny :D

1 godzinę temu, yacek _b napisał:

. Powiem ci , że sam w Gdańsku widziałem w wakacje dwóch kolesi co pomykali po scieżkach rowerowych na T100 bez przeróbek

Ooooo! To musisz się z forumowym grubasem na T100 umówić na jakieś wyścigi :D Nie mam z kim jeździć kurczaki.

 

Godzinę temu, mareq napisał:

Jeśli potencjalny użytkownik mieszka w bardziej pofalownym terenie może się okazać, że braknie mu przełożeń w T100 i zacznie się szukanie części i wymiany. Jak ten ktoś jest do tego atechniczny i będzie musiał bulić za serwisy to nagle się okaże, że w sumie wyda więcej niż za takiego RC500. Jak budżet nie pozwala to może poszukać coś ciekwaego w używkach? Jest tylko ryzyko, że trafi na minę i pójdze w koszta...

Prawda! Wiem po sobie. Jak zaczynałem "rehabilitację" to było mi bardzo ciężko. Mieszkam w Gdańsku na wzgórzach morenowych. Zjazd na dół i śmiganie bez problemów - powrót natomiast tragedia. Trochę się pośpieszyłem i kupiłem korbę z 2 blatami - leży i czeka. Rozruszałem się i przestało przeszkadzać. Po za kołem na gwarancji zero problemów - km i kg lecą :D Najlepiej wydany tysiak w ostatnich latach obok wymiany kompresora klimatyzacji w aucie ;)

11 minut temu, FalconHeavy napisał:

Również pozdrawiam ;)

Piękny! :D Co to za wideł?

Edytowane przez Odie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
W dniu 31.08.2019 o 11:23, tygrysek napisał:

korbę Mtb 48/38/28 

To jest korba trekking/cross.

 

W dniu 31.08.2019 o 11:23, tygrysek napisał:

Te modyfikacje które tutaj stosujemy to bardziej próba dorównania Tribanem do dużo droższych modeli, na lepszym osprzęcie, tak aby czuć sie bardziej PRO. :)

To w tej sytuacji na start powinny być w nim zmienione koła i opony, anie jak tu widzę wolnobiegi, osprzęt.

 

W dniu 2.09.2019 o 05:17, Odie napisał:

stały hak tylnej przerzutki (czyli zabawa do pierwszej gleby, potem rzeźba), zwykła rura sterowa.

Na Odrze i Wiśle 1200 lezałem tyle razy, ze już dawno powinienem rzeżbić. Fakt przy niektórych glebach hak z marszu powinien zostać złamany.

No ja tam widzę 1 1/8, zwykłe calówki to już tylko w najtańszych  rowerach na działkę które chyba już tylko dostępne sa w marketach.

W dniu 3.09.2019 o 13:06, tygrysek napisał:

Dostałem poradę, że jakby co można odkręcić wentyl i wlać trochę śmietany, podobno lepsze niż te wszystkie mleczka. :D 

Nie będzie to w żadnym wypadku lepsze od dobrego mleczka uszcelniającego ( np od Schwalbe), ale tak, kiedyś tak sobie w ten sposób radzono.

 

1 godzinę temu, yacek _b napisał:

. To mi się podobało , bo do tego T100 został zaprojektowany i skalkulowany przez księgowych z Decathlonu.

Spoko.

Na tym rowerze spokojnie można się ścigać, rower sam nie jedzie. Rama jest całkiem sensowna, kwestia tylko kół i opon, a konkretne koła można kupić już za śmieszne pieniądze.

10 minut temu, Odie napisał:

Przegięcie pały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odie
4 minuty temu, kaido2 napisał:

Przegięcie pały.

Hę? Było za darmo. Nie wybrzydzałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2

Nie o Ciebie chodzi, a o to za ile to sprzedają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raphael80
W dniu 1.09.2019 o 20:50, edisk napisał:

Myśle, że od razu nie zmieniał bym korby. Bo póki co mam sporo płaskich tras. Ale na pewno taka zmiana rozwiązała by problem jeżdżąc w Beskidy. Manetka cynglowa to np. taka jak jest oryginalnie w T100 A050? 

 

Czy warto dołożyć 200 zł do tej wersji z kasetą RC100 kosztuje 1200 zł? 

Chociaż z tym dokładaniem to tak, do RC100 dokładamy 600 zł i jest RC120 + kolejne 200 zł mamy RC120 z hamulcami tarczowymi.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Tym sposobem cena wzrasta o 100 % ale jeśli warto... 

Jakiś czas temu też prosiłem tutaj o pomoc w wyborze. Też zastanawiałem się czy jednak nie dołożyć i nie kupić jakiegoś lepszego (np. tribana rc 500)… ale ostatecznie zdecydowałem się na tribana rc 100.  I na razie nie żałuję decyzji. Jak za tę cenę fajny rower do poruszania się zarówno po mieście jak i po drogach szutrowych czy leśnych. Jedyną modyfikację jaką zamierzam wprowadzić to zamiana manetki na klamkomanetkę. Tylko ja będę poruszał się jedynie po terenie płaskim albo lekko pofałdowanym wiec ilość przełożen jaka jest w tym rowerze będzie dla mnie wystarczająca. W górzysty trzeba dokonać w nim już pewnych modyfikacji. Jak masz ochotę na taką "zabawę" to kupuj rc 100. Jak nie to kup rc 120. Od razu będziesz miał dwublat + kasetę ośmiorzędową + klamkomanetki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
edisk
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, kaido2 napisał:

To jest korba trekking/cross.

Uważasz to za dobrą opcje na podjazdy? Dla początkującego. 

 

17 godzin temu, kaido2 napisał:

To w tej sytuacji na start powinny być w nim zmienione koła i opony, anie jak tu widzę wolnobiegi, osprzęt.

 

Na tym rowerze spokojnie można się ścigać, rower sam nie jedzie. Rama jest całkiem sensowna, kwestia tylko kół i opon, a konkretne koła można kupić już za śmieszne pieniądze.

Jakie masz na myśli koła? Tzn jakie kwoty? 

Bo jak czytam o tanich i dobrych. To pojawiają się kwoty blisko już ceny T100.

 

Zastanawiam się ciagle czy warto dopłacić 200 zł do Tribana RC 100 https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-id_8545769.html

Z opisu wynika, że ma kasetę. Ale oprócz tego bardziej miękko zestrojony 

RC 100:  44 12 X 28.

T100: 48 zębów  14 X 34.

200 złotych mógłbym przeznaczyć na koła, a raczej na ich część. 

Kaido2, podoba mi się twoje podejście „Rower sam nie jedzie.” 

8 godzin temu, Raphael80 napisał:

Jakiś czas temu też prosiłem tutaj o pomoc w wyborze. Też zastanawiałem się czy jednak nie dołożyć i nie kupić jakiegoś lepszego (np. tribana rc 500)… ale ostatecznie zdecydowałem się na tribana rc 100.  I na razie nie żałuję decyzji. Jak za tę cenę fajny rower do poruszania się zarówno po mieście jak i po drogach szutrowych czy leśnych. Jedyną modyfikację jaką zamierzam wprowadzić to zamiana manetki na klamkomanetkę. Tylko ja będę poruszał się jedynie po terenie płaskim albo lekko pofałdowanym wiec ilość przełożen jaka jest w tym rowerze będzie dla mnie wystarczająca. W górzysty trzeba dokonać w nim już pewnych modyfikacji. Jak masz ochotę na taką "zabawę" to kupuj rc 100. Jak nie to kup rc 120. Od razu będziesz miał dwublat + kasetę ośmiorzędową + klamkomanetki. 

 Póki co to odrzuciłem RC 120. Mam dylemat czy zwykle T100 czy taki jak Ty masz RC100. Bo i tak chciałbym się skupić na dobrych kołach i oponach.

Ale jak mówisz, RC120 w moim przypadku może być  rozsądniejszym wyborem. Z Jednej strony chciałbym mieć jak najtańszy sprzęt. Z drugiej lubię wydawać pieniądze w przemyślany sposób. Kupować jak najlepsze produkty - jak na swoją cenę oczywiście. Dlatego zamiast iść do sklepu i cieszyć się rowerem to ja czytam...

 

Jaką klamkomanetkę microshift, tourney? Czy coś innego?

 

Edytowane przez edisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS
10 godzin temu, edisk napisał:

Uważasz to za dobrą opcje na podjazdy? Dla początkującego. 

 

Jakie masz na myśli koła? Tzn jakie kwoty? 

Bo jak czytam o tanich i dobrych. To pojawiają się kwoty blisko już ceny T100.

 

Zastanawiam się ciagle czy warto dopłacić 200 zł do Tribana RC 100 https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-id_8545769.html

Z opisu wynika, że ma kasetę. Ale oprócz tego bardziej miękko zestrojony 

RC 100:  44 12 X 28.

T100: 48 zębów  14 X 34.

200 złotych mógłbym przeznaczyć na koła, a raczej na ich część. 

Kaido2, podoba mi się twoje podejście „Rower sam nie jedzie.” 

 Póki co to odrzuciłem RC 120. Mam dylemat czy zwykle T100 czy taki jak Ty masz RC100. Bo i tak chciałbym się skupić na dobrych kołach i oponach.

Ale jak mówisz, RC120 w moim przypadku może być  rozsądniejszym wyborem. Z Jednej strony chciałbym mieć jak najtańszy sprzęt. Z drugiej lubię wydawać pieniądze w przemyślany sposób. Kupować jak najlepsze produkty - jak na swoją cenę oczywiście. Dlatego zamiast iść do sklepu i cieszyć się rowerem to ja czytam...

 

Jaką klamkomanetkę microshift, tourney? Czy coś innego?

 

Z pewnością microshift, toruney jest denerwujący przy zrzucaniu biegów z kciuka :). Ewentualnie coś używanego, jakiś claris, wyżej się już nie opłaca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, edisk napisał:

Uważasz to za dobrą opcje na podjazdy? Dla początkującego.

48/38/28

Pomijam siebie gdzie wszystko co jechałem w tym kraju o maksymalnym nachyleniu 24% wjechałem z tarczy 39 i koronki 32, to tu jest jeszcze 28. W wolnobiegu nawiększy rząd to 28, czyli przełożenie 1/1 a więc spokojnie ktoś kto jeździ w niedziele pszejaszczki z rodzinką wjedzie wszystkie pagóreczki koło domu w parku.

10 godzin temu, edisk napisał:

Jakie masz na myśli koła? Tzn jakie kwoty? 

400-600 pln.

Mowa oczywiście o kołach z Chin.

 

10 godzin temu, edisk napisał:

Bo jak czytam o tanich i dobrych. To pojawiają się kwoty blisko już ceny T100.

No powiedzmy, że te o których mówię są zdecydowanie lepsze.

 

10 godzin temu, edisk napisał:

Kaido2, podoba mi się twoje podejście „Rower sam nie jedzie.” 

No bo taka jest prawda i każdy kto ma już jakieś większe doświadczenie  w temacie to powie.

Nieraz w klubach nowicjusze dostają właśnie takim tekstem, jak się zaczyna celebrycja i brandzlowanie, kto gdzie, jaki osprzęt ma droższy i lżejszy rower i straszenie co on może nim tu wszystkim zrobić.

Często jest tak, że ktoś ( zazwyczaj jakiś listonosz się wtedy znajduje szybko) formuje grupkę  z takich ktosiów i demoluje ich jakimś cieżkim starym gratem, jak to się mówi dostają fpysk z wigry3.

10 godzin temu, edisk napisał:

Jaką klamkomanetkę microshift, tourney?

Microshift zdecydowanie.

 

57 minut temu, HectorZKS napisał:

Z pewnością microshift, toruney jest denerwujący przy zrzucaniu biegów z kciuka :)

A to ciekawe. Przyznam, że mnie teraz mocno zaciekawiłeś z tym Microshiftem

s-l1600.jpg

Zaznacze tylko , że używam 7 jak i 8s już od bardzo dawna :)

Te właśnie klamki wybrałem z kilku powdów, a cena ich to tylko taki mały dodatek do całości.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raphael80
16 godzin temu, edisk napisał:

 

 Póki co to odrzuciłem RC 120. Mam dylemat czy zwykle T100 czy taki jak Ty masz RC100. Bo i tak chciałbym się skupić na dobrych kołach i oponach.

Ale jak mówisz, RC120 w moim przypadku może być  rozsądniejszym wyborem. Z Jednej strony chciałbym mieć jak najtańszy sprzęt. Z drugiej lubię wydawać pieniądze w przemyślany sposób. Kupować jak najlepsze produkty - jak na swoją cenę oczywiście. Dlatego zamiast iść do sklepu i cieszyć się rowerem to ja czytam...

 

Jaką klamkomanetkę microshift, tourney? Czy coś innego?

 

Wszystko zależy czy chce ci się "bawić" w przeróbki. Kupując tego rc120 masz po prostu gotowy rower do jazdy zarówno po płaskim, pofałdowanym jak i bardziej górzystym terenie. Piszę oczywiście o "normalnym" użytkowaniu. Kupując T100/RC100 jeśli ma ci służyć w Beskidach będziesz musiał go zmodyfikować. Zaletą tego rozwiązania jest, że będziesz mógł dostosować rower pod siebie. Dodatkowo skoro na razie i tak będziesz jeździł po płaskim to koszty zakupu roweru + modyfikacji rozłożą ci się w czasie. A w przypadku rc120 od razu musisz wydać 1800 PLN. 

 Ja RC100 zamiast T100 wybrałem z trzech powodów. Po pierwsze ma już kasetę więc w razie czego łatwiej, taniej będzie w przyszłości zamienić na kasetę 8 czy 9-rzędową. A właśnie jeśli będę kiedyś coś zmieniał to właśnie na większą kasetę zachowując jeden blat z przodu. Po drugie tarcza ma 44 zęby a nie 48 więc przełożenia wydały mi się w tym modelu ciut lżejsze. Po trzecie chciałem w kolorze niebieskim. Jednak mimo zapewnień ze ten model dostępny jest tylko w kolorze niebieskim to i tak dotarł do mnie w szarym ;)

Ale być może w twoim przypadku lepszy będzie t100. Zaoszczędzone 200 PLN będziesz miał na swoje modyfikacje. W tym temacie lepiej niech jednak wypowiedzą się osoby mające większą wiedzę techniczną niż ja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TTomson
Napisano (edytowane)

RC100 tylko w kolorze niebieskim? Ja mam w pomarańczowym.

 

triban 100.jpg

Edytowane przez TTomson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matnovicjusz
5 godzin temu, TTomson napisał:

RC100 tylko w kolorze niebieskim? Ja mam w pomarańczowym.

 

triban 100.jpg

Kolego co to za torba? własnie szukam jakiejś w miare małej i pakownej  z kilkoma kieszonkami w srodku, żeby z plecakiem nie jeździć :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raphael80
6 godzin temu, TTomson napisał:

RC100 tylko w kolorze niebieskim? Ja mam w pomarańczowym.

 

triban 100.jpg

Teraz już poprawili stronę internetową i jeśli ktoś szuka mały rozmiarów jest możliwość wyboru koloru. Nadal jednak w części "pytania i odpowiedzi" nawet pod modelami w kolorze szarym i pomarańczowym widnieje odpowiedź decathlonu, że "produkt występuje jedynie w kolorze błękitnym" Dodali jeszcze, że w ofercie posiadają podobny rower w kolorze szarym czyli ten za 999 PLN. Jednak kilkanaście dni temu w momencie kiedy zamawiałem nie było takiego wyboru. Na moją zapytanie dostałem zapewnienie, że "wskazany produkt dostępny jest wyłącznie w kolorze niebieskim". Kiedy przyszedł w kolorze szarym i chciałem wyjaśnić nieporozumienie dostałem odpowiedź "Uprzejmie informuję, że model, który zamówiłeś jest w kolorze szarym. Oczywiście jest dostępny również niebieski, jednak jego cena jest wyższa i różnią się same uchwyty w kierownicy. Jest dostępny tylko w rozmiarze XS". Po tej konwersacji przez chwilę pomyślałem, że być może przysłali mi ten tańszy model...ale nie. Na pewno jest to model RC100 :)

Dalszą dyskusję z nimi uznałem za stratę czasu. Po prostu mają bałagan i nie do końca orientują się co sprzedają. Fakty są takie że mimo zapewnień RC100 dostępny jest przede wszystkim w kolorze szarym. W kolorze błękitnym i pomarańczowym zostały tylko najmniejsze rozmiary. Wychodzi na to, że te kolory to faktycznie "limited edition" ;)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziaku
W dniu 4.09.2019 o 23:33, edisk napisał:

RC 100:  44 12 X 28.

T100: 48 zębów  14 X 34.

W dniu 5.09.2019 o 17:24, Raphael80 napisał:

Po drugie tarcza ma 44 zęby a nie 48 więc przełożenia wydały mi się w tym modelu ciut lżejsze.

Tylko, że RC100 ma właśnie twardsze przełożenia niż zwykła 100 ;) 44/28 = 1.60, a 48/34 = 1.44. Po drugiej stronie wolnobiegu/kasety też jest twardziej 44/12= 3.74, a 48/14 = 3.49

 

Wczoraj zamówiłem klamkomanetki Microshift R8 2x8 z aliexpress, mają być pod koniec września. Chyba narazie zostaje przy 1x7 bo kaseta i korba mają dopiero 650km przebiegu, w garażu leży co prawda prawie nowa korba 50/34 z nowym suportem z poprzedniego roweru, ale ze zmiana chyba się wstrzymam do zużycia kasety.

Zbliża mi się wymiana łańcucha, w obecnym 0.75% na przymiarze już wpada, polecicie jakiś łańcuch w rozsądnych pieniądzach czy wszystkie 6/7/8 rzędowe są takie same ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawcio_93
Napisano (edytowane)

Jakie dętki polecacie do Tribana? Uszło mi powietrze z tylnej opony i nie idzie jej napompować, więc chyba mam pierwszego od roku kapcia... Jaką długość powinien mieć wentyl? 

Edytowane przez pawcio_93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FalconHeavy

Długość jaką tam sobie chcesz. Krótszy w sumie lepszy bo stożka nie masz. Po ostatnim peletonie kapci to nie polecam tych z decla. 

Napompuj dętkę i pod kran/wiadro poszukaj dziury. Łatka i po sprawie. A świeży zapas i tak trzeba wozić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawcio_93
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Długość jaką tam sobie chcesz. Krótszy w sumie lepszy bo stożka nie masz. Po ostatnim peletonie kapci to nie polecam tych z decla.

Continental Race 25/32-622/630 będą dobre? 

Ewentualnie Schwalbe 28/32-622-630? 

Edytowane przez pawcio_93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FalconHeavy

Sam poszukuję czegoś co można napompować i wrócić do domu bez flaka. Lubię mieć twardo, ale zawsze jak podpompuje to kończy się flakiem na trasie. 

Czy 6 bar to aż tak dużo na 28c? 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FalconHeavy

Sam poszukuję czegoś co można napompować i wrócić do domu bez flaka. Lubię mieć twardo, ale zawsze jak podpompuje to kończy się flakiem na trasie. 

Czy 6 bar to aż tak dużo na 28c? 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odie

U mnie jest 6 i nic się nie dzieje. A masę mam. Jesteś na 100% pewny, że obręcz i opona jest ok? Panowie i Panie - mokro się robi. Jakieś rozsądne błotniki typowo szosowe do Trybcia (dobry stosunek cena/jakość) i żeby miesiąc nie czekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FalconHeavy

Jak tam wasze błotniki? :D

Moje drutowane dzisiaj nie zawiodły. Skarpetki i plecy suche ;)

 

IMG_20190518_154349.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
edisk
W dniu 5.09.2019 o 10:25, kaido2 napisał:

48/38/28

Pomijam siebie gdzie wszystko co jechałem w tym kraju o maksymalnym nachyleniu 24% wjechałem z tarczy 39 i koronki 32, to tu jest jeszcze 28. W wolnobiegu nawiększy rząd to 28, czyli przełożenie 1/1 a więc spokojnie ktoś kto jeździ w niedziele pszejaszczki z rodzinką wjedzie wszystkie pagóreczki koło domu w parku.

400-600 pln.

Mowa oczywiście o kołach z Chin.

No powiedzmy, że te o których mówię są zdecydowanie lepsze.

Patrzyłem na inne twoje wątki. Znalazłem link https://m.pl.aliexpress.com/item/4000126123563.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0o.productlist.0.0.4c2d5aa6NXdwib&algo_pvid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61&algo_expid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61-15&btsid=2b4bb4d1-f34a-44c9-b5b7-1e1101797b99&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52 To te koła miałeś na myśli i tego sprzedawcę?

Jaka maksymalna szerokość opon do nich podejdą? Bo znalazłem te koła na allegro, sprzedawca pisze: „opony od 19C do 28c” https://allegro.pl/oferta/kola-szosowe-pasak-1650g-pl-7879407103

Znalazłem też tabele, z której wynika, żeby założyć szersze opony, potrzebuje szerokość obręczy 17 nawet 19 mm. 

Ty z kolei napisałeś: „Szer obręczy wew 13 mm, zakres obsługiwanych szerokości opon 20-38.”

Pogubiłem się w tym. 

 

 

Wydaję mi się, że przy zmianie kół w przyszłości, które są pod kasetę. Chyba nie ma sensu dokładać 200 zł do RC100 który na + ma kasetę. 

W dniu 9.09.2019 o 08:56, Dziaku napisał:

Tylko, że RC100 ma właśnie twardsze przełożenia niż zwykła 100 ;) 44/28 = 1.60, a 48/34 = 1.44. Po drugiej stronie wolnobiegu/kasety też jest twardziej 44/12= 3.74, a 48/14 = 3.49

No i inne przełożenie, twardsze jak pokazuje Dziaku. 

76090C54-27D5-449D-9E85-3EE293C78CB9.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
Napisano (edytowane)
28 minut temu, edisk napisał:

Patrzyłem na inne twoje wątki. Znalazłem link https://m.pl.aliexpress.com/item/4000126123563.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0o.productlist.0.0.4c2d5aa6NXdwib&algo_pvid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61&algo_expid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61-15&btsid=2b4bb4d1-f34a-44c9-b5b7-1e1101797b99&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52 To te koła miałeś na myśli i tego sprzedawcę?

Jaka maksymalna szerokość opon do nich podejdą? Bo znalazłem te koła na allegro, sprzedawca pisze: „opony od 19C do 28c” https://allegro.pl/oferta/kola-szosowe-pasak-1650g-pl-7879407103

Znalazłem też tabele, z której wynika, żeby założyć szersze opony, potrzebuje szerokość obręczy 17 nawet 19 mm. 

Ty z kolei napisałeś: „Szer obręczy wew 13 mm, zakres obsługiwanych szerokości opon 20-38.”

Pogubiłem się w tym. 

Sprzedawcy są różni tak jak są to różne modele kół ( przełajowe v. szosa), ale tak obręcze są te same.

Tabelki tabelkami, praktyka praktyką.

Pomijam już , że w tabelkach odnośnie zastosowania szerokości opon względem wewnętrznego rozmiaru obręczy tez jest różna, jedni piszą tak , a inni tak.

Do obręczy w tych kolach można użyć opon od 18 ( stare rozmiary) do 38. Obecnie mam założone 35.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odie

Podbijam o pytanie o jakieś błotniki z dobrym stosunkiem jakość/cena. Jeszcze ostatnie miesiące na slickach, a na zimę coś szerszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.