noren

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek

Rekomendowane odpowiedzi

HectorZKS

Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę

https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html

Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. 

Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KiLLeXX
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, HectorZKS napisał:

Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę

https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html

Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. 

Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. 

 

Myślę że ogarnie, używam tą przerzutke jest nawet ok. Jednak mimo wszystko claris jest lepszy. 

Edytowane przez KiLLeXX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
21 godzin temu, HectorZKS napisał:

W takim razie te Land cruiser odpadaja z tego samego powodu. Cx Pro czy CX Comp hmm. Compy wyglądają jak lżejsze, bazowe opony do t100. Myślę, że 2mm nie zrobi takiej różnicy w terenie jak wysokie i grube klocki z cx pro. Chyba się jednak na nie zdecyduje, dzięki za pomoc! 

Napisze tak:

Wszystkie opony które wymieniłem testowałem w lesie i to na prędkości i to nie kilka km, ale dość sporo po zróżnicowanym terenie w tym po piachu , czy śliskich błotach.

Najgorzej wypadł Smart Sam i dlatego jego już nie wymieniłem.

Lnad Cruser nie wygląda, ale zachowywał się zdeeecydowanie lepiej jak nie wymieniony Smart Sam.

W dniu 12.08.2019 o 19:46, TTomson napisał:

Kaseta jest na 100% masz szybkozamykacz z tylu.

To o niczym nie świadczy.

Są piasty pod wolnobieg z szybkozamykaczem.

RC100 ma kasetę, widać to nawet na zdjęciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bloomkvist
Napisano (edytowane)

Panie i Panowie, czy wy mierzyliście szerokość tych past w T100? Sam zastanawiałem się nad zmianą kół i czytając ten wątek byłem przekonany, że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył). Ale ostatnio coś mnie podkusiło, żeby przygotować sobie drugi komplet kół z trochę szerszymi oponami i okazało się, że do tej ramy weszło bez rozginania tylnego trójkąta koła z mojego starego trekinga - szerokość piast około 135 mm. Tak więc przy zmianie kół nie trzeba koniecznie szukać typowo szosowych, które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej, ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy.

 

____________________________________________________

____________________________________________________

13 godzin temu, HectorZKS napisał:

Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę

https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html

Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. 

Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. 

 

Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka.

Edytowane przez bloomkvist

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
6 minut temu, bloomkvist napisał:

że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył)

No chyba w jakiejś już mocno zabytkowej torówce, ale to mocno tak z przed 30-40 lat.

W rozstaw 135 spokojnie zakładam szosowe 130, bez żadnego gięcia, także tu można sobie założyć co się żywnie podoba.

11 minut temu, bloomkvist napisał:

które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej,

Bardzo grubo się mylisz.

 

12 minut temu, bloomkvist napisał:

ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy.

Ja bym obecnie napisał odwrotnie, ale pozostańmy przy tym, że i tych i tych jest sporo i każdy coś dla siebie znajdzie.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KiLLeXX
51 minut temu, bloomkvist napisał:

Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka.

widocznie słabo wyregulowałes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bloomkvist
widocznie słabo wyregulowałes.


Jeżeli złe bym wyregulować to żadna przerzutka by mi nie działała. Nie reguluje każdej przerzutki inaczej, procedura zawsze ta sama Ake kto wie…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS

Kupiłem jednak clarisa, za tydzień wkleję zdjęcia z kolejnej i ostatniej już modyfikacji napędu w tribanie. 

Wpada:

- Korba 50/34 Sora FC 3550 

- Podstawowy support HT2 od Shimano BB RS500? 

- Przerzutka przód Claris r2000

- Klamka 2 rzędowa Tourney 

- 2x Schwalbe Cx Pro 700x30c

I dodatkowo owijka niebieska PRO. 

Napędu już nie tknę, jedynie wymiany eksploatacyjne. 

Chorowalem na nowy lżejszy widelec, ale chyba wyzdrowialem. Po pierwsze ciężko znaleźć odpowiedni, po drugie nie widzę narazie większego sensu. 

Poszukam jedynie wygodniejszego siodła z anatomicznym wcięciem. Może coś od wujka z ChRL wpadnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KiLLeXX
5 godzin temu, HectorZKS napisał:

Kupiłem jednak clarisa, za tydzień wkleję zdjęcia z kolejnej i ostatniej już modyfikacji napędu w tribanie. 

Wpada:

- Korba 50/34 Sora FC 3550 

- Podstawowy support HT2 od Shimano BB RS500? 

- Przerzutka przód Claris r2000

- Klamka 2 rzędowa Tourney 

- 2x Schwalbe Cx Pro 700x30c

I dodatkowo owijka niebieska PRO. 

Napędu już nie tknę, jedynie wymiany eksploatacyjne. 

Chorowalem na nowy lżejszy widelec, ale chyba wyzdrowialem. Po pierwsze ciężko znaleźć odpowiedni, po drugie nie widzę narazie większego sensu. 

Poszukam jedynie wygodniejszego siodła z anatomicznym wcięciem. Może coś od wujka z ChRL wpadnie. 

Klamki tourney to chyba najgorszy możliwy wybór. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS
13 godzin temu, KiLLeXX napisał:

Klamki tourney to chyba najgorszy możliwy wybór. 

Gdyby microshift był łatwiej dostępny to pewnie bym go wybrał, ale nie mam czasu czekać na przesyłkę z Ali w środku lata ;]. Zresztą lewej klamki tak często nie używamy, btw mniej ergonomiczna niż oryginalna nie będzie. Za jakiś czas opowiem o wrażeniach z użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
de Villars

Mam pytanie do modyfikujących swoje Tribany 100 - ma ktoś na zbyciu jedną oponę w przyzwoitym stanie? Bo chyba muszę swoją tylną zmienić - ewidentnie jakieś cholerstwo w niej siedzi, czego ani ja, ani serwis znaleźć nie może, a kapcie łapię jeden za drugim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tygrysek

Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie?

I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą?

 

pytam bo nie jestem ekspertem, wiem tylko że łańcuchy 8,9 czy 10 rzędowe się różnią szerokością (no i oczywiście ceną).

 

Czy jest możliwe takie mieszanie różnorzędowych korb i kaset (pomijam zestawy do 8 rzędów, bo tu łańcuch jest taki sam)

@bloomkvist

W dniu 14.08.2019 o 12:22, bloomkvist napisał:

Panie i Panowie, czy wy mierzyliście szerokość tych past w T100? Sam zastanawiałem się nad zmianą kół i czytając ten wątek byłem przekonany, że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył). Ale ostatnio coś mnie podkusiło, żeby przygotować sobie drugi komplet kół z trochę szerszymi oponami i okazało się, że do tej ramy weszło bez rozginania tylnego trójkąta koła z mojego starego trekinga - szerokość piast około 135 mm. Tak więc przy zmianie kół nie trzeba koniecznie szukać typowo szosowych, które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej, ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy.

 

____________________________________________________

____________________________________________________

Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka.

 

Zaciekawiło mnie to co napisałeś o tych kołach. Sam się zastanawiam nad przejściem nad kasetą i niekoniecznie jest mi potrzebne szosowe koło. Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe, ale bez zmiany hamulców?

Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS
3 godziny temu, tygrysek napisał:

Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie?

I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą?

 

pytam bo nie jestem ekspertem, wiem tylko że łańcuchy 8,9 czy 10 rzędowe się różnią szerokością (no i oczywiście ceną).

 

Czy jest możliwe takie mieszanie różnorzędowych korb i kaset (pomijam zestawy do 8 rzędów, bo tu łańcuch jest taki sam)

@bloomkvist

 

Zaciekawiło mnie to co napisałeś o tych kołach. Sam się zastanawiam nad przejściem nad kasetą i niekoniecznie jest mi potrzebne szosowe koło. Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe, ale bez zmiany hamulców?

Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake...

Spójrz na początek tego tematu i kolega wsadził Sorę do oryginalnego wolnobieg i chyba nie narzekał. Ja robię kombinacje 8 rzędów tył plus 9 rzędową korba, więc bez żadnych przeszkód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KiLLeXX
W dniu 13.08.2019 o 22:33, HectorZKS napisał:

Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę

https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html

Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. 

Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. 

 

Noren, patrz w pierwszym poście, złożył tribana z sorą i wolnobieg 7rz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
10 godzin temu, tygrysek napisał:

Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake...

A co różni obręcze szosowe od obręczy trekingowych? Mowa o aluminium i powierzchni hamowania.

 

10 godzin temu, tygrysek napisał:

Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie?

I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą?

Zakładasz łańcuch 9s i nie ma problemu, w druga stronę należy zmierzyć odstępy miedzy tarczami, by się nie okazało, ze łańcuch przy schodzeniu wpadnie i się zaklinuje, a takie numery spotkałem, jednak jeżeli chodzi o nowe korby problemu nie ma. sam stosuje stara korbę  1055 2x7 52/42 z kasetą 9s.

 

10 godzin temu, tygrysek napisał:

Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe , ale bez zmiany hamulców?

A czemu miało by się nie dać wsadzić?

Ja bym celował w koła szosowe lub przełajowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bloomkvist

 

Ja właśnie zamontowałem koła z roweru trekkingowego gdzie były hamulce v-brake. Hamulce szosowe działają bez problemu na tych obręczach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odie

250km najechane. Awarii brak. Raczej regulacje. Modów jeszcze puki co nie robiłem - wszystko kosztuje (pompkę stojącą musiałem kupić, jakąś torbę na dętki narzędzia, lampki, drugi komplet ciuchów, smary, w kolejce narzędzia - sam naprawiam sprzęt) Wprawiam się, coraz mniej przeszkadza mi napęd i przełożenia. Waga leci w dół.

Jestem bardzo zaskoczony kołami. Wagi lekkiej nie jestem. Po ulicach jeżdżę bardzo rzadko - raczej chodniki, drogi rowerowe (nie chcę terroryzować kierowców swoją średnią 20km/h) więc jest trochę krawężników, nierówności itd. itp. Nadal są proste. Może jakieś symboliczne niewymagające korekty odstępstwa.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS
W dniu 15.08.2019 o 19:19, de Villars napisał:

Mam pytanie do modyfikujących swoje Tribany 100 - ma ktoś na zbyciu jedną oponę w przyzwoitym stanie? Bo chyba muszę swoją tylną zmienić - ewidentnie jakieś cholerstwo w niej siedzi, czego ani ja, ani serwis znaleźć nie może, a kapcie łapię jeden za drugim..

 

IMG_20190820_175436.jpg IMG_20190820_175452.jpg IMG_20190820_175503.jpg IMG_20190820_175442.jpg IMG_20190820_175511.jpg IMG_20190820_175519.jpg IMG_20190820_175525.jpg

Rower odebrany, pierwszy test za mną. Z całą pewnością mogę polecić tą owijkę PRO, mega przyjemna w dotyku i dobrze tłumi drgania, bez porównania z oryginalną. 

Co do przejścia na HT2 to nawet amator, którym jest poczuł różnice w sztywności, polecam wam. 

Klamka Tourney - działa miodzio, ale wiadomo jedynie w górnym chwycie. 

Wstawiłem wam zdjęcia z prześwit em. Jak widać spokojnie wejdzie te 35c, tu 30c. Co do samych opon to za szybko na ich recenzję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bloomkvist

35 wejdą bez problemu. Sprawdzałem u siebie. Ale mam tylko jedną o takiej szerokości wiec na razie jeżdżę na oryginalnych (ewentualnie 28c na szosę).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KonZi
Napisano (edytowane)

Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę

Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny.

Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy:

- klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy

- miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach)

- zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny)

teraz moja koncepcja zmian:

mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować

klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze

jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą

bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł :)

 

Edytowane przez KonZi
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HectorZKS

Witam z przyczyn niezależnych jestem zmuszony sprzedać swojego tribana, bądź zamienić go na jakiegoś MTB. 

Jeśli byłby ktoś zainteresowany to linkuj poniżej. https://www.olx.pl/oferta/triban-custom-gravel-wymiana-na-mtb-CID767-IDBeTBG.html

38 minut temu, KonZi napisał:

Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę

Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny.

Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy:

- klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy

- miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach)

- zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny)

teraz moja koncepcja zmian:

mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować

klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze

jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą

bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł :)

 

Klamka Tourney jest zacna ale tylko lewa na 2 rzędu, gdy nie musisz często wachlowac biegami 🤣. Od siebie polecę taniego microshifta na 8rzędów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tygrysek
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, KonZi napisał:

Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę

Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny.

Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy:

- klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy

- miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach)

- zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny)

teraz moja koncepcja zmian:

mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować

klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze

jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą

bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł :)

 

@KonZi

Cześć, ja na dniach też zamierzam przejść na korbę narrow wide z 38 zębami. Główny powód - wkręciłem się w jazdę po górach świętokrzyskich i potrzebuje lżejszych przełożeń. Korbę plus zębatkę zamawiam od Chińczyków na suporcie hollowtech, powinno być lżej o jakieś 300 g.

Też się zastanawiam nad zmianą koła z wolnobiegu na kasetę, ale tak szczerze mówiąc nie wiem czy to jest opłacalne. Wbrew pozorom koło tylne w Tribanku nie jest takie złe - jak się porówna wagę to tanie koła dostępne na alledrogo pod kasetę za 100 czy 200 zł są cięższe

. Wyraźnie lepsze jest dopiero koło w cenie 400-500 zł za tylne koło, z tym że one maja piasty pod kasety 10,11 rzędów.

Ja mam wstawiony wolnobieg od Sunrace 13-34. Z wyliczeń mi wyszło że lekkie przełożenia powinny być absolutnie wystarczające na jakieś lekkie góry, natomiast ciężkich może trochę brakować, ale do 35 km/h się spokojnie rozpędzę.

Co do klamkomanetki - jakbym już zmieniał, to wolałbym wziąć coś co obsłuży min. 9 biegów z tyłu. Jak weźmiesz jakąś tanszą 7 czy 8 rzędową to za rok lub dwa znowu będziesz zmieniać bo będzie apetyt na jakąs lepszą kasetę

 

W ogóle takie moje przemyślenia (a już wydałem trochę na ten rower :) )- jak już modyfikować, to porządnie. Zamiana części z Tribana na coś trochę lepszego nie ma sensu, wydasz kasę a niewiele zyskasz. Lepiej poczekać, odłożyć i kupić klasowe części.

Edytowane przez tygrysek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KonZi

znalazłem coś takiego: https://www.microshift.com/en/product/sb-r490/

ale nie mam pojęcia gdzie to można kupić, aliexpress wyskakuje w wynikach ale jakoś takiej konfiguracji nie widzę nigdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziaku
16 minut temu, KonZi napisał:

znalazłem coś takiego: https://www.microshift.com/en/product/sb-r490/

ale nie mam pojęcia gdzie to można kupić, aliexpress wyskakuje w wynikach ale jakoś takiej konfiguracji nie widzę nigdzie

Można kupić Microshift R9 2x9 i nie podłączać linki przedniej przerzutki, będzie trochę drożej niż klamokmanetki do 1x9 ale z opcja ewentualnej rozbudowy o dwa blaty z przodu. Ja mam właśnie taki plan jak zajadę obecną kasetę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KonZi

no jest to jakaś myśl, nie wiem czy dobrze widze po zdjeciach ale czy te microshifty nie maja linek puszczonych po staremu w bok zamiast pod owijką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.