Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
20 minut temu, Pabloxz napisał:

To jakich nie kupować 😂 jakie założyłeś uniwersalne, czy szosy ?

Ja mogą dodać, że schwalbe durano są pancerne XD 

Opublikowano
Godzinę temu, Pabloxz napisał:

To jakich nie kupować 😂 jakie założyłeś uniwersalne, czy szosy ?

kenda kwick roller sport 700x28c :D

Przód mam victoria zafiro bez drutu i jak na razie spoko. No ale tył ma zawsze gorzej. 

Opublikowano

A my w serwisie na gwarancji :( Piasta tylna :( Oś niby cała a luz jak ..... bardzo duży luz. Ona była nieosiowa ale zlałem. Wydaje mi się, że bieżnia wypadła lub się rozsypała, bo kulki w środku latały. Przy blisko 40km/h. Prawie do tragedii doszło.

Opublikowano

Ty tam nie masz piasty na konusach? Jak miałeś luz to trzeba go było skasować a nie ryzykować. Dobrze jest znać swój rower, mieć kilka podstawowych narzędzi i umieć to ogarnąć. To jest 5 minut nieskomplikowanej roboty.Koło ci nie latało tak, że tarło o szczęki hamulca?

Opublikowano

Miałem ogarnięte. Film wrzucałem. Piasta od nowości była z wadą. Plus moja masa. Niby miało się nic nie stać od delikatnej nieosiowości. Luzu nie było - rower bardzo dokładnie sprawdzam przed każdą jazdą. Koleś z serwisu twierdzi, że oś pęknięta bez ściągania koła. Ściągnąłem i wiem że oś jest cała. Niech się bawią - jest na gwarancji.

Opublikowano

Wczoraj dotarły do mnie przerzutki przód /tył i  klamko manetki Shimano claris z ali jestem zaskoczony dotarły w 12 dni i  wyglądają pięknie już nie mogę się doczekać aż je zamontuje, czekam jeszcze na korbę. Dziś zorientowałem się ze zapomniałem zamówić łańcuch 😀 . Możecie polecić jakieś pancerze? i czym je najlepiej pociąć bez tych specjalistycznych obcinaczek?? hmm zastanawi mnie jeszcze jedna kwestia odnośnie tych baryłek czy jak to się tam zwie, bardzo są potrzebne czy to kwestia wygody?  

IMG_4617.JPG
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Odie napisał:

Miałem ogarnięte. Film wrzucałem. Piasta od nowości była z wadą. Plus moja masa. Niby miało się nic nie stać od delikatnej nieosiowości. Luzu nie było - rower bardzo dokładnie sprawdzam przed każdą jazdą. Koleś z serwisu twierdzi, że oś pęknięta bez ściągania koła. Ściągnąłem i wiem że oś jest cała. Niech się bawią - jest na gwarancji.

Pisalem tobie już wcześniej, żebyś z tym jechał do Deca.. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano
Pisalem tobie już wcześniej, żebyś z tym jechał do Deca.. 
A myślałem, że tylko moja żona ma zawsze rację :D
Opublikowano

A tymczasem moja przygoda z tribanem i ogólnie szosami została niestety zakończona, wracam na MTB. Gość któremu sprzedałem tribana jest szczesciarzem, jeśli chodzi o cenę za jaką go kupił. Powodzenia wam życzę w dalszym modowaniu, cieszcie się jazdą :)

Opublikowano
53 minuty temu, HectorZKS napisał:

A tymczasem moja przygoda z tribanem i ogólnie szosami została niestety zakończona, wracam na MTB. Gość któremu sprzedałem tribana jest szczesciarzem, jeśli chodzi o cenę za jaką go kupił. Powodzenia wam życzę w dalszym modowaniu, cieszcie się jazdą :)

Ładna miałeś ta owijke, co to była za owijka? 

Opublikowano
A tymczasem moja przygoda z tribanem i ogólnie szosami została niestety zakończona, wracam na MTB. Gość któremu sprzedałem tribana jest szczesciarzem, jeśli chodzi o cenę za jaką go kupił. Powodzenia wam życzę w dalszym modowaniu, cieszcie się jazdą
W sumie za ile sprzedałeś? Takie śmieszne, bo jak dla siebie szukałem to używki były 2 czasem 3 stówki taniej niż w sklepie więc stwierdziłem, że kupię nowy. Dużo nie stracisz na rowerze za tysiaka. A kup rower za 3-4 tysiące i spróbuj sprzedać po roku za 300 zł mniej :D
Opublikowano
Godzinę temu, KiLLeXX napisał:

Ładna miałeś ta owijke, co to była za owijka? 

Już Ci wklejam link 

https://www.centrumrowerowe.pl/owijka-na-kierownice-pro-sport-control-pd8370/?v_Id=57296

Owijka mega wygodna, polecam. 

56 minut temu, Odie napisał:

W sumie za ile sprzedałeś? Takie śmieszne, bo jak dla siebie szukałem to używki były 2 czasem 3 stówki taniej niż w sklepie więc stwierdziłem, że kupię nowy. Dużo nie stracisz na rowerze za tysiaka. A kup rower za 3-4 tysiące i spróbuj sprzedać po roku za 300 zł mniej :D

Szczerze to aż wstyd się przyznać ale niespełna 1100 zł :). Klient był miły, a ja nie potrzebowałem więcej. Jutro mam nagranego Kross'a level a4. Szkdoa tylko, że na 26 ale jakoś przeżyję :)

 

Opublikowano
4 minuty temu, HectorZKS napisał:

Owijka mega wygodna, polecam. 

Też mam tą owijkę, podpinam się pod tą opinią 😉

  • Pomógł 1
Opublikowano

Swoją drogą, te opony Schwalbe Cx pro są wręcz FATALNE w warunkach miejskich na kostce. Drobny bieżnik wpada w łączenia między nimi i potrafi nieźle pływać, koszmarnie niestabilnie. 

Co do ich przeznaczenia czyli CX to nie mogę powiedzieć dużo, bo mialy 50 km przebiegu. W suchych warunkach, przy niskim ciśnieniu ładnie wybierały nierówności, piasek też przejeżdżaly, na tyle na ile pozwala ich szerokość. 

Opublikowano
17 godzin temu, Odie napisał:

A my w serwisie na gwarancji :( Piasta tylna :( Oś niby cała a luz jak ..... bardzo duży luz. Ona była nieosiowa ale zlałem. Wydaje mi się, że bieżnia wypadła lub się rozsypała, bo kulki w środku latały. Przy blisko 40km/h. Prawie do tragedii doszło.

Odżałuj te 230 zł i wymień na kasetę, masz gotowy set z Decathlonu. Rower jest do jeżdżenia a nie do kasowania luzów czy wybierania kulek z piachu....

Opublikowano

witam ponownie, pomału kompletuję części do modów o których pisałem wcześniej, przydałoby mi sie kilka parametrów technicznych, może ktoś ma spisane albo pamięta:

- rozstawy osi/konusów przód i tył

- waga samych kół, może być z wolnobiegiem bo wiem ile waży :)
- szerokość obręczy wewnątrz i na zewnątrz

 

lub jeżeli ktoś może polecić jakieś fajne koło o takiej samej szerokości obręczy z szybkozamykaczem w cenie 100-150 zł pod kasetę 7-9 biegów to też będę wdzieczny, bo coś takiego właśnie albo kupię albo przeplotę oryginalne na nową piastę

Opublikowano
6 minut temu, KonZi napisał:

witam ponownie, pomału kompletuję części do modów o których pisałem wcześniej, przydałoby mi sie kilka parametrów technicznych, może ktoś ma spisane albo pamięta:

- rozstawy osi/konusów przód i tył

- waga samych kół, może być z wolnobiegiem bo wiem ile waży :)
- szerokość obręczy wewnątrz i na zewnątrz

 

lub jeżeli ktoś może polecić jakieś fajne koło o takiej samej szerokości obręczy z szybkozamykaczem w cenie 100-150 zł pod kasetę 7-9 biegów to też będę wdzieczny, bo coś takiego właśnie albo kupię albo przeplotę oryginalne na nową piastę

Szerokość wewnętrzna obręczy to na pewno 15mm

Opublikowano
4 godziny temu, KonZi napisał:

witam ponownie, pomału kompletuję części do modów o których pisałem wcześniej, przydałoby mi sie kilka parametrów technicznych, może ktoś ma spisane albo pamięta:

- rozstawy osi/konusów przód i tył

- waga samych kół, może być z wolnobiegiem bo wiem ile waży :)
- szerokość obręczy wewnątrz i na zewnątrz

 

lub jeżeli ktoś może polecić jakieś fajne koło o takiej samej szerokości obręczy z szybkozamykaczem w cenie 100-150 zł pod kasetę 7-9 biegów to też będę wdzieczny, bo coś takiego właśnie albo kupię albo przeplotę oryginalne na nową piastę

 

 

Co do wagi poszczególnych elementów w T100 rozpiska

35f3bc14a54944d4d3e7c62372bcef88.jpg

 

Moim zdaniem nie kupisz sensownego koła szosowego za 100-150 zł. Owszem są takiejna alle gro, ale beznadziejnie ciężkie i na kiepskich piastach.

Ponadto jakby już kupował to wziąłbym coś o obręczy wewnętrznej szerokości 17 mm, tak aby dobrze siedziała opona ciut szersza niż 32 mm. W tribanie 500 jest bodajże obręcz 17 mm

 

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

dzięki wielkie

co do grubszych opon to na fabrycznych obręczach continental speed king cx 35c nie wchodzi, trzeba prawie na flaku jeździć, ja i tak ten rower traktuję jako śniegowo błotny wiec potrzebuję mieć miejsce między oponą a hamulcem. aktualnie schwalbe cx comp 30c ma bardzo dużo luzu i to mi sie podoba, może nawet ciut węższą obręcz wezmę

w decathlonie można kupić koło o podobnych parametrach za 250zł to mi trochę przekracza próg akceptacji kosztów :)

Opublikowano
5 godzin temu, tygrysek napisał:

 

 

Co do wagi poszczególnych elementów w T100 rozpiska

35f3bc14a54944d4d3e7c62372bcef88.jpg

 

Moim zdaniem nie kupisz sensownego koła szosowego za 100-150 zł. Owszem są takiejna alle gro, ale beznadziejnie ciężkie i na kiepskich piastach.

Ponadto jakby już kupował to wziąłbym coś o obręczy wewnętrznej szerokości 17 mm, tak aby dobrze siedziała opona ciut szersza niż 32 mm. W tribanie 500 jest bodajże obręcz 17 mm

 

 

 

Szersza obręcz nic Ci nie da, jeśli rama nie jest przystosowana do opon typowo gravelowych 40c+. 35c to jest absolutny max dla tego sprzętu 

Opublikowano

A ja dzisiaj u siebie wróciłem do oryginalnych opon i manetek przerzutek A050 - mam komplet. Także będę miał do sprzedania klamkomanetki 2x7 A070.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Szersza obręcz nic Ci nie da, jeśli rama nie jest przystosowana do opon typowo gravelowych 40c+. 35c to jest absolutny max dla tego sprzętu 

Na oryginalnych kołach to chyba nawet 35c nie wejdą. U siebie dałem 35c na kołach z roweru trekkingowego, który wcześniej miałem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Napisz na priv ile cenisz i podeślij jakieś fotki żebym widział w jakim są stanie :)

Opublikowano
Napisz na priv ile cenisz i podeślij jakieś fotki żebym widział w jakim są stanie

Jutro wrzucę zdjęcia w odpowiednim dziale.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, KonZi napisał:

dzięki wielkie

co do grubszych opon to na fabrycznych obręczach continental speed king cx 35c nie wchodzi, trzeba prawie na flaku jeździć, ja i tak ten rower traktuję jako śniegowo błotny wiec potrzebuję mieć miejsce między oponą a hamulcem. aktualnie schwalbe cx comp 30c ma bardzo dużo luzu i to mi sie podoba, może nawet ciut węższą obręcz wezmę

w decathlonie można kupić koło o podobnych parametrach za 250zł to mi trochę przekracza próg akceptacji kosztów :)

Mam założone w swoim mountain Kingi 35 cx i jakoś spokojnie weszły i trzymają się i nabite do 6 , w sumie to zastanawiałem się czy  do nowego roweru, którego zakupiłem , czy nie kupić drugiego kompletu kół , ale po co się pozbywać tribana, wiec założyłem mu właśnie te oponki na las, a w drugim typowo miejskie i mam dalej frajdę z tribana, i zaoszczędzone trochę kasy i tak dwa konie w stajni 😀53CAFA32-B269-4ABE-AF31-BD05A0180D88.thumb.jpeg.123d251df28af7508be67920d9348b2e.jpeg37C66C2F-D349-4B76-BAFD-452BA6A7794A.thumb.jpeg.69991c6d910f9ac7f705a79e5e5ebcb7.jpeg

310F3730-553A-439C-B018-231701DC172E.jpeg

Edytowane przez Pabloxz
  • Pomógł 1
Opublikowano

widocznie opona oponie nie równa, nie mam fotek bo sie pozbyłem tamtych opon, ale u mnie tarły o hamulec przy 5 barach już

swoją drogą te mountain king jak się sprawują na różnych nawierzchniach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...