kaido2 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 21 godzin temu, HectorZKS napisał: W takim razie te Land cruiser odpadaja z tego samego powodu. Cx Pro czy CX Comp hmm. Compy wyglądają jak lżejsze, bazowe opony do t100. Myślę, że 2mm nie zrobi takiej różnicy w terenie jak wysokie i grube klocki z cx pro. Chyba się jednak na nie zdecyduje, dzięki za pomoc! Napisze tak: Wszystkie opony które wymieniłem testowałem w lesie i to na prędkości i to nie kilka km, ale dość sporo po zróżnicowanym terenie w tym po piachu , czy śliskich błotach. Najgorzej wypadł Smart Sam i dlatego jego już nie wymieniłem. Lnad Cruser nie wygląda, ale zachowywał się zdeeecydowanie lepiej jak nie wymieniony Smart Sam. W dniu 12.08.2019 o 19:46, TTomson napisał: Kaseta jest na 100% masz szybkozamykacz z tylu. To o niczym nie świadczy. Są piasty pod wolnobieg z szybkozamykaczem. RC100 ma kasetę, widać to nawet na zdjęciach.
bloomkvist Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) Panie i Panowie, czy wy mierzyliście szerokość tych past w T100? Sam zastanawiałem się nad zmianą kół i czytając ten wątek byłem przekonany, że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył). Ale ostatnio coś mnie podkusiło, żeby przygotować sobie drugi komplet kół z trochę szerszymi oponami i okazało się, że do tej ramy weszło bez rozginania tylnego trójkąta koła z mojego starego trekinga - szerokość piast około 135 mm. Tak więc przy zmianie kół nie trzeba koniecznie szukać typowo szosowych, które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej, ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy. ____________________________________________________ ____________________________________________________ 13 godzin temu, HectorZKS napisał: Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka. Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez bloomkvist
kaido2 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 6 minut temu, bloomkvist napisał: że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył) No chyba w jakiejś już mocno zabytkowej torówce, ale to mocno tak z przed 30-40 lat. W rozstaw 135 spokojnie zakładam szosowe 130, bez żadnego gięcia, także tu można sobie założyć co się żywnie podoba. 11 minut temu, bloomkvist napisał: które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej, Bardzo grubo się mylisz. 12 minut temu, bloomkvist napisał: ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy. Ja bym obecnie napisał odwrotnie, ale pozostańmy przy tym, że i tych i tych jest sporo i każdy coś dla siebie znajdzie. 1
KiLLeXX Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 51 minut temu, bloomkvist napisał: Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka. widocznie słabo wyregulowałes.
bloomkvist Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 widocznie słabo wyregulowałes.Jeżeli złe bym wyregulować to żadna przerzutka by mi nie działała. Nie reguluje każdej przerzutki inaczej, procedura zawsze ta sama Ake kto wie…Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
HectorZKS Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Kupiłem jednak clarisa, za tydzień wkleję zdjęcia z kolejnej i ostatniej już modyfikacji napędu w tribanie. Wpada: - Korba 50/34 Sora FC 3550 - Podstawowy support HT2 od Shimano BB RS500? - Przerzutka przód Claris r2000 - Klamka 2 rzędowa Tourney - 2x Schwalbe Cx Pro 700x30c I dodatkowo owijka niebieska PRO. Napędu już nie tknę, jedynie wymiany eksploatacyjne. Chorowalem na nowy lżejszy widelec, ale chyba wyzdrowialem. Po pierwsze ciężko znaleźć odpowiedni, po drugie nie widzę narazie większego sensu. Poszukam jedynie wygodniejszego siodła z anatomicznym wcięciem. Może coś od wujka z ChRL wpadnie.
KiLLeXX Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 5 godzin temu, HectorZKS napisał: Kupiłem jednak clarisa, za tydzień wkleję zdjęcia z kolejnej i ostatniej już modyfikacji napędu w tribanie. Wpada: - Korba 50/34 Sora FC 3550 - Podstawowy support HT2 od Shimano BB RS500? - Przerzutka przód Claris r2000 - Klamka 2 rzędowa Tourney - 2x Schwalbe Cx Pro 700x30c I dodatkowo owijka niebieska PRO. Napędu już nie tknę, jedynie wymiany eksploatacyjne. Chorowalem na nowy lżejszy widelec, ale chyba wyzdrowialem. Po pierwsze ciężko znaleźć odpowiedni, po drugie nie widzę narazie większego sensu. Poszukam jedynie wygodniejszego siodła z anatomicznym wcięciem. Może coś od wujka z ChRL wpadnie. Klamki tourney to chyba najgorszy możliwy wybór.
HectorZKS Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 13 godzin temu, KiLLeXX napisał: Klamki tourney to chyba najgorszy możliwy wybór. Gdyby microshift był łatwiej dostępny to pewnie bym go wybrał, ale nie mam czasu czekać na przesyłkę z Ali w środku lata ;]. Zresztą lewej klamki tak często nie używamy, btw mniej ergonomiczna niż oryginalna nie będzie. Za jakiś czas opowiem o wrażeniach z użytkowania.
de Villars Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Mam pytanie do modyfikujących swoje Tribany 100 - ma ktoś na zbyciu jedną oponę w przyzwoitym stanie? Bo chyba muszę swoją tylną zmienić - ewidentnie jakieś cholerstwo w niej siedzi, czego ani ja, ani serwis znaleźć nie może, a kapcie łapię jeden za drugim...
tygrysek Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie? I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą? pytam bo nie jestem ekspertem, wiem tylko że łańcuchy 8,9 czy 10 rzędowe się różnią szerokością (no i oczywiście ceną). Czy jest możliwe takie mieszanie różnorzędowych korb i kaset (pomijam zestawy do 8 rzędów, bo tu łańcuch jest taki sam) @bloomkvist W dniu 14.08.2019 o 12:22, bloomkvist napisał: Panie i Panowie, czy wy mierzyliście szerokość tych past w T100? Sam zastanawiałem się nad zmianą kół i czytając ten wątek byłem przekonany, że szerokość piast w naszych maszynach to 110 mm (tył). Ale ostatnio coś mnie podkusiło, żeby przygotować sobie drugi komplet kół z trochę szerszymi oponami i okazało się, że do tej ramy weszło bez rozginania tylnego trójkąta koła z mojego starego trekinga - szerokość piast około 135 mm. Tak więc przy zmianie kół nie trzeba koniecznie szukać typowo szosowych, które za samo chyba tylko słowo, że są do rowerów szosowych kosztują miliony więcej, ale można dać takie zwykłe, których wybór jest większy. ____________________________________________________ ____________________________________________________ Miałem tą przerzutkę przez niecały sezon - nie polecam. Co się nawk***denerwowałem... Zmieniłem na Claris R2000 i jest o niebo lepiej. Jeżeli nie masz korby z blatem 50 to nawet podstawowy tourney ale nie szosowy jest o niebo lepszy niż ta przerzutka. Zaciekawiło mnie to co napisałeś o tych kołach. Sam się zastanawiam nad przejściem nad kasetą i niekoniecznie jest mi potrzebne szosowe koło. Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe, ale bez zmiany hamulców? Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake...
HectorZKS Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 3 godziny temu, tygrysek napisał: Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie? I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą? pytam bo nie jestem ekspertem, wiem tylko że łańcuchy 8,9 czy 10 rzędowe się różnią szerokością (no i oczywiście ceną). Czy jest możliwe takie mieszanie różnorzędowych korb i kaset (pomijam zestawy do 8 rzędów, bo tu łańcuch jest taki sam) @bloomkvist Zaciekawiło mnie to co napisałeś o tych kołach. Sam się zastanawiam nad przejściem nad kasetą i niekoniecznie jest mi potrzebne szosowe koło. Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe, ale bez zmiany hamulców? Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake... Spójrz na początek tego tematu i kolega wsadził Sorę do oryginalnego wolnobieg i chyba nie narzekał. Ja robię kombinacje 8 rzędów tył plus 9 rzędową korba, więc bez żadnych przeszkód.
KiLLeXX Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 W dniu 13.08.2019 o 22:33, HectorZKS napisał: Panowie mam okazję do kupienia za dyszkę taką oto przerzutkę https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html Ogarnie, współpracę z sorą fc3550 korba oraz tyłem na 8 rzędów? Miałem brać clarisa ale natrafia się okazja. Pojemność taka sama 16t, max tarcza 50 też styknie. Łańcuch mam na 8 rzędów. Noren, patrz w pierwszym poście, złożył tribana z sorą i wolnobieg 7rz
kaido2 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 10 godzin temu, tygrysek napisał: Bo z tego co patrzyłem to koła nie-szosowe są generalnie na hamulce v-brake... A co różni obręcze szosowe od obręczy trekingowych? Mowa o aluminium i powierzchni hamowania. 10 godzin temu, tygrysek napisał: Takie pytanie mi się nasuwa - przecież Sora to jest chyba napęd 9 rzędowy, nie? Czy taka korba będzie kompatybilna z napędem 7 rzędowym w Tribanie? I w drugą stronę - czy gdyby zmienić napęd "z tyłu" na kasetę 9 rzędową czy to by było kompatybilne z oryginalną korbą? Zakładasz łańcuch 9s i nie ma problemu, w druga stronę należy zmierzyć odstępy miedzy tarczami, by się nie okazało, ze łańcuch przy schodzeniu wpadnie i się zaklinuje, a takie numery spotkałem, jednak jeżeli chodzi o nowe korby problemu nie ma. sam stosuje stara korbę 1055 2x7 52/42 z kasetą 9s. 10 godzin temu, tygrysek napisał: Czy do tribana można by wsadzić np koło trekkingowe , ale bez zmiany hamulców? A czemu miało by się nie dać wsadzić? Ja bym celował w koła szosowe lub przełajowe.
bloomkvist Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Ja właśnie zamontowałem koła z roweru trekkingowego gdzie były hamulce v-brake. Hamulce szosowe działają bez problemu na tych obręczach. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gość Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 250km najechane. Awarii brak. Raczej regulacje. Modów jeszcze puki co nie robiłem - wszystko kosztuje (pompkę stojącą musiałem kupić, jakąś torbę na dętki narzędzia, lampki, drugi komplet ciuchów, smary, w kolejce narzędzia - sam naprawiam sprzęt) Wprawiam się, coraz mniej przeszkadza mi napęd i przełożenia. Waga leci w dół. Jestem bardzo zaskoczony kołami. Wagi lekkiej nie jestem. Po ulicach jeżdżę bardzo rzadko - raczej chodniki, drogi rowerowe (nie chcę terroryzować kierowców swoją średnią 20km/h) więc jest trochę krawężników, nierówności itd. itp. Nadal są proste. Może jakieś symboliczne niewymagające korekty odstępstwa.
HectorZKS Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 W dniu 15.08.2019 o 19:19, de Villars napisał: Mam pytanie do modyfikujących swoje Tribany 100 - ma ktoś na zbyciu jedną oponę w przyzwoitym stanie? Bo chyba muszę swoją tylną zmienić - ewidentnie jakieś cholerstwo w niej siedzi, czego ani ja, ani serwis znaleźć nie może, a kapcie łapię jeden za drugim.. Rower odebrany, pierwszy test za mną. Z całą pewnością mogę polecić tą owijkę PRO, mega przyjemna w dotyku i dobrze tłumi drgania, bez porównania z oryginalną. Co do przejścia na HT2 to nawet amator, którym jest poczuł różnice w sztywności, polecam wam. Klamka Tourney - działa miodzio, ale wiadomo jedynie w górnym chwycie. Wstawiłem wam zdjęcia z prześwit em. Jak widać spokojnie wejdzie te 35c, tu 30c. Co do samych opon to za szybko na ich recenzję.
bloomkvist Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 35 wejdą bez problemu. Sprawdzałem u siebie. Ale mam tylko jedną o takiej szerokości wiec na razie jeżdżę na oryginalnych (ewentualnie 28c na szosę).Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
KonZi Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 (edytowane) Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny. Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy: - klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy - miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach) - zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny) teraz moja koncepcja zmian: mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł Edytowane 22 Sierpnia 2019 przez KonZi
HectorZKS Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Witam z przyczyn niezależnych jestem zmuszony sprzedać swojego tribana, bądź zamienić go na jakiegoś MTB. Jeśli byłby ktoś zainteresowany to linkuj poniżej. https://www.olx.pl/oferta/triban-custom-gravel-wymiana-na-mtb-CID767-IDBeTBG.html 38 minut temu, KonZi napisał: Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny. Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy: - klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy - miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach) - zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny) teraz moja koncepcja zmian: mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł Klamka Tourney jest zacna ale tylko lewa na 2 rzędu, gdy nie musisz często wachlowac biegami 🤣. Od siebie polecę taniego microshifta na 8rzędów.
tygrysek Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, KonZi napisał: Hej, stworzyłem swój wątek ale został uznany za zbędny i odesłano mnie tu więc coż... piszę Za moment skończy mi sie drugi łańcuch mam teraz 3500km i gdzieś od 3000 wpada na przymiarze 1.0 (przegapiłem wiem) czyli praktycznie na pewno razem z łańcuchem będzie trzeba wymienić przynajmniej wolnobieg z tyłu a pewnie i blat z przodu bo jest zrobiony z plasteliny. Korzystając z okazji chciałbym poprawić kilka rzeczy: - klamkomanetka żeby nie odrywać rąk od kierownicy - miękkość przełożenia (aktualnie 48/34 nie robi roboty na dużych podjazdach) - zestopniowanie (skok z 24 na 34 jest dość drastyczny) teraz moja koncepcja zmian: mogę mieć od kolegi korbę z blatem narrow wide 38T i mógłbym kupić kasetę 11-28 która załatwi temat zakresu przełożeń ale wymaga to też wymiany koła bo nie znalazłem wolnobiegu z takim zakresem, ma to plusy bo mógłbym wtedy mieć szybkozamykacz i nie wozić klucza do kół, no ale 100pln więcej to będzie kosztować klamkomanetka - myślałem żeby założyć szosową tourneya, koszt około 130zł ale wtedy będę miał dwie różne i nie wiem czy to będzie spoko, plus chyba tourney nie obsłuży więcej niż 7 biegów i koncepcja zrzucania tym cyckiem jest taka sobie. Nie mam za bardzo pomysłu co innego tutaj mógłbym założyć żeby nie popłynąć z kosztami a jednak mieć dwie takie same klamkomanetki i dalej napęd 1x, bo to akurat lubię w tym rowerze jeżeli by się okazało że jest jakaś manetka w rozsądnej cenie albo najlepiej komplet który obsłuży 7-9 biegów to byłoby cudnie, gdyż przerzutkę na 7-9 biegów już mam (altus m370), więc poprawienie stopniowania byłoby jeszcze lepsze i mógłbym np. wymienić niektórze rzeczy stopniowo, np. teraz tylko klamkomanetka a za jakiś czas korbę a potem koło z kasetą bardzo bym prosił o porady co innego mogę zrobić, żeby poprawić to na czym mi zależy i nie wydać 1000zł @KonZi Cześć, ja na dniach też zamierzam przejść na korbę narrow wide z 38 zębami. Główny powód - wkręciłem się w jazdę po górach świętokrzyskich i potrzebuje lżejszych przełożeń. Korbę plus zębatkę zamawiam od Chińczyków na suporcie hollowtech, powinno być lżej o jakieś 300 g. Też się zastanawiam nad zmianą koła z wolnobiegu na kasetę, ale tak szczerze mówiąc nie wiem czy to jest opłacalne. Wbrew pozorom koło tylne w Tribanku nie jest takie złe - jak się porówna wagę to tanie koła dostępne na alledrogo pod kasetę za 100 czy 200 zł są cięższe . Wyraźnie lepsze jest dopiero koło w cenie 400-500 zł za tylne koło, z tym że one maja piasty pod kasety 10,11 rzędów. Ja mam wstawiony wolnobieg od Sunrace 13-34. Z wyliczeń mi wyszło że lekkie przełożenia powinny być absolutnie wystarczające na jakieś lekkie góry, natomiast ciężkich może trochę brakować, ale do 35 km/h się spokojnie rozpędzę. Co do klamkomanetki - jakbym już zmieniał, to wolałbym wziąć coś co obsłuży min. 9 biegów z tyłu. Jak weźmiesz jakąś tanszą 7 czy 8 rzędową to za rok lub dwa znowu będziesz zmieniać bo będzie apetyt na jakąs lepszą kasetę W ogóle takie moje przemyślenia (a już wydałem trochę na ten rower )- jak już modyfikować, to porządnie. Zamiana części z Tribana na coś trochę lepszego nie ma sensu, wydasz kasę a niewiele zyskasz. Lepiej poczekać, odłożyć i kupić klasowe części. Edytowane 22 Sierpnia 2019 przez tygrysek
KonZi Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 znalazłem coś takiego: https://www.microshift.com/en/product/sb-r490/ ale nie mam pojęcia gdzie to można kupić, aliexpress wyskakuje w wynikach ale jakoś takiej konfiguracji nie widzę nigdzie
Dziaku Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 16 minut temu, KonZi napisał: znalazłem coś takiego: https://www.microshift.com/en/product/sb-r490/ ale nie mam pojęcia gdzie to można kupić, aliexpress wyskakuje w wynikach ale jakoś takiej konfiguracji nie widzę nigdzie Można kupić Microshift R9 2x9 i nie podłączać linki przedniej przerzutki, będzie trochę drożej niż klamokmanetki do 1x9 ale z opcja ewentualnej rozbudowy o dwa blaty z przodu. Ja mam właśnie taki plan jak zajadę obecną kasetę.
KonZi Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 no jest to jakaś myśl, nie wiem czy dobrze widze po zdjeciach ale czy te microshifty nie maja linek puszczonych po staremu w bok zamiast pod owijką?
KiLLeXX Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 9 godzin temu, KonZi napisał: no jest to jakaś myśl, nie wiem czy dobrze widze po zdjeciach ale czy te microshifty nie maja linek puszczonych po staremu w bok zamiast pod owijką? Hamulec idzie pod owijką, przerzutka idzie w bok, bez owijki.
Raphael80 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) Jako, że jestem nowy na forum to na początek: Witam wszystkich! Jestem laikiem rowerowym więc proszę bardzo o pomoc. Chcę kupić Tribana RC100 albo wersję "damską" https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-easy-d-id_8503059.html. Osobiście skłaniam się ku wersji "damskiej" ze względu na klamkomanetki i możliwość zakupu w sklepie stacjonarnym (RC100 jest dostępny tylko online). Mam jednak wątpliwości co do napędu. Troszkę się różnią: korba 44 + kaseta 12x28 vs korba 40 + kaseta 11x 34. Rower będzie przede wszystkim używany w jeździe miejskiej (Warszawa) wiec głownie teren płaski. Ale lubię sobie wytyczać rekreacyjnie trasę po skarpie wiślanej. Czasami będę też używał poza Warszawą w terenie lekko pofałdowanym (Tarczyn-Mszczonów-Żyrardów). Wydaję mi się że tą "damską" wersją będzie też troszkę łatwiej podjeżdżać pod podjazdy. Dobrze mi się wydaje? Z góry dziękuję za pomoc odnośnie napędów w tych rowerach. Z chęcią też wysłucham innych uwag. Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez Raphael80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się