Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę tak czytam Wasze posty, modyfikacje i wszystko jest ciekawymi zmianami. Tylko tyle szpeju w te projekty leci, i takie marginal gains z urwaniem 300g, że się zastanawiam czy w rowerze bądź co bądź rekreacyjnym jest to warte świeczki :) Sam w niego zainwestowałem i z perspektywy czasu dochodzę do wniosku że poza klamkami to bez reszty by się obeszło.

Opublikowano (edytowane)

Zależy jak do tego podchodzisz. Ja stalowego widelca nie sprzedałbym (40zł :P), tylko zostawił w razie sprzedaży tribsona w formie ori. Carbon bym sobie zostawił lub sprzedał. Tak jak siodełko i spd.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Szukam lżejszy widelec. Jaką szerokość powinien mieć widelec przy oponie by zmieścić 700x32c?

na razie szukam w takimi filtrami:     gravel cx fork 1-1/8 700c 

I czy to jakaś tajemnica by sprzedawca napisał jaka szerokość maks wejdzie?

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Stałem się posiadaczem T100.

Dlaczego? Mam MTB 24letnie na 26", czas na MTB (wtedy tylko las), co któryś weekend, a śmiganie wieczorem 20-30km co któryś dzień po asfalcie na starym MTB na 26" w towarzystwie 28" męczyło mnie...Z racji dróg w okolicy (dziury, oraz drogi podrzędne i sporo leśnych) i ewentualnych dojazdów do pracy -> skierowałem się w stronę T100, który spełniał w teorii wszystkie moje potrzeby...po pierwsze, w końcu chciałem raz w życiu kupić sobie coś nowego do jeżdżenia, co nie zdruzgota budżetu oraz relacji z żoną :)))...przeczytałem sporo w polskim necie (tu przeważało :fajny, ale tani i raczej kupa), jak i w zachodnich źródłach (tu przeważało" jak za tą cenę, to lepiej być nie może i nie jest źle).

No i kupiłem. Nigdy nie jeździłem "szosą", nie jestem typem sportowca. Mam prawie 190cm i ważę ponad 100...nie jestem maniakiem gadżetów i "posiadania" i powiem wam po pierwszych 100km, że rower (ramaXL) spełnia moje wszystkie póki co wymagania, ze względu na bóle pleców przesunąłem siodło max do przodu (podobno zgroza ;))i kierownicę wyżej i jazda....spostrzeżenia po pierwszych jazdach:

- faktycznie są wibracje w napędzie jak się "daje w pedał" 

- mam wątpliwości co do "skręcenia i przesmarowania" fabrycznego -> w najbliższym grubszym weekendowym deszczu jak rodzina pozwoli to się zajmę

- manetka...nie dramatyzujmy. da się obsłużyć, ale szczyt ergonomii to nie jest... Jak się jedzie w górnym chwycie nie ma tragedii, choć zimą pewnie będą zmiany na klamkomanetki

- napęd przód - jak dla mnie brakuje. Zastanawiam się nad zmianą całego mechanizmu na 50/34, albo coś z 52 - czy jest duża różnica na szosie 50z a 52z w prędkości i czy nie trzeba łańcucha zmieniać?

 

+ pozycja w miarę prosto, mam wrażenie że siedzi się w górnym chwycie "prościej" niż na moim starym MTB

+ prędkość i wygoda na asfalcie -> przy podobnym "zmęczeniu" wychodzi mi około 5-8 km/h szybciej na tej samej trasie niż MTB, a plecy mniej bolą i banan na gębie większy

+ opony -> dałem na 5.5Bar, byłem na asfalcie i na szutrze - jest elegancko, w weekend zejdę z ciśnienia i w las polecę

+ cena, cena i jeszcze raz cena

 

Podobnie jak któregoś z przedmówców nie stać mnie na raz na wypędzlowanie na raz 2-3kPLN na rower, bo to dla mnie dużo ;), na razie kupiłem i jestem zadowolony. Na pewno zostanie na dłużej u mnie, wlecą z czasem klamkomanetki 2x7, bagażnik i sakwy :). Tak jak ktoś napisał wolałem kupić i jeździć, niż "dozbierać"...na pewno za tą cenę jest to po prostu rower spełniający swoje zadanie ;)

 

pozdrawiam

 

 

 

 

Edytowane przez bazia
Opublikowano

Na jaki łańcuch najlepiej wymienić ten fabryczny z Tribana, przejechane ok 800 km i chyba jest rozciągnięty 

Opublikowano

 

45 minut temu, Pabloxz napisał:

Na jaki łańcuch najlepiej wymienić ten fabryczny z Tribana, przejechane ok 800 km i chyba jest rozciągnięty 

Shimano hg50 łańcuch lub hg71

 

1 godzinę temu, bazia napisał:

- faktycznie są wibracje w napędzie jak się "daje w pedał" 

- mam wątpliwości co do "skręcenia i przesmarowania" fabrycznego -> w najbliższym grubszym weekendowym deszczu jak rodzina pozwoli to się zajmę

- manetka...nie dramatyzujmy. da się obsłużyć, ale szczyt ergonomii to nie jest... Jak się jedzie w górnym chwycie nie ma tragedii, choć zimą pewnie będą zmiany na klamkomanetki

- napęd przód - jak dla mnie brakuje. Zastanawiam się nad zmianą całego mechanizmu na 50/34, albo coś z 52 - czy jest duża różnica na szosie 50z a 52z w prędkości i czy nie trzeba łańcucha zmieniać?

 

1. Wibracje mogą być powodowany przez miękki blat/korbę. Spróbuj troszkę oddalić ten jęzor co pilnuje łańcuch przed wypadnięciem.

2. tylko nie wybijaj misek, ;) można to zrobić bez ich wyciągania.

3. Polecam używki shimamo claris i wyżej. To wiąże sie z wymianą wolnobiegu np na inny 8rz np 13-32 bo te 34 to przesada i claris jest pod 8rz.

4. Mam 50x32 i nie zmieniałem długości łańcucha, ale ten ori wyciąga się po kilku setkach i trzeba go szybko wymienić  :P 

Opublikowano

Wczoraj kolejne 50km pyknęło i 61km/h ;) myślałem że pogubię kapcie, ale dało się ;)

Opublikowano

Pytanie do użytkowników Tribana 100, jaki rozmiar ewentualnie brać pod uwagę przy wzroście ok.185cm?

Zauważyłem, że niektórzy biorą z premedytacją XL-ki, żeby było wygodniej przy takim wzroście. Mierzyłem w sklepie L-kę i wydawała się ok, ale były to krótkie przymiarki.

Cały czas się zastanawiam czy ten rower będzie szybszy od crossowego i czy jest sens w ogóle na niego zmieniać crossa.

Opublikowano

Do 180cm Mka, więc podejrzewam że na 185 Łka będzie ok. Za duża rama to zuo.

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, manfred napisał:

Cały czas się zastanawiam czy ten rower będzie szybszy od crossowego i czy jest sens w ogóle na niego zmieniać crossa.

Na asfalcie będzie szybszy. Na fajnym, równym szutrze czy gruncie też. Jeśli więcej wertepów, to niekoniecznie. 

Przy 185cm raczej Lka

Edytowane przez nctrns
Opublikowano

Ja wziąłem większy i potem miałem problem i przekładki na mniejszą ramę. Więc teraz wolę mniejsze ramy. 

 

Opublikowano
8 godzin temu, noren napisał:

Do 180cm Mka, więc podejrzewam że na 185 Łka będzie ok. Za duża rama to zuo.

Tak jest mam 178  cm wzrostu i m-ja jest idealna dla mnie

Opublikowano
W dniu 18.07.2018 o 10:23, nctrns napisał:

Na asfalcie będzie szybszy. Na fajnym, równym szutrze czy gruncie też. Jeśli więcej wertepów, to niekoniecznie. 

Przy 185cm raczej Lka

Nie planuję jeździć poza ubitą drogą przez las, polną drogą czasem, a głównie asfaltem i DDR-ami. Czyli warto z crossa się przesiąść? 

Niby cross jeździ sprawnie, ale ciągle jest ciekawość jakby się na Tribanie jeździło.

Opublikowano
2 godziny temu, manfred napisał:

Nie planuję jeździć poza ubitą drogą przez las, polną drogą czasem, a głównie asfaltem i DDR-ami. Czyli warto z crossa się przesiąść? 

Niby cross jeździ sprawnie, ale ciągle jest ciekawość jakby się na Tribanie jeździło.

Przesiadłem się z crossowego horizona, co prawda trochę wysłużonego, ale nie ma porównania.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.06.2018 o 09:45, warmen napisał:

@FalconHeavy nie no spodenki czarne, chodzi o akcenty :). Opony to michelin lithion 2 700x25c

Jak się sprawują oponki, w sumie mam 90 procent asfaltowe drogi, warto?

Czy ktoś zmieniał na inne ?

Edytowane przez Pabloxz
Opublikowano
11 godzin temu, Pabloxz napisał:

Jak się sprawują oponki, w sumie mam 90 procent asfaltowe drogi, warto?

Czy ktoś zmieniał na inne ?

Mój dojazd do pracy to 70% leśny szuter 30% asfalt, dla funu jeżdżę w proporcjach odwrotnych. Napompowane na 5 bar. Sprawują się dobrze. Jak się skończą, z pewnością będę szukał podobnych.

Opublikowano

Moja druga połówka ma te opony w rowerze Riverside 500 (tylko chyba ciut grubsze) i zasuwa aż miło, nie mogę dogonić crossem na Land Cruiserach.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.05.2018 o 22:17, noren napisał:

To była ta DĘTKA ROWEROWA 700X25/32 Z WENTYLEM PRESTA : http://www.decathlon.pl/Kupowac/8311101
Pompowana do 5barow

Dzisiaj właśnie 2 dętki przy pompowaniu szlak trafił , pompowane do 5 barów i wystrzały. Nic skleiłem  łatką starą i ok już myślałem ze to moja wina chyba lepiej od 32mm będą lepsze

C6B79C98-7825-4AF2-A5F9-86C6CB0F4BF4.jpeg Edytowane przez Pabloxz
Opublikowano

Tak, te dętki są felerne. Ale zapomniałem nawet ze swoimi pójść na gwarancję, a przydałoby sie zwrot za nie dostać. Przypomniałeś mi :)

Obecnie używam Bontragera 28-32 bo była w sklepie po drodze i zero problemow. Już nigdy dętek z deca. Zrobiłem sobie zapas Continentala. :)

Opublikowano (edytowane)

Podobno na dętki z deca nie ma gwarancji , chyba muszę poszukać w normalnym sklepiku, chyba ze ktoś poleca jakieś z netu

Edytowane przez Pabloxz
Opublikowano

Zawsze możecie skorzystać z rękojmi - na każdy zakupiony produkt 2 lata 😉 Od siebie też polecam dętki Conti.

Opublikowano (edytowane)

Najbardziej mnie martwi, że mam ten decathlonowy badziew jako zapas w rowerze :D

Na szczęście mam również łatki :D

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Pytanie do właścicieli i nie tylko: czy brak wymiennego haka przerzutki w Tribanie 100/500 to jest jakiś realny problem? Rozumiem, że przerzutka montowana jest przez adapter na śrubie tylnego koła? Jak wyjmuję tylne koło to co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...