noren Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2018 Trochę tak czytam Wasze posty, modyfikacje i wszystko jest ciekawymi zmianami. Tylko tyle szpeju w te projekty leci, i takie marginal gains z urwaniem 300g, że się zastanawiam czy w rowerze bądź co bądź rekreacyjnym jest to warte świeczki Sam w niego zainwestowałem i z perspektywy czasu dochodzę do wniosku że poza klamkami to bez reszty by się obeszło.
FalconHeavy Opublikowano 27 Czerwca 2018 Opublikowano 27 Czerwca 2018 (edytowane) Zależy jak do tego podchodzisz. Ja stalowego widelca nie sprzedałbym (40zł ), tylko zostawił w razie sprzedaży tribsona w formie ori. Carbon bym sobie zostawił lub sprzedał. Tak jak siodełko i spd. Edytowane 27 Czerwca 2018 przez FalconHeavy
FalconHeavy Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 (edytowane) Szukam lżejszy widelec. Jaką szerokość powinien mieć widelec przy oponie by zmieścić 700x32c? na razie szukam w takimi filtrami: gravel cx fork 1-1/8 700c I czy to jakaś tajemnica by sprzedawca napisał jaka szerokość maks wejdzie? Edytowane 3 Lipca 2018 przez FalconHeavy
FalconHeavy Opublikowano 8 Lipca 2018 Opublikowano 8 Lipca 2018 Tak mnie naszło. Tylko nie ma gdzie i kiedy https://photos.app.goo.gl/BUUJXhjVUjZSn1kw5
bazia Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 (edytowane) Witajcie, Stałem się posiadaczem T100. Dlaczego? Mam MTB 24letnie na 26", czas na MTB (wtedy tylko las), co któryś weekend, a śmiganie wieczorem 20-30km co któryś dzień po asfalcie na starym MTB na 26" w towarzystwie 28" męczyło mnie...Z racji dróg w okolicy (dziury, oraz drogi podrzędne i sporo leśnych) i ewentualnych dojazdów do pracy -> skierowałem się w stronę T100, który spełniał w teorii wszystkie moje potrzeby...po pierwsze, w końcu chciałem raz w życiu kupić sobie coś nowego do jeżdżenia, co nie zdruzgota budżetu oraz relacji z żoną :)))...przeczytałem sporo w polskim necie (tu przeważało :fajny, ale tani i raczej kupa), jak i w zachodnich źródłach (tu przeważało" jak za tą cenę, to lepiej być nie może i nie jest źle). No i kupiłem. Nigdy nie jeździłem "szosą", nie jestem typem sportowca. Mam prawie 190cm i ważę ponad 100...nie jestem maniakiem gadżetów i "posiadania" i powiem wam po pierwszych 100km, że rower (ramaXL) spełnia moje wszystkie póki co wymagania, ze względu na bóle pleców przesunąłem siodło max do przodu (podobno zgroza ;))i kierownicę wyżej i jazda....spostrzeżenia po pierwszych jazdach: - faktycznie są wibracje w napędzie jak się "daje w pedał" - mam wątpliwości co do "skręcenia i przesmarowania" fabrycznego -> w najbliższym grubszym weekendowym deszczu jak rodzina pozwoli to się zajmę - manetka...nie dramatyzujmy. da się obsłużyć, ale szczyt ergonomii to nie jest... Jak się jedzie w górnym chwycie nie ma tragedii, choć zimą pewnie będą zmiany na klamkomanetki - napęd przód - jak dla mnie brakuje. Zastanawiam się nad zmianą całego mechanizmu na 50/34, albo coś z 52 - czy jest duża różnica na szosie 50z a 52z w prędkości i czy nie trzeba łańcucha zmieniać? + pozycja w miarę prosto, mam wrażenie że siedzi się w górnym chwycie "prościej" niż na moim starym MTB + prędkość i wygoda na asfalcie -> przy podobnym "zmęczeniu" wychodzi mi około 5-8 km/h szybciej na tej samej trasie niż MTB, a plecy mniej bolą i banan na gębie większy + opony -> dałem na 5.5Bar, byłem na asfalcie i na szutrze - jest elegancko, w weekend zejdę z ciśnienia i w las polecę + cena, cena i jeszcze raz cena Podobnie jak któregoś z przedmówców nie stać mnie na raz na wypędzlowanie na raz 2-3kPLN na rower, bo to dla mnie dużo ;), na razie kupiłem i jestem zadowolony. Na pewno zostanie na dłużej u mnie, wlecą z czasem klamkomanetki 2x7, bagażnik i sakwy . Tak jak ktoś napisał wolałem kupić i jeździć, niż "dozbierać"...na pewno za tą cenę jest to po prostu rower spełniający swoje zadanie pozdrawiam Edytowane 12 Lipca 2018 przez bazia
Pabloxz Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Na jaki łańcuch najlepiej wymienić ten fabryczny z Tribana, przejechane ok 800 km i chyba jest rozciągnięty
FalconHeavy Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 45 minut temu, Pabloxz napisał: Na jaki łańcuch najlepiej wymienić ten fabryczny z Tribana, przejechane ok 800 km i chyba jest rozciągnięty Shimano hg50 łańcuch lub hg71 1 godzinę temu, bazia napisał: - faktycznie są wibracje w napędzie jak się "daje w pedał" - mam wątpliwości co do "skręcenia i przesmarowania" fabrycznego -> w najbliższym grubszym weekendowym deszczu jak rodzina pozwoli to się zajmę - manetka...nie dramatyzujmy. da się obsłużyć, ale szczyt ergonomii to nie jest... Jak się jedzie w górnym chwycie nie ma tragedii, choć zimą pewnie będą zmiany na klamkomanetki - napęd przód - jak dla mnie brakuje. Zastanawiam się nad zmianą całego mechanizmu na 50/34, albo coś z 52 - czy jest duża różnica na szosie 50z a 52z w prędkości i czy nie trzeba łańcucha zmieniać? 1. Wibracje mogą być powodowany przez miękki blat/korbę. Spróbuj troszkę oddalić ten jęzor co pilnuje łańcuch przed wypadnięciem. 2. tylko nie wybijaj misek, można to zrobić bez ich wyciągania. 3. Polecam używki shimamo claris i wyżej. To wiąże sie z wymianą wolnobiegu np na inny 8rz np 13-32 bo te 34 to przesada i claris jest pod 8rz. 4. Mam 50x32 i nie zmieniałem długości łańcucha, ale ten ori wyciąga się po kilku setkach i trzeba go szybko wymienić
bazia Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 Wczoraj kolejne 50km pyknęło i 61km/h myślałem że pogubię kapcie, ale dało się
manfred Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Pytanie do użytkowników Tribana 100, jaki rozmiar ewentualnie brać pod uwagę przy wzroście ok.185cm? Zauważyłem, że niektórzy biorą z premedytacją XL-ki, żeby było wygodniej przy takim wzroście. Mierzyłem w sklepie L-kę i wydawała się ok, ale były to krótkie przymiarki. Cały czas się zastanawiam czy ten rower będzie szybszy od crossowego i czy jest sens w ogóle na niego zmieniać crossa.
noren Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Opublikowano 18 Lipca 2018 Do 180cm Mka, więc podejrzewam że na 185 Łka będzie ok. Za duża rama to zuo.
nctrns Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) 29 minut temu, manfred napisał: Cały czas się zastanawiam czy ten rower będzie szybszy od crossowego i czy jest sens w ogóle na niego zmieniać crossa. Na asfalcie będzie szybszy. Na fajnym, równym szutrze czy gruncie też. Jeśli więcej wertepów, to niekoniecznie. Przy 185cm raczej Lka Edytowane 18 Lipca 2018 przez nctrns
FalconHeavy Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Ja wziąłem większy i potem miałem problem i przekładki na mniejszą ramę. Więc teraz wolę mniejsze ramy.
Pabloxz Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 8 godzin temu, noren napisał: Do 180cm Mka, więc podejrzewam że na 185 Łka będzie ok. Za duża rama to zuo. Tak jest mam 178 cm wzrostu i m-ja jest idealna dla mnie
manfred Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 10:23, nctrns napisał: Na asfalcie będzie szybszy. Na fajnym, równym szutrze czy gruncie też. Jeśli więcej wertepów, to niekoniecznie. Przy 185cm raczej Lka Nie planuję jeździć poza ubitą drogą przez las, polną drogą czasem, a głównie asfaltem i DDR-ami. Czyli warto z crossa się przesiąść? Niby cross jeździ sprawnie, ale ciągle jest ciekawość jakby się na Tribanie jeździło.
Pabloxz Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 2 godziny temu, manfred napisał: Nie planuję jeździć poza ubitą drogą przez las, polną drogą czasem, a głównie asfaltem i DDR-ami. Czyli warto z crossa się przesiąść? Niby cross jeździ sprawnie, ale ciągle jest ciekawość jakby się na Tribanie jeździło. Przesiadłem się z crossowego horizona, co prawda trochę wysłużonego, ale nie ma porównania.
Pabloxz Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 27.06.2018 o 09:45, warmen napisał: @FalconHeavy nie no spodenki czarne, chodzi o akcenty :). Opony to michelin lithion 2 700x25c Jak się sprawują oponki, w sumie mam 90 procent asfaltowe drogi, warto? Czy ktoś zmieniał na inne ? Edytowane 20 Lipca 2018 przez Pabloxz
bazia Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 11 godzin temu, Pabloxz napisał: Jak się sprawują oponki, w sumie mam 90 procent asfaltowe drogi, warto? Czy ktoś zmieniał na inne ? Mój dojazd do pracy to 70% leśny szuter 30% asfalt, dla funu jeżdżę w proporcjach odwrotnych. Napompowane na 5 bar. Sprawują się dobrze. Jak się skończą, z pewnością będę szukał podobnych.
manfred Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Moja druga połówka ma te opony w rowerze Riverside 500 (tylko chyba ciut grubsze) i zasuwa aż miło, nie mogę dogonić crossem na Land Cruiserach.
Pabloxz Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 27.05.2018 o 22:17, noren napisał: To była ta DĘTKA ROWEROWA 700X25/32 Z WENTYLEM PRESTA : http://www.decathlon.pl/Kupowac/8311101 Pompowana do 5barow Dzisiaj właśnie 2 dętki przy pompowaniu szlak trafił , pompowane do 5 barów i wystrzały. Nic skleiłem łatką starą i ok już myślałem ze to moja wina chyba lepiej od 32mm będą lepsze Edytowane 23 Lipca 2018 przez Pabloxz
noren Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Opublikowano 23 Lipca 2018 Tak, te dętki są felerne. Ale zapomniałem nawet ze swoimi pójść na gwarancję, a przydałoby sie zwrot za nie dostać. Przypomniałeś mi Obecnie używam Bontragera 28-32 bo była w sklepie po drodze i zero problemow. Już nigdy dętek z deca. Zrobiłem sobie zapas Continentala.
Pabloxz Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) Podobno na dętki z deca nie ma gwarancji , chyba muszę poszukać w normalnym sklepiku, chyba ze ktoś poleca jakieś z netu Edytowane 23 Lipca 2018 przez Pabloxz
piterrrxd Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Zawsze możecie skorzystać z rękojmi - na każdy zakupiony produkt 2 lata 😉 Od siebie też polecam dętki Conti.
FalconHeavy Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) Najbardziej mnie martwi, że mam ten decathlonowy badziew jako zapas w rowerze Na szczęście mam również łatki Edytowane 23 Lipca 2018 przez FalconHeavy
manfred Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Pytanie do właścicieli i nie tylko: czy brak wymiennego haka przerzutki w Tribanie 100/500 to jest jakiś realny problem? Rozumiem, że przerzutka montowana jest przez adapter na śrubie tylnego koła? Jak wyjmuję tylne koło to co?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się