Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, TwardyBlaszak napisał:

Może chodzi o napinacz łańcucha taki jak jeden z poniższych?

https://rower.com.pl/napinacz-lancucha-xlc-cg-s02-mocowanie-na-przerzutce-404516

https://rower.com.pl/xlc-cg-s01-napinacz-lancucha-mocowanie-tylne-404515

Są różne napinacze do napędów jednobiegowych, z kołami zębatymi albo z rolkami.

 U nie gwint haka przerzutki jest zjechany, tzn. podobno nie da sie przykręcić przerzutki.

Z tych propozycji to chyba najprościej byłoby zamocowac taki napinacz jak ten drugi, tzn, przykręcony do dolnej rury gdzieś w okolicach tylnego koła, tylko musialbym zobaczyć na zdjeciu jak to powinno mniej więcej być zamocowane

jak chodzi o wycinanie haka to nie wiem, nie mam ku temu narzędzi...

Opublikowano (edytowane)

@TwardyBlaszak

DObra ostatecznie zakupiłem ten 2 napinacz z kółkiem. Nie bardzo moge znaleźć zdjęcia jak to winno być zamocowane w rowerzem ale domniemuje, że łańcuch powinien przebiegać górą tego kółka?

Tak sobie myślę, że taki napinacz z kółkami prowadzącymi powinien generować oporów toczenia się łańcucha po napędzie niż rolkowy, nie?

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

Ten zjechany gwint można spróbowac w ten sposób naprawić:

 

 

Edytowane przez Raphael80
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Ja mam taki w zakładkach. W razie W ;) Tylko to jest opcja z amputacją starego haka. 

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 7,28zł  1%OFF | Universal Bicycle Rear Derailleur Hanger Drop Out Adapter Hook Aluminium Cycling MTB Bike Frame Gear Tail Hook With Screw
https://a.aliexpress.com/_EG5XoIP

Screenshot_20230927_191949_AliExpress.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Tak w ogóle to ktoś wie jaki rozmar ma gwint haka przerzutki w tribanie? Bo patrzać po angielskich filmikach an Youtube faktycznie idzie to naprawić po rozwiercenie i podłożeniu większego gniazda z tytu.

Opublikowano (edytowane)

dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego. Byłem na 3 serwisach rowerowych w 1 zrobili coś takowego na zdjeciu, w 2 pozostałych orzekli że nic sie juz nie da zrobic tylko kupować nową ramę i przekładkę, a najlepiej kupić nowy rower. przerzutka w chwili awarii wyrwała gniazdo haka, obecnie rower jest na łańcuchu 1 rzędowym przy czym kaseta też jest zjechana. Zdjęcia poglądowe niżej, jakoś zdjęć jest średnia bo mam kiepski aparat w telefonie, ew. mogę spróbować zrobić lepsze

 

 Na ten moment mam kilka opcji w głowie

1) nie robić nic - łąńcuch jest luźny, czasem przeskakuje po zębatce, ale jeździć to rower jeździ, nawet całkiem żwawo

2) spróbować zamontować jakiś napinacz łańcucha lub prowadnicę, np. taka którą montuje się na dolną rurę np taki jak ten z linku wyżej

3) spróbować rzeźbić w tym złomie i jakoś "naprawić" hak. Mam dostęp do sensownego spawacza, który naprawił mi kiedyś ramę w sposób więcej niż zadowalajacy. Czyli przeszczepiać hak

4) spróbować naprawić gwint haka, np.  tak jak ten gość na filmie wywiercić wiertarką otwór wietłem 12mm i posadzić podkładkę z reduktorem gwintu.

 

W wymianę ramy nie mam ochoty sie bawić. Większosć części jest lichej jakości, sam rower jest niej warty niż jakaś sensowna rama.

 

Pozdrawia, jeszcze 2 zdjęcia lepszej jakosci

 

 

 

zdjęcie 2.jpg

zdjęcie nr 4.jpg zdjęcie nr3.jpg

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Zdecydowanie opcja numer 4. Jak się nie uda to albo zostawisz tak jak jest teraz albo będziesz kombinował z napinaczem montowanym do tylnych widełek. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
12 godzin temu, Raphael80 napisał:

Zdecydowanie opcja numer 4. Jak się nie uda to albo zostawisz tak jak jest teraz albo będziesz kombinował z napinaczem montowanym do tylnych widełek. 

Zastanawiam się tylko czy sam dam radę nie spieprzyć tej naprawy haka. Rozwiercić to wiertłem 12 mm i podsadzić reduktor gwintu to wydaje się proste, ale może gdyby to oddać np. do jakiegoś zakładu tokarskiego/ślusarza to jeszcze by to jakos podkleili klejem do gwintu

Do tego najtańsza przerzutka 8rzędowa z Deca i Triban znowu będzie śmigał

Nawet na tym luźnym łańcuchu rower jeździ, raz na jakiś czas łańcuch trochę przeskakuje, ale nie przeszkadza to w jeździe jakoś bardzo.

Single kusi mnie tym, ze gdyby tak wsadzić taki reduktor single speed i napinacz to waga roweru zejdzie już poniżej 10 kg plus nie miałoby sie w nim co zepsuć, a co też jest zaletą w moim stylu jazdy (często jeżdże na Gassy po zmroku i jak coś się zepsuje to trzeba dymać 10 km na autobus z buta.) :)

Opublikowano (edytowane)

 

18 godzin temu, tygrysek napisał:

dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego. Byłem na 3 serwisach rowerowych w 1 zrobili coś takowego na zdjeciu, w 2 pozostałych orzekli że nic sie juz nie da zrobic tylko kupować nową ramę i przekładkę, a najlepiej kupić nowy rower. przerzutka w chwili awarii wyrwała gniazdo haka, obecnie rower jest na łańcuchu 1 rzędowym przy czym kaseta też jest zjechana. Zdjęcia poglądowe niżej, jakoś zdjęć jest średnia bo mam kiepski aparat w telefonie, ew. mogę spróbować zrobić lepsze

 

 Na ten moment mam kilka opcji w głowie

1) nie robić nic - łąńcuch jest luźny, czasem przeskakuje po zębatce, ale jeździć to rower jeździ, nawet całkiem żwawo

2) spróbować zamontować jakiś napinacz łańcucha lub prowadnicę, np. taka którą montuje się na dolną rurę np taki jak ten z linku wyżej

3) spróbować rzeźbić w tym złomie i jakoś "naprawić" hak. Mam dostęp do sensownego spawacza, który naprawił mi kiedyś ramę w sposób więcej niż zadowalajacy. Czyli przeszczepiać hak

4) spróbować naprawić gwint haka, np.  tak jak ten gość na filmie wywiercić wiertarką otwór wietłem 12mm i posadzić podkładkę z reduktorem gwintu.

 

W wymianę ramy nie mam ochoty sie bawić. Większosć części jest lichej jakości, sam rower jest niej warty niż jakaś sensowna rama.

 

Pozdrawia, jeszcze 2 zdjęcia lepszej jakosci

 

 

 

zdjęcie 2.jpg

zdjęcie nr 4.jpg zdjęcie nr3.jpg

A wystarczy kupić zwykłą przerzutkę na ośkę i wyregulować :)

 

przerzutka-tyl-67rz-rd-ty300-z-hakiem-po

Opcja naprawy gwintu, a da się druciarsko na epoksyd, w przypadku przerzutki będzie to normalnie działać :)

Edytowane przez kaido2
Opublikowano (edytowane)

A jak to jest z tą przerzutką na ośke, bo widzę ze są takie za kilkadziesiąt złotych. Czy ją dałoby radę zamontować bez zabawy w wycinanie haka przerzutki, czy lepiej naprawiać hak?

https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-t-78-na-hak-dlugi-wozek-p-21039.html

 

o co mi chodzi - CZY w przypadku próby zamontowania takiej przerzutki musiałbym najpierw usunać hak, czy dałoby radę ją jakoś zamontować i wyregulowac przy zachowaniu tego haka który jest teraz?

 I co waszym zdanie ma większy sens w przypadku takiego roweru który jest wykorzystywany od czasu do czasu jako lżejszy i bardziej toporny zastępca Marina Four Cornes. Single speed np 38T x 18 z napinaczasem, jakaś podstawowa przerzutka 8rz na ośkę koła  (z przodu klamka to Claris), naprawa haka i normalna przerzutka 8rzędowa na hak

 

Pozdrawiam i serdecznie dziękuje wam za pomoc, może dzięki niej mój gruzower jeszcze trochę pojeździ. 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
18 godzin temu, tygrysek napisał:

A jak to jest z tą przerzutką na ośke, bo widzę ze są takie za kilkadziesiąt złotych. Czy ją dałoby radę zamontować bez zabawy w wycinanie haka przerzutki, czy lepiej naprawiać hak?

https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-t-78-na-hak-dlugi-wozek-p-21039.html

 

o co mi chodzi - CZY w przypadku próby zamontowania takiej przerzutki musiałbym najpierw usunać hak, czy dałoby radę ją jakoś zamontować i wyregulowac przy zachowaniu tego haka który jest teraz?

 I co waszym zdanie ma większy sens w przypadku takiego roweru który jest wykorzystywany od czasu do czasu jako lżejszy i bardziej toporny zastępca Marina Four Cornes. Single speed np 38T x 18 z napinaczasem, jakaś podstawowa przerzutka 8rz na ośkę koła  (z przodu klamka to Claris), naprawa haka i normalna przerzutka 8rzędowa na hak

 

Pozdrawiam i serdecznie dziękuje wam za pomoc, może dzięki niej mój gruzower jeszcze trochę pojeździ. 

Hak zawsze możesz zdemontować, jeżeli będziesz chciał go naprawiać, a miejsce wypełnić i wyszlifować. To jest decowy hak, więc może da się takowy załatwić, bądź przerobić podobny, ostatecznie naprawa np na wspomniany epoksyd. Co ja bym zrobił? Przymierzył przerzutkę na ośke z obecnym hakiem i jeżeli stary hak by przeszkadzał, to bym go po prostu odpowiednio  obciął.

 

Opublikowano

Przed podjęciem decyzji tak drastycznej jak odciecie haka to ja jednak bym spróbował naprawić gwint. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 4.10.2023 o 18:38, Raphael80 napisał:

Przed podjęciem decyzji tak drastycznej jak odciecie haka to ja jednak bym spróbował naprawić gwint. 

Ja też na razie kupiłem reduktor gwintu i w wolnej chwili będę próbował go naprawić. Jak sie nie uda, to uciąc zawsze jeszcze zdąże.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj późnym wieczorem T100 dostał nowe opony na zimę - Schwalbe Smart Sam 700x35c (po tym jak ostatnio wracając z pracy tańczyłem na ubitym śniegu na semislickach). Oprócz tego wreszcie założyłem błotniki coby do pracy z suchymi plecami i czterema literami przyjeżdżać :)

Zdjęcia wpadną później...

 

Edit. Obiecane zdjęcia:

Compress_20231211_224544_4278.thumb.jpg.d599297db5f96386e42fdcea1ef1ed8b.jpg

Compress_20231211_224546_6563.thumb.jpg.d9aecaddb1da46aa33bac7bbdf442f0a.jpg

Compress_20231211_224545_5570.thumb.jpg.66540105cdf26c9b72921581c6dd906b.jpg

Wieczorem zrobiłem też jazdę próbną, niecałe 30 km - co prawda śniegu już nie ma ale mokro, brudne ścieżki rowerowe pełne piachu i liści, krótki odcinek szutrowy. Generalnie jestem bardzo miło zaskoczony oponami - trzymają jak trzeba, jakichś znacznych oporów też nie odczułem. Myślę, że był to dobry wybór na zimę 

Edytowane przez Greg29
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Panowie po przerwie zimowej.

 

Triban po modernizacjach, przemalowaniu na czarny mat, wymianie linek i pancerzy, porządnym prysznicu niemalże gotów do jazdy.

 

Niemalże bo mam problem z przednią przerzutka Claris. Łańcuch wskakuje wyżej, napęd 2x8, jednak po powrocie klamkomanetki do pozycji początkowej, wraca też przerzutka do pierwotnej pozycji a za nią łańcuch.

 

Zła regulacja, napięcie linki czyt mój amatorski błąd, czy to bardziej wina klamkomanetki? Sensah Reflex, cały poprzedni rok bez żadnego problemu.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem opisany problem. Nie zrzuca niżej? 

Opublikowano

Przeciwnie, zrzuca niżej zamiast "utrzymać" na wyższej zębatce. 

 

Jak naciskam klamkomanetke przerzutka wędruje na wyższą zębatkę razem z łańcuchem, ale gdy puszcze klamkomanetke, przerzutka zamiast zostać na wyższej zębatce, wraca do pozycji pierwotnej, a z nią łańcuch.

Opublikowano

Podstawowa, świeżo nabyta wiedza i umiejętności, choć to dużo powiedziane, uleciały przez zimę. Źle napięcie linki. Problem rozwiązany. Triban gotowy.

 

 

IMG_20240302_080752.jpg
  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...