Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.06.2023 o 19:04, Greg29 napisał:

Ze szczękami Shimano jest ten problem, że przyjmują max opony 28c. Te oryginalne Tribanowe przyjmą spokojnie do 38c tak do jazdy. Ja mam 35c i jest jeszcze luz, kolega z forum testowo wkładał chyba 40c, jest tu filmik stronę czy dwie wstecz

To fakt, ale po spuszczeniu powietrza z opony da radę je ustawić 

 

Dzisiaj skończyłem - na przód trafiły szczęki Btwin takie https://www.decathlon.pl/p/szczeki-hamulcowe-do-roweru-szosowego-przednie-r312/_/R-p-196620?mc=8408190

A na tył shimano claris

 

W porownaniu do oryginalnych hebli ich regulacja jest sporo wygodniejsza, wyglądają solidniej

 

Jakby ktos był ciekawy to szczęki Claris, które teoretycznie obsługują opony o maksymalnej szerokosci 28mm, da radę ustawic nawet do opon 35 mm. Wystarczy z klocków hamulcowych usunać podkładkę od strony wewnętrznej miedzy klockiem a ramieniem hamulca

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Ostatni element starego tribana. Oryginał 24g.

 

20230703_155307.jpg
Opublikowano
3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Ostatni element starego tribana. 

Podrzuć kilka fotek jak wygląda, może się zainspiruje by znowu dołożyć xxx złotych do Tribana 😀

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ktos z was rozważał temat przerobienia Tribana na napęd 1x1?

Nie chodzi mi o single speeda ale normalny napęd 1 rzędowy z tyłu.

Znam ograniczenia wynikajaćego z braku "biegów" ale kuszą mnie zyski - 1. mniejsza waga 2. mniejsze ryzyko awarii 3. tańsza eksloatacja - zakładam moze błędnie, że taki łańcuch 1 rzędowy wytrzyma znacznie dłużej. 

 

Opublikowano

Ja nie rozważałem, ja muszę mieć możliwość zmiany biegów bo jeżdżę w lekko pofałdowanym terenie (wzgórza morenowe). Ja zrobiłem wręcz odwrotnie bo przerobiłem go z napędu 1x7 na 2x7. Aktualnie upgraduje swojego fitnessa, który jest na Clarisie do Tiagry i będę miał Clarisa do zaadoptowania 😁

Opublikowano (edytowane)

Nie przyszło mi to nigdy do głowy... jednorzędowe napędy pożegnałem wraz z podstawówką... a to było daaaaaaawno temu😀

Myślisz, że uzyski które wymieniłeś to będą "odczuwalne"?

 

Natomiast wystąpił u mnie kolejny rzut choroby. Tym razem było uzasadnienie. Mam awarie lewego nadgarstka. Dość specyficzną. Boli jak zmieniam biegi.

W związku z powyższym wróciła oryginalna korba Tribana (48T), na lewej ręce mam hamulec jeno (też oryginał z Tribana). Kaseta weszła nowa: CS-HG-500 10 blacików 11-34T.

Niby łatwo i przyjemnie, ale jak miałem przygodę z supportem o której pisałem wcześniej (i nie będę opisywał jeszcze raz bo mi wstyd) to zniżyłem wkrętkę z kołnierzem. Niestety support od dwublatowej korby miał to tałatajstwo "zintegrowane", więc na cito musiałem kupić nowy support w rozmiarze (oi no miałem ciśnienie, żeby za jednym podejściem to zrobić).

Wszystko pięknie, ale nie idealnie. Przy najlepszej linii łańcucha mogło by być lżejsze przełożenie. Z jakiegoś powodu NIE zrzuca mi z największego blatu na jeden niżej. Wciąga spoko. Dziwna sprawa.

Traktuje to rozwiązanie jako tymczasowe, do czasu poprawy nadgarstka. No chyba że się sprawdzi...

Generalnie zebrałem już całkiem ładną kolekcje części... chyba czas skończyć zbieradztwo....

Jeszcze tylko widziałem chyba w decathlonie taką ładną klameczkę białą (prawą mama Arsis white, więc przydała by się symetrycznie biała lewa)😇

Edytowane przez Kessel12
Opublikowano

Mój to wersja ostateczna, no może jakieś logo na główkę by się przydało ;)

20230715_095518.jpg
  • Lubię to! 2
Opublikowano
22 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Mój to wersja ostateczna, no może jakieś logo na główkę by się przydało ;)

20230715_095518.jpg

Wygląda zacnie, choć niewiele chyba w nim zostało juz z Tribana 100.  :)

Opublikowano

Pytanie mam.

Mam 10 zębatek i prawie wszystkie wchodzą i schodzą ładnie. Jedna oporna 9 znaczy ta prawie największa.

Beczułką kręciłem.

Doszedłem do takiego momentu regulacji, że już wskakuje i zeskakuje, ale na tym blacie jest takie szarpnięcie, taki zadzior teki irytujące "tryk". Blaty nowe, łańcuch też ze znikomym przebiegiem.

ma może ktoś jakiś pomysł?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Urlop się zbliża, błotniki jako tako zainstalowane ;)

20230810_154626.jpg
Opublikowano

Takie tam hasanie po wyspie Wolin. Błotniki wersja lite, bo pogoda nie rozpieszcza. 

Opublikowano

Pozdrowienia z wyspy Uznam. Od dzisiaj, a nawet od wczoraj już ładnie, błotniki nie potrzebne. W sumie to już w czwartek byłem na mtb bo nie padało, choć trochę jeszcze wiało

  • Pomógł 1
Opublikowano

Zrobione 1250km na Tribanie, około połowa na serii, połowa na Clarisie 50/34T, HT2.

Decyzja z samodzielnym remontem poza kilkoma błędami, była najlepszą możliwą. Każdy serwis w zasięgu ręki praktycznie, jak coś stuka, puka, trzeszczy, diagnozuje sam, oszczędność czasu, pieniędzy w dłuższej perspektywie i satysfakcja. Jak ktoś tu kiedyś trafi z podobnym dylematem, i będzie tak samo ultra zielony w tym temacie jak ja, polecam, spróbuj sam, dasz radę a satysfakcja nie mniejsza niż z jazdy.

Do zakupionego zestawu Claris + Sensah Reflex dołączyły dwa komplety opon. Najpierw Schwalbe Lugano II 25c, jest moc, jest kolosalna różnica, i na sam asfalt świetny wybór. Co prawda dwa kapcie złapałem, ale to przez lenistwo, Mazurska pętla rowerowa, szuter, kamienie, nie chciało się opon zmienić, skończyło się spacerem 6km...

Teraz dołączyły dziś założone, nietestowane jeszcze Continental Contact Speed 32c, bo jednak Schwalbe tylko na asfalt, a jednak kwadraty trzeba zbierać. Chciałem testować dziś, ale...

Ale podczas mycia roweru, środkiem w sprayu, po zakończeniu zabiegu pojawiły się bardzo niepokojące głosy, i jak się okazało (najprawdopodobniej) bębenek odmówił posłuszeństwa. Ostatnio go rozkręcałem i czyściłem jakieś 500km temu bo były wspomniane niepokojące odgłosy, dziś nie miałem na to czasu a jednak na weekend rower musi być gotowy.

Stąd decyzja o zakupie nowego. I tu pytanie do was, możecie polecić jakiś pasujący do seryjnych kół od Shimano? Kaseta 8rz.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Kurczę, w tamtym tygodniu wymieniałem napęd w moim fitnessie z Clarisa na Tiagrę ale nie spojrzałem jaki tam bębenek siedzi bo zostawiłem ten co był ale z tego co widzę, to Shimano ma chyba tylko jeden bębenek do napędów 8/9/10 rzędowych o oznaczeniu Y31H98050.

Daj znać jak sie te opony Continental Contact Speed 32c będą sprawować bo myślałem o nich do fitnessa właśnie - teraz mam w nim Lugano II 28c a w Tribanie mam Hutchitsony Overide 35c właśnie żeby się dało po szutrach przejechać

  • Pomógł 1
Opublikowano

Dam znać, liczę że w weekend uda się trochę pokręcić, sam jestem bardzo ciekaw.

Zamówiłem wg Twoich wskazówek, za które dziękuję, bebenek FH-M4050, dziś odebrałem, udałem się do garażu żeby wymienić, a tam okazało się że problem ustal. Hałas znikł, koło kręci się normalnie, nie ma też problemu z kręceniem do tyłu. Dobrze myślę że dostała się woda a po wyschnięciu problem zniknął? 

Bębenek jeszcze chwilę zostawię, w sobotę zobaczę jak na trasie to będzie wyglądać, i jak będzie czas to go rozbiore i zobaczę co dzieje się w środku, być może nowy bębenek nie będzie potrzebny.

Opublikowano
11 godzin temu, Lessssks napisał:

Dobrze myślę że dostała się woda a po wyschnięciu problem zniknął? 

Ja nie pomogę bo nie mam pojęcia, jeszcze nie miałem takich problemów i oby tak zostało 😁

  • Lubię to! 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie

U mnie będzie cos czego chyba nikt na poprzednich 162 stronach nie zrobił,

Moja zepsuta przerzutka tylna ktora jeździła na słowo honoru po zmianie przełozenia tak się pogieła, że uszkodziła ten hak w ramię do tego stopnia, że nie da rady naprawić gwintu i założyć nowej tylnej przerzutki

Stąd jestem w trakcie wymiany napędu z tyłu na koło z wolnobiegiem 18 zebów, korba z przodu ma 34 zęby. Koło z kasetą wykorzystam w rowerze żony.

 

Jestem świadomy że napęd 1x1 ma duże ograniczenia, ale po tylu latach jazdy wiem, ze nigdy nie brakowało mi cięzkich przełożeń, bo w wieku 38 lat z astmą jeżdzę sobie spokojnie 18-20 km/h  i tak mogę przejechać nawet i 100 km. Ostatni raz na napędzie 1x1 jeździłem na rowerze Wigry 3 i teraz będę miał takie nowe Wigry, tylko z barankiem.

 

Opublikowano

Jakby co to powoli dojrzewam do sprzedaży mojego T100 - chcę kupić nowy rower a żona postawiła ultimatum, że muszę pozbyć się któregoś z tych co mam więc padnie na T100 bo nowy rower to będzie, nazwijmy to umownie: "wersja rozwojowa T100" czyli jakiś Road+ albo grawel na hamulcach hydraulicznych

  • Lubię to! 1
Opublikowano

No dobra,  a więc serwis decathlona poddał się w kwestii próby przerobienia mojego tribanka na single speeda. Generalnie jak chodziło o wymianę na koło z wolnobiegiem to rzekomo linia łańcucha była tak przekrzywiona, że tylne koło ocierałoby o ramę, a w przypadku pozostawienia kola z kasetą nie byli w stanie założyć na hak z tyłu napinacza łańcucha.

Ostatecznie rower obecnie wygląda tak, na razie napęd pracuje znośnie (napiecie jest względnie dobre), ale domyślam sie że wraz z wydłużaniem się łańcucha napęd będzie przeskakiwał lub opory w przekazywaniu siły pedałowania będą rosnąć.

 

Teraz pytanie brzmi czy dałoby radę zamontować napinacz łąńcucha mocowany np. na dolną rurę między kasetą a korbą, np. taki

https://www.narowery.pl/pl/p/Napinaczlancucha-POINT-CH09-Downhill/10794

 

Jak myślicie? Ma to sens?

 

20230925_185949.jpg
Opublikowano

Co za różnica? Haka nie montuje się do koła czy kasety, czy wolnobieg. To tylko różnica w budowie koła. Ostatecznie dla przerzutki nie istotne jak to jest wykonane. 

Montaż do ramy po wycięciu starego haka. Nie twierdzę, że ten hak będzie idealny bo pewnie trzeba poszukać w necie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...