ffurbo Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Cześć, Chyba nie ma na forum specjalnego działu, w którym mógłbym się przywitać, więc czynię to tutaj, ponieważ ten wątek skłonił mnie do zarejestrowania się na szajbajkowym forum. Widzę że zebrało się tu kilku użytkowników tribana 100, a ja od kilku dni również jestem jednym z nich. Kupiłem wersję z barankiem w rozmiarze M. Mój wzrost to 174 cm, więc dolna granica dla tej ramy wg. tabeli decathlona. Z tego co piszecie to S-ka mogła by być bardziej odpowiednia, chociaż sam nie czuję żeby rower był za duży. Jedyne z czym z mam niewielki problem to dosięgnięcie do hamulców, mam małe dłonie i chwyt klamki nie jest na tyle pewny jak bym chciał, zarówno w pozycji górnej na "łapach" jak i w dolnym chwycie. Brakuje mi tu możliwości regulacji klamek. Czy znacie może jakieś druciarskie sposoby na to? Myślałem o założeniu jakiejś tulejki na bolec quick release, ale dopasowanie takiej bez dostępu do tokarki będzie trudne. Rozważam też zmianę baranka na bycze rogi z klamkami triathlonowymi, ale najpierw chcę pojeździć na tym co mam i sprawdzić jak się czuję na rowerze na dłuższej trasie. Chodzą mi też po głowie inne modyfikacje, jednak raczej nie będę szedł w kierunku typowej szosy tylko uniwersalnego roweru do codziennej jazdy i wycieczek. Na pewno chciałbym pozostać przy napędzie z jedną zębatką na przodzie, ale wszystko jeszcze wyjdzie "w praniu" Pozdrower
Pabloxz Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 8 godzin temu, Yeton napisał: nie znam tematu, ale chętnie poznam jeżeli to nie tajemnica. O jakie cykanie chodzi? Po jakimś czasie tak w okolicy korby takie strzelanie w ramie, w moim przypadku po ok 4 tysi
kaido2 Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 W dniu 4.09.2018 o 22:10, Yeton napisał: T500 rozmiar L - jakiś mniej dynamiczny, nie zawadzyam kolanem. Niewielka kolizja przednie koło - stopa (korba 175) Masz 2 metry z hakiem? 175 ma uzasadnienie, ale u takiego konia, w innym wypadku ten rower ma prawo być mniej dynamiczny, a wręcz niezdrowy. W dniu 5.09.2018 o 08:20, de Villars napisał: W czasie jazdy sie to raczej nie zdarza, a jedyny gdy mocno wychylę koło i korba jest akurat tak ustawiona że but się zetknie z kołem. W starych zwartych szosach o mocno agresywnym geo wyuczenie nawyku przeciwstawnego ustawienia korby względem skrętu było podstawą szkoleniową. Dobrze jest sobie ten element wyszkolić, przydaje się w wielu sytuacjach. W dniu 5.09.2018 o 10:28, Tiller napisał: Idzie jesień, a nie chcę, jak dziś, rezygnować z roweru przez lekkie mżawki. Jakie błotniki wkładacie lub włożylibyście do T100? Najlepiej jakieś ładne i niedrogie z tworzywa. Można sobie zrobić transparentny pod siodełko np z butelki po 2l napoju. W dniu 6.09.2018 o 15:44, Pabloxz napisał: Czy taka korba się nada do wymiany Tak, ale dodatkowo suport HTII. Rozumiem, że upowany pod 9s. 1 godzinę temu, ffurbo napisał: Chodzą mi też po głowie inne modyfikacje, jednak raczej nie będę szedł w kierunku typowej szosy tylko uniwersalnego roweru do codziennej jazdy i wycieczek. Na pewno chciałbym pozostać przy napędzie z jedną zębatką na przodzie, ale wszystko jeszcze wyjdzie "w praniu" Założył bym prostą kierę z typowymi klamkami pod V-ki. 18 minut temu, Pabloxz napisał: Po jakimś czasie tak w okolicy korby takie strzelanie w ramie, w moim przypadku po ok 4 tysi Suport pewnie na sucho wkręcony, mufa nie zfrezowana no i jest efekt. Mogą to być też łożyska. Niestety nie wiem jakie oni tam wkładają na kwadrat, ale zapewne jakieś tanie po 30pln. Dobra nie zanudzam
ffurbo Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 6 minut temu, kaido2 napisał: Założył bym prostą kierę z typowymi klamkami pod V-ki. Wiem że to niemodne od kilku sezonów, ale lubię jeździć na rogach W starym rowerze mam prostą kierownicę z dodatkowymi rogami, ale tam jest hamulec torpedo, więc w przypadku potrzeby nagłego hamowania, zanim złapałem sięgnąłem do klamki, to zaczynałem hamowanie pedałami. Na tribanie bał bym się jeździć z dłońmi daleko od klamek. Inna sprawa że klamki od V-breaków mogą mieć za duży ciąg do szosowych hamulców. Nie wiem na ile to rzeczywiście stanowi problem, ale tak piszą na forach i mówią na youtubie.
noren Opublikowano 7 Września 2018 Autor Opublikowano 7 Września 2018 Są klamki pod hamulce szosowe. Ale to trzeba było od razu brać Triban 100 FB
ffurbo Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 3 minuty temu, noren napisał: Ale to trzeba było od razu brać Triban 100 FB Zastanawiałem się nad nim, ale nie miałem możliwości obejrzenia. W decathlonie powiedziano mi że nie sprowadzają FB. Tzn. jak bym zamówił, to by sprowadzili, ale nie po to żeby go oglądać Poza tym chciałem spróbować baranka i nie mówię że przy nim nie pozostanę. Jestem na etapie rozważania możliwości, a triban wręcz stworzony do zabawy w modyfikacje
kaido2 Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 17 godzin temu, ffurbo napisał: Wiem że to niemodne od kilku sezonów A to nawet nie wiedziałem, w modzie niestety nie siedzę. Kierowałem się ogólną wygodą. Klamki jak klamki nieraz zakładałem i było ok, kwestią było przyzwyczajenie. T100 jak to Tribany hample Tektro, a więc będzie działać dobrze 1
de Villars Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 Dobrze jak dobrze. Generalnie hamulce w T100 hamują słabo.
kaido2 Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 Kwestia wymiany wujawych Decathlonowych klocków "szosowych". Same hample to Tektro r539 ( w 5-ce mam takie same różniące się tylko kolorem R540 i nawet z jeszcze oryginalnymi - wkładkami z łódkami, mi wystarczają) i wiesz co się stanie jak założysz do nich np BBB Techstop? 1
ffurbo Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 1 godzinę temu, de Villars napisał: Dobrze jak dobrze. Generalnie hamulce w T100 hamują słabo. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem przednie klocki na szufladki saccon. Hamowanie wyraźnie się poprawiło w stosunku do seryjnych klocków. Tylne koło zblokować nie problem, więc zostawiłem na razie jak jest.
Tiller Opublikowano 10 Września 2018 Opublikowano 10 Września 2018 Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem przednie klocki na szufladki saccon.Możesz podesłać linka do konkretnej części? Będę wdzięczny Sent from my iPhone using Tapatalk
ffurbo Opublikowano 10 Września 2018 Opublikowano 10 Września 2018 2 godziny temu, Tiller napisał: Możesz podesłać linka do konkretnej części? http://www.lovelybikes.com/saccon-road-brake-pads-pair.html - to są chyba te. Ja kupiłem w sklepie stacjonarnym z polecenia sprzedawcy. Nie mogę znaleźć dokładnie tego modelu na allegro ani w polskich sklepach inetnetowych. Widzę że identyczne robi allhonga i wielu innych producentów taniego osprzętu. Myślę że najlepiej wziąć najtańsze szufladki tego typu, a potem ewentualnie wymienić same okładziny na jakieś polecane shimano albo wspomniane przez @kaido2 BBB Techstop 1
FalconHeavy Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Wyglądają jak clarksy https://photos.app.goo.gl/PgqCkdiKMeDdf8Kg6 dostepne na alledrogo.
marcinw1983 Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) Witam, Czy w swoich T100 tylne koło macie idealnie w osi widełek? Ja miałem ok 3-4 mm przesunięte koło w stronę napędu i to nie była kwestia tego że było krzywo założone. Nie chciało mi się z tym jechać do serwisu i dałem podkładkę na ośke Edytowane 13 Września 2018 przez marcinw1983
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Godzinę temu, marcinw1983 napisał: Witam, Czy w swoich T100 tylne koło macie idealnie w osi widełek? Ja miałem ok 3-4 mm przesunięte koło w stronę napędu i to nie była kwestia tego że było krzywo założone. Nie chciało mi się z tym jechać do serwisu i dałem podkładkę na ośke Bardzo często w nowych rowerach koło jest niecentryczne. Zapewne pośpiech przy zaplataniu. Serwis musi to poprawić.
marcinw1983 Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 To chyba nie to, koło jest proste. Całość jest przesunięte w jedną stronę tak jakby piasta była źle złożona i jedna z tulejek była za wąska. Tak jak pisałem po dodaniu podkładki na ośkę od strony napędu jest ok.
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 4 minuty temu, marcinw1983 napisał: To chyba nie to, koło jest proste. Całość jest przesunięte w jedną stronę tak jakby piasta była źle złożona i jedna z tulejek była za wąska. Tak jak pisałem po dodaniu podkładki na ośkę od strony napędu jest ok. to dokładnie to. niecentryczne koło.
Yeton Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 W dniu 7.09.2018 o 22:52, Pabloxz napisał: Po jakimś czasie tak w okolicy korby takie strzelanie w ramie, w moim przypadku po ok 4 tysi Można temu jakoś przeciwdziałać?
noren Opublikowano 14 Września 2018 Autor Opublikowano 14 Września 2018 Nikt z nas nie doszedł od czego to, jest podejrzenie o tylna piastę.
ffurbo Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 Ja odnoszę wrażenie, że to strzela łańcuch na przedniej zębatce.
Yeton Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 Jeżeli to nie mufa suportu, to już jest dobrze.
kaido2 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 12 godzin temu, noren napisał: Nikt z nas nie doszedł od czego to, jest podejrzenie o tylna piastę. Doszedłem bardzo szybko .
Yeton Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 czy jest konieczność frezowania mufy przy wkładzie suportowym na kwadrat?
marcinw1983 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 Ja pomału dobijam do 4kkm i puki co żadnych trzasków. Regulowaliście po zakupie piasty? u mnie konusy były tak zaciśnięte że koła ciężko się obracały, poluzowanie o ok 1/4 obrotu rozwiązało sprawę. W moim przypadku jak narazie rzeczy eksploatacyjne: łańcuch do wymiany, klocki się skończyły, felgi dosyć już zdecentrowane, opony zaczynają pękać po bokach (pod klockami) , z tyłu kończy się bieżnik. 1
ffurbo Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Mi wczoraj w tribanie zrobiła się dziura w tylnej dętce. Zabawne, że stało się to w czasie kiedy rower stał sobie spokojnie w pokoju. Jadłem śniadanie w kuchni i nagle słyszę z pokoju dość głośne "Tssssssssssss" Dobrze, że nie stało się to w drodze do pracy. Fakt, rower dzień wcześniej dostał trochę w kość. Zrobiłem ponad 70 km, w tym część po leśnych ścieżkach. Podejrzewałem że dętka była osłabiona jakimś snake bitem gdzieś po drodze, ale okazało się że było na niej kilka zagnieceń powstałych prawdopodobnie podczas produkcji albo magazynowania, jeszcze przed montażem w kole. Dziura się zrobiła właśnie na jednej z takich zagniotek. Założyłem nową dętkę z deca i śmigam dalej, ale zastanawia mnie że nowa dętka z decathlonu (700X25/32) jest sporo cieńsza niż ta która była w rowerze fabrycznie (700x28/32). Trochę mnie martwi że może nie wytrzymać, bo balon jest mocno rozciągnięty żeby wypełnić oponę. Podczas wymiany gumy, przyjrzałem się tylnemu kołu. Piasta daje się obracać palcami, chociaż jest skręcona dość ciasno. Można by trochę poluzować, ale postanowiłem tak zostawić. Jest wyczuwalny luz na wolnobiegu, ale to chyba normalne w sprzęcie tej klasy. Podobnie jak to, że wolnobieg "tańczy makarenę" podczas obracania się koła. Obręcz dostała lekkiego bicia, ale to w granicach 1mm, więc tragedii nie ma. Teraz mam ochotę wykręcić suport, przyjrzeć się dobrze mufie i przesmarować porządnie gwinty. Na razie powstrzymuje mnie obawa o stan kwadratów w korbach. One nie lubią zbędnego ściągania z osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się