Wojtek

DIAMANT ZENITH Z30

Rekomendowane odpowiedzi

Wojtek

Witam wszystkich, jestem z Krakowa. A oto moja maszynka.

rower.thumb.jpg.b2bc113bd1f75f56d8402ce3a555a6c3.jpg

Rama: DIAMANT ZENITH Z30 – aluminium 6061

Rozmiar ramy: 20``

Rozmiar koła: 26`' 27,5''

Koszyk: MONTERIA, CL-079 BIALY (rewelacyjny, łatwe wyjmowanie bidonu, solidne trzymanie)

Widelec: Manitou R-SEVEN, 100 mm

Kierownica: MODE KOMPONENTS, GIĘTA 610 mm - RaceFace 

Mostek: C4, +/- 6 st, 100 mm

Sztyca: C4

Siodło: Było C4 - prawie pół kilo kanapy, jest XLC 180 gram :D 

Pedały: SHIMANO PD-M424 (do miasta super wybór, umożliwiają oparcie nogi na pedałach bez ich wpinania, co przydaje się na krakowskich ścieżkach rowerowych, w komplecie z butami Shimano AM5 SH-AM500, zamiennie od czasu do czasu zakładane platformy RockBros aluminium wycinane CNC)

Manetki: SHIMANO

Przerzutka przednia: SHIMANO

Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO

Hamulce: TEKTRO HDC 300 tarcze: tył tektro 160mm, przód Shimano SM RT66 203mm

Łańcuch: Deore XT CN-HG93

Korba: SHIMANO DEORE FC-M590, 44-32-22, 175 mm, (niestety muszę niebawem wymienić średni blat)

Obręcze: ZENITH DH18, 26`` RODI FW DISC 650B 

Piasty: Novatec

Opony: Maxxis Crossmark, 26x2,1 Panaracer Comet Hard Pack 27,5x2,00 

Top Cap: AMOEBA RSD330

Stery: NECO H866 AHEAD 1,1/8 łożyska igiełkowe - wymienione OCTANE ONE Warp 1 łożyska maszynowe

Chwyty: Chwyty piankowe

Licznik: CATEYE STEALTH evo+

Oświetlenie: Lampa przednia - Mactronic Tripper (nie jest tania ale według mnie warta swojej ceny) Lampa tylna Mactronic (modelu nie pamiętam)

Jest to rower mało znanej w Polsce firmy DIAMANT, waga 12,5kg. Pedały SHIMANO PD-M424, są to moje pierwsze w życiu wpinane pedały, moje odczucie jest takie, że montaż pedałów SPD w rowerze można śmiało porównać do montażu TURBO w aucie :D dla mnie różnica kosmiczna i każdemu to polecam. Na początku zaliczyłem 3 gleby przez brak umiejętności płynnego wypinania, ale szybko ogarnąłem i jest super. Ten typ pedałów według mnie jest dobry do jazdy po mieście gdyż na ścieżkach rowerowych wspólnych z pieszymi można się wypiąć i swobodnie postawić nogę na platformie, już miałem sporo niespodziewanych wejść pieszych tuż przed koło (teraz na wypadek wszelki jeżdżę z kamerą). Korbę zamontowałem sobie shimano deore FC-M590. I tutaj mam pytanie. Czy po pół roku użytkowania i przejechaniu jakichś 1500 km prawidłowy jest taki stopień zużycia zębatki 

59b2dab64188d_Zbatka.thumb.jpg.64e7be1770dd5272d9e6ed476fcceed0.jpg

Edytowane przez Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Więc nadal nie wiem czy w tak krótkim czasie takie zużycie jest normalne. Mam kolejne pytanie, warto inwestować w taki rower czy lepiej kupić coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Moim zdaniem zużycie jest duże. Co świadczy o kiepskim materiale. Kwestia jeszcze jakie jest zużycie łańcucha? Jak rama Ci pasuje, to można inwestować

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Też tak mi się wydawało, że dość znacznie się zużył ten blat. Wymienię na coś lepsiejszego. A co do roweru to raczej zainwestuje w tą ramę, lubię na tym rowerku jeździć, nawet mi pasuje, aczkolwiek to mój pierwszy sezon w którym zacząłem więcej jeździć i w zasadzie jeżdżę tylko do pracy, więc nie za bardzo mam porównanie do czegoś innego.

Pochwalę się jeszcze moim ostatnim upgradem :D

Stare kontra nowe

59bc17c4bf77e_Zbatki.thumb.jpg.bd0afe44720666f3fc62cdab0b9e77f8.jpg

I oto jak się prezentuje na rowerze

Hamulec.thumb.jpg.feed6342be6c84ce8cb4104856721758.jpg

Hamowanie zdecydowanie lepsze, (mimo, że na 160 też się dobrze hamowało ale teraz odczucie jest zdecydowanie inne)

Jak tylko będę gdzieś w plenerze to postaram się pstryknąć kilka fajniejszych fotek.

Edytowane przez Wojtek
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Ile ma ta tarcza? 203? Zabijesz amor..... I nowy amor też długo żyć nie będzie.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek
56 minut temu, egzo23 napisał:

Ile ma ta tarcza? 203? Zabijesz amor..... I nowy amor też długo żyć nie będzie.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Hmm, w ten sposób w zasadzie nie myślałem. Obecny amor praktycznie już jest martwy i niebawem zostanie wymieniony, ale tak na logikę coś jest w tym co mówisz. Jak zmienię amora to zmienię też tarczę na mniejszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Dobrej jakości tarcze 180 czy nawet 160 ( ja mam takie. Mam xt) i metaliczne klocki, równa się kotwice.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

W zasadzie jak tak pomyśleć, to nawet na małej tarczy mój amor dostawał ostre baty. Myślę, że tu nie chodzi o wielkość tarczy ale o sposób  jazdy. Na 160 hamulce nie były słabe i zawsze używałem ich do granicy, na 203 są mocniejsze, ale też inaczej wyczuwalne, takie bardziej ostre jest spora różnica. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Wiadomo. Większa tarcza, to mniejsza modulacja.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Jako, że postanowiłem wybrać się na przetestowanie trasy KBD oraz mojej nowej tarczy z przodu moje wozidełko dostało błotniki wykonane w ciągu 10 minut. 59bd816b22657_Natrasie.thumb.jpg.11893caf910e8c1e2e987c66c1282182.jpg

Nie były złe, ale przedni niestety po przejechaniu jakichś 6 km odmówił współpracy, powiedział że ma dość, bierze zabawki i idzie na chorobowe :D do domu dojechał w plecaku. Już wiem, że takie błotniki należy montować po 2 trytki na stronę :D jedna to za mało.

59bd820bcb51f_Potrasie1.thumb.jpg.2eab0170dad446934805d24bb38e4320.jpg

Rower po trasie wyglądał całkiem spoko, niestety oprócz błotnika urwałem też linkę przedniej przerzutki :/ i ostatnie 4 km pokonałem na najmniejszym blacie kręcąc młynek jak bym kawę mielił.

59bd826fa13c1_Potrasie2.thumb.jpg.bd6826c750474e8ae86a828f6d0fff9f.jpg

Jutro przymusowy serwis rowerku. Ktoś może polecić fajny sklep w Krakowie z częściami do roweru, który będzie czynny w niedzielę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Na przyszłość odsuń wózek ręcznie i wsadź pomiędzy niego a ramę jakieś drewienko. w ten sposób ustawisz go na którymś z większych przełożeń ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek
Godzinę temu, zibi_j1 napisał:

Na przyszłość odsuń wózek ręcznie i wsadź pomiędzy niego a ramę jakieś drewienko. w ten sposób ustawisz go na którymś z większych przełożeń ;)

W tym przypadku zostało mi już niewiele do przejechania więc dałem radę, ale wielkie dzięki za ciekawy pomysł na przyszłość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marekctr

Rower niespotykany geometria turystyczna a zużycie pewnych elementów to nie tylko jakość, ale technika korzystania ze sprzętu. Powodzenia i miłej przyjemnej jazdy.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Ja dziś zaplanowałem sobie lekki serwis.

Zacząłem od porządnego umycia łańcucha. Najpierw potraktowałem go środkiem do odtłuszczania hamulców.

20170930_130421.thumb.jpg.b8bb15feca986837057e4926d831d831.jpg

Następnie wyszorowałem porządnie urządzeniem do mycia łańcucha, a w środku nic innego jak płyn do mycia naczyń, (stwierdziłem że też zawiera środki odtłuszczające więc się nada, i nie myliłem się)

20170930_130156.thumb.jpg.f620bf83e6f4415359f8ffbab8132fcc.jpg

Później przyszła pora na kontrolę poziomu oleju w amorze. W tamtym tygodniu reanimowałem stary amorek, a w zasadzie z dwóch zrobiłem jeden, ubytków powietrza i oleju po przejechaniu ponad 100 km brak. Myślę że amorek będzie jeszcze chwilkę służył. Tym bardziej że jest sztywny, blokuje na beton, tłumik powrotu też działa bardzo precyzyjnie.

IMG_20170924_163553.thumb.jpg.0e5ecd2cf658dedf0193a7377e4586f3.jpg20170930_112822.thumb.jpg.d454321aec3c8251eef294c9d17db76b.jpg

Pierwsze zdjęcie przedstawia ubiegłotygodniową akcję reanimację, Drugie aktualny poziom oleju.

Następne w kolejce był tylny hamulec. ponieważ był miękki jak kapeć i prawie nie hamował stwierdziłem że należy wymienić klocki i przy okazji odpowietrzyć.

Stare klocki kontra nowe, nie dziwię się że nie chciało hamować.

20170930_115229.thumb.jpg.010aa538acd156e761e21260f71d3f65.jpg20170930_114832.thumb.jpg.c3bc73a35fa5a1344003f5b249617d17.jpg

Jako zabezpieczenie na czas odpowietrzania z braku fachowych oryginalnych zabezpieczeń pod ręką zastosowałem dwa kliny budowlane :D do układania parkietów, zostały mi jeszcze z remontu mieszkania, przydały się jak znalazł, pasują idealnie.

20170930_120340.thumb.jpg.690207e0df04d71fe173609e71276928.jpg

Za zbiornik do odpowietrzania hamulców posłużyła mi strzykawka do robienia lewatywy :D hehe

20170930_120914.thumb.jpg.9bb856968799962649b397f4247168b6.jpg

Pasuje po prostu idealnie, doradziła mi to pewna kobieta sprzedająca w aptece. Zdaje doskonale egzamin.

 

Edytowane przez Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

cenna wiadomość z tą strzykawką ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponczi

Jeszcze takie pytanko w nawiązaniu do zeszłotygodniowego wyścigu. Dużo trzeba było go czyścić i smarować z tego całego błocka? Czy a akcja serwisowa to była jakby kontynuacja czyszczenia po wyścigu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Błota po wyścigu nie było zbyt wiele, a ponieważ jeżdżę rowerem do pracy więc taką akcję serwisową robię co jakieś dwa tygodnie. Teraz tylko było ciut więcej bo sprawdzenie amorka, no i odpowietrzanie hamulców. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
Dnia 15.09.2017 o 21:41, egzo23 napisał:

Ile ma ta tarcza? 203? Zabijesz amor..... I nowy amor też długo żyć nie będzie.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Nic tutaj dobrego nie wróżę, R-Seven maksymalnie dopuszcza tarczę 180mm...

Dnia 15.09.2017 o 22:54, egzo23 napisał:

Dobrej jakości tarcze 180 czy nawet 160 ( ja mam takie. Mam xt) i metaliczne klocki, równa się kotwice.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Otóż to...

U mnie wystarczyły do takiego efektu klocki Jagwire półmetaliczne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Przed zimą być może zamienimy. Ale nadal będę się upierał przy tym, że wielkość tarczy nie ma tu znaczenia. Co w przypadku dobrych V-braków? już nie wspomnę o szczękach hydraulicznych, w tym przypadku tarcza jest przecież wielkości koła. Według teorii że wielkość tarczy ma wpływ na szybkość zużywania się amora to przy pierwszym hamowaniu powinien amor lecieć na szmelc. Wszystko zależy od sposobu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
7 minut temu, Wojtek napisał:

Przed zimą być może zamienimy. Ale nadal będę się upierał przy tym, że wielkość tarczy nie ma tu znaczenia. Co w przypadku dobrych V-braków? już nie wspomnę o szczękach hydraulicznych, w tym przypadku tarcza jest przecież wielkości koła. Według teorii że wielkość tarczy ma wpływ na szybkość zużywania się amora to przy pierwszym hamowaniu powinien amor lecieć na szmelc. Wszystko zależy od sposobu jazdy.

Oj nie brnij, nie brnij.

Wielkość tarczy ma bardzo duże znaczenie, jeśli by nie miała to po jasną cholerę producenci amortyzatorów pisali by o tym w manualach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Nie brnę tylko idę na logikę. Główne znaczenie ma tutaj siła hamowania. Więc jeśli są dobre hamulce które mają dużą siłę hamownia (dobra tarcza, zacisk i klocki) to wystarczy małe ramię (tarcza 160 mm w zupełności wystarczy) do zniszczenia amora, prosta zasada, siła razy ramię. Producenci piszą tak żeby się zabezpieczyć przed wszelkiego typu roszczeniami. Dokładnie taka sama zasada obowiązuje w stanach gdzie na kubkach z kawą piszą żeby uważać bo kawa jest gorąca. Pewnie że jest racją to że przy tarczy 203 mm zdecydowanie łatwiej jest zniszczyć amor, ale nawet jak będę miał zamontowaną tarczę 160 mm to wcale nie będę używał słabiej przedniego hamulca, zmniejszy się ramię ale za to zwiększę siłę, i nadal wyjdzie na to samo. W tym przypadku ciężko będzie mi udowodnić że nie mam racji. Proste zasady fizyki tak mówią :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Do czasu... ;)

Jak zobaczysz luzy na tulejach amora za pół roku to pogadamy ;)

Ja też taki mądry kiedyś byłem i wpakowałem tarcze 180mm do RST Capa T5.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Nada się?

IMG_20171013_175528.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SI2WY

Z tym amorkiem Wojtek masz sporo racji ale wydaje mi sie ze jednak jakoscia nie uzyskasz takiego momentu jak raminiem. Producenci sie zabezpieczaja zwyczajnie. Poza tym to prosta polityka producentow, jak chcesz zalozyc 203 kup drozszy mocniejszy. Ja tam tez slyszalem w Epiconie ze zalatwie amor i na poprzednim Epiconie na 26" jezdzilem rok na skoku 140mm i tarczy 203mm, teraz mam go w drugim rowerze i nie ma luzow. W Primalu mam Epicona ustawionego na 130mm i uzywalem tarczy 203mm pol roku mocnego traktowania nie ma luzow. Teraz zalozylem  tarcze 180/160 tej samej firmy co 203/180 ,te same metaliczne klocki i sila hamowania poleciala na leb przy zjezdzaniu. Jedynym plusem dla ktorego zjechalem z rozmiaru jest waga 100g mniejsza na dwoch tarczach.

Pytanie tylko czy potrzebujesz tak duzej sily hamowania w takim rowerze? Ja duzo zjezdzam w zroznicowanym terenie i tylko tam sie to przydaje i tam czuc roznice.

Edytowane przez SI2WY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

Podoba mi się tarcza tej wielkości, a przy okazji o wiele lepiej hamuje.

Mój plan na dziś

 

IMG_20171014_120806.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.