Skocz do zawartości

Rockrider AM100S 2020


Rokoszoko

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Rokoszoko napisał:

  Na zjazdówce ciągnąłem rekordy po 100km/h w lesie między drzewami na oponach 2,4-2,6 i dałem rade...

 

Na tym zakończę dalszą konwersację.😀 Na rowerze z Deca 😉

Edytowane przez Raptor
Opublikowano
Teraz, Raptor napisał:

Na tym zakończę dalszą konwersację.😀

A szkoda, nadal będę głodny wiedzy, dlaczego :)

 

 

IMAG1560.jpg
Opublikowano
29 minut temu, Rokoszoko napisał:

Nie da się. Tzn. masz już sztycę na samym dole i nadal jak wysuniesz ją na maksa to jest za wysoko ? 

Tak, sztyca wsunieta w ramę na maxa, a jak wysunę część ruchomą i usiądę na siodełku, to chyba nawet do pedałów nie dosięgam. Mam 180cm wzrostu i wziąłem L zgodnie z zaleceniami. ŁTF?

Opublikowano

Bo nie lubię opowieści dziwnych treści. Wiesz ile to jest 100km/h. Proszę cię nie bierz już tego podczas pisania

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Airman napisał:

Tak, sztyca wsunieta w ramę na maxa, a jak wysunę część ruchomą i usiądę na siodełku, to chyba nawet do pedałów nie dosięgam. Mam 180cm wzrostu i wziąłem L zgodnie z zaleceniami. ŁTF?

Bardzo dziwne, może masz jakieś krótsze nóżki, bo ja mam z 5-6cm wysuniętą sztycę, i mam lekko zgięte kolana. Tak samo 1,80cm. 

 

11 minut temu, Raptor napisał:

Bo nie lubię opowieści dziwnych treści. Wiesz ile to jest 100km/h. Proszę cię nie bierz już tego podczas pisania

Byłeś kiedyś na trasie w górach ? Tam puścisz się bez hamulców i dostajesz takiego kopa, że rower sam leci 60-70km/h bez żadnego pomagania, czujesz jak narasta Ci świst między uszami a kaskiem i lecisz :) Na babiej górze, na tabakowej, rekreacyjna trasa, ale jak się puścisz od zakrętu do zakrętu 75km/h osiągalne tak o, po prostu. 

 Wyżej dałem Ci zdjęcie na jakim rowerze to osiągałem bez problemu :P A tutaj screen z stravy, po mojej wsi puszczając się z małej górki w lesie można tak o 60-70km/h pociągnąć. Tak, ten screen już jest na rowerze z Deca :D Sam napęd 1x12 oferuje Ci przy maks pedałowaniu ok. 45km/h o ile pamiętam, resztę robi grawitacja. 

 

 

Screenshot_20200828-233017_Strava.jpg

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Panowie, mi wcale nie chodzi o pakowanie tam szerszej opony, zwłaszcza że roweru jeszcze nie mam 😛

Chciałem upewnić się,czy producent nie przesadził. To, co działo się w canyonie kolegi @Rokoszoko
jest dla mnie niedopuszczalne dla przykładu.

Opublikowano

Tak też można jeździć jak na zdjęciu. Co do opon to 2,5 do 2,8 były dla mnie super. Przyczepności nigdy za wiele. 

IMG_20200111_215309_363.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano
14 minut temu, Rokoszoko napisał:

Screenshot_20200828-233017_Strava.jpg

Suszec - kolebka Braci Godziek 😉

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Drzonos napisał:

Panowie, mi wcale nie chodzi o pakowanie tam szerszej opony, zwłaszcza że roweru jeszcze nie mam 😛

Chciałem upewnić się,czy producent nie przesadził. To, co działo się w canyonie kolegi @Rokoszoko
jest dla mnie niedopuszczalne dla przykładu.

 Ja się na tym nie skupiam szczerze mówiąc. Szkoda, że nie mam zdjęcia, prosto na tą oponę, ale mam tutaj takie zdjęcie z boku. Widać w sumie nawet pod kątem, że tam było zero :D

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1587574588852_6658770448323838619.jpeg

  

1 minutę temu, C4D4V3R napisał:

Suszec - kolebka Braci Godziek 😉

 

Praktycznie sąsiedzi :) 

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano
24 minuty temu, Rokoszoko napisał:

Na babiej górze, na tabakowej, rekreacyjna trasa, ale jak się puścisz od zakrętu do zakrętu 75km/h osiągalne tak o, po prostu. 

Tak po prostu to tam nie masz prawa przekraczać 20km/h jak już coś... 

Tak w skrócie szersze laczki i takie same obręcze to sporo mniejsza szansa na złapanie snejka czyli efekt pożądany do szybkiej jazdy. Oczywiście bez przesady bo tylne koło nie musi mieć aż takiego balona jak z przodu. 

 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Ares napisał:

Tak po prostu to tam nie masz prawa przekraczać 20km/h jak już coś... 

Tak w skrócie szersze laczki i takie same obręcze to sporo mniejsza szansa na złapanie snejka czyli efekt pożądany do szybkiej jazdy. Oczywiście bez przesady bo tylne koło nie musi mieć aż takiego balona jak z przodu. 

 

Dałem przykład, że nawet na rekreacyjnej trasie się tyle roztrulasz :) A co dopiero, na np. Czarnej.

Prawa pisanego nie ma, fotoradarów też. Trasa tam jest bardzo dobrze widoczna, bo to stroma skarpa, więc jeśli wiesz, że nie ma tam ruchu, widzisz co się pętle, dwie niżej dzieje i robisz to wg. swoich umiejętności, z głową na karku, że w kogoś na winklu nie wjedziesz to hulaj duszo :) Osobiście szybko tam nie jeżdżę bo na takich trasach zazwyczaj jestem z kimś mniej doświadczonym i go pilnuje.

Cytat

Podczas jazdy zachować ostrożność, a prędkość dostosować do panujących warunków oraz własnych umiejętności.

Cytat

Na ścieżkach dwukierunkowych należy zachować szczególną ostrożność, szczególnie w miejscach ograniczonej widoczności ścieżki do przodu, dostosować bezpieczną prędkość. Jadący z góry mają pierwszeństwo przed podjeżdżającymi w górę, ale przed manewrem mijania należy ostrzegać podjeżdżających oraz odpowiednio zwolnić, aby manewr mijania był dla obu stron bezpieczny. Wskazane jest też poinformować ile osób zjeżdża jeszcze za nami. Podjeżdżający w górę powinni w bezpieczny sposób zatrzymać się przy krawędzi ścieżki, umożliwiając swobodny przejazd zjeżdżającym

Nie zgodzę się też z teorią, że szerszy laczek to lepsza przyczepność. Na 2.8 buja jak na statku, opona mocno pracuje i to czuć - to finalnie skreśliło u mnie grube opony. Nie odważyłbym się na szerokich laciach targać na złamanie karku. 

No ale prosiłbym skończyć ten offtop, bo to jest temat rzeka, każdy ma swoje zdanie, a temat prędkości zaczął się przypadkowo od kolegi u góry :)

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano
No widzisz, to dla mnie nadal nie odpowiedź - bo lubię. A jakieś konkrety ? Producenci w oparciu o przeznaczenie projektują rower tak, a nie inaczej. Teoretycznie opony takie nie powinny mieć większego zastosowania i w mojej ocenie nie mają. Na zjazdówce ciągnąłem rekordy po 100km/h w lesie między drzewami na oponach 2,4-2,6 i dałem rade... Hope 225mm na 4 tłoku nie zrywał mi trakcji w warunkach jakich na takiej AM w życiu sobie już nie pozwolę Jeśli Tobie to pasuje, okej. Ale ja jestem na takim etapie, że mocno patrze na to jak jeżdżę i co faktycznie wykorzystam. 
 
Na kołach 27.5+ z obręczą 50mm wchodzi opona 3". Doślę zdjęcie z pomiarem luzu, więc jak chcesz większe opony to kup koła 27.5+
Opublikowano

Kurczę, dorwałem dziś w sklepie takiego AM 100 S na oględziny i trzeba przyznać, że Decathlon odrobił lekcje. Lepsza geometria, do wykonania nie można się przyczepić, ba! nawet lakier wydaje się być lepszej jakości. 

Jak sprawdzają Ci się te hamulce Srama? Bo mam wrażenie, że szału z nimi nie ma..ale to może kwestia odpowiedniego doboru klocków.

Opublikowano
3 minuty temu, Krys007 napisał:

Bo mam wrażenie, że szału z nimi nie ma

Większość narzeka.

Opublikowano

Mój syn 14 lat mówi że hamulce brzytwa. 175cm i 65 kilo. Sam te hamulce docierałem i do jeżdżenia są ok ale do ... zjazd w dół to ... zależy od wagi kierującego. No syn sztuczkuje i mu pasują. 

Opublikowano

Hamulce działają bez zarzutu. Moja masa własna to 72kg

Opublikowano (edytowane)

Decarhlon daje bony za duże zakupy, ja też dostałem (i już wydałem w decathlonie :)). Kilka dni po zakupach, przychodzi na maila odpowiedni kod, który wklepuje się na kasie. Nie trzeba podawać żadnych dodatkowych danych (jak w opisie z linka wyżej). Także.. no fear :)

Edytowane przez Airman
Opublikowano

Za każdy wydany 1000 zł jest bon na 20 zł, więc po zakupie AM100S wraca bon na 120 zł.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 28.08.2020 o 23:10, Rokoszoko napisał:

Na zjazdówce ciągnąłem rekordy po 100km/h

 

A takie pytanie. Bo opony samochodowe mają takie coś jak index prędkości. Jak powszechnie wiadomo to parametr, który określa max. prędkość z jaką może poruszać się pojazd bez obawy, że opona rozleci się w trakcie jazdy. A jak to ma się do roweru? Nigdy nie zwracałem uwagi na to, czy w ogóle jest podawana w przypadku opony rowerowej maxymalna prędkość roweru? Bo mam wrażenie, że to co napisał przedmówca to trąci dużą lekkomyślnością....

Opublikowano

Opony samochodowe ważą po 10-15kg i przenoszą astronomiczne obciążenia jak na warunki rowerowe. Nie ma ryzyka że opona rowerowa rozleci się wskutek prędkości tak jak nie ma ryzyka aquaplamingu w rowerze. Za wolno :)

choć mi też 100km/h wydaje się mało osiągalne, na kolarzówce i to z przełożeniami typu Tour De France (z przodu większy blat 56, Shimano produkuje na zamówienie) kolarze dobijają do 90 na zjazdach

Taki jeszcze pritip, opony samochodowe jak sie rozpadają to wskutek uszkodzeń lub nieprawidłowej eksploatacji, przegrzana opona wskutek bardzo niskiego ciśnienia może strzelić. Indeks prędkości na oponie informuje do jakiej prędkości prawidłowo eksploatowane opony trzymają proporcje. Im wyższy indeks predkosci tym sztywniejszy płaszcz boczny

 

Opublikowano (edytowane)

Macie taką ciekawostkę, gościu średnia 68km/h, v-max 124km/h :P Na takich eventach ludzie tłumnie walą takie rekordy. Na AM nie rozwijajcie takich prędkości :D W DH takie prędkości to nic nadzwyczajnego - oczywiście zależy od trasy. No i rower na którym się tyle jedzie na tamte czasy kosztował mnie 3x więcej jak teraźniejsza AM100s... I w sumie tak patrząć, gość ciągnie 124km/h po śniegu (na oko) na jakiś maxxisach 2.4, więcej tam nie ma :P U mnie jak dobrze pamiętam rekord to był 104km/h gdzieś z 10lat temu 

Ale prosiłbym zakończyć już ten offtop :)

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano (edytowane)

Na deskorolce zjeżdżają po czarnym 100km/h a co dopiero na rowerze "poduszkowcu" z bardziej stromej górki. 

W dniu 30.08.2020 o 22:05, Krys007 napisał:

Kurczę, dorwałem dziś w sklepie takiego AM 100 S na oględziny i trzeba przyznać, że Decathlon odrobił lekcje. Lepsza geometria, do wykonania nie można się przyczepić, ba! nawet lakier wydaje się być lepszej jakości. 

Jak sprawdzają Ci się te hamulce Srama? Bo mam wrażenie, że szału z nimi nie ma..ale to może kwestia odpowiedniego doboru klocków.

Myślałem, że będę wymianiał po zakupie AMki jak przestudiowałem internety i opinie na ich temat ale jednak zostają a przesiadkę zrobiłem z M6000 w Cube Reaction Race. Choć u mnie rowerek testowany na chwilę obecną na hałdach śląskich niż na prawdziwych górkach. 4 tłoczki z przodu dają radę a w sieci użytkownicy bike'a bardziej idą w kierunku większych tarcz niż grupy wyżej hebli. W końcu Decathlon wypuścił rowerek, w którym tylko trzeba wymienić pedały i w moim przypadku też padło na  Decathlon bo po co przepłacać 100 zł jak nie więcej(choć cena ich z miesiąca na miesiąc idzie w górę) a kleją pięknie z Adasiami. W Giant Talon i Cube Reaction Race (rowerki XC) jeździłem SPD M520 i SH-ME301. PS Dla tych co gramy mają znaczenie leci focia. 

 

20200823_170155.jpg 20200812_153551.jpg 20200812_153409.jpg

Edytowane przez Mik0laj
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.08.2020 o 22:05, Krys007 napisał:

Kurczę, dorwałem dziś w sklepie takiego AM 100 S na oględziny i trzeba przyznać, że Decathlon odrobił lekcje. Lepsza geometria, do wykonania nie można się przyczepić, ba! nawet lakier wydaje się być lepszej jakości. 

Jak sprawdzają Ci się te hamulce Srama? Bo mam wrażenie, że szału z nimi nie ma..ale to może kwestia odpowiedniego doboru klocków.

Jak za tą cenę hamulce są ok, nie to co miałem w xc100s TEKTRO by Btwin... Pierwsze hamowanie przy 50km/h z górki (Brenna) i nie dość, że ledwo się zatrzymałem to dosłownie leciał dym :D ! Już wtedy mówiłem, że wolałbym do ceny roweru dopłacić 400zł, a mieć lepsze hamulce - modły zostały wysłuchane.

 Ale wracając do sramów. Ja mam do tego całkiem inne podejście, stawiam na modulację i jak ludzie tak samo odradzają Sramy Guide R itp (przy canyonie i treku spotkałem się z tą opinią) to ja byłem z nich bardzo zadowolony, na prawdę można było na tych guidach fajnie manewrować na skraju przyczepności, ten sam efekt miałem w hope'ach i bardzo się do niego przyzwyczaiłem. Pomimo, że Levele nie mają takiego powera jak guidy to pierwsze zmieniam tarcze na większy rozmiar i zobaczę wtedy jak to wyjdzie. Jeśli miałbym je w przyszłości zmieniać to Guidy Srama, albo coś z Hope'a, być może Magura - ale z nimi mam złe doświadczenia, 2 modele miałem i obydwa ciągle ciekły na klamkach ;/ 

 Heble shimano, które zazwyczaj działają zero jedynkowo i posiadają pękające tłoczki, dropsy z ceramiki to nie dla mnie... Posiadam gdzieś zdjęcie na żywo, ale nie chce mi się szukać, dam z neta.

 Te tłoczki lecą na potęgę i sam widziałem na żywo jak gościowi tylko puściło płynem po tarczach i pohamowane, prosto do rowu. 

 

gw9pi8kopq531.jpg IMG_20170918_125051.jpg

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano
4 godziny temu, Rokoszoko napisał:

Macie taką ciekawostkę, gościu średnia 68km/h, v-max 124km/h :P Na takich eventach ludzie tłumnie walą takie rekordy. Na AM nie rozwijajcie takich prędkości :D W DH takie prędkości to nic nadzwyczajnego - oczywiście zależy od trasy. No i rower na którym się tyle jedzie na tamte czasy kosztował mnie 3x więcej jak teraźniejsza AM100s... I w sumie tak patrząć, gość ciągnie 124km/h po śniegu (na oko) na jakiś maxxisach 2.4, więcej tam nie ma :P U mnie jak dobrze pamiętam rekord to był 104km/h gdzieś z 10lat temu 

Ale prosiłbym zakończyć już ten offtop :)

Sam zaczynasz temat o teraz prosisz by skończyć. Trzeba rozróżnić bicie jakiś rekordów jak w tym przypadku na lodowcu, jakiejś trasie narciarskiej czy zjazd w wulkanu a realnymi możliwościami prędkości na zawodach DH. Obecnie na każdych zawodach z cyklu UCI DH masz prędkości na poziomie 40km/h +/- 5km/h. Tyle max daje się wycisnąć i robią to najlepsi z najlepszych typu Danny Hart, Aaron Gwin czy Sam Hill. Jasne, że da się szybciej ale nie na sekcjach między drzewami i kamerdolcami wielkości pralki. Można sobie obejrzeć na YT przejazd Sławka Łukasika u nas w Czarnej Górze gdzie też są podobne prędkości. Nic więcej nie da się po prostu wycisnąć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...