Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Rokoszoko Napisano 27 Lipiec 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 27 Lipiec 2020 (edytowane) Cześć ! Pochwalę się moim nowym nabytkiem Dość długo szukałem roweru, min. próbowałem Ghostów, Marine, Scotta Genius, Giantów, Treka Fuel7/8, potem Remedy, finalnie zakupiłem Canyona Strive CF5.0... w którym pękła mi rama, ale canyon nie schował głowy w piasek i oddał 100% kosztów. Niestety kolejny Strive nie jest dostępny, a na spectrala mógłbym czekać do teraz ;( W końcu zainteresowałem się nową AM100S z Decathlonu. Trochę się wahałem, ale nie żałuje ani złotówki. Osprzęt praktycznie ten sam co w fuelu 7, a cena o wiele niższa, a i mam wrażenie, że geometria jest także o wiele lepsza jak w Treku, czy Ghost'cie. Bliżej mu do Trance. Wrażenia z jazdy są na prawdę bardzo dobre, chociaż z początku przedni amortyzator nie działał mi jak należy - okazało się, że fabrycznie Rockshox 35 miał w sobie za mało oleju, przez co nie działała także blokada skoku, ale serwis ogarnął to na poczekaniu i szczerze mówiąc mam wrażenie, że to zawieszenie pracuje o wiele lepiej jak w moim poprzednim canyonie. Niby fox, ale nie do końca byłem zadowolony. W AM genialny jest damper Manitou z platformą IPA, jak nigdy nie korzystałem z blokad, tak teraz tą regulacją wachluje non stop Wracając do geometrii największym zaskoczeniem dla mnie jest uniwersalność tego roweru, siedząc na nim spokojnie można sobie rekreacyjnie trzaskać kilometry, jest bardzo wygodny, a zniżając siodełko na myk myku od razu leci do zjazdu, pomimo kół 29" jest na prawdę zwrotny, choć wiadomo zjazdówka to nie jest, to czuję się na niej pewnie. (Pół życia w DH, także wiem o czym mówię). Choć powiem, że bardzo się przyzwyczaiłem do shapeshiftera z canyona, gdzie wchodząc w tryb podjazdu ten roweru składał się agresywnie pod górę, no ale porównuje tutaj rower za 13 000zł do roweru z Decathlonu za 6500zł... Może i na podjazdach nie czuję ,,tego czegoś", ale za tą cenę jestem z tego roweru niesamowicie zadowolony, tym bardziej, że ten sam osprzęt, lub nawet gorszy ?! np. Trek woła sobie 11-12tys w modelu fuel 7, nie wiem skąd wynika ta cena. Sumując, myślę, że na nowy rok wymienię sobie jeszcze oponki, siodełko i tarcze hamulcowe np. na polskiego clouda z pająkiem i będzie bajka. Muszę jeszcze poszukać, czy jest możliwość założenia manetki do dampera . Mając taki rozstrzał z zakładanego budżetu na rower, a finalnego zakupu to można się pobawić @@edit 09.09.2020 Wpadła nowa oponka Maxxis Forekaster 29x2,25 EXO/TR zamiast przedniej TORO, oraz dwie tarcze hamulcowe Cloud DR-10FA, pływające z aluminiowym pająkiem, oraz złotymi śrubkami Reverse, rozmiar 203/180 ❤️. Zaopatrzyłem się w licznik (pierwszy raz w życiu coś porządniejszego) Bryton Rider 15, w końcu będę wiedział ile robię km Zaraz będę wymieniał łańcuch, więc rower już z ~1500-2000km ? ma. Ale nie obeszło się bez drobnych problemów. Na gwarancję poszła sztyca TranzX - bardzo głośno pracowała, jakby w środku był papier ścierny. Do tego podczas jazdy rower zaczął mi głośno skrzypieć, okazało się, że fabrycznie nie było kleju na śrubie wahacza i się poluzował - zakręciłem z klejem do gwintów i od tamtej pory (z 2-3tyg ?) jest już okej. W tylnym kole poluzowały się szprychy, koło przestawiło się lekko w osi. W sumie, to co wyskoczyło to kwestia eksploatacyjno-dotarciowa (istnieje takie określenie :D?), jedyna niepożądana usterka to ta sztyca, ale od początku coś źle chodziła, nowa działa o wiele lepiej - miękko i smukle Zaraz serwis amorków i lecim w sezon zimowy ! Tym samym podtrzymuje wszystkie superlatywy nt. tego rowerka, jestem mega zadowolony. @@edit 04.10.2021 Rower nadal śmiga bez problemu -> do wymiany poszła tylna tarcza z clouda 180 na sram centerline 203(kryzys na rynku rowerowym i trzeba brać co jest). Co ciekawe tylna skończyła się o wiele wcześniej (180mm i 1,4mm grubości), a przednia (203mm i ~1,75mm grubości)... A hamuje zawsze na dwa hamulce i mocniej naciskam przedni o.o -> Po przelocie tarczami z przodu 34T->30T->32T stwierdzam, że do jazdy górskiej ta 32T to najlepszy kompromis -> Poza eksploatacją (klocki hamulcowe, opony, serwis zawieszenia) w rowerze nic nie odpadło i nadal jestem bardzo zadowolony -> Jak do tego roweru zmieniać tarcze to tylko na 203 lub 200, z tyłu nie ma co kombinować jednak z 180 @@Edit 26.12.2021 -> 11.2021 pękła mi rama, co odkryłem przypadkiem, do tego rozleciała się tylna obręcz - pękła na łączeniu szprych Wymienione na gwarancji bez problemu -> wpadła przerzutka GX z tyłu -> nowa opona, Continental cross king 2.3 -> serwis tylnego amortyzatora -> tylna tarcza 203 zmieniona z srama centerline, który zrobił się w... jajo na avid G2CS 200mm -> błotniczek mudhugger -> lecim w zimę i czekam na sezon 2022. Kończę 2021 z lekkim niesmakiem - związany z tym co stało się z ramą po jednym roku intensywnej eksploatacji (zgodnie z przeznaczeniem)... Co prawda wymieniona na gwarancji bez zająknięcia się, ale żebym takie rzeczy uznał za normalne to min. te 3-4 sezony powinna wytrzymać. Zobaczymy co przyniesie kolejny rok @@edit 05.06.2022 Rower kończy dwa latka, właśnie jest po pełnym serwisie. Poza zajechaną tylną osią mocującą koło, wytarciem się korby przy łożyskach i wytarciem się mocowania tylnego w damperze rower jest w stanie celującym. W korbie to tylko cień, nie powoduje to luzu, ani nie czuć tego pod palcem. Tulejka w damperze jest do przebicia bo powoduje luz, a tylna oś po prostu do wymiany, choć żadnego luzu nie ma, to czuć to pod palcem, że zgubił się tam materiał Generalnie po dwóch latkach rower jeździ cały czas, dał mi mase funu i lecim dalej Edytowane 5 Czerwiec 2022 przez Rokoszoko 10 Odnośnik do komentarza
DarekH Napisano 29 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2020 Nie ukrywam, że czekałem aż pojawi się pierwszy który oceni ten rowerek. Wg. mnie za te pieniądze ciężko znaleźć na rynku lepszy model. Myślę, że dla ludzi chcących spróbować zabawy trailowej jest to absolutnie rewelacyjna pozycja w kategorii opłacalności. Mam nadzieję, że rowerek będzie się spisywał dobrze i po małych upgrejdach będzie tylko lepiej. Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 29 Lipiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2020 Dzięki, też mam taką nadzieje, że będzie się spisywał, na razie jestem w nim zakochany Ale fakt, bardzo ciężko znaleźć taki rower w tej cenie i generalnie miałem z tyłu głowy ciągle jakieś ,,nie" na ten rower - bo Decathlon, przeca to nima Canyon, a finalnie nie żaluje. Np. Scott Genius za 10 500zł ma z przodu RS Recona, shimano 2x10 Deore jak w rowerze za 4500zł.... - toć to oszustwo w biały dzień... W Treku za tą cenę może mi ktoś powie, że przecież rama, zmienna geometria - Minolink, ale w momencie gdy jeździłem z shapeshifterem canyona na manetcę, którego używałem cały czas, gdzie i jak chce to jak zobaczyłem, że trzeba w treku przemieniać podkładki na dwa imbusy to śmiech na sali na trasie nierealne aby aktywnie zmieniać ten kąt, a za to odczuwałem to jak rama jest mała i niedopasowana do koła 29"... Proszę wybaczyć, że tak krytycznie, ale kupując taki rower za ponad 10k to czułbym się naciągnięty i oszukany. W tej samej cenie był Canyon z shapeshifterem, bardzo dobrym geo i spasowaniem - i tu możemy mówić o technologii i przydatnej innowacji wartej tej kasy. Fakt, rockrider jest tańszy, nie ma super innowacji, choć może bym się pokusił o tą platformę IPA i ten RS 35 Gold z Debonair - co bardzo fajnie gra, ale przynajmniej za tą cenę nie czuję się naciągnięty na znaczek na ramie. Odnośnik do komentarza
Krys007 Napisano 29 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2020 Akurat Trek od lat prowadzi zbójecką politykę cenową, więc nie dziwi fakt, że ich rowery są wyposażone gorzej od konkurencji. A Rockrider...no cóż, wszedł z nową, aktualną geometrią i pozamiatał wszystkich. Sam rower prezentuje się według mnie rewelacyjnie. Miłego kręcenia życzę! PS. Można wiedzieć jaki to rozmiar ramy, i jak wzrost? Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 29 Lipiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2020 (edytowane) Dzięki ! 180cm i rozmiar L Finalnie nie mam siodełka na samym dole jak na zdjęciu, podniosłem je jakieś 1,5-2cm jeszcze, bo podczas luźnego kręcenia jednak było trochę za nisko. Edytowane 29 Lipiec 2020 przez Rokoszoko Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 30 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 30 Lipiec 2020 Pogratulować. Ja ujeżdżam poprzednią wersję i też jestem zadowolony. Ciekaw jestem jak odczuwa się ta różnicę w geometrii. Odnośnik do komentarza
C4D4V3R Napisano 31 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 Hej, mógłbyś powiedzieć, jaka wg. Ciebie największa opona weszłaby na tylne koło? W poprzednim modelu nie było tam zbyt wiele miejsca... Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 31 Lipiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 Przy kole 29" między ramą na wysokości aktualnego bieżnika jest 89mm, więc myślę, że 2.8 tam od biedy wejdzie, ale będzie na styk. Nie przesadzałbym raczej z większą oponą jak 2.6", tym bardziej, że różni producenci potrafią rzucić gruby rozstrzał między tym samym rozmiarem... Jakby zrzucić koło do 27,5" to wtedy spokojnie można się bawić w jakieś balony bez problemu. Dla mnie do takiej jazdy i tak nie są potrzebne opony szersze jak 2,5 także luz Odnośnik do komentarza
C4D4V3R Napisano 31 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) Chodzi mi o tą odległość: Czy została zmieniona? Pytam, gdyż może to jest powodem tego, iż fabrycznie z tyłu jest zastosowana mniejsza opona niż z przodu... A 2.25 to jednak trochę mało 😉 Edytowane 31 Lipiec 2020 przez C4D4V3R Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 31 Lipiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) A to faktycznie, tutaj nie zaglądałem Przy kole 29 i tym 2,25 jest tam jeszcze luz, ale faktycznie nie tyle co u góry. Więc myślę, że bezpiecznie takie 2,35-2.4 tam wejdzie. Nie zwróciłem na to uwagi. Wiele rowerów ma dwie oponki różnej szerokości. I tak nie jestem fanem szerokiego kapcia to przy kole 29" i tak nie będę montował szerszych opon, ale fakt jakby ktoś chcial tam wrzucić balony na kole 29" to niestety Na pocieszenie w canyonie miałem opony 2.4 na kole 29" i tam przy mocniejszym pedałowaniu tylne koło rysowało wahacz 2.4 też było tam na styk. @@edit Tak teraz się zastanawiam, po co w ogóle nam szersze opony w takim rowerze 🤔 ? Sam rozmiar już teoretycznie nam łyka jak 20mm skoku na amortyzatorze, co możemy uzyskać montując 27,5+. Lepsze tłumienie ? Przyczepność? Nie sądzę. Który rower do AM łyknie 2.6-2.8 na kołach 29" niebędac oznaczony jako model 29+ ? Patrząc na przeznaczenie tego roweru to opony 2.3-2.4 to jest max, który tutaj wystarczy. W zjazdówce nie miałem nigdy więcej jak 2.6, a rowery, którymi startują zadowdnicy w mistrzostwach dh są gęsto na maxxisach 2.4 W sumie to się jakoś ulokowało w głowach ludzi. Czym wincyj tym lepiej, a to nie prawda. Tak samo ludzie, którzy na siłę montują jak największe tarcze hamulcowe, bo przeca lepiej hamują. No tak, ale dodatkowo tracimy modulację, a żeby wyrównać ten stopień średnicą do jakości hamowania to musimy pokonywać na prawdę duże prędkości w trudnym terenie, aby to odczuć. Edytowane 31 Lipiec 2020 przez Rokoszoko Odnośnik do komentarza
Medzamir Napisano 31 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 Rower gites, kolor też fajny taki majtkowy. Jeszcze jakby się dało wymienić sam bębenek na microspline to już w ogóle rewelka, przynajmniej dla mnie. Co sądzisz o oponach? Interesuje mnie ten taipan bo wygląda, że będzie lepszy niż Ikony. No i co za sztyca? Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 31 Lipiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 Dzięki ! Taipany mi się podobają, miałem je 2-3 rowery temu, ich budowa jest owalna, więc na zakrętach gdy się kładziemy fajnie łapią, tak samo gdy jedziemy po jakimś zboczu. Gorzej na prostym, w terenie trzeba trzymać niskie ciśnienie, aby się dolepiała, ale generalnie jestem z niej zadowolony. Szczególnie gdy napompujemy do maksa, wtedy głównie jedziemy na tym środkowym odcinku i znacznie to obniża opory toczenia, jeździłem na nich w zimę, w błocie, fajnie się czyszczą, są po prostu okej. Natomiast z TORO nie jestem zadowolony. Ma okropne opory toczenia, słabo się czyści i o ile na prostej drodze super trzyma, tak na zboczach, lub gdy składamy się do zakrętu jest jest gorzej. Choć niektózy z TORO są bardzo zadowoleni, może kwestia stylu jazdy. Na pewno będę je wymieniał, albo wrzucę sobie maxxisy, lub dwa taipany, ale to jeszcze przemyślę. Co do sztycy jest to TranzX z zwykłą manetką jak do zmiany biegów, nie poploc - ogromny plus, bo tej drugiej nie lubię. Niestety dokładnego kodu/modelu tej sztycy nie znam Odnośnik do komentarza
DarekH Napisano 31 Lipiec 2020 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2020 12 godzin temu, Medzamir napisał: Rower gites, kolor też fajny taki majtkowy. Jeszcze jakby się dało wymienić sam bębenek na microspline to już w ogóle rewelka, przynajmniej dla mnie. Co sądzisz o oponach? Interesuje mnie ten taipan bo wygląda, że będzie lepszy niż Ikony. No i co za sztyca? no ale sam bębenek często jest w kosmicznych pieniądzach ... jakbyś rozważał zmianę na 1x12 np. Deore/SLX, to można same koła przepleść na nowej piaście np. Novatec 462 i powinno wyjść najtaniej. Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 2 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpień 2020 Bardzo nie lubię napędu shimano 1x12. Działa to dla mnie jak drewno, a ten dźwięk manetki przyprawia mnie o ból zębów Sram dla mnie działa o wiele przyjemniej, tak... Smuklej. No ale SRAM vs Shimano to jak android, czy iOS, zdania ekspertów są podzielone i każdy wybierze swoje. Odnośnik do komentarza
DarekH Napisano 2 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 2 Sierpień 2020 SPoko, to taka offtopic-owa dyskusja. Rower jest fajny i sam się zastanawiam, czy po planowanym zakupie e-bike'a nie kupić tego jako analoga Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 3 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Ja intensywnie tłumaczę żonie, że kupno drugiego fulla jest absolutnie konieczne jeśli mamy razem jeździć 😋 Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 3 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Dla żony ? Może trzeba tłumaczyć w drugą stronę, pokazać jej jak można sobie potem rower dopasować, np. Wstawić ładne kolorowe tarcze Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 3 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Żona czuje pismo nosem, więc oczekuje ode mnie porządnej,wielowątkowej historii która by usprawiedliwiała taki zakup. Zwłaszcza, że marzy mi się AM 500. Trzymajcie kciuki 😀 Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 3 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Fulla - dwa amortyzatory, lepsza trakcja, większe bezpieczeństwo, lepszy komfort, możliwość jazdy w terenie, gdzie sztywne wymiękają - co za tym idzie więcej jeździmy, jesteśmy bardziej wysportowani, gubimy zbędne KG, mamy lepsze samopoczucie, mniej zrzędzimy 1 Odnośnik do komentarza
C4D4V3R Napisano 3 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Dla chociaż trochę ogarniających język włoski: Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 3 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Streszczę jeśli ktoś Italy ani trochę W sumie z gościem się prawie w wszystkim zgadzamy o czym pisałem: - do podjazdu mniejsza zębatka, bo na 34 się gość zmęczył - opona z przodu do wymiany, strasznie się zapycha - bardzo dobra kontrola (mostek, kierownica), na zjazdach stabilnie - za małe tarcze hamulcowe min. 200/180mm - przydałaby się manetka na tylny amortyzator - regulacja na tyle ,,ukryta", że jest niepraktyczna - zły offset korby ? Jak kręci do tyłu to spada łańcuch z zębatek, wg. niego to zły offset korby, ale aż poleciałem sprawdzić to do mojego, nic takiego się nie dzieje - Cena do jakości niesamowita, nawet dopłacając do wymiany tarczy i przedniej opony Odnośnik do komentarza
Rokoszoko Napisano 5 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpień 2020 Kręcę kolejne traski i niezmienne jestem bardzo zadowolony z rowerka, ale nowe tarcze hamulcowe i oponka już są w drodze do mnie, cykne traskę w okolicy na przepalenie i wybiorę się na coś konkretniejszego 1 Odnośnik do komentarza
Mik0laj Napisano 5 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 5 Sierpień 2020 Ja testuje w serii😋 😍 1 Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 7 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2020 Hej, Czy któryś z posiadaczy tego roweru jest z okolic Wrocławia? Chciałbym go porównać z moim zeszlorocznym . Chodzi mi o różnicę w geometrii. Odnośnik do komentarza
C4D4V3R Napisano 7 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2020 Teraz, Drzonos napisał: Hej, Czy któryś z posiadaczy tego roweru jest z okolic Wrocławia? Chciałbym go porównać z moim zeszlorocznym . Chodzi mi o różnicę w geometrii. Hej, W Decathlon Wrocław Korona jest jeden AM 100S dostępny, zatem jedź swoim rowerem po prostu do sklepu;-) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się