Kruk Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 W enduro dużo siędzieje i hamulec ma kupę roboty, dołóż i kup Zee a najlepiej komplet bo przedni jest ważniejszy niż tylny.
BigDaniel Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 10 godzin temu, Pan Marchew napisał: Cześć! Od jakiegoś czasu jeżdżę w enduro i bardzo sie zajawiłem niestety mój tylni hamulec Bl-m486 w tej dyscyplinie działa bardziej jako zwalniacz niż hamulec na, którym można polegać. Przechodząc do meritum sprawy poszukuje tylniego hamulca za kwote plus minus 300 złoty zależy mi na sile hamowania żebym nie musiał się martwić, że jak będe zjeżdżał z góry to będe hamował przednim hamulcem bo tylni nie daje rady ( tak jest obecnie ). Mam nadzieje, że można znaleźć hamulec dobrej jakości w tej cenie, Pozdrawiam Ja może nie jeżdżę w enduro ale tez mam ten problem. Tylni hamulec działa jak spowalniacz. Koło może i uda mu się zblokować ale przepuszcza. W przyszłym tygodniu będzie zmiana oleju i porządne odpowietrzenie. Jak będzie widoczna poprawa to docelowo zmiana klocków. A jak nie będzie poprawy to wymina zaciski na 4 tłoczkowy.
wotks0 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Witam, Składam sobie rower i potrzebuje hamulców do ok 500zl za szt. Przeznaczenie trail Waga 85 kg. W oko mi ten model. Xt-m8100 Czy to będzie dobry wybór czy znajdzie się coś lepszego.
Kruk Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Ja najbardziej ale XT kosztuje o wiele więcej niż 500 zł za komplet.
Accent_Szaj Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 19 minut temu, wotks0 napisał: Czy to będzie dobry wybór czy znajdzie się coś lepszego. Za komplet M8100 zapłacisz około 800zł Bardzo dobre hamulce,ale myślę,że w zupełności wystarczą Ci M6000 + jakieś dobre klocki i tarcze
wotks0 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Jeszcze jedno pytanie, czy duża będzie różnica między xt a slx.
PiotrekGT Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Żadna, kup SLX M7120 jak chcesz duży power i klocki metaliki 1
Accent_Szaj Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Tak jak napisałe Piotrek.Nie kombinuj ze Sram. Weź sobie SLX. Na przód M7120,a tył M7100(+ klocki metaliki od Szaja). Będziesz miał wtedy rewelacyjne hamulce.
PiotrekGT Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 (edytowane) Shimano jest tańsze w utrzymaniu, ma troche gorsza modulacje. Shimano sprawia mniej problemów np przy skracaniu przwodów lub robienia czegokolwiek przy układzie. odpowietrzysz 2 strzykawkami a do sramów trzeba specjalny zestaw A jak chcesz modulacje to masz magure mt5. Je też odpowietrzysz strzykawkami tylko trzeba dokupić koncowke za 10zł. Mi jednak nie spodobały się klamki magury więc mam teraz combo zacisku magury z klamką shimano i jest power Edytowane 20 Czerwca 2020 przez PiotrekGT
Raptor Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 To ja mam pytanie do Kruka. Dlaczego Sramy to zło. Mam od ponad roku LeveleT z ceramicznymi okładzinami i złego słowa powiedzieć o nich nie mogę.
turzol Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Shimano jest tańsze w utrzymaniu, ma troche gorsza modulacje. Shimano sprawia mniej problemów np odpowietrzysz 2 strzykawkami a do sramów trzeba specjalny zestaw Żaden specjalny zestaw nie jest potrzebny do odpowietrzania Sram...Odpowietrzanie ich jest banalne w porównaniu do Shimano wg moich doświadczeń. Przy nowszych zaciskach występuje port bleeding Edge, który znacznie ułatwia sam proces a wszytko przebiega gładko i bez ubabranych rękawiczek.
PiotrekGT Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Faktycznie żaden zestaw niepotrzebny
turzol Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 To jest normalny zestaw jak do odpowietrzania innych hebli - 2 strzykawki z wężykami i płyn hamulcowy, który każdy ma w garażu. Jako bloczka użyłem mocnego kartonu odpowiednio złożonego. Wystarczy postępować wg procedury producenta i to wystarczy aby odpowietrzyć poprawnie.
Kruk Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 2 godziny temu, Raptor napisał: To ja mam pytanie do Kruka. Dlaczego Sramy to zło. Mam od ponad roku LeveleT z ceramicznymi okładzinami i złego słowa powiedzieć o nich nie mogę. Milion razy było o tym pisane na forum nie chce mi się już o tym pisać ale : -Sramy są fabrycznie słabsze od shimano czy magury -po przegrzaniu lubi się zapadać klamka -Mają bardziej skomplikowany serwis przez DOT'a -albo trafisz dobry model albo taki co po pół roku cieknie i są problemy choć dzisiaj już rzadziej się to widuje. Doskonale wiedzą o tym nawet sklepy, dlatego często heble srama są mocno przeceniane. 1
PiotrekGT Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 1 godzinę temu, turzol napisał: To jest normalny zestaw jak do odpowietrzania innych hebli - 2 strzykawki z wężykami i płyn hamulcowy, który każdy ma w garażu. Jako bloczka użyłem mocnego kartonu odpowiednio złożonego. Wystarczy postępować wg procedury producenta i to wystarczy aby odpowietrzyć poprawnie. To nie jest normalny zestaw bo ma jakies wymyślne końcówki. Zestaw do shimano sklada się z 2 strzykawe z apteki a nie takiego czegoś za 200zł.
turzol Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Zauważyłem ze tu o Sram pisze się albo złe albo wcale. Bojówka Shimano tak mocno.
Kruk Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 4 godziny temu, turzol napisał: Zauważyłem ze tu o Sram pisze się albo złe albo wcale. Bojówka Shimano tak mocno. To jak się już pośmialiśmy to po prostu takie są fakty. W cenie sram'ów są po prostu lepsze heble to po co kupować Sram? dla idei?
turzol Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Idąc Twoim tokiem rozumowania cała czołówka pucharu świata XC jeździ na słabych hamulcach W Top 5 zawodniczych rowerów widzę tylko Level Ultimate i Magurę MT8 o heblach Shimano ani widu i słychu.
Kruk Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Nie piszemy tutaj o magurach to po pierwsze, a po drugie, często jest tak że to sponsorzy itd. narzucają swój sprzęt w takiej nie innej specyfikacji. Pamiętaj też, że jak idzie o czołowych kolarzy w pucharach XC itp. to oni mają serwisantów, oni nie muszą nawet wiedzieć, że coś nie tak było z heblem, on ma działać i już. Nawet sam Szaj, co dużo jeździ i tłucze rowery, jest z hebli Sram Ultimate nie zadowolony. Jeszcze dodam, z własnej autopsji że dla mnie działanie sramów jest ok, ale tylko ok,nic szczególnego. Pamiętaj też, że Shimano ma różne modele hebli z danej grupy. Heble XTR M9100 są stricte do XC, nie mają servo wave w klamce które dużo daje ( nie każdy to lubi), ząs model M9120 jest już do trailu i enduro z 4 tłoczkami. Nie widziałem jeszcze aby w rowerach XC topowych kolarzy, gdzie liczą każdy gram, walnął sobie 4 tłoczkowce. Dzisiaj nawet w deore są 4 tłoczkowce i za ich cenę możesz też mieć sramoskie heble 2 tłoczkowe.
Gość Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Idąc Twoim tokiem rozumowania cała czołówka pucharu świata XC jeździ na słabych hamulcach W Top 5 zawodniczych rowerów widzę tylko Level Ultimate i Magurę MT8 o heblach Shimano ani widu i słychu. Żadne z tych hamulców nie mieszczą się w kwocie podanej w tytule wątku, nawet licząc za sztukę...
turzol Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 10 godzin temu, Kruk napisał: Nie piszemy tutaj o magurach to po pierwsze, a po drugie, często jest tak że to sponsorzy itd. narzucają swój sprzęt w takiej nie innej specyfikacji. Pamiętaj też, że jak idzie o czołowych kolarzy w pucharach XC itp. to oni mają serwisantów, oni nie muszą nawet wiedzieć, że coś nie tak było z heblem, on ma działać i już. Co do umów sponsorskich to jasna sprawa, ale zawodnicy mają wpływ na to co mają w rowerach zamontowane i wielokrotnie o tym wspominają w wywiadach. Hamulce Srama mają doskonałą modulację, co sprawa że mam większą kontrolę nad siłą hamowania zanim zablokują koło całkowicie. Dla mnie jest to niewątpliwie atut którego próżno szukać w heblach Shimano gdzie reakcja na wciśnięcie klamki jest niemal 0/1 czyli natychmiastowa stąd pewnie przekonanie że są mocniejsze, a tak nie jest. Sytuacje z brakiem modulacji miała zmienić technologia ServoWave zastosowana w klamkach, ale jakoś nie do końca to wyszło. Miałem zamontowane nie tak dawno XT M8120 czyli jakby nie patrzeć wysoki model w hierarchii producenta - heble mega nieprzewidywalne i w mojej ocenie niebezpieczne, zbyt kąśliwe. Skok klamki na początku jest twardy a potem jest uczucie jej zapadania. Na domiar złego rozciekł się tłoczek po 200km, nie miałem siły tego reklamować tylko sprzedałem jako uszkodzone. To co napisałem potwierdza wiele osób i trudno się z tym nie zgodzić więc takie ogólnikowy argument, który przytoczyłeś o tym że Sram jest słabszy od Shimano wprowadza czytelnika w błąd. Nie dziwi potem fakt, że ludzie wystawiają te heble nawet z nowych rowerów skoro stykają się z błędnymi opiniami. 17 godzin temu, Kruk napisał: Milion razy było o tym pisane na forum nie chce mi się już o tym pisać ale : -Sramy są fabrycznie słabsze od shimano czy magury -po przegrzaniu lubi się zapadać klamka -Mają bardziej skomplikowany serwis przez DOT'a -albo trafisz dobry model albo taki co po pół roku cieknie i są problemy choć dzisiaj już rzadziej się to widuje. Z resztą każdy argument przeciwko Sram które wymieniłeś powyżej nijak ma się do rzeczywistości bo od kilku lat jest w moim (i nie tylko) mniemaniu dużo lepiej niż u Shimano jeśli chodzi o wiele aspektów użytkowania/serwisowania. Niemcy odrobili zadanie domowe i co roku na rok jest co raz lepiej więc ja będę twardo bronił tych hamulców. Pierwsza lepsza recenzja znaleziona w sieci (przemielone przez translator) potwierdza to co napisałem "Hamulce SRAM mają więcej wyczucia i modulacji, niezależnie od kategorii hamulców, o której mówimy. Dźwignia dźwigni jest gładka i możesz powoli wywierać odpowiedni nacisk w dowolnej sytuacji. Przez lata SRAM znacznie lepiej czuł się ostry, nie tracąc swojej kluczowej cechy modulacji. Każdy nowy model, który wychodzi, staje się coraz lepszy i coraz bardziej spójny. Często jeźdźcy, którzy nie jeździli na nowo zaktualizowanych hamulcach SRAM, są zdumieni ulepszeniami, ilością modulacji, którą mogą osiągnąć, i tylko ogólną mocą, zwłaszcza hamulcami Code stworzonymi dla rowerów zjazdowych." "Regulacja hamulców jest teraz mniej więcej taka sama. W przeszłości tłoki SRAM nie układały się tak łatwo jak Shimano, ale od tego czasu wprowadzono wiele aktualizacji. Należy również zauważyć, że w wyższych modelach istnieje regulacja styku obu hamulców, ale działają one zupełnie inaczej. W przypadku Shimano nazywa się to regulacją swobodnego skoku, która ma kilka wad. Wykorzystuje śrubę z łbem krzyżakowym na dźwigni, która jest jedną, wymaga narzędzia do regulacji, dwa to śrubokręt z łbem krzyżowym i myślę, że nie jest to najlepsza jakość na wysokiej klasy hamulcu, a po trzecie, to naprawdę nie działa wcale . Przez całą drogę lub w tobie ledwo odczuwasz różnicę i jest to zupełnie bezcelowe.W przypadku SRAM mają regulację kontaktu z padem i działa świetnie. Masz wiele regulacji i możesz naprawdę poczuć różnicę za pomocą zaledwie kilku ćwierć obrotu. Kiedy wykręcam hamulce, wykręcam je całkowicie, a następnie włączam, żeby poczuć. Powiedziałbym, że jest to ogromna zaleta SRAM w porównaniu z Shimano. "
Kruk Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Jak idzie o modulacje to wiadome że shimano są bardziej 0-1 dynkowe, nawet te servo i to kwestia upodobania, ja nie lubię na ten przykład takiej gąbczastości Sramów. Jak idzie rozszczelnienie tłoczka to fakt, jest z tym problem czasami bo jest tam ceramika która lubi pękać. Co do PRO zawodników, mają wpływ na komponenty ale nie na wszystkie. Dla możesz sobie bronić hebli srama i się z nich cieszyć, pewnie, ale fakt jest taki że w cenie do 500 złotych za komplet, ciężko szukać u Srama czegoś w takiej samej mocy. Jak idzie o topowe modele to i tak magura ma raczej najlepsze heble.
turzol Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Powiedz tak z ręka na sercu kiedy ostatnio jeździłeś rowerem z zamontowanymi hamulcami Sram? Za ok 550-600zl można kupić nowe Level TL, które dla 90% użytkowników będą wystarczające i nie sa to tylko spowalniacze. Pisze to z pełnym przekonaniem bo mam w domu 2 niemal identyczne rowery. Jeden kupiony fabrycznie z niezłymi Shimano mt500, drugi na Level TL nowego typu i jestem niemal pewien ze w „ślepym” teście większość wybrałaby Srama.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się