Skocz do zawartości

[napęd] MTB 2 x 11


aju

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, CoolBreeze napisał:

Koledzy/koleżanki, czy jest jakaś alternatywa dla blatu shimano XT M8000 34T  do korby 2x11 34/24T?

Widziałem jakieś Dekas'y na Ali, ale temat dla mnie całkowicie nowy.

Czy lepiej nie kombinować i brać oryginał?

Stare przysłowie pszczół mówi "chytry traci dwa razy".

Ewentualnie bierz blat od SLX M7000. Jest trochę cięższy od XT.

Odnośnik do komentarza

Witam użytkowników,
jako nowy użytkownik i totalny amator zestawów rowerowych  - poszukuję upgrade mojego sprzętu jakim jest CUBE Analog. Jestem rekreacyjnym użytkownikiem roweru, dojeżdżającym do pracy codziennie ok. 12 km, weekendami jakaś traska ok. 30 km. Jeśli mam podsumować swoją jazdę to jest to 60% teren (bez podjazdów czy ostrych terenów) i 40% trasy rowerowe.
Skąd pomysł na modernizację? Po przejechaniu się Scottem brata, w którym zamontowany jest napęd SRAM 1x12 (nie znam oznaczeń) – jeździło się przyjemniej niż moim. Opcji jest tysiące i ciężko dobrać cokolwiek sensownego – dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w dokładnym dobraniu części.

W tej chwili zamontowany:
- Przerzutka tył: Shimano XT RD-M772, Shadow, 9-Speed
- Przerzutka przód: Shimano FD-M4000, Downswing, 31.8mm Clamp
- Manetki: Shimano SL-M2000, Rapidfire-Plus
- Korba: Shimano FC-M2000, 40x30x22T, 175mm
- Łańcuch: Shimano CN-HG53

Pozdrawiam
Mateusz

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, eathan napisał:

tylny widelec musi mieć min. 142 mm. Z tego co pamiętam te tanie Cuby mają 135 mm. 

Nic podobnego. Poza tym 142 i 135 to dokładnie ten sam rozstaw tylnych widełek (analogicznie dla boost 148 i 141). W zależności od bębenka można montować kasetę 12s zaczynającą się od 10 (microspline lub xd) albo 11T (hg). Po tanioścj polecam zastosować kasetę 12s sunrace lub SRAM NX/SX 11-50/51 do tego przerzutka Shimano rd-m6100, manetka sl-m6100 i dowolny łańcuch 12s (np. cn-m6100, kmc x12, ybn 12sl, sram xx1... (dwa ostatnie najtrwalsze). Z przodu korba sram nx/sx i blat 34T z offsetem 6mm (względnie jakaś chińska korba np. prowheel mpx-11 i do niej ten sam blat).

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, vdcmike napisał:

Nic podobnego. Poza tym 142 i 135 to dokładnie ten sam rozstaw tylnych widełek (analogicznie dla boost 148 i 141). W zależności od bębenka można montować kasetę 12s zaczynającą się od 10 (microspline lub xD lub 11T (hg).

Czyli są bębenki dla ramy na 135 mm? Jeszcze jakiś czas temu chciałem zmienić w Cube LTD z ramą 135 mm i nie było szans na to. Mowa o bębenku Shimano i kasecie 10-51T.

Odnośnik do komentarza

Dostępność bębenka ms/xd zależy od piasty. Np. W przypadku DT Swiss wszystkie współczesne piasty (370, 350, 240  180) mają dostępne bębenki w praktycznie każdym standardzie. Ale posiadając stary bębenek hg jak wspomniałem ratować się można kasetami sunrace mz90, mz901-903 lub SRAM sx/mx8 które mają najmniejszą koronka 11 zamiast 10T.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Napisałem w tym temacie, bo myślę, że zdecyduję się na napęd 2x11. Dlatego prosze o pomoc w doborze poszczególnych części. Chcę to zrobić dobrze - dlatego wolałbym "średnią" niż niską półkę :)

Edytowane przez bialas6666
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, vdcmike napisał:

Poza tym 142 i 135 to dokładnie ten sam rozstaw tylnych widełek (analogicznie dla boost 148 i 141).

Jak dla mnie to jest bzdurne podejście do tematu.

Jakbym w garażu zespawał ramę z prostych rurek, kątowników L z wcięciami/otworami pod 135 i pod 142
to czy rozstaw widełek byłby taki sam?
No nie.
Raz byłoby to 135 mm a raz 142 mm.

Zakładasz (bo tak niby mówią jakieś normy), że wycięcie w widełkach jest zawsze idealnie 3.50 mm.
A jeśli nie jest to co?
Jak będzie tylko 2 mm to co? A jak będzie 4 mm to co?
A po co w ogóle wycięcie w widełkach oprócz wygody?
Równie dobrze mogłoby być płasko. Trochę bardziej upierdliwy montaż koła i nic poza tym.

 

 

Odnośnik do komentarza

Liczy się szerokość piasty (a co za tym idzie usytuowanie bębenka oraz flanszy tarczy hamulcowej wzgledem płaszczyzmy symetrii ramy) a z tego punktu widzenia 135 i 142 niczym się nie różnią (analogocznie 141 i 148). Poza tym w przypadku 135 wymiar to nie długość osi (jak w przypadku 142) tylko właśnie rozstaw widełek. Owszem, możesz sobie zrobić dowolne wciecia w hakach ramy (jednocześnie dbając o odpowiednie przsunięcie mocowania zacisku hamulca) ale nie zmieni to efektywnej szerokości piasty w żaden sposób. Będzie ona taka sama niezależnie czy będzie to rama przystosowana do osi 135qr czy 12x142. No i żeby wygodniej  było jednak ustandaryzowano wspomniane wciecia w hakach na 3,5mm. Z teGo wzgledu jak najbardziej uprawnione jest stwierdzenie, że rozstaw haków jest ten sam.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, vdcmike napisał:

Z teGo wzgledu jak najbardziej uprawnione jest stwierdzenie, że rozstaw haków jest ten sam.

Tylko jakie znaczenie ma informacja, że w rowerach ze sztywną osią 142 w odległości ok. 1-2 cm od osi piasty szerokość widełek wynosi 135 mm?

Dla mnie zerowa. Równie dobrze mogłaby wynosić 138 czy 134 mm.

Ja rozumiem o co Ci chodzi ale wspominanie o tym może stanowić dla części osób dezinformację.

Odnośnik do komentarza

Właściwie nie dezinformację a informację bo pod względem kompatybilności napędów (a o tym w tym wątku mowa) nie ma żadnej różnicy między 135 i 142 - bębenek jest w tym samym miejscu, nie ma więcej miejsca między najmniejszą koronką a hakiem ramy itd...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...