Skocz do zawartości

Rowery typu gravel na 2019 rok.


Yan

Rekomendowane odpowiedzi

Na papierze faktycznie wygląda bardzo ciekawie i chyba nie ma nic fajniejszego w tej cenie - hydrauliki, 1x (zawsze osiągają horrendalne ceny), sztywna oś, ... Kolor taki trochę ... nie mój gust. Miejmy nadzieje że nie pozostanie on tylko na papierze i będzie można go kupić.

Odnośnik do komentarza

Niedawno zmieniłem przerzutkę na rd-r7000 która ma lepsze sprzęgło. W sumie to mam wrażenie że trzymanie łańcucha drastycznie się nie polepszyło ale za to gorzej zmieniają się biegi ... Warto sobie zadać pytanie dlaczego potrzebujesz lepszego sprzęgła. W XC masz styczność z szybkimi zjazdami po korzeniach czy cięższym teren gdzie łańcuch faktycznie musi być bardzo dobrze trzymany. Gravel nie jest rowerem do ciężkiej i szybkiej jazdy on jest przeznaczony do jazdy po szlakach o równej nawierzchni.

Ja swój rower gravelo podobny używam do jeżdżenia raczej po znanych trasach a do eksploracji wolę używać MTB bo jak czegoś nie zauważę albo gdzie się zapomnę to ani ja ani rower nie ucierpimy. Chwila zapomnienia na gravelówce czy przełajówce kosztuje Ciebie w najlepszym przypadku snake`a. Od roku jak jeżdżę na przełajówcę złapałem 3 snake w tym jednego podwójengo. Leciałem przez las po zmroku i wjechałem na ścieżkę z kamieniami. Podwójne uderzenie i kapeć w obu kołach.

Fajnym rozwiązaniem może być kupienie przerzutki z krótszym wózkiem. Dzięki temu mniej lata łańcuch.

Jak poruszyliśmy temat sprzętu to ostatnio trafiłem na FC-U5000. Z pośród korb które proponuje Shimano wydaje się być najciekawszą opcją. Minusem jest jej ciężar ale to może być spowodowane przez osłonę z aluminium.

 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki
1 godzinę temu, Yacko napisał:

Dziwi mnie fakt, że Shimano nie oferuje napędów szosowych z Shadow Plus - dla graveli przydałoby się.

Nie ma powodu, kiedy koła są tak duże, że realistycznie o nic nie zahaczysz, a same rowery jednak nie do skakania. Jeśli chodzi Ci o napięcie łańcucha, Ultegra ma wyraźnie silniejszą sprężynę niż 105.

@Yan Co ciekawego oferuje Metrea względem szosowych? Potrzebujesz w gravelu osłony na korbę?

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

Założenie do gravela korby szosowej powoduje że ciężko się nim podjeżdża a jak jeszcze dorzucisz bagaż to każda górka jest wyzwaniem. Metrea ma bardzo fajną korbę która ma zębatki 32/46 . Dużej już nie zmienisz na mniejszą ale 32 można jeszcze na 30 zmienić. Jak przeglądniesz ofertę graveli dużo z nich ma podobną korbą tylko od FSA.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Na gotowym rowerze o wiele łatwiej jest zmienić kasetę na np. 11-34. Jeśli składasz sam, łatwo znajdziesz lżejsze korby z małą zębatką. Albo kupisz po prostu korbę MTB. Naprawdę nie widzę powodu pchać się w takie kowadła do rowerów miejskich.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Z korbą MTB jest o tyle problem że jest szersza niż drogowa. Jeżeli masz pressfit to ciężko włożyć podkładki między miski a ramę (tak mi się wydaje). Metrea to nie do końca miejsca linia. Jest opisana jako sportowa do jazdy miejskiej ale co twórca miał na myśli ...

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Nie widzę problemu, aby kupić normalną (i lekką) korbę przełajową 46-36 i wymienić jej małą zębatkę. Oraz nadal pozostaje najbardziej oczywiste rozwiązanie: założyć większą kasetę. Obie rzeczy możesz zrobić przy zamawianiu roweru w salonie. Sam tak kupowałem i zamiast kasety 11-28 wyjechałem z 11-34.

Kupowanie roweru, aby zaraz wymienić mu korbę, to przerost formy nad treścią.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

Załóżmy że będę miał korbę 36/46 i kasetę 11-34 to będzie znacznie więcej dziur niż w przypadku korby m6000 28/38 + 11-28 - kalkulator. Na wysokich biegach aż taki mi nie zależy bo jestem w stanie dokręcić do 140 obrotów. Nie mówię że wymiana korby to nie jest przesada ale fajnie mieć rower dostosowany pod siebie. Kaseta 11-28 Sram jest bardzo fajna bo przy ostatnich koronkach ma mniej dziur niż Shimano.

Odnośnik do komentarza

Soot bardzo ciekawy rower - sztywne osie i taperowana główka już w najtańszym modelu. Cenowo też przystępnie. Soot 50 2018 już prawie wyprzedany wszędzie, zostały praktycznie sklepy, które nie zrabatowały cen.

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.09.2018 o 16:24, Andrzej Sawicki napisał:

Nie widzę problemu, aby kupić normalną (i lekką) korbę przełajową 46-36 i wymienić jej małą zębatkę. Oraz nadal pozostaje najbardziej oczywiste rozwiązanie: założyć większą kasetę. Obie rzeczy możesz zrobić przy zamawianiu roweru w salonie. Sam tak kupowałem i zamiast kasety 11-28 wyjechałem z 11-34.

Kupowanie roweru, aby zaraz wymienić mu korbę, to przerost formy nad treścią.

A korba tania nie jest. Realnie podnosi to od razu cenę roweru o parę stówek.

Odnośnik do komentarza

Orbea może i fajna ale w tej cenie 7K+ chciałoby się lepsze komponenty.

Rose, no kwestia gustu. Super że dają możliwość do dokonfigurowania maszyny. Tu jakby lepiej wygląda zawartość do ceny. Natomiast gdzie to zobaczyć, gdzie zmierzyć? Na polskiej stronie jeszcze nie wiedzą o tym modelu podstawowym gravela ;)

Z tego co oglądam i co mnie interesuje to większość sklepów w pomorskim nie ma nic na stanie. Jak za takie niestety przeszacowane jeszcze pieniądze z powodu boomu na gravele można coś kupować nie mierząc maszyny, nie widząc tego na żywo. Model sprzedaży garażowy. Możesz sobie zobaczyć rower i go zmierzyć jak go zamówisz. No świetnie, to na razie strzelam po 6 rowerów które chciałbym zmierzyć i zobaczyć na żywo, kupić jeden ;) Pieniądze duże więc chce się aby zakup był bardzo świadomy. Lecę do banku po kredyt, zamawiam online a resztę odsyłam...albo nie...opad rąk...kupię dziecku rower za kasę którą pochłonie łączny transport w tą i z powrotem...

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Gdyby układanie oferty u Rometa ode mnie zależało to Boreasy podrożały by o 500 - 800 zł, dostały w zamian sztywne osie i koła od razu zrobione na mleko przez kolejny rok były by rowerem widmo, bo schodziło by wszystko na pniu. I pojawiła by się opcja na Tiagrze 2x10. Nie wygrzebali by się spod zamówień.

Edytowane przez GrochowaMTB
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, GrochowaMTB napisał:

Gdyby układanie oferty u Rometa ode mnie zależało to Boreasy podrożały by o 500 - 800 zł, dostały w zamian sztywne osie i koła od razu zrobione na mleko przez kolejny rok były by rowerem widmo, bo schodziło by wszystko na pniu. I pojawiła by się opcja na Tiagrze 2x10. Nie wygrzebali by się spod zamówień. 

 Liczyłem, że Giant na 2019 pójdzie tą drogą, ale niestety.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3 października 2018 o 10:06, radaman napisał:

Orbea może i fajna ale w tej cenie 7K+ chciałoby się lepsze komponenty.

Rose, no kwestia gustu. Super że dają możliwość do dokonfigurowania maszyny. Tu jakby lepiej wygląda zawartość do ceny. Natomiast gdzie to zobaczyć, gdzie zmierzyć? Na polskiej stronie jeszcze nie wiedzą o tym modelu podstawowym gravela ;)

 

Na stronie jest: https://www.rosebikes.pl/bikemodel/pro-cross-gravel/1068 Zobaczyć i wypróbować można we Wrocławiu. Na razie mam przełaj 58 cm na tej samej ramie, a Backroad rozmiar 57 cm będzie do obejrzenia po testach. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...