RadekMeridaBafang Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 7 minut temu, Damiann992rr napisał: Witam Serdecznie chciałem spytać o smar do łańcucha posiadam rower Kands Maestro 28 Może napiszę tak jeżdżę rowerem sporadycznie małe odcinki 1,2 km sklep,cmentarz no i w sumie tyle lub okoliczne wioski + - 5km też sporadycznie.W pogodę zimową i deszcz nie jeżdżę (chyba,że zastanie mnie na trasie to nic się nie poradzi) preferuje raczej jak jest sucho lub też latem po deszczu.W związku tym chciałem spytać o smar do łańcucha.Szukałem smaru na ''zmienne warunki'' był ''SMAR OLEJ DO ŁAŃCUCHA EXPAND MOLLY ZMIENNE WARUNKI'' lecz dużo osób pisało,ze brudzi bardzo lub,że po pewnym czasie słychać łańcuch czy coś takiego i najbardziej polecany był Smar SHIMANO PTFE na suche warunki czy taki smar jak zakupię będzie ok? Ostatnio uzywam juz kilka tygodni Squirt. Jesli zalezy Ci na czystym napędzie ten bedzie absolutnie najlepszy. Po dlugim czasie znalazlem ten swoj jedyny wymarzony, idealny smar:) Dodatkowo jesli warunki beda mokre wosk na ogniwach caly czas zostaje. Nie zostaje wymyty. Szczerze polecam. 1
Piotr78 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Z expand wez sobie bloody oil. Nadmiar i tak scieraj szmatką.
lukaszzsch Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Ostatnio uzywam juz kilka tygodni Squirt. Jesli zalezy Ci na czystym napędzie ten bedzie absolutnie najlepszy. Po dlugim czasie znalazlem ten swoj jedyny wymarzony, idealny smar:) Dodatkowo jesli warunki beda mokre wosk na ogniwach caly czas zostaje. Nie zostaje wymyty. Szczerze polecam. Mam Shimano wet, Zielony finish i odkrycie ostatnich tygodni - squirt. Szczerze polecam ten ostatni.
M.C Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Hmm to może i ja skusze się na Squirt. Dotychczas używałem Muc-Off Wet Lube i po tygodniu mam klejący się i czarny łańcuch. W wersji Dry nie ma takiej tragedii. 1
RadekMeridaBafang Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Teraz, M.C napisał: Hmm to może i ja skusze się na Squirt. Dotychczas używałem Muc-Off Wet Lube i po tygodniu mam klejący się i czarny łańcuch. W wersji Dry nie ma takiej tragedii. Naprawde ten Squirt to jakas rewelacja. Az nie moge uwierzyc ze uslyszalem o nim rak pozno... Jestem pewien ze zuzycie napedu spadnie co najmniej dwukrotnie. 1
eathan Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 9 godzin temu, RadekMeridaBafang napisał: Naprawde ten Squirt to jakas rewelacja. Na szosie czy MTB? Jak radzi sobie w błocie, piachu, wodzie, upałach i śniegu?
RadekMeridaBafang Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 8 godzin temu, eathan napisał: Na szosie czy MTB? Jak radzi sobie w błocie, piachu, wodzie, upałach i śniegu? Jesli sprawdza sie na Mtb i to elektryku to na szosie tym bardziej. Tak jak pisalem, woda nie zmyje wosku. Dodam ze ten rodzaj ma bardzo niskie opory toczenia.
Gość Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 W nawiązaniu do mojego posta z listopada ubiegłego roku - od tego czasu testuję poleconego przez @Stryjek Prolink Progold i jak na razie to najlepszy olej, który używałem. Po gęstych olejkach usilnie szukałem czegoś, co w ograniczonym zakresie brudzi napęd, ale jednak smaruje - Progold zostaje ze mną na dłużej 😁 Testowałem Muc-Off Ceramic Lube (C3), Finish Line zielony, Brunox Top-kett, Fenwicks Pro (czarny), Shimano PTFE i chyba jakichś jeszcze... Póki co - olej od Prolink I miejsce.
Gość Opublikowano 21 Marca 2020 Opublikowano 21 Marca 2020 Przeglądając ten wątek wyczytałem że najczęściej sięgacie za tymi smarowidłami do łańcucha SHIMANO PTFE FINISH LINE (ZIELONY) ROHLOFF FINISH LINE (CZERWONY) Wiadoma spraw że każdy ma swoje opinię ale te przewinęły się najczęściej w postach
Grz_Bo Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Hej,A nie można tu zrobić, ankiety, kto co używa?Nie jestem techniczny i nie bardzo wiem czy to możliwe?Pozdrawiam,GB
iTryton Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 (edytowane) W mojej opinii Shimano PTFE jest dobry, ale też bez przesady. Przy jeździe w warunkach suchych wystarcza na maks. 70 km (dla mnie ok). Piasek nie przykleja się do łańcucha, ale kurz i pył tak (co jak dla mnie również jest ok), w szczególności kółeczka przerzutki pokrywają się warstwą oleju zmieszanego z kurzem, który można potem skrawać śrubokrętem. Na zdjęciu małe porównanie przed i po jeździe (55 km w warunkach suchych, ale w kurzu). Przed jazdą, łańcuch został wytarty szmatką, nasmarowany (jedna mała kropelka Shim. PTFE na rolkę) i następnie wytarty znowu, zębatkę korby też wytarłem. Jak rower był nowy to go odtłuściłem. Ocenę zostawiam Wam Edytowane 20 Kwietnia 2020 przez iTryton
assa Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 18.09.2017 o 15:38, Mawiro napisał: Szejka robię po letnich szaleństwach, a tak na co dzień to smaruję i wycieram. Jestem tradycjonalistą i używam Shimano. Kiedyś kupiłem taki wynalazek XG MOMENTUM i zupełnie się nie sprawdził. O ile mi wiadomo sklep już tego też nie sprzedaje. a, co się nie sprawdziło? wg. mnie XG Momentum to najlepszy olej na rynku. Używam go drugi sezon (również sporo zimą) i mój łańcuch nie łapie brudów i łatwo się czyści. Mega lekko pracuje cały napęd. Edytowane 22 Kwietnia 2020 przez assa
vdcmike Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Ja po przerobieniu chyba wszystkiego co tylko było na rynku stosuje rolhoffa. Warunkiem koniecznym jest dokładne osuszenie łańcucha zaraz po smarowaniu (szmata z benzyną) i po pierwszych kilku km jazdy (wystarczy sama szmata). Starcza to w mtb w suchych warunkach na 200+km. Od kilku lat nie robię shakeów i napędy zdają się być nieco żywotniejsze. Jestem nieco zdumiony tak pozytywnymi opiniami o produktach finish. Osobiście mam wyrobioną o nich inną opinię. 2
Pazuzu Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 Osobiście przerobiłem typowe smary do łańcuchów: FL czerwony - tani, nie łapał brudu, dość szybko znikał z łańcucha. Używałem do roweru "na wycieczki weekendowe" FL zielony - tani, przyciągał brud w magiczny sposób. Momentalnie łańcuch był oblepiony. Używany w rowerze "do pracy", deszcz, błoto i trzeba było jechać a nie sprawdzać czy smar jeszcze jest. Mimo kulki z pyłu na łańcuchu, smar dalej spełniał swoje zadanie. Od 2018 nie używam już FL, nie wiem czy jakość się pogorszyła, a może moje oczekiwania wzrosły. Dodatkowo notorycznie pękały mi gwinty w tych najmniejszych buteleczkach. Rolhoff - taka mocno wypasiona wersja FL zielonego. Długo trzymał się na łańcuchu ale momentalnie cały napęd zalepiony. Shimano PTFE - teraz używam tego wynalazku. Najbardziej wpada w moje oczekiwania co do wydajności a czystością napędu - zwłaszcza że 90% jazdy to asfalty. Mam pytanie do mitycznego już systemu fenwicks. Czy po czyszczeniu pianką napędu mogę użyć dowolnego smaru? Gdzieś czytałem że aby efekt był pełny musi to być smar firmowy. Tłumaczone to było tym , że smar firmowy nie wchodzi w reakcję z pianką. Ciężko mi to pojąć i raczej upatrywałbym w tym marketingowy bełkot (zachęcający do kupna smaru od F) ale wolę się upewnić. Przymierzam się do tej pianki bo już szkoda mi czasu na to rozpinanie łańcuchów, szejkowanie. Żeby to miało sens to trzeba jeszcze czyścić kasetę i korbę. Wszystko jest wokół brudne. Dam szansę tej piance tylko potrzebuję wiedzieć czy można używać jakiś innych smarów dla pełnego efektu.
Suchaczenko Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 Przez pewien czas używałem smaru Finish, a później przerzuciłem się na Motorexa i jak na razie jestem zadowolony
CoolBreeze Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 @Pazuzu, po piance Fenwicks'a używam smaru ProGold Xtreme Chain Lube. Pianka czyści napęd elegancko, a smar spisuje się rewelacyjnie. Myślałem, że ostatnie leśne eskapady w piachu i kurzu zakleją mi łańcuch momentalnie, a tu niespodzianka. Cicho i czysto. Wystarczy przetrzeć. 2
eathan Opublikowano 4 Maja 2020 Opublikowano 4 Maja 2020 13 godzin temu, CoolBreeze napisał: @Pazuzu, po piance Fenwicks'a używam smaru ProGold Xtreme Chain Lube. Pianka czyści napęd elegancko, a smar spisuje się rewelacyjnie. Myślałem, że ostatnie leśne eskapady w piachu i kurzu zakleją mi łańcuch momentalnie, a tu niespodzianka. Cicho i czysto. Wystarczy przetrzeć. Potwierdzam. Połączenia pianki Fenwicks + ProGold Xtreme Chain Lube daje świetne efekty. Na suchym poza lekkim kurzem, który osiada na całym rowerze nic więcej się nie dzieje. Kurz nie klei się i samo przetarcie szmatką załatwia sprawę. 2
lektor1993 Opublikowano 13 Maja 2020 Opublikowano 13 Maja 2020 Witam wszystkich Ja mam pytanie co do pewnego środka, który polecił mi brat do smarowania łańcucha rowerowego i elementów napędu (ma bzika na punkcie motocykli, kiedyś sporo grzebał w rowerach) - chodzi konkretnie o Zestaw do czyszczenia oraz smarowania łańcucha napędowego firmy Motul Wg opisu w sklepach i na serwisach aukcyjnych smar znajduje zastosowanie w smarowaniu napędu w motocyklach ulicznych i go-kartach, ale chciałbym się dowiedzieć czy zdałby również egzamin w przypadku roweru MTB ( jeżdżę po suchym podłożu; mix około 50/50 ścieżek i dróg utwardzonych )
trollu Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 myślę że możesz śmiało smarować, za dzieciaka w starych składach smarowało się łańcuch co wpadło do łapy. A tak ogólnie wystarczy poszukać na forum czy w pierwszym lepszym sklepie, film na YT żeby zauważyć, że smar do łańcucha a towot nawet nie są do siebie podobne
vdcmike Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 Możesz nasmarować. Potem dokładnie zdejmij nadmiar suchą szmatą i jeszcze raz szmatą nasączoną w benzynie.
Accent_Szaj Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 26 minut temu, vdcmike napisał: szmatą nasączoną w benzynie. Przecież towot jest gęsty i jak polecisz szmatką z benzyną,to nic nie zostanie na łańcuchu. 51 minut temu, Piotr1337 napisał: Czy mogę tym nasmarować łańcuch? Czemu chcesz to zrobić? Jak pisałem powyżej.To jest dość gęste i napęd będzie zbierał syf,a co za tym idzie będzie się szybciej zużywał.Koszt podstawowej oliwki to 15-20zł i starczy Ci na długo 31 minut temu, trollu napisał: w starych składach smarowało się łańcuch co wpadło do łapy. @trollu kiedyś produkowali całkiem inne rowery.Trwałe,nad którymi siedzieli inżynierowie a nie marketingowcy,a łańcuch wymieniało się jak się urwał(czyli nigdy) 1
vdcmike Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 Przecież to produkt w "szpreju". Jest rozcieńczony w czymś szybkoschnącym. Wlezie gdzie ma wleźć a na zewnątrz trzeba zetrzeć.
trollu Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 2 godziny temu, Accent_Szaj napisał: kiedyś produkowali całkiem inne rowery.Trwałe,nad którymi siedzieli inżynierowie a nie marketingowcy,a łańcuch wymieniało się jak się urwał(czyli nigdy) no raczej dzisiejsze łańcuszki 11s nigdy nie dożyją tego co stare łańcuchy w single speedach. Przymiarów do łańcucha nie używali, zębatkę się wymieniało jak już łańcuch przeskakiwał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się