Payo Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Witam Chciałbym Was zapytać czym i jakimi preparatami (smarami) smarujecie swoje łańcuchy? Posiadam w domu smar w spreju HHS DRYLUBE, który przeznaczony jest do szybko obracających się elementów np. łańcuchów w maszynach, motorach itp. Chciałbym posmarować nim łańcuch w rowerze, czy warto użyć takiego specyfiku czy lepiej kupić dedykowany do roweru smar? W specyfikacji spreju napisane jest że zawiera suchy wosk syntetyczny, jest odporny na słoną wodę, słabe kwasy i zasady. Nie zawiera silikonu, żywic ani kwasów. Poniżej zdjęcie tego spreju: Proszę o Waszą opinię. Pozdrawiam
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 zdecydowanie wole zielonego finish line https://m.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/oleje-i-smary-rowerowe/p,olej-cross-country-finish-line,46903.html nie lubie sprayu , jest mało dokładny i można przy okazji psiknąć na tarczę, a olejkiem w butelce dokładnie nasmarujesz każde ogniwo
Korbadeusz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Z praktyki wiem że produktu WURTHu są b.dobrej jakości ale żadnych smarów nie miałem okazji przetestować przy rowerze. Od dłuższego czasu używam Finish'ów. Zielony w zimę, na mrozy, śnieg. Czerwony praktycznie całym rokiem. Jestem zadowolony, wcześniej używałem Brunoxa, oraz Rolhoffa i coś tam od Boll-a. Tak jak pisałem wcześniej, długi czas używam tego, więc nie potrzebuję zmieniać. Myślę że ten Wurth dałby radę, możesz zawsze sprawdzić na jeden wyjazd. Najwyżej zabrudzisz łańcuch 1
Flesz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Jeśli chodzi o WURTH-a to mają bardzo dobrą chemię (smary, silikony, zmywacze) np rewelacyjny zmywacz do hamulców, smar miedziowy itd, ale do łańcucha zielony FINISH i chyba sumarycznie wyjdzie taniej niż sprey. 2
Payo Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Może lepszym rozwiązaniem będzie chyba wypróbowanie go na rowerze mojej żony
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja używałem Finish Line Cross Country i w mojej opini jest fatalny niesamowicie syfi napęd nawet po dokładnym wytarciu nadmiaru,używałem i czasem używam również rohloffa który jest bardzo dobry pod względem smarowania (lepszy od finish line'a) ale również syfi choć nie tak bardzo jak finish line moimk faworytem jest zdecydowanie Shimano PTFE który dobrze smaruje i nie syfi łańcucha ale starcza na sporo mniej niż oba wyżej wymienione tak że jeśli nie jeździsz w trudnym terenie polecam Shimano PTFE http://allegro.pl/olej-do-lancucha-shimano-ptfe-butelka-100-ml-i6765821985.html Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez RainbowHunterPL
LukasFR22 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Tak jak koledzy polecam oliwki Finish line. A jeżeli dla żony to produkty od Muc-Off ponieważ nie mają zapachu takiego typowego jak oliwki tylko zapachowe ale co najważniejsze są na najwyższym poziomie jeżeli chodzi o czystość łańcucha i biodegradowalność
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Zielonego Finish Line bezapelacyjnie. Bardzo wydajny. Łańcuch smaruje co 50-100 km i opakowanie spokojnie starcza mi na bardzo długo. Shimano zakupiłem ostatnio jak dla mnie za rzadki choć przyznaj, że zły nie jest. A skoro już jesteśmy przy temacie smarowania. To sprawdzał ktoś może metodę "na gorący wosk"? Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Gość
Korbadeusz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 8 minut temu, RainbowHunterPL napisał: Ja używałem Finish Line Cross Country i w mojej opini jest fatalny niesamowicie syfi napęd nawet po dokładnym wytarciu nadmiaru,używałem i czasem używam również rohloffa który jest bardzo dobry pod względem smarowania (lepszy od finish line'a) ale również syfi choć nie tak bardzo jak finish line moimk faworytem jest zdecydowanie Shimano PTFE który dobrze smaruje i nie syfi łańcucha ale starcza na sporo mniej niż oba wyżej wymienione tak że jeśli nie jeździsz w trudnym terenie polecam Shimano PTFE http://allegro.pl/olej-do-lancucha-shimano-ptfe-butelka-100-ml-i6765821985.html A ten PTFE to nie jest przypadkiem aby to samo co Finish Teflon Dry?
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Nie jest jak woda oraz napęd nie jest głośny jak na Finish line bardziej konsystencją przypomina zagęszczone mleko a wiem co mówię bo miałem czerwonego finish line i to był najgorszy smar jaki kiedykolwiek miałem.
Korbadeusz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 No to będzie trzeba się przekonać samemu, Finish się skończy niebawem to sprawdzimy PTFE Finish u mnie się akurat spisuje, nic nie mogę mu zarzucić. Ile ludzi tyle opinii
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Mówie ci nie zawiedziesz się 1
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ostatnimi czasy jak kupowałem olejki do roweru to na hasło "zestaw poproszę" od reki dostałem FL i Brunoxa
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 O właśnie przypomniałeś mi o brunoxie miałem Top Kett i był jak woda czy to normalne ?
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Olejek do amora ma być rzadki ale nie powinien całkowicie spływać aż po samą piastę. Konsystencja chudego mleka. Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Gość
Korbadeusz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Używałem Top Kett w sprayu, był rzadki jak woda to prawda. To chyba normalne, tak ma być.
Korbadeusz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 1 minutę temu, PrzeLuka napisał: Olejek do amora ma być rzadki ale nie powinien całkowicie spływać aż po samą piastę. Jeśli nie wypłukuje syfu z pod uszczelek wywal i zapomnij o nim Do amora to Brunox Deo też jest rzadki jak woda 1
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Mi akurat chodziło o Top Kett z którego również nie byłem zadowolony bo wylewało się więcej na podłoge i chlapał na obręcz po wytaciu
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) O nie nie zgodzę się dobrze przylega do powierzchni Nie pryskam bezpośrednio na uszczelki tylko odrobinę po lagach i czekam aż olejek sam się rozprowadzi. Z ilością nie ma co przesadzać. Zeszliśmy odrobinę z tematu. Wiec jak z tym "woskiem na gorąco"? Spotkał się ktoś z tą metodą? Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Gość
RainbowHunterPL Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Widać miałem wadliwą partie bo nawet pomimo porządnego wyszejkowania łańcucha i wypłukaniu w wodzie a następnie wysuszeniu i nasmarowaniu był głośny Zrobię mały offtop jaki olej mineralny do hamulców warto brać pod uwagę ? aktualnie heble mam zalane Finish Linem .
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja używam zalecany przez producenta. Nie eksperymentuje. Czytałem po forach cudowali z płynami ale jak dla mnie kompletnie bez sensu wszak jak często wymienia się płyn wiec koszta nie są tu argumentem. Spierali się na temat lepkości itd. ale moim zdaniem producent wie co robi podając nam parametry oleju jaki powinniśmy stosować. To trochę jak zalać silnik Kujawskim gdy producent zaleca Castrol Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Gość
de Villars Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Na razie stosuję czerwonego Finish LIne, ale nie wiem czy nie zmienić. Coś mi się nie widzi na jego rzadka konsystencja. Jak skończę zapas (mam 2 butelki) to pomyslę o czymś innym na próbę.
Evelyn Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, Payo napisał: Witam Chciałbym Was zapytać czym i jakimi preparatami (smarami) smarujecie swoje łańcuchy? Posiadam w domu smar w spreju HHS DRYLUBE, który przeznaczony jest do szybko obracających się elementów np. łańcuchów w maszynach, motorach itp. Chciałbym posmarować nim łańcuch w rowerze, czy warto użyć takiego specyfiku czy lepiej kupić dedykowany do roweru smar? W specyfikacji spreju napisane jest że zawiera suchy wosk syntetyczny, jest odporny na słoną wodę, słabe kwasy i zasady. Nie zawiera silikonu, żywic ani kwasów. Poniżej zdjęcie tego spreju: Proszę o Waszą opinię. Pozdrawiam Taki spray jest dobry na suche wyścigi kiedy również łańcuch jest suchy. Awaryjnie. Nie na Angielską aurę. Obecnie używam oleju Muc-off na mokre lub zmienne warunki. 1
artfal Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ja od roku używam Finish Line Cross Country i jestem bardzo zadowolony, Mój styl jazdy to maratony i XC. Wcześniej używałem Rolhoff'a, również jest to bardzo dobry produkt jednak wydaje mi się, że bardziej trzyma się go brud. 1
Red Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Kiedyś użytkowałem Rohloff'a ale na moje piaszczyste okolice nie sprawdził się bo zalepiał cały napęd. Ale jak ktoś szuka dobrego trwałego oleju to ten jest bardzo trwały. Podobne właściwości ma olej Trezado ale nie łapie tak syfu więc obecnie to mój faworyt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się