Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja właśnie na zimę będę zmieniał napęd.

Wskoczy z przodu zębatka narrow wide 38T z suportem HT z chin, klamkomanetka shimano claris, przerzutka jakaś 8 biegowa i wolnobieg 8 rzędowy 11-32 z Chin (znalazłem taki na aliexpresie) za jakieś 70 zł. Całosc jakieś 450 zł. 

Ktoś powie ze bez sensu jest wymiana wolnobiegu, lepiej kupić nowe koło i kasetę. Z jednej strony tak, z drugiej dobre koło tylne to jest wydatek 300-400 zł miminimum, a mi to nie jest do końca potrzebne

 

CO oznacza że będę miał na zbyciu : korbę 48 zębów, przerzutkę tylna tourney 7 rzędów, plus w miarę jeszcze dobry wolnobieg sunrace 13-34. Zamierzam te rzeczy sprzedać na allegro, chyba że tutaj byłby jakiś chętny. Części nie są zużyte, na łańcuchu connex biegi wchodziły płynnie (swoja droga polecam ten łańcuch, jest o niebo lepszy niż te tanie za 20-25 os shimano i srama). 

Opublikowano
7 minut temu, tygrysek napisał:

Z jednej strony tak, z drugiej dobre koło tylne to jest wydatek 300-400 zł

Konkretny komplet kół masz już za 4-y stówy, kaseta niecałe 5 dych.

Inwestowanie tyle hajsu w te kiepskie koła w jakie wyposarzony jest T100 to wyrzucanie kasy w błoto.

HTII i całą zabawa w osprzet nic nie zmieni jak na pokłądzie będę bele jakie koła i wynalazek w postaci 8-mio rzędowego wolnobiegu.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, tygrysek napisał:

A ja właśnie na zimę będę zmieniał napęd.

Wskoczy z przodu zębatka narrow wide 38T z suportem HT z chin, klamkomanetka shimano claris, przerzutka jakaś 8 biegowa i wolnobieg 8 rzędowy 11-32 z Chin (znalazłem taki na aliexpresie) za jakieś 70 zł. Całosc jakieś 450 zł. 

Ktoś powie ze bez sensu jest wymiana wolnobiegu, lepiej kupić nowe koło i kasetę. Z jednej strony tak, z drugiej dobre koło tylne to jest wydatek 300-400 zł miminimum, a mi to nie jest do końca potrzebne

 

CO oznacza że będę miał na zbyciu : korbę 48 zębów, przerzutkę tylna tourney 7 rzędów, plus w miarę jeszcze dobry wolnobieg sunrace 13-34. Zamierzam te rzeczy sprzedać na allegro, chyba że tutaj byłby jakiś chętny. Części nie są zużyte, na łańcuchu connex biegi wchodziły płynnie (swoja droga polecam ten łańcuch, jest o niebo lepszy niż te tanie za 20-25 os shimano i srama). 

istnieją wolnobiegi na 11T?

Ja myślę, że wolnobieg to nie jest na tyle duży koszt by go kupić i zajechać obręcze. Potem się pomyśli o nowym kole jako elemencie eksploatacyjnym lub nowym rowerze.

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Pomijając już same koszty.

To nadal masz rower na gównianych kołach. Zmieniasz osprzęt, a on nadal nie jedzie, stale się wykrzacza .

Zmiana roweru też niewiele zmieni, bo w pewnym przedziele cenowym nadal jest rama na gównianych kołach. Dopiero trzeba przeskoczyć jakiś pułap liczony w tys by otrzymać coś co nadaje się z marszu do użytkowania o jakim wielu myśli kupując nowy rower.

Opublikowano

Kaido: T100 to taki entry level i na początek jest wystarczający. Jak autorowi wątku brakuje przełożeń to niech zmienia. Kiedyś normalnie jeździło się na wolnobiegach i dawały radę. Owszem lepsze jest wrogiem gorszego ale nie patrzmy na ten rower okiem zawodnika. Urywanie kolejnych gramów i tak nic nie daje, bo przeciętny rowerzysta zamontuje oświetlenie, wozi ze sobą dętki, narzędzia i dodatkowe ubrania i dodaje więcej wagi. Dodatkowo sam rowerzysta często waży znacznie więcej od przeciętnego zawodnika i najlepszym upgradem jest po prostu zrzucenie własnej wagi. Kiedyś jeździło się na rowerach, przy których T100 jest wytworem kosmicznej technologii i też dawały frajdę z przemieszczania się.

Owszem z czasem jak się nabierze złapie zajawkę i nabierze apetytu to lepiej się trochę powstrzymać przed modyfikacjami przekraczającymi wartość roweru i te pieniądze odłożyć, do tego dozbierać i kupić coś dużo lepszego.

  • Lubię to! 2
Opublikowano

No właśnie moje założenie jest takie, że wymieniłem wszystkie części które ewentualnie umożliwiaja przejscie na kasetę 8 rzędową poza samym kołem.

Zrobiłem to w pełni świadomie, mimo że większość serwisantów rozmowę o modernizacji tribana 100 zaczynala od wymiany koła na kasetę. 

Wolnobieg się będzie kręcił i wycierał wraz z tylnym kołem, które jak zauważyliście jest raczej kiepskiej jakości i wieczne też nie będzie. Jeżdzę w roku około 5 tys km, a sam rower ma już przejechane z 7-8 tys km. Myślę że na koło przyjdzie ostatnia chwila prędzej czy później. 

Wolnobieg 11-32 daje przy 38 zębach z tyłu takie same "ciężkie" przełożenia, ale dodatkowo jeszcze jedno lżejsze. Natomiast łańcuch 8 rzędowy jest jeszcze w miarę tani w porównaniu do 9,10 i wiecej rzędowych.

Korba z aliexpress właśnie po to jest na HT, aby nie trzeba jej było wymieniać jak będę chciał coś pozmieniać. Na razie mam jedną zębatkę narrow wide 38T, ale w razie potrzeby mogę dołożyć drugą i 3 wraz z przednia przerzutką. Albo zrobić sobie single speeda. 

 

Co do koła to moim zdaniem nie ma sensu wymieniać jednej części na drugą, która nie jest o wiele lepsza. Tak jak sie nie zmienia pracy żeby zarabiać 300 zł wiecej, tak oglądałem koła w serwisie deca za 150-250 zł i szczerze, to tyłka nie urywa.

Jakbym miał zmieniać to już na coś konkretnego, gdzie poczuje różnicę. Na razie zmieniłem opony, gdzie za 150 zł mam zestaw o 600 gramów lżejszy niż fabryczne. Za koła 600 gramów lżejsze niż w oryginale, w dodatku obsługujące oponki 35-37 mm,  musiałbym wydać trochę więcej. 

Opublikowano

Tu nie chodzi o sam wolnobieg, bo i na nich jeżdżę, ale o całą resztę (piasta, obręcz, szprychy). Co do kół z Deca to po prostu jest syf, chyba, że rozmawiamy o Mavicach, które czasem się tam pojawiają i modele które tam można kupić to raz, że nie ten przedział cenowy to d..py nie urywają. Pisząc o kołach za 4-ry stówy miałem na myśli np Pasaki z Ali. Porównując je do np wspominanych wcześniej Swift Arriv od Stars Circle to jest przepaść, a o Decowych to nawet nie ma co gadać. Waga np tych przełajowych Pasaków to jakieś 1,7 kg, z grubym cieżkim laczkiem. Jedzie to jak szosa.

3 łańcuchy 8s starczają mi na taki sam dystans co najtańszy 9 s po płaskim. Jeden dobry podjazd na czas i łańcuch 8s ma zgon totalny, zatem nie wiem ,czy tak się opłaca.

 

 

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Ale tak serio, czy na prawdę ten rower może być znacznie szybszy dzięki lepszym kołom? 

Opublikowano

Przy lżejszych kołach wkładasz mniej siły w rozpędzanie (mniejszy moment bezwładności).

Opublikowano

Koła nie musza być lżejsze, wystarczy , że są sztywniejsze, obręcze o odpowiedniej konstrukcji, a łożyska stwarzają mniejszy opór i lepiej się toczą.  W połączeniu z  dobrymi wyścigowymi gumami w lekki teren  okazuje się , że 30 km/h po szutrach to żaden wyczyn.

 

Przykład -  płaski odcinek wyścigowy szutry przez las 10 km:

Koła Swift Arriv mają w miarę przyzwoite piasty, kręca się jak szalone bez obciążenia z obciążeniem też nie jest źle, ale obręcze już są mieksze. Opony wyścigowe

avg spd 27 km/h

Koła Pasak  z Ali sztywne jak cholera, łożyska maszynowe, Opony Land Cruser z wkładką antyprzebiciową.

avg spd 30 km/h

Pomiary przy tych samych prametrach organizmu, w tych samych warunkach pogodowych.

 

Kół z deca używam jako treningowych, gdy nie jeżdżę trekkingiem, są miękkie, parametry toczne mają słabe, sa tez na nich założone kiepskie gumy.

Odcinek treningowy płaski 5km z pomiarem prędkości na premi lotnej.

koła z Deca  pomiar prędkości  36km/h, avg z odcinka 32 km/h

Mavic Cismic Elite - 55 km/h, avg 43km/h

Odcinek czasowy płaski 15km :

Koła b`twin sport 32 avg spd 29 km/h

Mavic Cosmic Elite 40 km/h

Krótki skurcz 3% 400 m:

b`twin sport 32 - 31 km/h

Mavic Cosmic Elite -  50 km/h

Kopa TT 6km, avg up 6% :

b`twin sport 32 - 17 km/h

Mavic Cosmic Elite - 22 km/h

Annaberg od Zdziech TT 3,5 km, avg up 5,6%:

b`twin sport 32 - 21 km/h

Mavic Cosmic Elite - 27 km/h

Warunki te same, różnice widać z marszu.

 

Opublikowano (edytowane)

Coś za duże różnice. Czy te koła z deca i mavic były na takich samych oponach?

Może te koła z deca miały pisty na konusach?

Edytowane przez mareq
Opublikowano

Właśnie padł  mi wolność po 1920 km😥🤔 no trudno. Teraz pora na Koło szosowe Shimano WH-RS100 tylne. Co sądzicie? Jest po 200pln .

Opublikowano
2 godziny temu, mareq napisał:

Coś za duże różnice. Czy te koła z deca i mavic były na takich samych oponach?

Może te koła z deca miały pisty na konusach?

Tak GP4000s

Wszystkie koła z Deca oprócz Maviców bez naklejek  robionych dla nich są na konusach ( koła starych 540), ale Swift Ariv też są na konusach i też są od nich lepsze. To czy piasta jest konusowa, czy na maszynach nie ma tu żadnego znaczenia, bo są kiepskie maszynówki i konkretne piasty konusowe  (np SH 1055), a są znakomite maszynówki ( np w szosach na ABEC 11), a kiepskie konusy. To wszystko jest materiał i precyzja wykonania w przypadku łożysk, co przekłada się na opory toczenia całego koła

Godzinę temu, Graffen napisał:

WH-RS100

I po ok 2000 km  praktycznie piasta do wymiany, pomijam same opory toczenia tego, już kup sobie wspomniane Swift Arriv w podobnej cenie.

Budżetowe koła Shimano to padło.

Inna sprawa rozstaw, T100 powinien mieć 135, oczywiście jak jest odpowiednia długa oś to 130 z podkładkami można założyć.

 

Opublikowano (edytowane)

Ciekawy film na youtube roweryjednoślad.pl, porównaniu roweru za 30 tys z tribanem 100 za 999 zł

film

Albo inaczej - byłby fajny filmik, gdyby autor do tribana również założył lemondkę i opony szosowe. Bo tak, to w sumie sie niewiele dowiedzieliśmy, poza tym że ultralekka szosa  jest szybsza od najtańszego gravela.

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 3
Opublikowano

Idź... Właśnie się spieszyłem to wkleić😄

Opublikowano

Hej ho Tribanowe freaki :)
Mam od wczoraj Tribana 100 fb, kupiony bardzo okazyjnie.
Kierownicę  będę zmieniał na baranka, klamkomanetki microshift od majfrendów już lecą...dzisiaj z nudów postanowiłem przymierzyć oponkę Schwalbe Cx Comp 28x1,5 (700x38C?)- zamiast tych slicków hutchinsona.
Co mnie nieco zdziwiło, to to, że po wymianie opony mam jeszcze nieco zapasu.
Jak to więc jest z tym rozmiarem?
Sztuka sztuce nierówna?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.09.2019 o 19:26, tygrysek napisał:

 

Albo inaczej - byłby fajny filmik, gdyby autor do tribana również założył lemondkę i opony szosowe. Bo tak, to w sumie sie niewiele dowiedzieliśmy, poza tym że ultralekka szosa  jest szybsza od najtańszego gravela.

Ach ta magia lemondki, która tak na prawdę?

Jak jeździsz na czas po płaskim , rowerem czasowym, tri, to tak , ma to racje bytu, w zwykłej szosie zbędny gadżet.

Tutaj wystarczy zastosować odpowiedni chwyt, choć zastosowanie dolnego jest jak najbardziej wystarczajace.

Zastosowanie lepszych kół i gum zdecydowanie poprawiło by wynik ( autor pojechał by ok 47 km/h).

Na tym filmie widac jak na dłoni, że sprzęt to tak na prawdę niewielkie różnice i zabawa w modernizację osprzetu zamiast treningu przy jeździe totalnie matorskiej ( do lasu an grzyby, pozwiedzać zamki) z tego punktu nic praktycznie nie daje.

Bardzo dobrze jest to ujęte na bazie utrzymyania mocy.

10 godzin temu, Faerloss napisał:

Jak to więc jest z tym rozmiarem?
Sztuka sztuce nierówna?

Nie tyle co sztuka co model opony ( profil) / producent/ obręcz.

Edytowane przez kaido2
Opublikowano

Majstry, próbował ktoś tych adapterów?


9,78 zł 25% zniżki | Górskie rowerowy hamulec tarczowy konwerter V hamulec stojak Disc MTB uchwyt na rower specjalny Adapter hamulca ramy 22mm/32mm
https://s.click.aliexpress.com/e/FMauXWq8

451c51d167966b92104673cd4203dca5.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Godzinę temu, tomantg napisał:

Majstry, próbował ktoś tych adapterów?


9,78 zł 25% zniżki | Górskie rowerowy hamulec tarczowy konwerter V hamulec stojak Disc MTB uchwyt na rower specjalny Adapter hamulca ramy 22mm/32mm
https://s.click.aliexpress.com/e/FMauXWq8

451c51d167966b92104673cd4203dca5.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gadałem ostatnio z kolegą, który założył takie do swojego trekkinga. Mówił, że trzyma się to spoko.
Nie wiem tylko, czy będzie Ci się opłacało to montować do tribana - musiałbyś zmienić koło+kupić hamulce, czyli koszta koszta.

 

Godzinę temu, kaido2 napisał:

Nie tyle co sztuka co model opony ( profil) / producent/ obręcz.

Obręcze mam fabryczne, a zdziwiłem się, bo myślałem, że 28x1,5 się nie zmieści, a tu proszę.

Opublikowano
Godzinę temu, kaido2 napisał:

Na tym filmie widac jak na dłoni, że sprzęt to tak na prawdę niewielkie różnice i zabawa w modernizację osprzetu zamiast treningu przy jeździe totalnie matorskiej ( do lasu an grzyby, pozwiedzać zamki) z tego punktu nic praktycznie nie daje.

Bardzo dobrze jest to ujęte na bazie utrzymyania mocy.

A kilka postów wyżej zrobiłeś wykład na temat jak to podmiana samych kół wpływa o zwiększenie efektów o 20%+ i średnie prędkości o 10+km/h więcej. To więcej niż majster z tego nagrania i to co pokazywali chłopaki na BikeRadar i GCN na większej grupie badawczej. Zauważyłem, że szybko zmieniasz zdanie.

11 godzin temu, Faerloss napisał:

dzisiaj z nudów postanowiłem przymierzyć oponkę Schwalbe Cx Comp 28x1,5 (700x38C?)- zamiast tych slicków hutchinsona.
Co mnie nieco zdziwiło, to to, że po wymianie opony mam jeszcze nieco zapasu.

Bardzo ciekawe. Też mam te slicki w swoim baranie i chciałem wrzucić na zimę właśnie te Schwalbe. Przymierzyłeś w sesnie na koło, napompowane i wsadzone czy tak wsadziłeś? Mógłbyś zdjęcie zapodać jak to wygląda z tym miejscem? Celowałem w 700x30C ale jak ładnie wchodzi 38C to czemu nie:D

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Odie napisał:

A kilka postów wyżej zrobiłeś wykład na temat jak to podmiana samych kół wpływa o zwiększenie efektów o 20%+ i średnie prędkości o 10+km/h więcej. To więcej niż majster z tego nagrania i to co pokazywali chłopaki na BikeRadar i GCN na większej grupie badawczej. Zauważyłem, że szybko zmieniasz zdanie.

Nie zmieniam zdania , bo nadal jest mowa o kołach.

 

2 godziny temu, kaido2 napisał:

Zastosowanie lepszych kół i gum zdecydowanie poprawiło by wynik ( autor pojechał by ok 47 km/h).

 W moim porównaniu popełniłem jeden błąd, o którym uświadomiłem sobie oglądając ten film, a mianowicie  brak jako podstawowego miarodajnego tu parametru jakim jest moc. W moim przypadku kierowałem się pulsem.

 

Nie używam miernika mocy, dla mnie istotny jest czas przejazdu . Przy treningu , czas przejazdu / wykonanie ćwiczenia w danej strefie. Progi moga się zmieniać wraz z wytrenowaniem, co oznacza wyższa moc przy tym samym tętnie.

Jednak dalej nie zmienia to faktu, że  lepsze koła = mniejsze opory, mniejsze generowanie mocy  i nawet gdyby różnica była 1/kmh to jest  szybsza i dynamiczniejsza jazda .

Edytowane przez kaido2
Opublikowano
12 minut temu, kaido2 napisał:

Nie zmieniam zdania , bo nadal jest mowa o kołach.

No to pogratulować. Koleś na Tribanie robi czas 7% wolniejszy i 6km/h wolniej niż na ROWERZE do zapierdalania za naście tysięcy. To samo robili na wspomnianym GCN nawet na różnych rowerach i oponach (szosa vs gravel) i średnia różnica bywała na poziomie 3-5% (duże różnice na podjazdach na niekorzyść bieżnika). A Ty wymieniasz koła na takie za 600 pln i robisz nagle średnie po 20km/h większe na tej samej oponie (GP4000s). Więc gdzieś pofrunąłeś mocno w chmurki i z pupci cyferki rzucałeś albo jesteś fenomenem (warto się wtedy zgłosić na jakiś AWFiS czy coś takiego w celu badań stricte naukowych).

Opublikowano
2 godziny temu, Odie napisał:

No to pogratulować. Koleś na Tribanie robi czas 7% wolniejszy i 6km/h wolniej niż na ROWERZE do zapierdalania za naście tysięcy. To samo robili na wspomnianym GCN nawet na różnych rowerach i oponach (szosa vs gravel) i średnia różnica bywała na poziomie 3-5% (duże różnice na podjazdach na niekorzyść bieżnika). A Ty wymieniasz koła na takie za 600 pln i robisz nagle średnie po 20km/h większe na tej samej oponie (GP4000s). Więc gdzieś pofrunąłeś mocno w chmurki i z pupci cyferki rzucałeś albo jesteś fenomenem (warto się wtedy zgłosić na jakiś AWFiS czy coś takiego w celu badań stricte naukowych).

Ja bym do tego dodał, że przy mocy około 400 W sama lemondka i inna pozycja jeźdźca na rowerze czasowym (jak również fakt, że Karol z filmu ma rower wymierzony i ustawiony przez bike fittera,a  Triban przyszedł ze sklepu) robi różnicę rzędu 3-4 km/h między Tribanem 100 a tą super maszyną.

 

tak wiec faktyczne różnice wynikające z osprzętu są znacznie mniejsze niżby to wynikało z testu

Można to sobie ładnie wyliczyć na stronce bikecalculator.com (ustawiamy średnią moc i bawimy się np. rodzajami ułożenia rąk na kierownicy)

Opublikowano
3 godziny temu, Odie napisał:

A kilka postów wyżej zrobiłeś wykład na temat jak to podmiana samych kół wpływa o zwiększenie efektów o 20%+ i średnie prędkości o 10+km/h więcej. To więcej niż majster z tego nagrania i to co pokazywali chłopaki na BikeRadar i GCN na większej grupie badawczej. Zauważyłem, że szybko zmieniasz zdanie.

Bardzo ciekawe. Też mam te slicki w swoim baranie i chciałem wrzucić na zimę właśnie te Schwalbe. Przymierzyłeś w sesnie na koło, napompowane i wsadzone czy tak wsadziłeś? Mógłbyś zdjęcie zapodać jak to wygląda z tym miejscem? Celowałem w 700x30C ale jak ładnie wchodzi 38C to czemu nie:D

Na bokach zapas jeszcze jest, więc pewno dałoby się włożyć coś jeszcze szerszego, ale to już na styk.
 

IMG_20190930_103928.jpg IMG_20190930_142304.jpg
Opublikowano
3 godziny temu, Odie napisał:

Ty wymieniasz koła na takie za 600 pln i robisz nagle średnie po 20km/h większe na tej samej oponie (GP4000s).

Po pierwsze  co ma cena do kół? Roweru?

Za 600 pln można kupić g..no i jak się okazuje całkiem sensowne koła, tylko to tak se można dyskutować nie mając innego punktu odniesienia jak koła z Decathlonu.

Po drugie to co przemawia za  jakością koła to nie cena, a tak jak wielokrotnie wspominałem konstrukcja i użyte materiały oraz precyzja wykonania. To się przekłada na sztywność, aerodynamikę , opory toczenia.

Po trzecie tak jak wspomnniałem - mój błąd, dane podałem na podstawie  const parametrów strefowych, a nie mocowych i tak, tu będzie rozbiezność, wynikająca z poziomu wytrenowania*, tylko  każdy kto wie o co k`man i widzi różnice nie wchodzi dalej w błednie zataczajaca się dyskusję , bo jest to jasne jak na dłoni.

Trochę podstaw odnośnie pewnych kwestii by się jednak przydało podejmując temat.

* W szczytowej fazie jestem w stanie osiągać dużo większe moce  przy tym samym tętnie jak po okresie roztrenowania, to  oznacza, że pojadę dużo szybciej a rozbieznosci moga być zdecydowanie większe.

 

To dalej  nie zmienia faktu, że  konkretne koła kontra plasteliny będa robić dużo większą różnice jak żonglowanie osprzętem.

Godzinę temu, tygrysek napisał:

W sama lemondka i inna pozycja jeźdźca na rowerze czasowym (jak również fakt, że Karol z filmu ma rower wymierzony i ustawiony przez bike fittera,a  Triban przyszedł ze sklepu) robi różnicę rzędu 3-4 km/h między Tribanem 100 a tą super maszyną.

Nie koniecznie i nie koniecznie taka różnica.

Lemondka i  superpozycja to ułamki sekund.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...