Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak rower będzie do odebrania, to postaram się wrzucic fotki tego haka do oceny

 

W sumie jak teraz chwilę o tym poczytałem to nie wiem czy nie prościej byoby jednak wrzucić nowy hak do przerzutki na ośkę koła. Ten stary hak był skrzywiony i raczej ciezko go bęzie naprostować 

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Może wrzucę kilka zdjeć jak to u mnie wygląda obecnie

No na pierwszy rzut oka widać że hak przerzutki jest mocno przekrzywiony względem osi w jakiej jest tylna zębatka

 

Co waszym zdaniem na obecnym etapie byłoby najbardziej korzystnie zrobić, przy założeniu że przerzutka jest wklejona na klej do gwintu do haka?

 

20240420_123651.jpg 20240420_123650.jpg
Opublikowano (edytowane)

@tygrysek 

Ja po majówce pewnie wykonam taki przyrząd. Te kupne są strasznie drogie.

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
W dniu 20.04.2024 o 21:59, tygrysek napisał:

Co waszym zdaniem na obecnym etapie byłoby najbardziej korzystnie zrobić, przy założeniu że przerzutka jest wklejona na klej do gwintu do haka?

Kupić dawcę ramy. Lub jakieś retro MTB i przełożyć graty.

12 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Ja po majówce pewnie wykonam taki przyrząd. Te kupne są strasznie drogie

Tylko ma gwint trafiony. Zabieg może nie pomóc, wręcz wyrwać resztki. Mam ten ze stali nierdzewnej z Ali za około 120 PLN i bardzo przyzwoicie zrobiony. Działa. A warto mieć, bo przy 11-12s to często się hak sprawdza więc szczerze polecam.

Opublikowano

No dobra, ostatecznie udało sie odłączyć przerzutkę od haka przerzutki i teraz znowu mam czysty hak z uszkodzonym gwintem

Wygląda to tak jak na zdjeciach

Teraz myślę, że tak

1 krok to naprawa gwintu przy pomocy tego zestawu do naprawy gwintów

2 po naprawieniu gwintu chyba należałoby wyprostować hak przerzutki? Jak rozumiem w tą nakładę na gwint da się wkręcić urządzenie do prostowania haków i jakkolwiek ten gwint naprostować?

3. po naprostowaniu dopiero spróbować zamontować nową przerzutke

 

Myślicie że to pomysł realny do zrobienia?

Jak chodzi o wymianę ramy to raczej odpuszczam temat, chyba że miałbym sobie ten osprzęt przenieśc na jakąs lżejsza ramę.

 

Pozdrawiam

 

20240426_214911.jpg 20240426_214859_2770.jpg
Opublikowano

Wygląda marnie (biorąc pod uwagę, że to aluminium). Jeśli będziesz to robić sam gospodarczymi metodami to nie masz wiele do stracenia. Jeśli natomiast chcesz to gdzieś dawać do zrobienia, to po pierwsze zaczął się ruch w serwisach i nikt Ci tego szybko nie zrobi, a po drugie skasuje z dwie stówki. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt Ci nie da na to raczej gwarancji. To aluminium nie jest jakieś górnych lotów i w trakcie może po prostu pęknąć lub poddać się jakiś czas po naprawie.

Przed próbą naprawy gwintu bym spróbował podprostować ten hak, bo jeszcze krzywo helicoli wejdzie i cała robota w.... . 

Osobiście bym się nie bawił tylko przełożył graty w jakieś retro. 

https://m.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-trekkingowa-28-bianchi-spillo-stal-50-cm-shimano-100-gs-CID767-IDZGAKY.html

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-trek950-singletrack-CID767-IDJZOHn.html

Czy coś w ten deseń lokalnie poszukać. Lub (teraz mówię 100% serio) pojeździć po lokalnych złomowcach. Często można trafić perełki w cenie czteropaka.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Odie napisał:

Wygląda marnie (biorąc pod uwagę, że to aluminium). Jeśli będziesz to robić sam gospodarczymi metodami to nie masz wiele do stracenia. Jeśli natomiast chcesz to gdzieś dawać do zrobienia, to po pierwsze zaczął się ruch w serwisach i nikt Ci tego szybko nie zrobi, a po drugie skasuje z dwie stówki. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt Ci nie da na to raczej gwarancji. To aluminium nie jest jakieś górnych lotów i w trakcie może po prostu pęknąć lub poddać się jakiś czas po naprawie.

Przed próbą naprawy gwintu bym spróbował podprostować ten hak, bo jeszcze krzywo helicoli wejdzie i cała robota w.... . 

Osobiście bym się nie bawił tylko przełożył graty w jakieś retro. 

https://m.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-trekkingowa-28-bianchi-spillo-stal-50-cm-shimano-100-gs-CID767-IDZGAKY.html

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-trek950-singletrack-CID767-IDJZOHn.html

Czy coś w ten deseń lokalnie poszukać. Lub (teraz mówię 100% serio) pojeździć po lokalnych złomowcach. Często można trafić perełki w cenie czteropaka.

To też rozważałem, albo kupno nawet nowej ramy od Decathlonu (trochę się boje używanych ram).

 

Tylko pytanie na co mam patrzeć coby rama była kompatybilna choćby z widelcem i kołami?

 

Plus ktoś tu wrzucił kiedys pomysł przerzutki mocowanej na tylną oś koła. Rozumiem że chodzi mniej więcej o coś takowego jak niżej

https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-tourney-rd-ty300-pd18569/?v_Id=125815

 

Jestem laikiem - czy coś takowego dałoby radę zamontować w Tribanie?

 

 

A może ktoś jest tak miły i akurat ma na zbyciu ramę do Tribana 100 lub 120 i chciałby ją sprzedać?

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

Zamów hak tego typu https://pl.aliexpress.com/item/1005006109916798.html?gatewayAdapt=glo2pol

 

Przymierz pozycję względem obecnego. Zaznacz otwory do nawiercenia i miejsce cięcia - zrobiłbym to dopiero po nawierceniu. Jak wkręcisz śruby z hakiem, to wtedy utnij w odpowiednim miejscu hak tribana aż do zgrubienia haka. Utnij tak by pilnikiem powoli dopasować. Warto spróbować.

Jak będzie ok, to zamawiasz na zapas następy ;)

Jak chcesz kupować ramę i nie masz zdolności drutowania, to kup lepiej ramę accenta furiousa.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Szczerze mówiąc to myślałem o zakupie bądź ramy Accent Piuma (tyle że jest to model dla kobiet i max 175 cm) bądź ramy od starego Tribana 540. Z tym że ten drugi to nie wiem czy byłby kompatybilny z moim kołem tylnym bo podobno obsługuję oś do 130 mm

 

Dobrze to wrzucam lepsze zdjęcia uszkodzonego haka. Moim zdaniem jest on skrzywiony względem osi koła i zębatek kasety, natomiast nie jest chyba jakoś dramatycznie wygięty. Poważnie zastanawiam sie nad próbą prostowania lub choćby lekkiego doprostowania i próbą założenia przerzutki (lub  w ostatecznosći przerzutki pełniacej rolę napinacza łańcucha)

Co myślicie?

zdjecie 1.jpg zdjęcie 2.jpg Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

Osobiście uważam, że za dużo gdybasz 🤔 Dokładnie umyj hak i okolice. Sprawdź czy nie ma pęknięć. Łap klucz nastawny i na oko go ustaw. Jak nic się nie podda, nie pęknie to gwint do naprawy i prostowanie przyrządem bądź drugim kołem. Tyle z opcji budżetowej :) Ewentualnie faktycznie ten tourney z zintegrowanym hakiem może zadziałać.

Edytowane przez Odie
Opublikowano
W dniu 20.04.2024 o 21:59, tygrysek napisał:

Może wrzucę kilka zdjeć jak to u mnie wygląda obecnie

No to jest krzywo i to konkret, a to oznacza, że to nie ma prawa działać.

 

W dniu 25.04.2024 o 21:28, Odie napisał:

Kupić dawcę ramy. Lub jakieś retro MTB i przełożyć graty.

Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter :)

W dniu 27.04.2024 o 15:16, tygrysek napisał:

Plus ktoś tu wrzucił kiedys pomysł przerzutki mocowanej na tylną oś koła. Rozumiem że chodzi mniej więcej o coś takowego jak niżej

No ja wrzucałem, można i tak. Aczkolwiek skoro przerzutka jest to wystarczy kupić sam hak na ośkę za parę groszy. Link tez wyżej wrzucałem :)

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, kaido2 napisał:

No to jest krzywo i to konkret, a to oznacza, że to nie ma prawa działać.

 

Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter :)

No ja wrzucałem, można i tak. Aczkolwiek skoro przerzutka jest to wystarczy kupić sam hak na ośkę za parę groszy. Link tez wyżej wrzucałem :)

2 godziny temu, Odie napisał:

Osobiście uważam, że za dużo gdybasz 🤔 Dokładnie umyj hak i okolice. Sprawdź czy nie ma pęknięć. Łap klucz nastawny i na oko go ustaw. Jak nic się nie podda, nie pęknie to gwint do naprawy i prostowanie przyrządem bądź drugim kołem. Tyle z opcji budżetowej :) Ewentualnie faktycznie ten tourney z zintegrowanym hakiem może zadziałać.

No właśnie mam kilka pomysłów na poprawę i zastanawiam się od którego zacząć. Zwłaszcza ze niektóre z nich są wzajemnie sprzeczne i realizacja jednego moze wykluczyć inne

W przypadku prostowania zastanawiam sie czy lepiej próbować to wstępnie naprostować kluczem z regulowaną średnicą do względnego pionu, czy wpierw założyć nowy gwint i udać się celem prostowania na serwis który ma dostęp do narzędzia do prostowania haka - tylko w tym wypadku nie wiem czy jakikolwiek serwis podejmie się prostowania haka stanowiacego element ramy (zwłaszcza że może on pęknąć a i sama rama pierwszej nowości juz nie jest).

 

Jak chodzi o montaż haka do ośki czy przerzutki z hakiem do ośki to czy to nie wymaga wpierw ucięcia tego elementu z ramy? Bo przecież jeden hak i drugi się bedzie nakładał - poza tym rama Tribana chyba nie do końća jest przygotowana do montażu przerzutki na oś - to dotyczyło raczej tych starych ram 

 

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
Godzinę temu, kaido2 napisał:

Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter :)

No osobiście mam bardzo złe przejścia z T100 i prostowaniem tego haka. Jest to takie "plastelinowe" bardzo. Stąd pomysł aby przeszczepić, bo jak nie ma chłopak zaplecza aby to rzeźbić to bezsensu wydawać kilkaset złotych, żeby po kilkuset km po prostu odpadło/zmieliło przerzutkę. 

 

Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

 

Zdecydowanie bardziej polecam metodę z drugim kołem: 

https://www.youtube.com/watch?v=TnwreRrorIA

Dlaczego?
1) tanio - jakiekolwiek koło tylne na QR ze złomu (nie musi być nawet specjalnie proste - byle gwint cały i brak luzu)

2) dokładniej - nic na oko tylko miara/suwmiarka

3) w 90% wypadków koło zaciska tylny trójkąt o te kilka mm - więc hak ustawiony bez koła może nie być prosto po zaciśnięciu ośki. Dlatego wszystkie przyrzady do ustawiania są do ustawiania względem założonego koła.

Oczywiście przy napędach 6-9s to ta dokładność też nie jest aż tak ważna. Można na oko ustawić i będzie hulać ;)

 

57 minut temu, tygrysek napisał:

W przypadku prostowania zastanawiam sie czy lepiej próbować to wstępnie naprostować kluczem z regulowaną średnicą do względnego pionu, czy wpierw założyć nowy gwint i udać się celem prostowania na serwis który ma dostęp do narzędzia do prostowania haka - tylko w tym wypadku nie wiem czy jakikolwiek serwis podejmie się prostowania haka stanowiacego element ramy (zwłaszcza że może on pęknąć a i sama rama pierwszej nowości juz nie jest).

Dlatego napisałem wyżej w jakiej kolejności to zrobić. Musisz pierw go naprostować kluczem "na oko". Teraz otwór to "jajo", bo jest wygięta. Jak ma pęknąć to zapewne przy dużej korekcie kluczem, nie przy minimalnym gięciu przyrządem. Ciężko ocenić tak po zdjęciach, ale może być też sytuacja taka, że po przeprostowaniu kluczem gdy otwór odzyska swój wymiar to gwint jeszcze uda się uratować mimo usilnych starań / kleju itp. A czy warto w to inwestować to wiesz tylko Ty ;) Zdjęcia mojego gdzieś jeszcze tutaj zapewne są - po czasie uważam, że kompletnie nie było warto. Falcon natomiast sobie bardzo chwali modyfikacje i inwestycję. Co człowiek to zwyczaj :)

 

Opublikowano
13 minut temu, Odie napisał:

No osobiście mam bardzo złe przejścia z T100 i prostowaniem tego haka. Jest to takie "plastelinowe" bardzo. Stąd pomysł aby przeszczepić, bo jak nie ma chłopak zaplecza aby to rzeźbić to bezsensu wydawać kilkaset złotych, żeby po kilkuset km po prostu odpadło/zmieliło przerzutkę. 

 

Zdecydowanie bardziej polecam metodę z drugim kołem: 

https://www.youtube.com/watch?v=TnwreRrorIA

Dlaczego?
1) tanio - jakiekolwiek koło tylne na QR ze złomu (nie musi być nawet specjalnie proste - byle gwint cały i brak luzu)

2) dokładniej - nic na oko tylko miara/suwmiarka

3) w 90% wypadków koło zaciska tylny trójkąt o te kilka mm - więc hak ustawiony bez koła może nie być prosto po zaciśnięciu ośki. Dlatego wszystkie przyrzady do ustawiania są do ustawiania względem założonego koła.

Oczywiście przy napędach 6-9s to ta dokładność też nie jest aż tak ważna. Można na oko ustawić i będzie hulać ;)

 

Dlatego napisałem wyżej w jakiej kolejności to zrobić. Musisz pierw go naprostować kluczem "na oko". Teraz otwór to "jajo", bo jest wygięta. Jak ma pęknąć to zapewne przy dużej korekcie kluczem, nie przy minimalnym gięciu przyrządem. Ciężko ocenić tak po zdjęciach, ale może być też sytuacja taka, że po przeprostowaniu kluczem gdy otwór odzyska swój wymiar to gwint jeszcze uda się uratować mimo usilnych starań / kleju itp. A czy warto w to inwestować to wiesz tylko Ty ;) Zdjęcia mojego gdzieś jeszcze tutaj zapewne są - po czasie uważam, że kompletnie nie było warto. Falcon natomiast sobie bardzo chwali modyfikacje i inwestycję. Co człowiek to zwyczaj :)

 

A ten patent z przerzutka z własnym hakiem do ośki koła?
Czy w tym wypadku trzeba by było uprzednio pozbyć sie skrzywionego fragmentu ramy czy daloby radę bez?

 

I czy najprościej nie byłoby spróbowac naprawić gwint i bez prostowania wkręcić tam jakiś najprostszy napinacz łańcucha i w ten sposób zrobić z Tribana rower 1x1 ?

Jak myślicie?

Opublikowano

Czy ja to dobrze rozumiem, że przerzutka do tego haka jest przyczepiona na trytytki?

Opublikowano (edytowane)

To jest efekt tego, że przy zakładaniu użyłem smaru na gwint zamiast locktile. Raz mi się odkręciło i wózek zjechał w dół, biegi zaczęły wariować :D

Oczywiście jak się skapnąłem w czym problem, to już dałem niebieski klej. Trytytka jest w razie W, bo w środę jadę na 5 dni rowerem i nie chcę niespodziewanek :D Przejechało już +300 km po różnych dziurach i jest OK.

Ciekawostka: W jednym z filmów majster powiedział, ze jak dokręcana do haka przerzutka nie zerwie gwintu przy 10 niutach to gwint jest OK.

Szkoda, że ten hak kp121 jest taki drogi. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, FalconHeavy napisał:

To jest efekt tego, że przy zakładaniu użyłem smaru na gwint zamiast locktile. Raz mi się odkręciło i wózek zjechał w dół, biegi zaczęły wariować :D

Oczywiście jak się skapnąłem w czym problem, to już dałem niebieski klej. Trytytka jest w razie W, bo w środę jadę na 5 dni rowerem i nie chcę niespodziewanek :D Przejechało już +300 km po różnych dziurach i jest OK.

Ciekawostka: W jednym z filmów majster powiedział, ze jak dokręcana do haka przerzutka nie zerwie gwintu przy 10 niutach to gwint jest OK.

Szkoda, że ten hak kp121 jest taki drogi. 

No dobra ale jak to jest mocowane do ramy Tribana? Trzeba uciąc ten cypelek z hakiem czy dokłada się to istniejacej ramy?

 

 

I kolejne pytanie - czy w Tribanie dałoby sie założyć tylną przerzutkę w ten sposób jak na filmie niżej. Jak rozumiem Triban nie ma haków skośnych?

 

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, tygrysek napisał:

No dobra ale jak to jest mocowane do ramy Tribana? Trzeba uciąc ten cypelek z hakiem czy dokłada się to istniejacej ramy?

 

Tak, konieczna jest ekstrakcja przed implantacją. Wróć, tak mówił dentysta, któremu być może kupiłem Ridlleya :D

Hak skośny nie bardzo będzie pasował. Jak już masz wiercić, to lepiej działać z hakiem jaki podałem wyżej, lub jeszcze wcześniej.

 

Z potrzeby chwili znowu drutowałem, bo od chińczyka zamawiać zbyt późno. Osłona haku i przerzutki z korka do kierownicy :D

 

20240429_201436.jpg 20240429_201505.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

W gruncie rzeczy to zastanawiam się jednak nad wymiana ramy. No bo tak się zastanawiam czy ten hak chałupniczo naprawiany w najmniej oczekiwanym momencie mi sie nie złamie, przerzutka wkręci w szprychy i nie zaliczę poważnego wypadku 

 

 

Ktoś pisał np o ramie Accent Furious - tylko czy ona est przystosowana również do hamulców szczękowych czy tylko do tarcz?

Opublikowano (edytowane)

Idź w tarcze. Najtańsze z aliexpress będą lepsze od szczękowych.

Ale pewnie obawiasz się, że koła do wymiany.

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...