tygrysek Opublikowano 19 Kwietnia 2024 Opublikowano 19 Kwietnia 2024 (edytowane) Jak rower będzie do odebrania, to postaram się wrzucic fotki tego haka do oceny W sumie jak teraz chwilę o tym poczytałem to nie wiem czy nie prościej byoby jednak wrzucić nowy hak do przerzutki na ośkę koła. Ten stary hak był skrzywiony i raczej ciezko go bęzie naprostować Edytowane 19 Kwietnia 2024 przez tygrysek
tygrysek Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Może wrzucę kilka zdjeć jak to u mnie wygląda obecnie No na pierwszy rzut oka widać że hak przerzutki jest mocno przekrzywiony względem osi w jakiej jest tylna zębatka Co waszym zdaniem na obecnym etapie byłoby najbardziej korzystnie zrobić, przy założeniu że przerzutka jest wklejona na klej do gwintu do haka?
FalconHeavy Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Opublikowano 25 Kwietnia 2024 (edytowane) @tygrysek Ja po majówce pewnie wykonam taki przyrząd. Te kupne są strasznie drogie. Edytowane 25 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Opublikowano 25 Kwietnia 2024 W dniu 20.04.2024 o 21:59, tygrysek napisał: Co waszym zdaniem na obecnym etapie byłoby najbardziej korzystnie zrobić, przy założeniu że przerzutka jest wklejona na klej do gwintu do haka? Kupić dawcę ramy. Lub jakieś retro MTB i przełożyć graty. 12 godzin temu, FalconHeavy napisał: Ja po majówce pewnie wykonam taki przyrząd. Te kupne są strasznie drogie Tylko ma gwint trafiony. Zabieg może nie pomóc, wręcz wyrwać resztki. Mam ten ze stali nierdzewnej z Ali za około 120 PLN i bardzo przyzwoicie zrobiony. Działa. A warto mieć, bo przy 11-12s to często się hak sprawdza więc szczerze polecam.
tygrysek Opublikowano 26 Kwietnia 2024 Opublikowano 26 Kwietnia 2024 No dobra, ostatecznie udało sie odłączyć przerzutkę od haka przerzutki i teraz znowu mam czysty hak z uszkodzonym gwintem Wygląda to tak jak na zdjeciach Teraz myślę, że tak 1 krok to naprawa gwintu przy pomocy tego zestawu do naprawy gwintów 2 po naprawieniu gwintu chyba należałoby wyprostować hak przerzutki? Jak rozumiem w tą nakładę na gwint da się wkręcić urządzenie do prostowania haków i jakkolwiek ten gwint naprostować? 3. po naprostowaniu dopiero spróbować zamontować nową przerzutke Myślicie że to pomysł realny do zrobienia? Jak chodzi o wymianę ramy to raczej odpuszczam temat, chyba że miałbym sobie ten osprzęt przenieśc na jakąs lżejsza ramę. Pozdrawiam
Gość Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Wygląda marnie (biorąc pod uwagę, że to aluminium). Jeśli będziesz to robić sam gospodarczymi metodami to nie masz wiele do stracenia. Jeśli natomiast chcesz to gdzieś dawać do zrobienia, to po pierwsze zaczął się ruch w serwisach i nikt Ci tego szybko nie zrobi, a po drugie skasuje z dwie stówki. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt Ci nie da na to raczej gwarancji. To aluminium nie jest jakieś górnych lotów i w trakcie może po prostu pęknąć lub poddać się jakiś czas po naprawie. Przed próbą naprawy gwintu bym spróbował podprostować ten hak, bo jeszcze krzywo helicoli wejdzie i cała robota w.... . Osobiście bym się nie bawił tylko przełożył graty w jakieś retro. https://m.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-trekkingowa-28-bianchi-spillo-stal-50-cm-shimano-100-gs-CID767-IDZGAKY.html https://m.olx.pl/d/oferta/rower-trek950-singletrack-CID767-IDJZOHn.html Czy coś w ten deseń lokalnie poszukać. Lub (teraz mówię 100% serio) pojeździć po lokalnych złomowcach. Często można trafić perełki w cenie czteropaka.
tygrysek Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Opublikowano 27 Kwietnia 2024 (edytowane) 2 godziny temu, Odie napisał: Wygląda marnie (biorąc pod uwagę, że to aluminium). Jeśli będziesz to robić sam gospodarczymi metodami to nie masz wiele do stracenia. Jeśli natomiast chcesz to gdzieś dawać do zrobienia, to po pierwsze zaczął się ruch w serwisach i nikt Ci tego szybko nie zrobi, a po drugie skasuje z dwie stówki. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt Ci nie da na to raczej gwarancji. To aluminium nie jest jakieś górnych lotów i w trakcie może po prostu pęknąć lub poddać się jakiś czas po naprawie. Przed próbą naprawy gwintu bym spróbował podprostować ten hak, bo jeszcze krzywo helicoli wejdzie i cała robota w.... . Osobiście bym się nie bawił tylko przełożył graty w jakieś retro. https://m.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-trekkingowa-28-bianchi-spillo-stal-50-cm-shimano-100-gs-CID767-IDZGAKY.html https://m.olx.pl/d/oferta/rower-trek950-singletrack-CID767-IDJZOHn.html Czy coś w ten deseń lokalnie poszukać. Lub (teraz mówię 100% serio) pojeździć po lokalnych złomowcach. Często można trafić perełki w cenie czteropaka. To też rozważałem, albo kupno nawet nowej ramy od Decathlonu (trochę się boje używanych ram). Tylko pytanie na co mam patrzeć coby rama była kompatybilna choćby z widelcem i kołami? Plus ktoś tu wrzucił kiedys pomysł przerzutki mocowanej na tylną oś koła. Rozumiem że chodzi mniej więcej o coś takowego jak niżej https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-tourney-rd-ty300-pd18569/?v_Id=125815 Jestem laikiem - czy coś takowego dałoby radę zamontować w Tribanie? A może ktoś jest tak miły i akurat ma na zbyciu ramę do Tribana 100 lub 120 i chciałby ją sprzedać? Edytowane 27 Kwietnia 2024 przez tygrysek
FalconHeavy Opublikowano 28 Kwietnia 2024 Opublikowano 28 Kwietnia 2024 (edytowane) Zamów hak tego typu https://pl.aliexpress.com/item/1005006109916798.html?gatewayAdapt=glo2pol Przymierz pozycję względem obecnego. Zaznacz otwory do nawiercenia i miejsce cięcia - zrobiłbym to dopiero po nawierceniu. Jak wkręcisz śruby z hakiem, to wtedy utnij w odpowiednim miejscu hak tribana aż do zgrubienia haka. Utnij tak by pilnikiem powoli dopasować. Warto spróbować. Jak będzie ok, to zamawiasz na zapas następy Jak chcesz kupować ramę i nie masz zdolności drutowania, to kup lepiej ramę accenta furiousa. Edytowane 28 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
tygrysek Opublikowano 28 Kwietnia 2024 Opublikowano 28 Kwietnia 2024 (edytowane) Szczerze mówiąc to myślałem o zakupie bądź ramy Accent Piuma (tyle że jest to model dla kobiet i max 175 cm) bądź ramy od starego Tribana 540. Z tym że ten drugi to nie wiem czy byłby kompatybilny z moim kołem tylnym bo podobno obsługuję oś do 130 mm Dobrze to wrzucam lepsze zdjęcia uszkodzonego haka. Moim zdaniem jest on skrzywiony względem osi koła i zębatek kasety, natomiast nie jest chyba jakoś dramatycznie wygięty. Poważnie zastanawiam sie nad próbą prostowania lub choćby lekkiego doprostowania i próbą założenia przerzutki (lub w ostatecznosći przerzutki pełniacej rolę napinacza łańcucha) Co myślicie? Edytowane 28 Kwietnia 2024 przez tygrysek
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) Osobiście uważam, że za dużo gdybasz 🤔 Dokładnie umyj hak i okolice. Sprawdź czy nie ma pęknięć. Łap klucz nastawny i na oko go ustaw. Jak nic się nie podda, nie pęknie to gwint do naprawy i prostowanie przyrządem bądź drugim kołem. Tyle z opcji budżetowej Ewentualnie faktycznie ten tourney z zintegrowanym hakiem może zadziałać. Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez Odie
kaido2 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 W dniu 20.04.2024 o 21:59, tygrysek napisał: Może wrzucę kilka zdjeć jak to u mnie wygląda obecnie No to jest krzywo i to konkret, a to oznacza, że to nie ma prawa działać. W dniu 25.04.2024 o 21:28, Odie napisał: Kupić dawcę ramy. Lub jakieś retro MTB i przełożyć graty. Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter W dniu 27.04.2024 o 15:16, tygrysek napisał: Plus ktoś tu wrzucił kiedys pomysł przerzutki mocowanej na tylną oś koła. Rozumiem że chodzi mniej więcej o coś takowego jak niżej No ja wrzucałem, można i tak. Aczkolwiek skoro przerzutka jest to wystarczy kupić sam hak na ośkę za parę groszy. Link tez wyżej wrzucałem
tygrysek Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) 30 minut temu, kaido2 napisał: No to jest krzywo i to konkret, a to oznacza, że to nie ma prawa działać. Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter No ja wrzucałem, można i tak. Aczkolwiek skoro przerzutka jest to wystarczy kupić sam hak na ośkę za parę groszy. Link tez wyżej wrzucałem 2 godziny temu, Odie napisał: Osobiście uważam, że za dużo gdybasz 🤔 Dokładnie umyj hak i okolice. Sprawdź czy nie ma pęknięć. Łap klucz nastawny i na oko go ustaw. Jak nic się nie podda, nie pęknie to gwint do naprawy i prostowanie przyrządem bądź drugim kołem. Tyle z opcji budżetowej Ewentualnie faktycznie ten tourney z zintegrowanym hakiem może zadziałać. No właśnie mam kilka pomysłów na poprawę i zastanawiam się od którego zacząć. Zwłaszcza ze niektóre z nich są wzajemnie sprzeczne i realizacja jednego moze wykluczyć inne W przypadku prostowania zastanawiam sie czy lepiej próbować to wstępnie naprostować kluczem z regulowaną średnicą do względnego pionu, czy wpierw założyć nowy gwint i udać się celem prostowania na serwis który ma dostęp do narzędzia do prostowania haka - tylko w tym wypadku nie wiem czy jakikolwiek serwis podejmie się prostowania haka stanowiacego element ramy (zwłaszcza że może on pęknąć a i sama rama pierwszej nowości juz nie jest). Jak chodzi o montaż haka do ośki czy przerzutki z hakiem do ośki to czy to nie wymaga wpierw ucięcia tego elementu z ramy? Bo przecież jeden hak i drugi się bedzie nakładał - poza tym rama Tribana chyba nie do końća jest przygotowana do montażu przerzutki na oś - to dotyczyło raczej tych starych ram Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez tygrysek
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Godzinę temu, kaido2 napisał: Hak na ośkę wystarczy założyć, albo prostować i wrzucić adapter No osobiście mam bardzo złe przejścia z T100 i prostowaniem tego haka. Jest to takie "plastelinowe" bardzo. Stąd pomysł aby przeszczepić, bo jak nie ma chłopak zaplecza aby to rzeźbić to bezsensu wydawać kilkaset złotych, żeby po kilkuset km po prostu odpadło/zmieliło przerzutkę. Godzinę temu, FalconHeavy napisał: Zdecydowanie bardziej polecam metodę z drugim kołem: https://www.youtube.com/watch?v=TnwreRrorIA Dlaczego? 1) tanio - jakiekolwiek koło tylne na QR ze złomu (nie musi być nawet specjalnie proste - byle gwint cały i brak luzu) 2) dokładniej - nic na oko tylko miara/suwmiarka 3) w 90% wypadków koło zaciska tylny trójkąt o te kilka mm - więc hak ustawiony bez koła może nie być prosto po zaciśnięciu ośki. Dlatego wszystkie przyrzady do ustawiania są do ustawiania względem założonego koła. Oczywiście przy napędach 6-9s to ta dokładność też nie jest aż tak ważna. Można na oko ustawić i będzie hulać 57 minut temu, tygrysek napisał: W przypadku prostowania zastanawiam sie czy lepiej próbować to wstępnie naprostować kluczem z regulowaną średnicą do względnego pionu, czy wpierw założyć nowy gwint i udać się celem prostowania na serwis który ma dostęp do narzędzia do prostowania haka - tylko w tym wypadku nie wiem czy jakikolwiek serwis podejmie się prostowania haka stanowiacego element ramy (zwłaszcza że może on pęknąć a i sama rama pierwszej nowości juz nie jest). Dlatego napisałem wyżej w jakiej kolejności to zrobić. Musisz pierw go naprostować kluczem "na oko". Teraz otwór to "jajo", bo jest wygięta. Jak ma pęknąć to zapewne przy dużej korekcie kluczem, nie przy minimalnym gięciu przyrządem. Ciężko ocenić tak po zdjęciach, ale może być też sytuacja taka, że po przeprostowaniu kluczem gdy otwór odzyska swój wymiar to gwint jeszcze uda się uratować mimo usilnych starań / kleju itp. A czy warto w to inwestować to wiesz tylko Ty Zdjęcia mojego gdzieś jeszcze tutaj zapewne są - po czasie uważam, że kompletnie nie było warto. Falcon natomiast sobie bardzo chwali modyfikacje i inwestycję. Co człowiek to zwyczaj
tygrysek Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 13 minut temu, Odie napisał: No osobiście mam bardzo złe przejścia z T100 i prostowaniem tego haka. Jest to takie "plastelinowe" bardzo. Stąd pomysł aby przeszczepić, bo jak nie ma chłopak zaplecza aby to rzeźbić to bezsensu wydawać kilkaset złotych, żeby po kilkuset km po prostu odpadło/zmieliło przerzutkę. Zdecydowanie bardziej polecam metodę z drugim kołem: https://www.youtube.com/watch?v=TnwreRrorIA Dlaczego? 1) tanio - jakiekolwiek koło tylne na QR ze złomu (nie musi być nawet specjalnie proste - byle gwint cały i brak luzu) 2) dokładniej - nic na oko tylko miara/suwmiarka 3) w 90% wypadków koło zaciska tylny trójkąt o te kilka mm - więc hak ustawiony bez koła może nie być prosto po zaciśnięciu ośki. Dlatego wszystkie przyrzady do ustawiania są do ustawiania względem założonego koła. Oczywiście przy napędach 6-9s to ta dokładność też nie jest aż tak ważna. Można na oko ustawić i będzie hulać Dlatego napisałem wyżej w jakiej kolejności to zrobić. Musisz pierw go naprostować kluczem "na oko". Teraz otwór to "jajo", bo jest wygięta. Jak ma pęknąć to zapewne przy dużej korekcie kluczem, nie przy minimalnym gięciu przyrządem. Ciężko ocenić tak po zdjęciach, ale może być też sytuacja taka, że po przeprostowaniu kluczem gdy otwór odzyska swój wymiar to gwint jeszcze uda się uratować mimo usilnych starań / kleju itp. A czy warto w to inwestować to wiesz tylko Ty Zdjęcia mojego gdzieś jeszcze tutaj zapewne są - po czasie uważam, że kompletnie nie było warto. Falcon natomiast sobie bardzo chwali modyfikacje i inwestycję. Co człowiek to zwyczaj A ten patent z przerzutka z własnym hakiem do ośki koła? Czy w tym wypadku trzeba by było uprzednio pozbyć sie skrzywionego fragmentu ramy czy daloby radę bez? I czy najprościej nie byłoby spróbowac naprawić gwint i bez prostowania wkręcić tam jakiś najprostszy napinacz łańcucha i w ten sposób zrobić z Tribana rower 1x1 ? Jak myślicie?
FalconHeavy Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) Ja powoli już się rozglądam za nowym projektem. W trybiku to bym chętnie jakąś osłonę przerzutki zamontował. GRX jest już w shadow, więc jest schowany, ale wiadomo. Takie coś znalazłem: https://pl.aliexpress.com/item/1005004188320882.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailBottomMoreOtherSeller.170.b74eSNBGSNBG38&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=a9535d6c-3174-426a-9c9a-137e96a050d2&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:a9535d6c-3174-426a-9c9a-137e96a050d2,tpp_buckets:668%232846%238115%232000&pdp_npi=4%40dis!PLN!36.53!36.54!!!8.84!8.84!%40211b664d17144055386808165e8718!12000028323911668!rec!PL!1671190062!&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller|query_from%3A Przygotowany do majówki: Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
FalconHeavy Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) Dobry rodzaj na zamiennik. Ja bym zamówił taki hak na zapas i prostował ten w ramie. Jak pęknie to dwie dziurki nawiercić i naprawione. Fajnie by te dziury sobie zaznaczyć przed prostowaniem Triban ma 7mm, może by wlazło? https://pl.aliexpress.com/item/1005004855099064.html?spm=a2g0o.detail.100009.5.10267a6bHEhk8J&gps-id=pcDetailLeftTopSell&scm=1007.13482.271138.0&scm_id=1007.13482.271138.0&scm-url=1007.13482.271138.0&pvid=6d354641-f12a-4058-8c8d-ad3d9dc297aa&_t=gps-id%3ApcDetailLeftTopSell%2Cscm-url%3A1007.13482.271138.0%2Cpvid%3A6d354641-f12a-4058-8c8d-ad3d9dc297aa%2Ctpp_buckets%3A668%232846%238115%232000&pdp_npi=4%40dis!PLN!48.89!51.41!!!11.83!12.44!%40211b664d17144053498402759e8718!12000030761164741!rec!PL!1671190062!&gatewayAdapt=glo2pol hak cannondale Kp121 https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-Kestrel-F%25252dSI-29.html?g=y&SearchText=Kestrel+F-SI+29&pr=-85 Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy 1
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 No teraz to mi nasi azjatyccy przyjaciele zaimponowali.
tygrysek Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Czy ja to dobrze rozumiem, że przerzutka do tego haka jest przyczepiona na trytytki?
FalconHeavy Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) To jest efekt tego, że przy zakładaniu użyłem smaru na gwint zamiast locktile. Raz mi się odkręciło i wózek zjechał w dół, biegi zaczęły wariować Oczywiście jak się skapnąłem w czym problem, to już dałem niebieski klej. Trytytka jest w razie W, bo w środę jadę na 5 dni rowerem i nie chcę niespodziewanek Przejechało już +300 km po różnych dziurach i jest OK. Ciekawostka: W jednym z filmów majster powiedział, ze jak dokręcana do haka przerzutka nie zerwie gwintu przy 10 niutach to gwint jest OK. Szkoda, że ten hak kp121 jest taki drogi. Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
tygrysek Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) 49 minut temu, FalconHeavy napisał: To jest efekt tego, że przy zakładaniu użyłem smaru na gwint zamiast locktile. Raz mi się odkręciło i wózek zjechał w dół, biegi zaczęły wariować Oczywiście jak się skapnąłem w czym problem, to już dałem niebieski klej. Trytytka jest w razie W, bo w środę jadę na 5 dni rowerem i nie chcę niespodziewanek Przejechało już +300 km po różnych dziurach i jest OK. Ciekawostka: W jednym z filmów majster powiedział, ze jak dokręcana do haka przerzutka nie zerwie gwintu przy 10 niutach to gwint jest OK. Szkoda, że ten hak kp121 jest taki drogi. No dobra ale jak to jest mocowane do ramy Tribana? Trzeba uciąc ten cypelek z hakiem czy dokłada się to istniejacej ramy? I kolejne pytanie - czy w Tribanie dałoby sie założyć tylną przerzutkę w ten sposób jak na filmie niżej. Jak rozumiem Triban nie ma haków skośnych? Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez tygrysek
FalconHeavy Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 (edytowane) Godzinę temu, tygrysek napisał: No dobra ale jak to jest mocowane do ramy Tribana? Trzeba uciąc ten cypelek z hakiem czy dokłada się to istniejacej ramy? Tak, konieczna jest ekstrakcja przed implantacją. Wróć, tak mówił dentysta, któremu być może kupiłem Ridlleya Hak skośny nie bardzo będzie pasował. Jak już masz wiercić, to lepiej działać z hakiem jaki podałem wyżej, lub jeszcze wcześniej. Z potrzeby chwili znowu drutowałem, bo od chińczyka zamawiać zbyt późno. Osłona haku i przerzutki z korka do kierownicy Edytowane 29 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
tygrysek Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 W gruncie rzeczy to zastanawiam się jednak nad wymiana ramy. No bo tak się zastanawiam czy ten hak chałupniczo naprawiany w najmniej oczekiwanym momencie mi sie nie złamie, przerzutka wkręci w szprychy i nie zaliczę poważnego wypadku Ktoś pisał np o ramie Accent Furious - tylko czy ona est przystosowana również do hamulców szczękowych czy tylko do tarcz?
FalconHeavy Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Opublikowano 30 Kwietnia 2024 (edytowane) Idź w tarcze. Najtańsze z aliexpress będą lepsze od szczękowych. Ale pewnie obawiasz się, że koła do wymiany. Edytowane 30 Kwietnia 2024 przez FalconHeavy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się