Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do supportu jeśli kupujemy nowe i kręcimy trochę km - to warto coś spoza Shimano :) Shimano ma niestandardową szerokość łożyska (6mm) i fazę do kołnierza tego plastikowego. Niby można rzeźbić, ściągać łożyska z chin, fazować te kołnierze - tylko po co? Lepiej kupić jakikolwiek support np. Neco/Accent/colowiek do HT2 i mieć standardowe łożyska 6805 których ceny zaczynają się od 3 PLN/szt i dostaniemy w jakimkolwiek sklepie tematycznym, po hybrydowe ceramiki za 100PLN/szt. Generalnie bardziej przyszłościowe rozwiązanie niż pakowanie się w jednorazówkę za 60-70 PLN. A Shimano strasznie się opuściło ostatnio jeśli chodzi o supporty.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Edytowane przez Wenega
Opublikowano

Hej,

 

Ma ktoś na zbyciu widelec do rc100? Pilna sprawa

Opublikowano (edytowane)

Generalnie szukaj widelca 700c 1 1/8. Ja bym szukał aluminium bo ten z tribana to 1300 prawie waży.

Główka ma jak pamiętam 50mm, ale ja miałem kiedyś taki z 46 mm.

https://www.olx.pl/d/oferty/q-widelec--700c/?search[filter_float_price:to]=200

 

 

https://www.olx.pl/d/oferty/q-widelec--700c/?search[filter_float_price:to]=200

https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-widelec-szosa-gravel-caliper-alu-kands-cr-fvs-czarny-triban-100-CID767-IDPFmvz.html

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

No właśnie kupiłem jeden taki, ale okazał się za niski :/

 

Ten kupiłem

https://allegro.pl/oferta/widelec-accent-szosowy-28-czarny-1-1-8-12243310581

 

Do tego takie koło  (bo widelec i kolo do wymiany po sotkaniu z autem na parkingu)

https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-cala-przod-alu-stozek-czarne-12003746065

 

I niestety nie gryzie, a oryginalnej oponie obcięra o dół rury.

dlatego wolałbym ori

Opublikowano (edytowane)

Oryginał miał ~42 cm do korony. Nie jest to typowy szosowy wideł.

Ten mój obecny jest jeszcze wyższy, pewnie ze 44 cm.

IMG_20200709_174528.jpg

IMG_20200925_120807.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Przesadziłem, u mnie jest 40 cm mierząc oś-bieznia i jest to wideł pod większe opony, co zmienia geometrię. 

Opublikowano

Wystarczy 36 od osi do korony. Jak już jakiś widelec na olx/allegro rąk ma to za krótka rura sterowa.. a chce budżetowo naprawić.. 

 

Dajcie mnie ten widelec, najlepiej we Wro 😭

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Założyłem sobie opony (lowcost) 38. I super.

Ino, że Triban jest rozmiar M a ja jestem wzrostem na granicy (mostek sobie skróciłem i ten wymiar jest ok) pod klejnotami miejsca już niema.

Wiadomo, trzeba by szukać ramy S.

ale...

może można coś kombinować z niestandardową wielkością obręczy kół.

Są jakieś opcje?

 

PS. Orientujecie się może szanowni forumianie jak jest z kompatybilnością np. takiego widelca np do 500 albo jakiegoś innego modelu?

Edytowane przez Kessel12
Opublikowano

W 500 to się tam wiele nie zmieniło. Cały świat robi zwężane główki, tylko nie traban. Stąd te problemy z znalezienim widełka. 

W tribanach jest to 1 i 1/8 na całej długości sterówki. Łoże 5 cm. 

Pozdrower, złapałem muche  ;)

20220815_111330.jpg
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy T100 oraz innych obserwujących wątek, w tym byłych posiadaczy Tribika 😁. Postanowiłem, że najpierw przeczytam cały wątek zanim się odezwę, żeby nie zadawać jakichś głupich pytań na które było pisane 2, 3 czy 10 stron wcześniej i tak też zrobiłem – wczoraj w nocy, po czterech tygodniach czytania, dobrnąłem do końca, jestem pod ogromnym wrażeniem opisanych tu modów i trochę mi smutno, że to już koniec fascynującej lektury. Ale będę nadal śledził wątek na bieżąco i mam nadzieję będę mógł się podzielić także swoją wiedzą i doświadczeniem.

Od dwóch czy trzech miesięcy również jestem dumnym posiadaczem Tribana 100, w pierwszej wersji na wolnobiegu. Stało się to dość przypadkowo, ponieważ mam już dwa dość dobre inne rowery: MTB (Kellys Gate 30 – napęd 2x10 Deore XT, sztywne osie, hamulce tarczowe hydrauliczne) i fitness (Cube Road SL – napęd 2x8 Claris, hamulce tarczowe hydrauliczne) ale ponieważ od roku pracuję poza domem to chciałem też mieć coś tam żeby dojeżdżać do pracy i szwendać się po okolicy popołuniami. Nie chciałem brać swoich rowerów (mimo, że Cube był kupiony specjalnie z płaską kierownicą jako commuter) bo co weekend przyjeżdżam do domu i tu je ujeżdżam i nie chciałem się wozić z tym rowerem więc postanowiłem kupić coś używanego na miejscu. Nastawiłem się na jakiegoś uniwersalnego crossa ale jak zobaczyłem ofertę sprzedaży T100 to nie mogłem się oprzeć 😁 i tak za 140 EUR stał się on mój 😁.

Póki co jest w oryginale (ma zmienione tylko opony na Schwalbe Marathon Plus 32c i założyłem mu swoje siodełko) i w oryginale chyba pozostanie bo po początkowym zamiarze dołożenia drugiego blatu z przodu stwierdziłem, że raczej wolę dołożyć „baranka” i może lepszy napęd do Cube’a i z niego zrobić fajny rower szutrowo-wyprawowy bo ma lepszy set up na start (kaseta, tarcze, napęd 2x) a T100 zostanie jako taki wół roboczy na co dzień bo nie strach zostawić pod sklepem (choć Odie tego nie potwierdzi 😁) i nie szkoda jak coś się zepsuje czy zużyje (np. wolnobieg, piasta, itp.) bo nowe kosztuje w miarę niewiele. Rozmiar L - mam 183 cm i mi pasuje (mam dłuższe ręce).

Sorry za przydługi wywód 😁

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Tak ciekawostka. Prawie jak od gianta ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Nie wiem jak to hamuje (tego od gianta nie sprawdzałem), ale wg mnie lepszym rozwiązaniem są hybrydowe zaciski np TRP hy-rd. Też współpracują z dowolnymi klamkami i linkami, a nie trzeba żadnego dziwnego zbiorniczka na ramię, przewodów hydraulicznych ani aż takiej ilości płynu. Sam korzystałem z jakiś chińskich zoomów przez chwilę i siła hamowania jak i modulacja były naprawdę dobre. Wg mnie nawet lepsze niż w TRP Spyre C. Nie wiem jak z trwałością tych konkretnych zoomów, bo zrobiłem na nich może że 200km zanim zmieniłem rower. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam takie chińskie semi hyd. Wyglądają jak podróbki juintech i chamują całkiem dobrze. Fajnie można sobie klemy ustawić bez zbędnego zapadania. 

20220724_170724.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

@Greg29Możesz nie chcieć go modyfikować, ale Triban wciąga jak heroina i mus modyfikowania Ciebie też dopadnie :)

Opublikowano
11 minut temu, tygrysek napisał:

@Greg29Możesz nie chcieć go modyfikować, ale Triban wciąga jak heroina i mus modyfikowania Ciebie też dopadnie :)

Na początku, jak go kupiłem, byłem pewien, że na pewno przerobię napęd na 2x - zwłaszcza, że użytkuję go też w rejonach pagórków morenowych ale nie w 3city tylko w Kilonii w Niemczech i jak do pracy jadę cały czas w dół, tak po pracy do domu cały czas pod górę. Już nawet zmieniłem trasę na trochę dłuższą ale z łagodniejszym podjazdem 😁.

Myślałem, żeby na początek zmienić wolnobieg na taki co ma tą brakującą zębatkę 28T bo jest zbyt duży przeskok z 24T na 34T i czasami brakuje tego pośredniego przełożenia. Już nawet znalazłem taki (SunRace 14-16-18-21-24-28-34T) i go kupiłem 😁 ale jeszcze nie zdążyłem wymienić

Opublikowano
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Ja mam takie chińskie semi hyd. Wyglądają jak podróbki juintech i chamują całkiem dobrze. Fajnie można sobie klemy ustawić bez zbędnego zapadania. 

20220724_170724.jpg

Te moje zoomy wyglądały identycznie, tylko napis inny ;) banalna regulacja, w każdej chwili można baryłką podregulować, naprawdę dobry wynalazek

Opublikowano

Siłę klamki reguluje się tą śrubą co popycha tłoczek. 

Opublikowano (edytowane)

Czołem.

Kupiłem sobie zużytą 500. Starą (będę się bawił, hobbystycznie, w "renowacje")

O łotaką:

https://www.findabike.co.uk/bike/btwin-triban-500-fb-road-bike-blackwhiteorange-triban-500-fb-road-bike-blackwhiteorange-2017

Są elementy kompatybilne z 100?

Nie wiecie szanowni czy rozmiary S to miały koła tylko 650 a nie 700?

https://www.findabike.co.uk/bike/btwin-triban-500-road-bike-blackwhiteorange-triban-500-road-bike-blackwhiteorange-2017

https://geometrygeeks.bike/bike/b-twin-triban-500-2017/

Odpowiedź 650.

Edytowane przez Kessel12
Opublikowano (edytowane)

Wczorajsz wycieczka wzdłuż Kanału Kilońskiego - tak na szybko po pracy, lekko ponad 40 km 😁

1453006913_Tribanmay.thumb.jpg.835d1434d5866b50c08d24c68413d92f.jpg

Tak się wczoraj zebrałem, żeby wymienić ten wolnobieg na taki, który ma te brakujące 28T pomiędzy 24 i 34T i o którym pisałem w poprzednim poście bo jednak czasami brakuje tego pośredniego przełożenia na niektórych podjazdach: na 24T za ciężko a 34T to już młynek w miejscu - ale niestety nie udało mi sie odkręcić obecnego wolnobiegu, a do ułomków nie należę... Zapiekł się na amen i muszę jakąś przedłużkę skombinowac, może pójdzie. Jak nie to WD40 chyba tylko zostaje 🙄

Edytowane przez Greg29
  • Lubię to! 1
Opublikowano
17 minut temu, Greg29 napisał:

Wczorajsz wycieczka wzdłuż Kanału Kilońskiego - tak na szybko po pracy, lekko ponad 40 km 😁

1453006913_Tribanmay.thumb.jpg.835d1434d5866b50c08d24c68413d92f.jpg

Tak się wczoraj zebrałem, żeby wymienić ten wolnobieg na taki, który ma te brakujące 28T pomiędzy 24 i 34T i o którym pisałem w poprzednim poście bo jednak czasami brakuje tego pośredniego przełożenia na niektórych podjazdach: na 24T za ciężko a 34T to już młynek w miejscu - ale niestety nie udało mi sie odkręcić obecnego wolnobiegu, a do ułomków nie należę... Zapiekł się na amen i muszę jakąś przedłużkę skombinowac, może pójdzie. Jak nie to WD40 chyba tylko zostaje 🙄

Tak z ciekawości - jak na północy Niemiec ze ścieżkami rowerowymi? 

Ta trasa wzdłuż kanału wygląda tak jak na zdjęciu, czy są lepsze fragmenty.

 

A co do wolnobiegu dobrze przed instalacją nałożyć odrobię smaru, nawet towotu, to nie zapiecze sie w takim stopniu. 

Opublikowano

Generalnie ścieżki rowerowe w całych Niemczech są super - normalnie pochodzę ze Świnoujścia i tam, na Uznamie jest tak samo. Szczególnie poza miejscowościami ścieżki rowerowe biegną albo wzdłuż dróg albo gdzieś przez pola i lasy i są to przeważnie gładkie jak stół asfaltowe drogi. Gorzej jest w miejscowościach, szczególnie tych mniejszych, gdzie ścieżki rowerowe bardzo często są współdzielone z chodnikami i nawierzchnia jest różna, często kostka, a jak asfalt to często powypychany przez korzenie. Jak mijam małe miejscowości to po prostu jadę ulicą, gorzej jest w Kiel - tam niestety muszę używać ścieżek rowerowych. Mam też opony zmienione na marathony 32c i naprawdę dają one radę na wszelkich gorszych nawierzchniach a nawet na szutrach, które też się czasem zdarzają i których bynajmniej nie staram się omijać :)

Trasa wzdłuż kanału jest niestety wyłożona płytami bo generalnie jest to droga techniczna do obsługi kanału ale bardzo często spotykam w Niemczech drogi właśnie z takich płyt, szczególnie przez pola, i są one bardzo porządnie położone, prawie bez odczuwalnych rożnic poziomów - nie to co w PL :)

Cytat

A co do wolnobiegu dobrze przed instalacją nałożyć odrobię smaru, nawet towotu, to nie zapiecze sie w takim stopniu

Ja to wiem, ale to nie było ruszne od nowości, więc fabryka skręciła to na sucho...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...