Skocz do zawartości

[napęd] MTB 1 x 10


ZiemniaL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam krótkie pytanie czy korba sram nx będzie działać z resztą napędu deore m6000. Głównie chodzi mi o łańcuch bo na korbie pisze sram chain only. I czy przerzutka m6000 GS da radę? Bo ma pojemność 41t czy to nie będzie za dużo? 

Odnośnik do komentarza

Jak to z resztą ? M6000 to tylko przerzutka, nie wiem czy manetki sa już na rynku dostepne, nie ma łańcucha tak oznaczonego ani kasety.

Kaseta jak i łańcuch obojętne czy będą Shimano czy Sram, byle by były pod 10 rzędów dedykowane.

Nie ma szans że coś nie będzie działać jeżeli pojemność jest za duża, co innego jak będzie za mała :) Ale jeżeli to na pewno ma być 1x10 i kasetę będziesz tam zakładał 11-36, maksymalnie 11-40 to lepiej pomyśl o przerzutce Zee FR.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie przerzutki DynaSys 10s ze sprzęgłem radzą sobie bezproblemowo z kasetami 11-42T, można to wywnioskować z kilkudziesięciu klipów na YT gdzie to ludziom działa.

Ja Planuję zmianę kasety 11-36T na 11-42T właśnie, a będzie to działać z RD-M786 (Deore XT).

Co więcej, bezproblemu DynaSys 10s chodzi z manetką 11s obsługując 11 rzędowe kasety Shimano.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, SpiderMAN napisał:

Wszystkie przerzutki DynaSys 10s ze sprzęgłem radzą sobie bezproblemowo z kasetami 11-42T

Pod warunkiem, że będzie to długi wózek SGS...

Odnośnik do komentarza

Nie, zdecydowanie wózek nie ma tu nic do rzeczy: przy jednym blacie z przodu GS jest w zupełności wystarczający. 

Niemniej jednak to działanie wszystkich 10-rzędowych przerzutek Shimano z kasetami 11-42T jest mocno naciągane... Owszem, działają, ale działają bardzo kiepsko - precyzja w środku i na dole kasety bardzo cierpi. Deore M6000 radzi sobie zdecydowanie lepiej od XT M786.

Odnośnik do komentarza

Oczywiste że nie oczywiście :) jeżeli mamy jeden blat z przodu to wózek ma do pokonania tylko rozpiętość kasety. W wielu przypadkach średni wózek wystarcza. Może nie koniecznie przy kasetach 46t i 50t ale 42t tak :)

Odnośnik do komentarza

Cześć,

szukam budżetowego napedu 1x10. Chciałem zamontować :

przerzutkę Deore XT RD-M8000,

korbę, łańcuch i kasetę  SLX M7000.

 

Przerabiam rower na rower elektryczny i raczej za dużo z napędu nie będę korzystał.

Pytanie czy da się przejść na 1x10, ewentualnie 1x9, 1x8  jakoś taniej? Chcę porostu zrezygnować z lewej manetki. Może coś na bazie Deore RD-M6000?

Generalnie z przodu nie może być za mała zębatka. W SLX celowałem w 34 zęby.

Chodzi o to żeby to  działało, łańcuch nie spadał i za bardzo nie obijał się o ramę.

Macie jakiś sprawdzony zestaw?

 

Zastanawiałem się też czy do mojej korby nie wystarczy wstawić zębatki narrow wide. Są takie żebatkie do tej korby?

Obecnie mój zużyty już napęd:

Crankset             Shimano FC-M341, 42/32/22

Bottom Bracket Shimano BB-TY-30

Shifters Shimano ST-EF35 EZ Fire Plus

Front Derailleur                Shimano Acera FD-M330

Rear Derailleur Shimano Alivio RD-M410

Rear Cogs           Shimano CS-HG40-8I, 11-30, 8-speed

Odnośnik do komentarza

1 x 10 generalnie nie jest diabelnie drogi no ale tani też nie jest. Na Twoim miejscu szukał bym używek w dobrym stanie. Zmieniarki jak i korby (M590 lub M615) z grupy Deore.

Jeśli Twoja obecna korba ma BCD 104/64 to bez problemowo założysz na nią zębatkę NW. Choć na mniejsze BCD też chyba robią zębatki NW ale nie jestem pewien więc nie będę wprowadzał Cię w błąd.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
59 minut temu, Red napisał:

Przy elektryku zastanów się nad 1x8-9s. Niestety wspomaganie elektryczne nie gwarantuje długiego żywota napędowi 10s (o 11/12 nie wspominając).

Pytanie jaki napęd, bo jak w kole to nie zużywa napędu. A przeróbki, to raczej właśnie silnik w kole.

Jeśli ma być budżetowo i do tego na 10 rzędów to jak najbardziej Deore RD-M6000, wyżej to wyrzucanie kasy. Z przodu jakakolwiek korba ze sztywną osią i do tego zębatka NW. @PrzeLuka dobrze mówi, poszukaj jakiejś używki Deore bez tarcz, można taką wyrwać za 120-150 zł.

Edytowane przez Nurek_
Odnośnik do komentarza

Najchętniej pozostałbym przy korbie którą mam czyli Shimano FC-M341.

Pozostaje pytanie gdzie i jaką kupić zębatkę? Z tego co wyczytałem to mam zębatki BCD 104.

Zębatkę wymienić zamiast średniej czy największej zębatki?

Czy coś jeszcze muszę zrobić żeby to działało i żeby nie spadał łańcuch?

Silnik oczywiście w tylnym kole :-) 

tutaj znalazłem standardową zębatkę do tej korby (środkową).

https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-alivio-fc-m410-415-341-pd1196/?v_Id=10807

Może być taka czy musi być  narrow wide do napędu 1x8?

Odnośnik do komentarza

Zębatkę montujesz w miejsce środkowej. Teoretycznie powinna wystarczyć zębatka z linka. Nie będzie jednak pozwalała na jakieś szaleństwa nawet jeśli tylną przerzutkę masz z sprzęgłem. Najlepszy wybór to zębatka narrow wide np od Argon Components.

Odnośnik do komentarza

Właśnie na filmiku szajbajka jest chyba zebatka Argon Components Transalp Pro. 

Na stronie producenta jest napisane że jest kompatybilna z napędem 1x9, 1x10 i 1x11. 

Ja będę miał 1x8 i przerzutke bez sprzęgła. Myślicie że będzie działać?

Może zapomnieli że takie napędy jeszcze istnieją dlatego nie podali tej opcji?

Edytowane przez Torque
Odnośnik do komentarza

Zębatka Argon to dobra sprawa. Kilka napędów na niej już poskładałem i pomimo iż jest świetnej jakości to jeśli sprężyna tylnej zmieniarki jest miękka to zdarza się zgubić łańcuch. Pomyśl jeszcze nad jakimś napinaczem. Najprostszym nawet aby utrzyma łańcuch na zębatce. Dla pewności. 

Odnośnik do komentarza

A będziesz jeździł tylko po mieście i głównie asfalt? Osobiście do dojazdów do pracy, sklepów, na cały okres zimowy używam taniego roweru z decathlonu z napędem 1x6. Na tyle mam Tourneya a na przodzie zwykłą zębatkę 42z i osobiście jestem zadowolony. Oczywiście decyzja należy do Ciebie, znam sporo osób pakujących kasę w szpejt dla samego pakowania a nie realnych korzyści. A jak ma być na serio tanio i łatwo w serwisie to złóż sobie 1x9, tutaj masz szał nawet z używkami. Przeceny też można trafić.

Odnośnik do komentarza

Z używkami tak jest, że da się tanio. 2 lata temu poskładałem rower za 700 zł. Praktycznie cały rower był z odzysku i napęd 1 x 9. Nowa była zębatka Argon, kaseta, łańcuch, linki, pancerze z końcówkami, błotniki, mostek, stery i chwyty. Reszta to używki "wygrzebane z szafy" plus rama, którą też musiałem kupić gdyż poprzednia nadawała się na śmietnik.

20170228_180031.jpg

I raz zgubiłem łańcuch, dlatego dokupiłem jeszcze i zamontowałem coś takiego...

https://archiwum.allegro.pl/oferta/prowadnica-lancucha-cloud-guide-1x9-10-11sp-76g-i6058729606.html

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Rower będę traktował jako zabawkę. Jazda głównie po lesie.

Wypruję patent z zębatką Argon Components Transalp Pro.

Resztę napędu zostawię tak jak jest (oczywiście nowa kaseta i łańcuch).

Ewentualnie jak nie zadziała to będę szedł w stronę przerzutki ze sprzęgłem. 

 

Przy obecnym napędzie nigdy łańcuch mi nie spadał ale teraz przerzutka przednia go trzyma.

Nie jeżdżę w zawodach itd. wiec mam nadzieję że wystarczy.

Odnośnik do komentarza

Ze swojej strony mogę polecić ściągnięcie zębatki N/W z Chin. Przy czym byłaby to wersja dobrze pasująca do korby, która miała 3 blaty (bo nie ma offsetu). Są oferty poniżej 24zł. Pieniądze małe, więc gdyby się nie sprawdziła, wtedy Argona.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Torque napisał:

Ewentualnie jak nie zadziała to będę szedł w stronę przerzutki ze sprzęgłem. 

Przy napędzie 8s będzie ciężko to pożenić żeby chodziło ładnie. Ale Shimanowskie przerzutki 10s banglają z manetkami SRAM 9s.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...