Eldo Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Witajcie. Niżej opis mojego 2 kołowego, carbonowego projektu "od zera" śrubka po śrubce. Rower wozi mnie na co dzień do pracy oraz na różnego typu trasy. Nie biorę udziału w zawodach (chociaż kto wie co będzie w przyszłości aktualnie brak czasu) trasy planuję wcześniej, są to z reguły 50-100-150km odcinki w małopolsce + 2x w roku nadmorskie, piaszczyste klimaty. Projekt budowany w roku 2016 w oparciu o ramę karbonową KLS iCAD edycja 2013/14 w rozmiarze M (460mm). Dla czego akurat taka nie inna, z kilku powodów. Geometria ramy która mi bardzo podeszła, wygląd ogólny głównie kolorystyka i oczywiście waga. Kupiłem używaną na gwarancji z pełną dokumentacją (polska dystrybucja). Przez projekt przewinęła się masa części które sprawdzałem równolegle na ramie aluminiowej Unibike EVO oraz kilka wersji napędu (2x9, 2x10, 1x11). Koniec końcem pozostała pełna grupa Shimano Deore XT M8000 oraz napęd 1x11. Masa całkowita z dniem dzisiejszym 8865g ktora zapewne będzie systematycznie malała Plany na przyszłość. Na pewno bede chciał spróbować sztywnego, carbonowego widelca oraz kilka roznych kombinacji z oponami. Podzespoły tj siodelko, uchwyt bidonu itp również beda brane pod uwagę. Szczegółowy wykaz użytych części w projekcie niżej. -Bar Ends: (Rogi) BBB Inter Stick (55g) -Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Elite carbon (15g)-Brake (Front): (Hamulec przedni) Tarczowy Deore XT -Brake (Rear): (Hamulec tylny) Tarczowy Deore XT -Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XT M8000 -Cables: (Pancerze i linki) XTR -Cassette: (Kaseta) XT M8000 11-40 (410g) -Chain: (łanńuch) HG701 11rz. (249g) -Crankset: (Korby) Deore XT (609g) -Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT RD-M8000 GS (271g) -Fork: (Widelec) Rock Shock REBA (1451g) -Frame: (Rama) Kellys iCAD CARBON (waga z hakiem 1230g) -Grips: (Gripy) ESI (50g) -Handlebar: (Kierownica) FSA K-Force CARBON prosta 680mm (132g) -Headset: (Stery) Cane Creek 40-series Tapered (92g)-Pedals: (Pedały) FORCE SPD (290g)-Seat: (Siodło) Accent (210g) -Seatpost: (Sztyca) FSA K-Force CARBON (265g) -Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) FSA -Shifters: (Manetki) XT M8000 i-spec II -Skewers: (Zaciski koł) Deore XT -Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA -Starnut: (Gwiazdka) -Stem: (Mostek) 3T Carbon 110mm -Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred 26x2.0 (295g)-Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred 26x2.0 (295g)-Top Cap: (Top cap) Cane Creek -Wheel Front: (Koło przednie) Deore XT M-775 UST (całe koło b/opony 761g) -Hub: (Piasta) Deore XT M-775 -Rim: (Obręcz) Deore XT UST-Wheel Rear: (Koło tylne) Deore XT M-775 UST (całe koło b/opony 934g)-Hub: (Piasta) Deore XT M-775 -Rim: (Obręcz) Deore XT UST -Misc : (Inne) Wkład suportu XTR BB-93 Kellys Hacker iCad project by eldo Kilka zdjęć "z wagi" Pozdrawiam...Jacek :-) Edytowane 4 Maja 2017 przez Eldo 3
Eldo Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 Docelowo tak jak widać 8,5k pln -Napęd nowy -Amortyzator nowy -Opony nowe -Sztyca, kierownica, mostek nowe -Koła nowe -Wszystkie pozostałe cześci nowe -Rama używana (stan jak nowa) Do obecnego stanu przewinęło się sporo nowych gratów z napędu, opony (kilka nowych kompletów), kierownice (carbon i alu), amortyzatory tego nie wliczam w cene.
Dawid Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Trochę szkoda, że koła 26". A tak ogólnie to super rower i fajna waga. Niech służy.
Eldo Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Dziękuję Czy ja wiem czy szkoda, niby trendy aktualnie na 29er ale na pewno nie zszedl bym z waga na 8 z przodu to raz a dwa żałował bym chyba do końca życia gdybym nie kupil tej ramy. Teoretycznie (i praktycznie) ona przyjmie kolo 27,5 podobnie jak Reba ale jakos lubię 26" Edytowane 29 Marca 2017 przez Eldo
Marek Horoś Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Super rower niech służy. Jak dla mnie koła 26 to wciąż dobry wybór.
Eldo Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 4 minuty temu, Marek Horoś napisał: Super rower niech służy. Jak dla mnie koła 26 to wciąż dobry wybór. Dziękuję, tez tak uważam Używam go co dzień, do pracy, na miasto, na mniejsze i wieksze trasy. Jest idealny bo zbudowany tak jak chcialem. Wcześniej miałem aluminiowego UNIBIKE Evo, w sumie 4 lata i wiecznie cos zmienialem bo zawsze moglo być lepiej he stwierdzilem ze sprzedam i zloze cos na czym bede jechal i nie myslal o wymianach czesci.
Marek Horoś Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Grunt, że Ty jesteś zadowolony to najważniejsze !
Eldo Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 Evo był ok, przejechałem na nim przez 4 lata ok 16k km bez awaryjnie. Wiadomo sporo mial wymienionych czesci (np cala grupa xt) ale za dlugo ciaglo sie to "upgradowanie" i ciągłe mysli o carbonie tak powstał projekt iCad i jak narazie jestem na maxa wniebowziety z tego tytułu.
Irek81 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Super maszyna też śmigam na KLS Spider 30, co prawda nie tak wypasionym ale bardzo go lubię.Pozdrawiam
MZoltowski Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 11 godzin temu, Eldo napisał: a dwa żałował bym chyba do końca życia gdybym nie kupil tej ramy. Nie dziwię się, jest po prostu przepiękna! Super rower, kilometrów życzę! 1
pzac Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Jeździłem kiedyś na Fredach, dla mnie zbyt mało przyczepne na górskie trasy, jednak rower (13kg/kolo 29cali) leciał jak rakieta po szutrze/asfalcie.
Eldo Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 Mam 3kpl opon na caly rok. Aktualnie FF sprawdzam jak sie spisuja w miejscach gdzie uzywalem wczesniej Continental RK i jestem mile zaskoczony. Strikte na asfalt mam w rezerwie Schwalbe Supreme TL ktore zakladam na dlugie trasy 100% asfaltem.
Gość Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Fotek nie widzę, ale to możliwe, że wina proxy w pracy. Widziałem w temacie powitalnym, zacna maszynka. Gratuluję roweru, też kilka sam składałem, znam to uczucie radości po złożeniu. Niestety też znam uczucie jak Ci złodziej ukradnie Twoje dzieło. Tak było z moim poprzednim rowerem SUNDANCE Hamilton RS, który mi został skradziony.
Eldo Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Przykra sprawa ale co zrobic, czasem trzeba pozostawic bajka to tu to tam. Mimo wszystko staram sie go dobrze zabezpieczyc bo troche kusi wizualnie.
alfine-11 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 @Eldo świetny efekt końcowy moje wyrazy uznania
Eldo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Dziękuję Syn w przedszkolu, wolne w pracy = czas najechac trochę km
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Wracając do tematu kół 27,5" faktycznie w tę ramę wlezie? To nie byłby taki głupi pomysł...
Eldo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Wejda, poprzedni właściciel mial 27,5 Reba tez przyjmie 27,5 przy oponie 2" (byly na probe zalozone). Aktualnie mam zalozone niskoprofilowe Schwalbe Supreme 26x2,0 bez detek (tubeless) bo smigam po utwardzonych drogach i sporo miejsca jeszcze zostalo na ramie i amorze. W tym sezonie na pewno zostana kola XT 26" moze pomysle cos na przyszly rok.
Eldo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Wejda, poprzedni właściciel mial 27,5 Reba tez przyjmie 27,5 przy oponie 2" (byly na probe zalozone). Aktualnie mam zalozone niskoprofilowe Schwalbe Supreme 26x2,0 bez detek (tubeless) bo smigam po utwardzonych drogach i sporo miejsca jeszcze zostalo na ramie i amorze. W tym sezonie na pewno zostana kola XT 26" moze pomysle cos na przyszly rok. Live z trasy, bedzie ok 100km Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Eldo
Pedros Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Super temat gratulacje zacięcia i pasji i z tuningu roweru Sam jeżdżę na 26 calowym kole i uważam że to bardzo dobry wybór nie zawsze warto podążać za modą i płacić więcej za magiczne duże koło. Kupujecie rowery 26 można fajne używki dorwać teraz w bardzo fajnych pieniądzach renomowanych firm i na topowym osprzęcie.
Raren Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Super wygląda. Podziwiam, że chciało ci się to wszystko kompletować składać itp., ale na pewno są tego rezultaty
Eldo Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Dziękuję za pozytywne opinie Koło 26" przede wszystkim "było ze mną" od zawsze to raz, jestem zadowolony więc nie ma co na siłę "ulepszać" czegoś co działa. Projekt od samego początku był realizowany pod katem jak najniższej wagi, koło 26" odgrywa tutaj sporą rolę. Kolejną istotną sprawą były opony które miałem jeszcze przed zakupem obręczy XT a więc przed rozpoczęciem projektu. 2kpl w sumie jeden nowy który raz że był zakupiony w DE (w PL nie dostepne RK 2,2 UST) a dwa nie były to tanie opony drugi to nowe FF TL 2.0. Zakup kół 26" XT UST był że tak powiem "okazyjny" jak wspomniał kolega wyżej dla tego jest 26 a nie więcej. Kółka są rewelacyjne, na chwile obecną mam założone Schwalbe Supreme 2,0 TL bo śmigam w 90% asfaltem. Co bym nie założył jest OK Swoją drogą, nowe Schwalbe Supreme w wersji TL uszczelniają się rewelacyjnie !
Eldo Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 A dzisiaj wpadła kolejna "setka" Testowo, po zmianie skoku RS Reba na 100mm i gruntownym przeglądzie. Supreme założone niecały tydzień temu a maja juz ok 350km przebiegu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się