Skocz do zawartości

KLS Hacker iCad carbon 2014 - project by eldo


Eldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Niżej opis mojego 2 kołowego, carbonowego projektu "od zera" śrubka po śrubce.

Rower wozi mnie na co dzień do pracy oraz na różnego typu trasy. Nie biorę udziału w zawodach (chociaż kto wie co będzie w przyszłości aktualnie brak czasu) trasy planuję wcześniej, są to z reguły 50-100-150km odcinki w małopolsce + 2x w roku nadmorskie, piaszczyste klimaty.

Projekt budowany w roku 2016 w oparciu o ramę karbonową KLS iCAD edycja 2013/14 w rozmiarze M (460mm).

4407a3630ebfc12bgen.png

Dla czego akurat taka nie inna, z kilku powodów. Geometria ramy która mi bardzo podeszła, wygląd ogólny głównie kolorystyka i oczywiście waga. Kupiłem używaną na gwarancji z pełną dokumentacją (polska dystrybucja). Przez projekt przewinęła się masa części które sprawdzałem równolegle na ramie aluminiowej Unibike EVO oraz kilka wersji napędu (2x9, 2x10, 1x11). Koniec końcem pozostała pełna grupa Shimano Deore XT M8000 oraz napęd 1x11.

Masa całkowita z dniem dzisiejszym 8865g ktora zapewne będzie systematycznie malała ;) 

Plany na przyszłość.

Na pewno bede chciał spróbować sztywnego, carbonowego widelca oraz kilka roznych kombinacji z oponami. Podzespoły tj siodelko, uchwyt bidonu itp również beda brane pod uwagę. 

 Szczegółowy wykaz użytych części w projekcie niżej.

-Bar Ends: (Rogi) BBB Inter Stick (55g)   
-Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Elite carbon
 (15g)
-Brake (Front): (Hamulec przedni) Tarczowy Deore XT
-Brake (Rear): (Hamulec tylny) Tarczowy Deore XT
-Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XT M8000
-Cables: (Pancerze i linki) XTR
-Cassette: (Kaseta) XT M8000 11-40 (410g)
-Chain: (łanńuch) HG701 11rz. (249g)
-Crankset: (Korby) Deore XT (609g)
-Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT
RD-M8000 GS (271g)
-Fork: (Widelec) Rock Shock REBA (1451g)
-Frame: (Rama) Kellys iCAD CARBON (waga z hakiem 1230g)
-Grips: (Gripy) ESI (50g)
-Handlebar: (Kierownica) FSA K-Force CARBON
prosta 680mm (132g)
-Headset: (Stery) Cane Creek 40-series Tapered
 (92g)
-Pedals: (Pedały) FORCE SPD (290g)
-Seat: (Siodło) Accent (210g)
-Seatpost: (Sztyca) FSA K-Force CARBON (265g)
-Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) FSA
-Shifters: (Manetki) XT M8000 i-spec II
-Skewers: (Zaciski koł) Deore XT
-Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA
-Starnut: (Gwiazdka)
-Stem: (Mostek)
3T Carbon 110mm
-Tire (Front): (Opona przednia)
Schwalbe Furious Fred 26x2.0 (295g)
-Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred 26x2.0 (295g)
-Top Cap: (Top cap) Cane Creek
-Wheel Front: (Koło przednie) Deore XT M-775 UST (całe koło b/opony 761g)
-Hub: (Piasta) Deore XT M-775 
-Rim: (Obręcz) Deore XT UST

-Wheel Rear: (Koło tylne) Deore XT M-775 UST (całe koło b/opony 934g)
-Hub: (Piasta) Deore XT M-775
-Rim: (Obręcz) Deore XT UST
-Misc : (Inne) Wkład suportu XTR
BB-93

 

Kellys Hacker iCad project by eldo

df98840f10745c4cmed.jpg

 

99a3a076100cdd27med.jpg

2b5faf6e99da26a4med.jpg

057a216d911eecf5gen.jpg

b71f82a77a578d1cmed.jpg

Kilka zdjęć "z wagi"

83466b9ba4fc9aeemed.jpg

340db8b98b5a7d29med.jpg

221cae36afbfc7efmed.jpg

a25d7c248e1e0fd8med.jpg

efe003620b2db7d5med.jpg

 

Pozdrawiam...Jacek :-)

c0c8754840db02dcgen.jpg

5e0077d8fab1bd2cgen.jpg

Edytowane przez Eldo
  • Pomógł 3
Odnośnik do komentarza

Docelowo tak jak widać 8,5k pln 

-Napęd nowy

-Amortyzator nowy

-Opony nowe

-Sztyca, kierownica, mostek nowe

-Koła nowe

-Wszystkie pozostałe cześci nowe

-Rama używana (stan jak nowa) 

Do obecnego stanu przewinęło się sporo nowych gratów z napędu, opony (kilka nowych kompletów), kierownice (carbon i alu), amortyzatory tego nie wliczam w cene.

Odnośnik do komentarza

 

Dziękuję ;)

Czy ja wiem czy szkoda, niby trendy aktualnie na 29er ale na pewno nie zszedl bym z waga na 8 z przodu to raz a dwa żałował bym chyba do końca życia gdybym nie kupil tej ramy. Teoretycznie (i praktycznie) ona przyjmie kolo 27,5 podobnie jak Reba ale jakos lubię 26" :)

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Marek Horoś napisał:

Super rower :) niech służy. Jak dla mnie koła 26 to wciąż dobry wybór. 

Dziękuję, tez tak uważam ;)

Używam go co dzień, do pracy, na miasto, na mniejsze i wieksze trasy. Jest idealny bo zbudowany tak jak chcialem. Wcześniej miałem aluminiowego UNIBIKE Evo, w sumie 4 lata i wiecznie cos zmienialem bo zawsze moglo być lepiej he :) stwierdzilem ze sprzedam i zloze cos na czym bede jechal i nie myslal o wymianach czesci. 

Odnośnik do komentarza

Evo był ok, przejechałem na nim przez 4 lata ok 16k km bez awaryjnie. Wiadomo sporo mial wymienionych czesci (np cala grupa xt) ale za dlugo ciaglo sie to "upgradowanie" i ciągłe mysli o carbonie :) tak powstał projekt iCad i jak narazie jestem na maxa wniebowziety z tego tytułu. 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Eldo napisał:

 

a dwa żałował bym chyba do końca życia gdybym nie kupil tej ramy.

Nie dziwię się, jest po prostu przepiękna! 
Super rower, kilometrów życzę!

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Mam 3kpl opon na caly rok. Aktualnie FF sprawdzam jak sie spisuja w miejscach gdzie uzywalem wczesniej Continental RK i jestem mile zaskoczony. Strikte na asfalt mam w rezerwie Schwalbe Supreme TL ktore zakladam na dlugie trasy 100% asfaltem. 

Odnośnik do komentarza

Fotek nie widzę, ale to możliwe, że wina proxy w pracy.

Widziałem w temacie powitalnym, zacna maszynka.

Gratuluję roweru, też kilka sam składałem, znam to uczucie radości po złożeniu.

Niestety też znam uczucie jak Ci złodziej ukradnie Twoje dzieło. Tak było z moim poprzednim rowerem SUNDANCE Hamilton RS, który mi został skradziony.

Odnośnik do komentarza

Wejda, poprzedni właściciel mial 27,5 Reba tez przyjmie 27,5 przy oponie 2" (byly na probe zalozone). Aktualnie mam zalozone niskoprofilowe Schwalbe Supreme 26x2,0 bez detek (tubeless) bo smigam po utwardzonych drogach i sporo miejsca jeszcze zostalo na ramie i amorze. W tym sezonie na pewno zostana kola XT 26" moze pomysle cos na przyszly rok. 

Odnośnik do komentarza

Wejda, poprzedni właściciel mial 27,5 Reba tez przyjmie 27,5 przy oponie 2" (byly na probe zalozone). Aktualnie mam zalozone niskoprofilowe Schwalbe Supreme 26x2,0 bez detek (tubeless) bo smigam po utwardzonych drogach i sporo miejsca jeszcze zostalo na ramie i amorze. W tym sezonie na pewno zostana kola XT 26" moze pomysle cos na przyszly rok. 

 

e01d20e22d81fce4gen.jpg

bedad9f396deaf73gen.jpg

Live z trasy, bedzie ok 100km :)

 

 

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza

Super temat gratulacje zacięcia i pasji i z tuningu roweru9_9 Sam jeżdżę na 26 calowym kole i uważam że to bardzo dobry wybór nie zawsze warto podążać za modą i płacić więcej za magiczne duże koło. Kupujecie rowery 26 można fajne używki dorwać teraz w bardzo fajnych pieniądzach renomowanych firm i na topowym osprzęcie.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za pozytywne opinie ;)

Koło 26" przede wszystkim "było ze mną" od zawsze to raz, jestem zadowolony więc nie ma co na siłę "ulepszać" czegoś co działa. Projekt od samego początku był realizowany pod katem jak najniższej wagi, koło 26" odgrywa tutaj sporą rolę. Kolejną istotną sprawą były opony które miałem jeszcze przed zakupem obręczy XT a więc przed rozpoczęciem projektu. 2kpl w sumie jeden nowy który raz że był zakupiony w DE (w PL nie dostepne RK 2,2 UST) a dwa nie były to tanie opony ;) drugi to nowe FF TL 2.0. Zakup kół 26" XT UST był że tak powiem "okazyjny" jak wspomniał kolega wyżej dla tego jest 26 a nie więcej. Kółka są rewelacyjne, na chwile obecną mam założone Schwalbe Supreme 2,0 TL bo śmigam w 90% asfaltem. Co bym nie założył jest OK :) 

cd95f621e9b25344gen.jpg

b4838e6bf208b07fgen.jpg

Swoją drogą, nowe Schwalbe Supreme w wersji TL uszczelniają się rewelacyjnie ! 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...