Nemrod Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) 8 godzin temu, sałron napisał: Rozumiem kwestię osobistych preferencji, ale obiektywnie Acebeam BK10 ustawiony poprawnie oświetla na dziesiątym metrze szerokość 5 metrów. To mało? Owszem są lampy świecące szerzej. Ba, wręcz bardzo szeroko (np. Lupine SL A lub AF oraz Outbound Road), ale do wąskiego świecenia BK10 wg. mnie daleko. Heh to nie chodzi o to że on świeci za wąsko na 10 czy 20 metrze. Problem polega na tym, że na 5 metrze jest tego światła mniej. Właśnie tam, gdzie co lepsze lampki mają poszerzoną pierwszą strefę by doświetlać boki w czasie pokonywania ostrych zakrętów. Miałem ją w szosie i pokonanie zakrętu 90 stopniowego przy prędkośi 25-30 km/h do najprzyjemniejszych nie należy bo poprostu skręcasz w ciemność. Sama lampka ma potencjał ale mocno niewykorzystany. Przy takiej ilości światła z diody oświetlany obszar mógł być spokojnie 2-3 razy większy. W końcu sam ilość lumenów jest ponoć wyższa niż w wspomnianych Lupine SL czy Outbound. A tak mamy średnio szeroko świecącą lampę ze zbyt dużym natężeniem w najwyższych trybach i niedoświetlanych bokach w pierwszym polu. Jeżeli producencin popracują nad rozkładem to nowa wersja może być dużo ciekawsza bo patrząc na sam rozkład na dalszym obszarze i dobre odcięcie to jest potencjał. 8 godzin temu, sałron napisał: Myślałem o niej dobre kilka lat temu. Była jeszcze mniejsza Elite. Expert mimo baaardzo solidnego podejścia do konstrukcji zraziła mnie beznadziejnym i pogmatwanym UI. Szkoda, że jej nie rozwinięto i nie poprawiono optyki, bo jednak wymagania wobec takiege produktu były większe. Link do świetnej recenzji z wiwisekcją: https://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?393216-REVIEW-Specialized-Flux-Expert-Bicycle-Headlight-Photo-Intensive Mam nową edycję z 2017 r. Można je odróżnić po kolorze obudowy. Poprawili zasilanie i coś tam podobno z diodami kombinowali. Ogólnie jeżeli lampka miała by być jako czysto szosowa z odcięciem to średnio. O ile rozkład jest w miarę ok to samo natężenie jest zdecydowanie słabsze niż lampek z topki. Za to jeżeli miała by być to lampka uniwersalna do roweru typu gravel/przełaj czy nawet mtb to jest to już bardzo ciekawa konstrukcja. Oświetlenie w trybie offroad jest bardzo dobre. Najciekawszym elementem moim zdaniem jest samo mocowanie. To chyba najlepszy patent na rynku. Nie dość, że nie zajmuje miejsca na kierownicy to jest mega stabilne po zablokowaniu i pozwala jednocześnie na szybki demontaż/montaż. Lupine SL no nawet przez chwile w łapkach miałem ale, że coś tskirgo jak SLX wypuścili to nie wiedziałem...ciekawe. Edytowane 5 Listopada 2020 przez Nemrod
Antek5 Opublikowano 6 Listopada 2020 Opublikowano 6 Listopada 2020 Panowie, witam Was bardzo serdecznie! Zastanawiałem się długo czy zadać takie pytanie, bo trochę podpada to pod casus wymieniony w Regulaminie w stylu "Tematy typu "Jestem nowy", "pomocy", "mam problem" , jednak po przeczytaniu kilkunastu wątków wcale nie jestem bliżej odpowiedzi na postawione sobie pytanie, a więc: jaką tanią lampkę przednią kupić do "turystycznej" - rekreacyjnej jazdy. Proszę wybaczcie więc... Obecnie mam AXA Sprint10 zasilaną z prądnicy oraz lampkę z lidla, taką za 30 zł z hakiem kupioną kilka lat temu. Aż tak bardzo dużo na rowerze dotychczas (tzn. od pewnego czasu) nie jeździłem, ale teraz trochę mnie znów "naszło" - niestety szybko zapada zmrok, więc dlatego pomyślałem o trochę lepszym oświetleniu. Po gęstym lesie raczej nie będę jeździł, po ruchliwym "mieście" też nie, będę poruszał się głównie drogami "polnymi" oraz asfaltowymi z umiarkowanym ruchem, na których nie ma miejskiego oświetlenia. Ponieważ jednak nie jestem żadnym sportowcem, chciałem spytać o jakieś stosunkowo tanie lampki. Jeśli chodzi o moje preferencje to chciałbym, aby lampka świeciła max szeroko - wręcz o ile to możliwe przy tym poziomie cenowym nawet 4 m szeroko tuż przed rowerem, nie miałbym nic przeciwko temu, żeby oświetlała nawet obszar po bokach przedniego koła, a przynajmniej, żeby nie było ciemnej "dziury" lub była jak najmniejsza przed kołem. Ponieważ poruszam się z umiarkowaną prędkością, przeważnie ok 15-20km/h, czasem max 30, więc chyba raczej zasięg dla mnie nie jest kluczowy. Raczej szerokość i równomierne doświetlenie. Tylko tyle i pewnie aż tyle- przy tym poziomie cenowym pewnie będzie ciężko. Proszę powiedzcie, czy np Kross Turismo Sport do takiej jazdy jak moja mogłaby się nadawać? Widziałem na YT jakieś "recenzje" i wydaje mi się po obejrzeniu tych filmików, że niestety świeci bardzo wąsko, tzn. oświetla pas szerokości metra (tylko oczywiście na filmiku może to zupełnie inaczej wyglądać niż w rzeczywistości i dlatego Was proszę o radę). Przy takiej "turystycznej" jeździe wolałbym mieć możliwość oświetlania również nieco bardziej na szerokość, żeby cokolwiek widzieć również po bokach. Pasowałoby pewnie coś w stylu Ixona albo Philips Saferide, ale Ixon jak dla takiego kolarza niedzielnego jak ja jest za drogi, a Saferide to nawet nie wiem, bo nigdzie go nie ma. A jeśli nie ten Kross to może ProX np Atlas? Może jakaś Sigma? A może moglibyście coś podpowiedzieć? No i niestety chciałbym coś dostępnego w Polsce, bo niestety nigdy nie kupowałem na aliexpresie:-(i niestety, bo pewnie trochę zwiększyłoby to możliwość wyboru.
Nemrod Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Opublikowano 6 Listopada 2020 Saferide Philipsa już sporo lat nie jest produkowany. Patenty przejeła również holenderska Spaninga. Najmocniejszą bateryjną ich lampką jest Axendo 60. Ale jest nieco słabsza do Saferide. Co do lampki to wiele zależy od budżetu. Taki Fenix bc25 powinien się dobrze sprawdzić.
Chrismel Opublikowano 6 Listopada 2020 Opublikowano 6 Listopada 2020 Jeżeli myślisz o oświetlaniu drogi kup koniecznie lampkę z odcięciem. Lampki które tego nie mają są mało użyteczne w normalnej eksploatacji bo musisz bardzo ograniczać ich jasność żeby nie oślepiać użytkowników z naprzeciwka. W efekcie masz tylko lampkę sygnalizacyjną. Wybór niestety nie jest zbyt duży i trzeba się liczyć z wydatkiem około 200 zł. Kolega w poście powyżej zaproponował Fenix-a BC25R - przyzwoita lampka i dobrze wykonana.
Chrismel Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 @Nemrod- gdybyś miał kupić w tej samej cenie lampkę Lupine: SL AF - https://www.lupine.de/products/bike-lights/road-bike-lights/sl-af lub SL AX - https://www.lupine.de/products/bike-lights/road-bike-lights/sl-ax którą byś wybrał ? Oglądam je od paru dni i serce podpowiada najnowszy AX. Ale jak porównuję rozkład światła to mam wrażenie że starsza AF świeci równiej. Niestety informacje w necie są dość ubogie i nie jestem w stanie wyrobić sobie zdania. Różnią się też rodzajem optyki ale mi to nic nie mówi.
Nemrod Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Opublikowano 7 Listopada 2020 Ax jest dla Ebikea. AF ms zasilanie pod akumulator przenośny j można go kupić również z pakietem w komplecie. Także jeżeli ktoś ma zwykły rower to wybór jasny.
Motke Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 27 minut temu, Nemrod napisał: Ax jest dla Ebikea. AF ms zasilanie pod akumulator przenośny j można go kupić również z pakietem w komplecie. Także jeżeli ktoś ma zwykły rower to wybór jasny. AX i AF są identyczne pod tym względem. Skąd ten ebike?
kopiczas Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 W dniu 6.11.2020 o 05:51, Nemrod napisał: Saferide Philipsa już sporo lat nie jest produkowany. Patenty przejeła również holenderska Spaninga. Najmocniejszą bateryjną ich lampką jest Axendo 60. Ale jest nieco słabsza do Saferide. Co do lampki to wiele zależy od budżetu. Taki Fenix bc25 powinien się dobrze sprawdzić. A gdyby budżet był większy, powiedzmy 300-400zł?
Nemrod Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Opublikowano 7 Listopada 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Motke napisał: AX i AF są identyczne pod tym względem. Skąd ten ebike? A faktycznie SLX jest dla ebikea . Ja chyba brałbym SL. Edytowane 7 Listopada 2020 przez Nemrod
Chrismel Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Nemrod napisał: Ja chyba brałbym SL. Obydwie są SL Myślałeś pewnie o wersji AF. Jeżeli tak to ciekaw jestem dlaczego. Nie ukrywam że masz milion razy większą wiedzę na temat lampek ode mnie i Twoja opinia będzie miała dla mnie duże znaczenie. Plusem wersji SL AX jest możliwość zakupu z większym akumulatorem (10 Ah) który daje przy trybie ECO prawie 9 godzin jazdy i to przy ciut większej mocy. Ale na tym moje spostrzeżenia się kończą. Nic nie wiem o plusach i minusach zastosowanych układów optycznych. Edytowane 7 Listopada 2020 przez Chrismel
Nemrod Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Opublikowano 7 Listopada 2020 Miałem na myśli SL AX, którego na oczy nie widziałem. Chwilę za to bawiłem się za to AF i nie wyglądało to tak dobrze jak na zdjęciach. Świsatło głównie na brzegach wpadało w żółty odcień. Rozkład też był nieco mniej równomierny z dwoma leciutkimi hotspotami. Co nie znaczy, że lampka źle świeciła ale przy tej cenie to już powinien być ideał. 1
Chrismel Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 (edytowane) Dzięki. Mam podobne odczucia nie widząc żadnej z tych lampek na oczy. Tylko filmy na YT. Gdybym miał pewność że będzie to ideał nie zastanawiałbym się ale przy tej cenie zaczynam mieć coraz bardziej mieszane wrażenie. PS. Tęskno mi za światłem który dawał Knog Trail. Eh, ta plastyka oświetlenia. Niestety w moim przypadku lampka nie do użytku bo wypalałem ludziom oczy. Edit. @Nemrod- jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi na te hot spoty. Przejrzałem ponownie filmy na YT i chyba najlepiej jest to pokazane na dwóch poniższych. Są marnej jakości ale paradoksalnie najlepiej na nich to widać. SL AF: https://www.youtube.com/watch?v=tRni4wjyN0g SL AX: https://www.youtube.com/watch?v=OgHxAayG4uA W tym drugim przypadku jest ciemny trójkąt bliżej roweru a w dalszej odległości po bokach dwie ciemniejsze plamy. Nie jest to rozkład światła który powaliłbym mnie na kolana. Zwłaszcza za tyle kasy Dobrze że się zwróciłem do Ciebie z pytaniem. Skrobnąłeś dwa zdania a ostudziło to moje zapędy na zakup Lupine. Edytowane 7 Listopada 2020 przez Chrismel
Nemrod Opublikowano 8 Listopada 2020 Autor Opublikowano 8 Listopada 2020 Kurcze ten AX w ogóle ma dość dziwny rozkład tego światła. Znalazłem jakieś stare ( i nędznej jakości) zdjęcie z Roximem X7. Ale dobrze widać jak szeroki strumień światła dawał on już praktycznie od kierownicy. He szkoda, że go zepsułem.
Chrismel Opublikowano 8 Listopada 2020 Opublikowano 8 Listopada 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Nemrod napisał: Kurcze ten AX w ogóle ma dość dziwny rozkład tego światła. No niestety. Dlatego pisałem że bardziej podoba mi się wersja SL AF ale nie za tyle monet. Zdecydowałem że odpuszczę Lupine póki nie zrobią czegoś lepszego. Natomiast Outbound wygląda obiecująco ale nie znalazłem w żadnym europejskim sklepie. W związku z powyższym mam jeszcze dwa pytania. 1. Pisałeś że jeżeli powerbank będzie miał 2A to IXON Space może pracować na pełnej mocy i będzie nawet odrobinę ładowany. Powerbank muszę mieć wodoodporny. Czy możesz jakiś polecić ? Albo jak nie używasz wodoodpornego to czy sądzisz że taki byłby dobry: https://www.jula.pl/catalog/gospodarstwo-domowe/sprzet-rtv/akcesoria-do-tabletow-i-telefonow-komorkowych/baterie-akumulatory-i-powerbanki/powerbank-011629/ 2. Jak bateria w Space ma 3400 mah i na maksymalnej mocy pracuje 2,5h to jak podłączę powerbank 10.000 mah będę miał dodatkowo 7,5h ? Sorki że tak męczę trywialnymi pytaniami ale dla mnie to wiedza tajemna Edytowane 8 Listopada 2020 przez Chrismel
Nemrod Opublikowano 8 Listopada 2020 Autor Opublikowano 8 Listopada 2020 1. Ciężko mi coś polecić bo żadnego wodoodpornego nie używałem. 2. Tak powinno być. 1
sałron Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 (edytowane) W dniu 5.11.2020 o 15:19, Chrismel napisał: Biorąc pod uwagę postęp jaki dokonuje się w oświetleniu rowerowym za kilka lat to i tak będzie muzeum techniki niezależnie od stanu akumulatora I tu możesz być w błędzie. Wcale nie jest taką oczywistością, że będzie coś lepszego. Paradoksalnie lamp stricte rowerowych, czyli z modelowaną wiązką, jest na rynku sporo. Ale ile z nich jest warte uwagi? Ile z nich ma strumień, nie napiszę idealny - bo o takim można zapomnieć, ale bliski idealnemu? Bardzo mało. Do każdej, bez wyjątku lampy, mógłbym mieć listę zastrzeżeń. Ixon Space jest niezły. Gdyby (pokrótce) była w nim możliwość wymiany ogniwa, lepsze mocowanie, lepsza barwa i korekta "dziury" pomiędzy pierwszym a drugim obszarem świecenia, to naprawdę byłoby już blisko ideału. Postęp dokonuje się w źródłach światła, ale w technice emisji to idzie to raczej powoli. Obserwując to na przestrzeni lat, przełomu nie widać. Producenci czerpią z tego co jest, czyli z przetartych szlaków techniki motoryzacyjnej. Do czego zmierzam? Ano do tego, że dobra lampa dziś, będzie tak samo dobra za kilka lat. Dlatego, że nawet te 500-600lm ze Space-a, są lepsze niż 2000lm z lampy o strumieniu symetrycznym. Percepcja światła równomiernie położonego na drogę jest nieporównywalnie bardziej komfortowa. Tego światła może być wymiernie mniej, ale to w jaki sposób jest dystrybuowane, powoduje, że psychologicznie odbiera się w taki sposób jakby było go więcej. Nie w ilości siła, a w jakości. Jeździłem kiedyś z lampami o symetrycznych wiązkach i tysiącach lumenów. Zwiększanie ilości światła od jakiegoś progu, do niczego (poza drenowaniem zasilania) nie prowadzi. Źrenice się zwężają, przez olśnienia upośledza się naturalna funkcja wzroku, która pozwala dostosować się do zmiennych warunków. Od tamtego czasu stałem się pasjonatem oświetlenia będącego w zgodzie z naturą wzroku człowieka... 🙂 W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Heh to nie chodzi o to że on świeci za wąsko na 10 czy 20 metrze. Problem polega na tym, że na 5 metrze jest tego światła mniej. Właśnie tam, gdzie co lepsze lampki mają poszerzoną pierwszą strefę by doświetlać boki w czasie pokonywania ostrych zakrętów. Miałem ją w szosie i pokonanie zakrętu 90 stopniowego przy prędkośi 25-30 km/h do najprzyjemniejszych nie należy bo poprostu skręcasz w ciemność. I dotarliśmy do sedna... Przy prawidłowym ustawieniu Acebeam-a BK10, faktycznie światła w najbliższym obszarze może wydawać się za mało. Ale znowu nie jest go wcale mniej niż w takim Philips-ie Saferide. To w jaki sposób są "skonstruowane" obszary świecenia BK10 wpływa na percepcję obszaru tuż przed kołem. Mi osobiście nadmiar światła tuż przed kołem przeszkadza, bo upośledza dalsze widzenie. Powtarzam nadmiar. Dla innej osoby negatywny może być niedobór. W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Sama lampka ma potencjał ale mocno niewykorzystany. Przy takiej ilości światła z diody oświetlany obszar mógł być spokojnie 2-3 razy większy. W końcu sam ilość lumenów jest ponoć wyższa niż w wspomnianych Lupine SL czy Outbound. A tak mamy średnio szeroko świecącą lampę ze zbyt dużym natężeniem w najwyższych trybach i niedoświetlanych bokach w pierwszym polu. Celnie to ująłeś. Ale pozostanę przy zdaniu, że i tak Acebeam BK10 jest lepszy niż rowerowe Fenixy i większość lamp w tym zakresie cenowym. W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Jeżeli producenci popracują nad rozkładem to nowa wersja może być dużo ciekawsza bo patrząc na sam rozkład na dalszym obszarze i dobre odcięcie to jest potencjał. Od chyba dwóch lat w planach jest też BK20. Ale jak stanęło na zdjęciach i prezentacji na jednych targach, tak stoi. Patrząc na zdjęcie nie jestem przekonany, że "dual beam system gives a very nice light beam, and lights up the front road without affecting others", będzie prawdą, ale mogę się mylić, bo to tylko prototyp. W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Mam nową edycję z 2017 r. Można je odróżnić po kolorze obudowy. Poprawili zasilanie i coś tam podobno z diodami kombinowali. Ogólnie jeżeli lampka miała by być jako czysto szosowa z odcięciem to średnio. O ile rozkład jest w miarę ok to samo natężenie jest zdecydowanie słabsze niż lampek z topki. Za to jeżeli miała by być to lampka uniwersalna do roweru typu gravel/przełaj czy nawet mtb to jest to już bardzo ciekawa konstrukcja. Oświetlenie w trybie offroad jest bardzo dobre. Nie wiedziałem, że w 2017 odświeżono tą lampkę. Liczba lumenów pozostała jednak ta sama - 1200lm. Muszę się wczytać co tam pozmieniali... Właśnie to odcięcie było nie najlepszą cechą Specialized Flux Expert. Niemniej do jazdy offroad może być dobra. W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Najciekawszym elementem moim zdaniem jest samo mocowanie. To chyba najlepszy patent na rynku. Nie dość, że nie zajmuje miejsca na kierownicy to jest mega stabilne po zablokowaniu i pozwala jednocześnie na szybki demontaż/montaż. Mocowanie z wykorzystaniem trzpienia to mocna rzecz w tej konstrukcji. W dniu 5.11.2020 o 15:20, Nemrod napisał: Lupine SL no nawet przez chwile w łapkach miałem ale, że coś takiego jak SLX wypuścili to nie wiedziałem...ciekawe. Śledziłem proces twórczy SL X na ich forum. Ileż tam było o tym wszystkim "gadania"... W dniu 6.11.2020 o 05:51, Nemrod napisał: Saferide Philipsa już sporo lat nie jest produkowany. Na Allegro były ostatnio dwie sztuki Saferide 80. Tylko nie mam pewności która generacja (zdjęcie było katalogowe, a nie real). Uchowały się komuś nowe egzemplarze ...89zł/szt. W dniu 7.11.2020 o 06:58, Chrismel napisał: SL AF - https://www.lupine.de/products/bike-lights/road-bike-lights/sl-af lub SL AX - https://www.lupine.de/products/bike-lights/road-bike-lights/sl-ax którą byś wybrał ? Oglądam je od paru dni i serce podpowiada najnowszy AX. Ale jak porównuję rozkład światła to mam wrażenie że starsza AF świeci równiej. Niestety informacje w necie są dość ubogie i nie jestem w stanie wyrobić sobie zdania. Różnią się też rodzajem optyki ale mi to nic nie mówi. Dyskusje na ten temat toczą się na niemieckich forach. Są użytkownicy pozostający przy wersji SL (lub wybierający nowszą SL F), a nie najnowszą SL X. Właśnie ze względu na szerokość i równomierność wiązki. Obecne SL F (1300lm) jest rozwinięciem "pierwszego" SL (900lm) o światła drogowe, ale również zgodne z STVZO. Czyli do świateł mijania dochodzi druga wiązka świecąca "wyżej" ale też z odcięciem. Można sobie ustawić lampę tak, aby w żadnym z trybów nie oślepiała. W SL X wiązka ponad światłami mijania nie ma odcięcia i jest to klasyczne (wg. nomenklatury motoryzacyjnej) światło drogowe. Przy okazji poniżej porównanie pierwszej wersji Lupine SL 900lm z Ravemen-em PR1200. Widać jak Raveman koncertowo prześwietla obszar najbliżej koła, upośledzając w ten sposób widzenie "w dal". Pierwsza wersja Lupine SL (beamshoty poniżej) miała nieprawdopodobnie równomierną "plamę światła". W nowszej SL F trochę to popsuli... W dniu 7.11.2020 o 12:35, kopiczas napisał: A gdyby budżet był większy, powiedzmy 300-400zł? Ja bym mimo wszystko zastanowił się nad Acebeam BK10. Jak kogoś stać to Ixon Space. Dwie różne koncepcje lamp i trudno je porównywać, ale takiej bym dokonał hierarchii. W dniu 7.11.2020 o 15:27, Chrismel napisał: Obydwie są SL Myślałeś pewnie o wersji AF. Jeżeli tak to ciekaw jestem dlaczego. Nie ukrywam że masz milion razy większą wiedzę na temat lampek ode mnie i Twoja opinia będzie miała dla mnie duże znaczenie. Plusem wersji SL AX jest możliwość zakupu z większym akumulatorem (10 Ah) który daje przy trybie ECO prawie 9 godzin jazdy i to przy ciut większej mocy. Ale na tym moje spostrzeżenia się kończą. Nic nie wiem o plusach i minusach zastosowanych układów optycznych. Zarówno SL X, jak i SL F występują w wersjach zasilanych akumulatorem 7.4V i wtedy nazywają się SL AX i SL AF. Plusy i minusy masz dość chaotycznie (bo odpisywałem chronologicznie) przedstawione wyżej i niżej. W dniu 7.11.2020 o 15:54, Nemrod napisał: Miałem na myśli SL AX, którego na oczy nie widziałem. Chwilę za to bawiłem się za to AF i nie wyglądało to tak dobrze jak na zdjęciach. Światło głównie na brzegach wpadało w żółty odcień. Rozkład też był nieco mniej równomierny z dwoma leciutkimi hotspotami. Co nie znaczy, że lampka źle świeciła ale przy tej cenie to już powinien być ideał. Bolączką soczewki asferycznej są właśnie niekontrolowane rozszczepienia światła, stąd te kolory. Te same wady można zaobserwować w soczewkowych światłach samochodowych. Jednak w Lupine cały czas coś poprawiają. Ostatnie wersje są ponoć lepsze, niż jeszcze te sprzed roku. Zatem niektóre filmy w sieci należy traktować jako nieaktualne dla osób kupujących teraz nowy produkt. Niestety Lupine, Supernova, czy Exposure Lights to najdroższe zabawki. Co nie oznacza, że otrzymujemy z nich dywan światła o identycznym z pozycji obserwatora natężeniu w każdym punkcie podłoża... :-] W dniu 7.11.2020 o 16:55, Chrismel napisał: SL AX: https://www.youtube.com/watch?v=OgHxAayG4uA W tym drugim przypadku jest ciemny trójkąt bliżej roweru a w dalszej odległości po bokach dwie ciemniejsze plamy. Nie jest to rozkład światła który powaliłbym mnie na kolana. Zwłaszcza za tyle kasy Jak to zwykle bywa w przypadku lusterek, często wychodzą takie kwiatki. No ale obiektywnie patrząc, to często polecany tutaj Ixon Space prezentując co prawda inne podejście, też trochę bałaganu "na powierzchni" ma. Poniżej beamshoty Lupine SL X - światła mijania i drogowe. W przypadku włączenia świateł drogowych, włączają się też boczne grupy LED (fresnel) które służą do jazdy dziennej. Przy światłach mijania są nieaktywne, ponieważ powodowałby oślepianie. Doświetlają więc najbliższy obszar w momencie włączenia świateł drogowych. Dobrze to widać na poniższych zdjęciach. W dniu 8.11.2020 o 01:50, Nemrod napisał: Znalazłem jakieś stare ( i nędznej jakości) zdjęcie z Roximem X7. Ale dobrze widać jak szeroki strumień światła dawał on już praktycznie od kierownicy. He szkoda, że go zepsułem. Bardzo podobnie (jeśli chodzi o rozkład, bo powyższe zdjęcie jest koszmarnie prześwietlone) świeci Outbound Road. Ma mega szerokie bliskie pole. 21 godzin temu, Chrismel napisał: Natomiast Outbound wygląda obiecująco ale nie znalazłem w żadnym europejskim sklepie. Jakbyś chciał, to mam nowy egzemplarz - pełny komplet - Outbound Road, ostatnia wersja z nowym układem optycznym i aktualnym oprogramowaniem zarządzania energią. Szczegóły PW. 21 godzin temu, Chrismel napisał: 2. Jak bateria w Space ma 3400 mah i na maksymalnej mocy pracuje 2,5h to jak podłączę powerbank 10.000 mah będę miał dodatkowo 7,5h ? Nie, nie. To tak nie działa. 10Ah to ma ogniwo w powerbanku. Energię traci się na kolejnych stopniach przetwarzania napięcia. Najpierw w górę w powerbanku, potem w lampce w dół. Niewiadomą jest sprawność tych procesów w danych urządzeniach. Edytowane 9 Listopada 2020 przez sałron 2
Chrismel Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 9 godzin temu, sałron napisał: Outbound Road Lupine oferuje akumulatory o większej pojemności. Kusiła mnie wersja SL X z uwagi na możliwość zakupu z takim o pojemności 10.000 i czasem pracy 8:45. Jest to wartość z którą od biedy dałbym radę. Natomiast standardowy zestaw Outbound który jest na ich stronie ma nieakceptowalne dla mnie parametry pod tym względem. Ciekawi mnie czy oferują jakieś inne bo 3:30 w trybie medium-high to dla mnie jakiś ponury żart. 9 godzin temu, sałron napisał: Nie, nie. To tak nie działa. Czytałem gdzieś o 9%. Ale jak przetestuję to napiszę za kilka dni jak to realnie wygląda w tym konkretnym przypadku.
sałron Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 (edytowane) 6 godzin temu, Chrismel napisał: Lupine oferuje akumulatory o większej pojemności. Kusiła mnie wersja SL X z uwagi na możliwość zakupu z takim o pojemności 10.000 i czasem pracy 8:45. Jest to wartość z którą od biedy dałbym radę. Natomiast standardowy zestaw Outbound który jest na ich stronie ma nieakceptowalne dla mnie parametry pod tym względem. Ciekawi mnie czy oferują jakieś inne bo 3:30 w trybie medium-high to dla mnie jakiś ponury żart. Fakt faktem, że już na Medium (w Outbound Road) można wygodnie jechać. Kompatybilne z Outbound są battery packi od innych lamp np. Magicshine i masa innych mniej lub bardziej markowych. Wtyczki pasują, napięcia zgodne z oryginałem. https://www.magicshine.us/product-category/bike-light-accessories/batteries/ 6 godzin temu, Chrismel napisał: Czytałem gdzieś o 9%. Ale jak przetestuję to napiszę za kilka dni jak to realnie wygląda w tym konkretnym przypadku. Optymistycznie założyć należy 10% straty na każdym etapie. Trzeba dodać, że w Ixon Space po podłączeniu powerbanku dojdzie jeszcze ładowanie wewnętrznego ogniwa, co też nie jest procesem o 100% efektywności. Edytowane 9 Listopada 2020 przez sałron
Chrismel Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Jak podłączę powerbank to Space pobiera prąd z niego czy cały czas z wewnętrznego ogniwa które jest ładowane z powerbanku w tym czasie ?
sałron Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 (edytowane) 12 godzin temu, Chrismel napisał: Jak podłączę powerbank to Space pobiera prąd z niego czy cały czas z wewnętrznego ogniwa które jest ładowane z powerbanku w tym czasie ? Trudno powiedzieć jak to jest rozwiązane. Należałoby podłączyć miernik i obserwować jak się zmieniają prądy w trakcie ładowania/naładowania i świecenia/lub nieświecenia. Przy okazji sprawdzając luksomierzem natężenie światła, bo niewykluczone, że jednak najmocniejszy tryb jest nieco "przycięty" w przypadku deficytów energii... Edytowane 10 Listopada 2020 przez sałron
zenobek Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 W dniu 8.11.2020 o 09:56, Nemrod napisał: Ciężko mi coś polecić W dniu 9.11.2020 o 12:31, Chrismel napisał: Lupine oferuje akumulatory 1 godzinę temu, sałron napisał: Należałoby podłączyć miernik No to mamy trzech LATARNIKÓW!!!! Tak serio to przyjemnie się Was czyta.
agata_mary Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 Hej, rozglądam się za przednią lampką, do mojego gravela. Jestem zdecydowana na navi 800. Ale zanim wydam pieniądze chciałabym się upewnić odnośnie kilku rzeczy. 1. Czy ta lampka nie będzie się rozkręcała na łączeniu podczas jazdy w terenie? 2. Czy bateria dobrze dolega? Bo miałam już problem w tańszej lampce że nie łączyła i światło mrugało. Wybór padł na navi ponieważ chciałabym latarkę zamontować razem z garminem, ale jeśli macie jakieś lepsze modele to chętnie rozważę.Widziałem ze wcześniej pisaliście o tej latarce, ale jeśli to nie miejsce to napisze oddzielny post. Jeżdżę mieszanie, 50:50 miasto i las. Chciałabym wydać max 200 zł na przednią latarkę. Dziękuje z góry
Nemrod Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Opublikowano 10 Listopada 2020 1. Nie powinna. Ja nie miałem z nią żadnego kłopotu. 2. Nic się nie dzieje. Do jazdy typu asfalt/ miasto/ szutry nadaje się bardzo dobrze.
Chrismel Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 W dniu 31.10.2020 o 23:41, Nemrod napisał: Wystarczy powerbank mający na wyjściu 2A by spokojnie podtrzymywać lampkę ( nawet nieco podładowywać) w najwyższym trybie. U mnie chyba to tak nie działa. Pewnie lichy powerbank (w opisie ma 2A ale ile jest naprawdę) lub marny kabel. Lampka naładowana w 99% przy ustawieniu: na 4 kreski pokazuje czas ładowania 10 godzin na 5 kresek 100 godzin przy wyższych wyświetla już tylko czas pracy. Na 8 kresek (max) - 3 godziny 45 minut (zamiast fabrycznych 2:30). Ile u Ciebie pokazuje przy ustawieniu na max po podłączeniu powerbanku ? Jeżeli inaczej to jaki masz powerbank i jaki kabel ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się