Skocz do zawartości

Lampki


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

Czemu lampka z odcięciem ? Dlatego, że nie świecisz innym w oczy i jednocześnie masz dobrze oświetlona drogę. Bo ustawiasz ją raz i możesz o niej zapomnieć. Nie musisz zmieniać trybu na niższy lub ustawiać snop światła  przed przednie koło by nie wypalić mijanej osobie źrenic. 

Jeszcze kilka lat temu zakup lampki z odcięciem  która nie robiłaby tylko z sygnalizację wiązał się z wydaniem sporej kwoty. Nadal takie firmy jak B&M czy Trelock za swoje konstrukcje

każą sobie płacić nie małe pieniądze. Sytuacją ratują chińskie światełka, które  już za kwotę  trzydziestu kilku złotych można nabyć.

 

Postaram się przybliżyć pięć lampek różniących się dość mocno ceną, wielkością i konstrukcją. No to zaczynamy:

1. Meilan X1

mei.thumb.JPG.6d7022a021d978d1e5fc09db4f9b9b6a.JPG

Cena: około 100 zł

Chińska konstrukcja, która bez problemu można nabyć na allegro.

Moc: 260 lm, 34 lux

Lampka wykonana jest bardzo dobrze. Trzy czwarte obudowy to aluminium, boki zaś są wykonane z plastiku. Sam przycisk wykonany z nieco za miękkiej jak dla mnie gumy i wymagający sporo siły przy włączaniu.

Samo mocowanie jest proste, ale trzyma bardzo dobrze jedynie trzeba się nieco nakręcić bo sam gwint śruby jest bardzo długi.

Lampka  nie ma tendencji do kiwania się czy też wpadania w wibracje i hałasowania. Port ładowania znajduje się w tylnej części lampki i jest dobrze zabezpieczony solidnym kawałkiem gumy. Do spasowania elementów nie mam żadnych zastrzeżeń.

Mamy do dyspozycji trzy tryby różniące się intensywnością, strobo plus tryb gdzie świeca się tylko pomarańczowe diody umiejscowione po bokach obudowy. Dwuklikiem włącza się tryb automatyczny gdzie lampka sama zależnie od intensywności otaczającego ją światła dobiera moc świecenia.

Wbudowany akumulator wystarcza  na około 2,5h świecenia maksymalną mocą.

2. B&M Ixion Core

ixion.thumb.jpg.e7438a0b54dcd0968cb94742aeec493b.jpg

Cena: ponad 200 zł

Najdroższa, "markowa" lampka  w moim małym teście.

Moc: 50 lux

Co do wykonania to jest bardzo dobrze. Obudowa jest aluminiowa pokryta w dolnej części plastikiem. Wszystko idealnie spasowane. Port ładowania znajduje się w tylnej części zakryty gumowa klapką. Przycisk sporej wielkości z idealnie dobraną siłą potrzebną do jego obsługi.

Samo mocowanie  jest najlepsze jakie dane mi było widzieć w lampkach rowerowych. Bardzo stabilne a jednocześnie łatwe do montażu. Sama lampka jest w nie wpinana nietypowo bo z boku. Trzyma się jak przyklejona. Zero jakichkolwiek hałasów, wyboje nie robią na niej żadnego wrażenia.

Trybów do wyboru mamy...2. Mocny 50 lux i słaby 12 lux.

Bateria wystarcza na 3,5h działania w trybie wysokim ( co ciekawe pół godziny dłużej niż podaje producent).

3. Crivit Lidlówka

Crivit.thumb.jpg.072dc1ed651922148532e17bc0f67c58.jpg

Cena: 59.90 zł

Lampka z Lidka do której w komplecie dostajemy jeszcze mała tylną pchełkę.

Moc: 50 lux

Lampka wykonana jest w całości z plastiku. Jest on dość  świecący i raczej łatwo będzie zbierał rysy. Za to spasowanie nie jest najgorsze nic specjalnie nie skrzypi.

Mocowanie nie jest może najbardziej trwałe czy stabilne ale spełnia swoje funkcje. Lampka ma tendencje do lekkiego wibrowania na wertepach.

Przycisk mógłby być nieco większy ale działa dobrze i nie wymaga dużej siły. Port ładowania ukryty  pod spodem zabezpieczony gumowa klapką która można

niechcący lekko odhaczyć przy montażu lampki w uchwycie.

Mamy trzy tryby świecenia różniące się intensywnością  oraz tryb automatyczny podobny jak meilan.

 

Lampka wytrzymuje około 2,5h świecenia w najwyższym trybie.

4. Hmm..."No name" ? No dobra : "Rechargeble Bicycle Light".

biig.thumb.JPG.ad2b44572c17e83cb6b00efc8e75e28e.JPG

 

Cena: niecałe 50 zł z przesyłką

Chińska lampka kupiona na Ebay.

Moc: 400 lm

Pierwsze co rzuca się w oczy to to, że jest zdecydowanie większ od pozostałych konstrukcji.Sama lampka wykonana z plastiku niezłej jakości. Chociaż na aukcji napisane było "alloy shell", no cóż...Spasowanie samej lampki jest bardzo dobre. Uchwyt...tu już nie jest tak dobrze.

Sam uchwyt dzięki gumowaniu trzyma się dość mocno za to trzeba uważać by nie przesadzić z dociskiem śruby mocującej bo wtedy potrafi wyskoczyć.  Jest to jedyne mocowanie które mi się zepsuło. Lampka drgała w nim tak silnie na wertepach, że ułamał się mały kawałek plastiku.  Całość przewierciłem, dąłem dodatkową śrubę, zaś górę mocowania posmarowałem cienką warstwą kleju silikonowego, który zapobiega drganiu i powoduje mocniejsze przyleganie lampki. Teraz jest cacy ale niesmak pozostał...Sam przycisk jest duży i działa idealnie.

Port ładowania w tylnej części zabezpieczony małą gumową klapką.

Mamy trzy tryby do wyboru: mocny, słaby i strobo

W pełni naładowany akumulator pozwala na działanie lampki w wysokim trybie przez nieco ponad 3 godziny.

5. Xanes SFL-01

xanes.thumb.JPG.51f707e01a4ec018d46f26e565554ccd.JPG

Chińczyk kupiony na Ebay.

Cena: około 40 zł z przesyłką

Moc: 380 lm

Sama lampka jest malutka. Góra obudowy wykonana z aluminium boki to plastik. Spasowanie jest takie sobie, łączenia nieco nierówne, zaś aluminiowa klapka  miała mała skazę.

Lampka w przeciwieństwie do pozostałych montowana jest na gumowy pasek. Z jednej strony daje to możliwość błyskawicznego demontażu uchwytu i  zmocowania go  na profilu innym niż okrągły.

Z drugiej strony daje to mniejsza stabilność uchwytu i możliwość delikatnego przesunięcia lampki nawet w czasie włączania. Przycisk włąnczania zrobiony z twardego plastiku i wymagający sporej siły. Port ładowania w tylnej części zabezpieczony gumową, małą klapką.

Lampka posiada kilka trybów mocny, słaby, strobo, automatyczny (patrz meilan) i świecenie tylko dwóch małych czerwonych diód.

Do pełna naładowany akumulatorek pozwala na około 1,5h działania w najwyższym trybie.

 

Teraz podstawowe pytanie : Jak to świeci ? Przygotowałem zdjęcia testowe ale najpierw kilka "ale":

Zdjęcia były robione smartfonem, którego matryca łapie jednak sporo mniej światła niż ludzkie oko. Także na żywo lampki świeca dużo lepiej.

Należy je traktować  jako coś oddającego różnice niż faktycznie pokazującego jak coś świeci. Dla każdej lampki przygotowałem po 2 zdjęcia.

Pierwsze na ciemnej, pustej gruntowej drodze i drugie  z obiektami znajdującymi się na wprost około 35 - 40 m od roweru.

Ujęcia jak prezentują się one na kierownicy:

kiero.thumb.jpg.3e03fe12a88c4129172e124d10d8e16d.jpg

No to jedziemy:

1. Meilan:

 

 

20171004_224804.thumb.jpg.d52c0af177e10de584a9371f9a422f31.jpg20171004_225006.thumb.jpg.5bc0a01609b13c0f4c365780a2c9984c.jpg

2. B&M

20171004_224824.thumb.jpg.92245882529a2c9729d4a9518eae4bad.jpg20171004_225026.thumb.jpg.bacd8f9ab973757c560e6ebeaae61a7d.jpg

3.Crivit:

20171004_224840.thumb.jpg.cab00337e571f0cf400045b8f37d0d70.jpg20171004_225038.thumb.jpg.cb9660d0a3802b33e9f59eb1f0847306.jpg

4.Chińczyk:

20171004_224855.thumb.jpg.86d48bb5a30f990c831329b79f65345f.jpg20171004_225055.thumb.jpg.0835d318ade15d8bdc55e289c335a358.jpg

5. Xanes:

20171004_224915.thumb.jpg.68ece34ada844f25f9f1c364e46d9a60.jpg20171004_225121.thumb.jpg.b687f90f873cecff4c2c7df56bd3b89c.jpg

 

 

 

20171004_224804.jpg 20171004_225006.jpg 20171004_224804.jpg 20171004_225006.jpg Edytowane przez Nemrod
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

No szału nie ma.

Ja mam dwie takie latarki http://allegro.pl/lr3-latarka-rower-cree-led-1000w-800l-gratisy-2xak-i5941090278.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMzkxMjQ3OTUAMjY0NjE0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9c84da31-3290-4ad4-85c9-c61473c53517

Takiej konstrukcji jak w tej aukcji, zapłaciłem za nią ze 4 lata temu 29zł z wysyłką.

Jeżdżę z jedną, do lasu z dwoma :)

 

Latarka jest na ogniwa 18650 z zapasem 5 ogniw wytarganych z baterii laptopa i świeci to lepiej.

Wrzucę fotkę wieczorem.

 

A tak nota bene ogniw będę mieć zapas około 50ciu sztuk za chwilę. :D

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Zgadzam się że pupy nie urywa. Ja mam Prox Dual Power i mocno świeci ale ma zewnętrzny alumulator. Cena to ok. 130zł a drugie oświetlenie awaryjne to mała latareczka militarna za 40zł na paluszek AAA, świeci 4,5 godziny. Też wieczorem wrzuce zdjęcia

 

Planuje kupić jeszcze jedną, jak przypomne sobie nazwe to wrzuce

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

No cóż "1000W, 800 lm"... niektórzy też w Świętego Mikołaja wierzą...

Tylko, że taka latarka to do lasu a nie na drogi publiczne. Mógłbym zamontować na rowerze moją Nitecore 4s tylko po co ?

Albo ustawie ją tak, ze będę świecił innym po ślepiach ale będę miął 2-3 metry przed kołem świecący krąg. Zooma do lampki rowerowej nawet nie skomentuje.

Zresztą jak pisałem, zdjęcia należy traktować poglądowo bo smartfon łapał sam efekt dość przeciętnie. Meilan ma promień świecenia około 130 stopni a kompletnie tego na zdjęciu nie widać.

up: mam Proxa Aviora ale to tez nie jestt lampka na drogi publiczne czy do miasta, jak już pisałem do lasu i tyle...

 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Nemrod napisał:

No cóż "1000W, 800 lm"... niektórzy też w Świętego Mikołaja wierzą...

Wczoraj przeglądając allegro znalazłem lampkę o mocy 1000W z pojedynczą diodą 3W. Jak to mówią: "Papier cierpliwy, wszystko przyjmie".
Swoją droga przydatne porównanie.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Puncu napisał:

Zgadzam się że pupy nie urywa. Ja mam Prox Dual Power i mocno świeci ale ma zewnętrzny alumulator. Cena to ok. 130zł a drugie oświetlenie awaryjne to mała latareczka militarna za 40zł na paluszek AAA, świeci 4,5 godziny.

 

Grzmotnąłeś się @Puncu z tą ceną o jakieś 30-50zł (zależnie od sklepu) ;) ceny wahają się od 160-180zł :P

Za to z tą latarką z miitarną potwierdzam :D Raz nas złapała noc za miastem i zapomniałem lampy to z tą latareczką wracałem jakieś 20km zamontowaną na trytytkach i powiem szczerze, że dawała radę :D 
A poniżej foty lampy którą przedstawił Puncu niestety nie mam zdjęć jak to świeci ale jestem w 100% zadowolony. Z minusów to zewnętrzny akumulator który jest jednocześnie zaletą bo długo wytrzymuje. Kolejny minus to bardzo czuły przycisk - chcesz dać jaśniej w trakcie jazdy a przypadkiem klika się o raz za dużo i lampa gaśnie xD 

20170519_160055.jpg 20170519_160120.jpg 20170519_160150.jpg
Odnośnik do komentarza

Mam Philisa saferide 80, kupiłem do szosy ale używam też w MTB

Lampka poza swoją wielkością nie ma dla mnie wad, solidne mocowanie, światła aż nadto i super rozłożony strumień, do tego odcięcie więc nie oślepia innych na drodze  

Zasilanie na 4 akumulatorki AA, na czarnych enelopach świeci mi jakieś 2-2,5h w trybie najmocniejszym, jak jadę dalej zabieram drugi komplet akumulatorów. 

Lamka nie jest już produkowana, ale można czasami wyrwać na alledrogo 

 

6c08828a8c1ec65d65c4955f7630fe94.jpg

Edytowane przez Stryjek
Odnośnik do komentarza

Hmm, a ja właśnie oglądałem meilan x1 i liczyłem na więcej. Nie poszukuję reflektora typu szperacz, ale takiej, która dobrze oświetli mi drogę przed kołem jakieś powiedzmy 5m. W takim razie wykreślam ją z listy: do kupienia...

Za to ta ostatnia, którą @Stryjek prezentuje jest całkiem, całkiem.

Odnośnik do komentarza

A ja mam taką lampeczkę

59e5df47e0490_mctripper_1.thumb.jpg.5ea417986ec5ce68bec02b47895e7278.jpg

Mactronic tripper

59e5df5f39fd9_mctripper_4.thumb.jpg.bb31ae7f81aaafee4bc7bc56cb16e0e7.jpg59e5df5aa1239_mctripper_3.thumb.jpg.42ddfa0bca29d0576ebb9921dfc71684.jpg

Może nie jest najtańsza ale jest bardzo dobra. Dobrze świeci, ma 3 tryby świecenia plus jeden pulsacyjny. Jak dla mnie czas świecenia też jest wystarczający, a jeżeli ktoś planuje jeździć całą noc to może się podeprzeć power-bankiem.  Lampka ma odcięcie więc nie oślepia a za to świeci dość szeroko. Ponadto ma jeden przydatny gadżet, z którego czasami korzystam.

59e5df8fc7a17_mctripper_10.thumb.jpg.2adc00badf6ef135235776a4773ee4cf.jpg

Można przy jej pomocy w awaryjnych sytuacjach podładować sobie telefon lub nawigację. 

 

Odnośnik do komentarza

Doszła Roxim RX4 Premium

roxim.thumb.jpg.2841a82997d82b224332369bfbc5bc29.jpg

Cena około 350 zł

Lampka z osobnym akumulatorem tajwańskiego producenta

Moc: 50 lux, 400 lumenów

 

 

Górna część lampki wykonana z aluminium dolna to plastik. Dobre spasowanie. Mocowanie na gumowy pasek, który aby zaciągnąć na kierownicy trzeba się trochę nagimnastykować. Przycisk wykonany z plastiku o odpowiedniej twardości,  poziom siły potrzebny do jego obsługi dobrany idealnie. Lampka w najmocniejszym trybie świeci około 5 godzin.

Posiada 3 tryby o różnej mocy oraz tryb dzienny.

 

Dodaje też zdjęcia lepszej jakości poprzednich oraz tej lampki ( z wyjątkiem Xanesa, którego już nie mam).

Dużo lepiej przedstawiają w jaki sposób świeca lampki niż te poprzednie przeze mnie wstawione.

 

Lidlowa:

20171016_190826.thumb.jpg.f9371b3e14787aa74838d6d69650c326.jpg

 

Chińczyk:

20171016_190849.thumb.jpg.6f55f8ca2a470c230ab7f200c177eb3e.jpg

 

B&M:

20171016_190906.thumb.jpg.c3fcca46b532aa90196c03f35e89c728.jpg

 

Meilan X1:

20171016_190926.thumb.jpg.161f8a9dedcbfbd51412fd2e2806afbf.jpg

 

Roxim RX4 Premium:

20171016_190941.thumb.jpg.1b21f0f0b64fae9b17bdaf8ef3e30fbb.jpg

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Stryjek napisał:

@Joe opis i test lampki masz tutaj

http://www.light-test.info/pl/lampki-rowerowe/69-philips-saferide-40-saferide-80

Do tego na forum szosa jest duży wątek o lampkach i tam też ją mocno chwalą 

Dzięki @Stryjek. Możliwości rewelacyjne za to cena sprowadziła mnie na ziemię. Cóż, chce się mieć tanio? Trzeba kupić "chińczyka".

Odnośnik do komentarza

Ponieważ na forum Rowerowe Porady wrzuciłem mój opis Xanes'a SFL-01 z tego porównania to odkopię ten temat ;-)

Wszystkie te lampki mają reflektory na drogę - mają świecić i nie oślepiać (odcinają górę)

Xanes'a kupiłem dwie szt  gdy sprawdził mi się pierwszy zakup (tak aby druga była w zapasie)

W budżecie do 50 PLN - rewelacja - a takie info SFl-01 działa przy podłączonym powerbanku

Wcześniej wykombinowałem w druciarstwie że przerobię czołówkę z jakimś mocnym ledem (za też poniżej 50 PLN) na reflektor prawie samochodowy,

I wyszło: zamocowana pomiędzy uchwytem torby na kierownicę a samą torbę w lesie "wali po gałach" (co chyba jest tu lubiane ;-) ), pracuje na 2x aku 18650

Zresztą teraz można kupić właśnie poniżej 50 PLN różne zestawy i typy oświetlenia Xanes (z góry przepraszam linki affilacyjne), począwszy od lampek z wbudowanym akumulatorem aż do zestawu reflektor + akumulatory 18650 w obudowie

43 PLN 1000 lm https://www.banggood.com/XANES-SFL07-1000LM-2XPE-German-Standard-Smart-Shock-Sensor-IPX4-Bike-Front-Light-LED-Far-Near-Distanc-p-1242277.html?p=LX12031904914201507O 

30 PLN 600 lm z tego porównania https://www.banggood.com/XANES-600LM-XPG-2-LED-Bicycle-German-Standard-Smart-Sensor-Warning-Light-Bike-Front-Light-Headligh-p-1142083.html?p=LX12031904914201507O

25 PLN 600 lm inny reflektor https://www.banggood.com/XANES-600LM-T6-Smart-Induction-Bicycle-Light-IPX4-USB-Rechargeable-80-Large-Floodlight-p-1175110.html?p=LX12031904914201507O

32 PLN 750 /m https://www.banggood.com/XANES-SFL04-750LM-T6-LED-German-Standard-Smart-Induction-Bicycle-Light-IPX4-USB-Rechargeable-Large-F-p-1217023.html?p=LX12031904914201507O

27 PLN 800 lm zoom https://www.banggood.com/XANES-800LM-T6-Bicycle-Light-Three-Modes-Zoomable-Night-Riding-Mountain-Bike-USB-Rechargeable-Headlight-Waterproof-p-1199956.html?p=LX12031904914201507O

21 PLN 1200 lm 2x led T6 potrzebuje powerbanka https://www.banggood.com/XANES-1200LM-2xT6-LED-4-Mode-Waterproof-Bicycle-Head-Light-Temperature-Control-Power-Display-No-Batt-p-1206155.html?p=LX12031904914201507O

35 PLN 600 lm szeroki reflektor https://www.banggood.com/XANES-SFL03-600LM-XPGLED-German-Standard-Smart-Induction-Bicycle-Light-IPX4-USB-Rechargeable-Large-F-p-1216191.html?p=LX12031904914201507O

42 PLN 800 lm sam reflektor potrzebuje powerbanbka 2 rodzaje zasilania https://www.banggood.com/XANES-T6-LED-IPX65-Waterproof-Bike-Light-HeadLamp-800-Lumens-Cycling-Bicycle-Light-p-1101573.html?p=LX12031904914201507O

75 PLN 1000 lm zestaw z aku 4x 18650 8800 mA https://www.banggood.com/1000-Lumens-LED-IP65-Headlamp-Set-Rechargeable-Bicycle-Headlight-5-Modes-Bicycle-Front-Light-p-1106004.html?p=LX12031904914201507O

85 PLN 800 lm zestaw z małym power bankiem 4400 mA https://www.banggood.com/XANES-XL11-1000LM-XML-2-LED-Bicycle-Headlight-IPX6-180Floodlight-4-Modes-Power-Display-Intelligent-p-1237090.html?p=LX12031904914201507O

Odnośnik do komentarza

Jak ktoś ma Convoy S2+ to może wyposażyć ją w optykę TIR która spłaszcza strumień światła. Taka "soczewka" świeci szeroko i na wysokość można ją łatwo ustawić poniżej linii wzroku kierowców.

Edytowane przez dziubek123
Odnośnik do komentarza

Ravamen PR1200

Ravemen-pr1200-lumen-led-bike-light-product-page-image_530x.thumb.jpg.ad10d7c23e0533246bfffe95e43ca568.jpg

W EU sprzedawana za około 99 euro, ale jak się poszuka to można z Aliexpress wyhaczyć za 80 dolców.

Natężenie strumienia świetlnego 1200 lumenów.

 

Lampką tą interesowałem się już od pewnego czasu. W końcu przez road.cc czy MTBr została wybrana najlepszą lampką 2016r.

W końcu udało mi się ją wyrwać w dobrej cenie  i użytkuje ją  już 2 miesiące.

20180130_083143.thumb.jpg.b62be346c25c66bf9e784714f724ffb7.jpg

W pudełku otrzymujemy: lampkę, uchwyt mocujący, redukcje na kierownicę i przycisk pilota na kabelku.

 

20180130_083313.thumb.jpg.d65be0d2739e1f1d166e6537c49e0d82.jpg

 

 

Jest ona w prawie w całości wykonana z aluminium. Jedynie tylna część to gumowany plastik. Co do jakości wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń. Przyciski wykonane dobrze siła nacisku tez dobrze dobrana. Uchwyt pewnie trzyma się kierownicy i lampkę ale hałasuje nieco na wybojach.

Założeniem twórców było by lampka posiadała 2 tryby. Jeden do jazdy po drogach publicznych nie oślepiający i drugi MTB do jazdy po ścieżkach i bezdrożach.

W soczewce lampy która świeci w trybie drogowym zastosowano specjalny kolimator. Ogólnie spisuje się całkiem nieźle, ale nie jest to jednak poziom "nieoślepiania" jak w najlepszych konstrukcjach z lustrem ale i tak nikt nie powinien migać światłami.

Lampkę obsługuje się bardzo łatwo i intuicyjne. Duży przycisk przy przytrzymaniu włącza/wyłąncza lampkę zaś mniejszy służy do zmiany trybów.

Lampka posiada pięć trybów road (4 normalne i miganie) i trzy tryby MTB.

 

Należy tez wspomnieć o pilocie , który podłączony do portu w tylnej części lampki działa jak mały przycisk na lampce plus przy przytrzymaniu włącza "długie światła" w najmocniejszym trybie ( można poświecić autku jadącemu z naprzeciwka na długich...). Fajny bajer, który  pozwala obsługiwać lampkę nie ruszając rąk z kierownicy.

Na górze  znajduje się niewielki wyświetlacz. Pokazuje on ile czasu  lampka poświeci jeszcze w trybie na który aktualnie jest przełączona. Przydatna rzecz.

20180130_083423.thumb.jpg.d16dcc4d5cab6faea95a06f9bdab3036.jpg

 

Podobnie jak to, że po podłączeniu jej kablem do smartfona lub licznika może pracować jako Powerbank ( 5600 mAh).

 

Jak to świeci ? W trybie MTB nie mam żadnych zastrzeżeń. Szeroko i odpowiednio daleko. Brak dziury przed przednik kołem czy też hotspota.

W trybie Road też jest odpowiednio szeroko ale mogłoby być dalej. Miałem lampki drogowe, które pod tym względem były lepsze.

W maksymalnym trybie lampka świeci około 2 godzin. W maksymalnym drogowym niecałe 4 godziny.

W trybie 40% który spokojnie wystarcza na jazdę po asfalcie około 9,5 h.

Porównanie z popularnym Convoyem S2 ( 980 lumenów):

 

 

20180312_182830.thumb.jpg.74d887fa39f5a03c68f8db3972cf8f51.jpg20180312_182805.thumb.jpg.70ac431aa58c92b53cde2aaae645d310.jpg

 

Podsumowując lampka bardzo dobrze świecąca, świetnie wykonana, z przydatnym ( i bajeranckim ...) wyświetlaczem, pilotem i funkcja powerbanku.

Wady to: niewymienne baterie i w trybie drogowym mogłaby świecić nieco dalej no i nie kosztuje kilkunastu dolarów...

 

 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Trochę bez sensu porównywać latarkę z dwoma refami z Convoy S2, który ma 1 ref.. poza tym widać że S2 świeci dalej. Za to nie oświetla tak szeroko przed rowerem. Dwie sztuki XM-L2 mogłyby robić lepszą robotę w dwóch takich latarkach. Np Convoy S2+ jako krótkie i Convoy M2 lub C8 z refem OP jako długie. ;)

Odnośnik do komentarza

 Jeździłem z oboma i  mogę napisać, ze Ravemen świeci praktycznie identycznie daleko jak Convoy. Ma znacznie lepszy rozkład światła. Convoy pośrodku ma hotspota, przed kołem zaś słabszą poświatę, podobnie na skraju padania światła zarówno z lewej jak i prawej strony. Ravemen oświetla dużo bardziej równomiernie. Znacznie przyjemniej się z  nim jedzie.

 

Co do porównywania to dałem je jako lampka vs  lampka. Nie interesuje mnie  czy ma 2 czy 4 diody, ważne jak świeci. Convoy jest dobry odnośnikiem gdyż wiele osób go posiada.

 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, revolta1 napisał:

no jezeli kosztuje 4 razy wiecej niz S2+ to trudno by bylo zeby swiecila gorzej

Zdziwiłbyś się jak dużo jest lampek rowerowych które kosztują spore pieniądze, a świecą wcale nie lepiej od convoya

@Nemrod czy ten Ravemen jest rozbieralny?  Bo kształt sugerowałby, że w środku siedzą dwa ogniwa 18650, więc może po padnięciu aku, jest możliwość wymiany

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

W środku jak trafnie zauważyłeś siedzą 2 ogniwa w koszyczku. Można lampkę rozebrać na części pierwsze ale wymaga to odlutowania dwóch kabelków .

Nie zawsze cena sugeruje jak coś świeci. Wystarczy spojrzeć na lampki Speca...

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Ja uzywam S2+ i tyle nie chce sprawdzac innych lampek bo to mi do niczego nie potrzebne nie jezdze noca . zabieram ja awaryjnie jak jade na kilometrowke kiedy moze cos pojsc nie tak i wroce wlasnie po zmroku . z czystej ciekawosci i checi zobaczenia jak to jest zalozylem raz czy dwa razy nabkierownice S2+ i C8 . swiatla bardO duzo . daleko i szeroko ale po co ? he he 

 

 

Message_1491927181028.jpg Message_1491927155473.jpg

A tak swieci solarforce L2 . tez fajna latarka na rower nie wiem czy nie lepsza od S2+

20160925_193152.jpg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Często gdy wyjeżdzamm robi się już ciemno gdyż dopiero wtedy mam czas. 

Ravemen wydaje mi się ciekawą propozycją bo nadaje się zarówno na drogi publiczne jak i offroad. Mając przy tym świetną obsługę. Może spokojnie zastąpić  dwie różne lampki. No i nie kosztuje tyle co produkty Lupine.

Edytowane przez Nemrod
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...