Skocz do zawartości

Lampki


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przeczytałem z uwagą  całą dyskusję na temat lampek i zamotałem się niemiłosiernie może jak zapytam wprost to dacie mi konkretną poradę,

Zastanawiam się nad kupnem lampki w granicach 300-500 zł  Do użytku na szosie ( 30=35 km/h ) i MTB ( las mazowieckie ) i  parametry: dobrze świeci :) , odcięcie , szeroko pod MTB ( oczywiście draga na kasku ).

Wstępnie myślałem o Fenixie bc35r - chociaż może lepsza bc30r ( dwie diody ) . co myślicie?

A może znacie jakąś latarkę/ lampkę która będzie miała lepsze parametry niż fenix  ? Myślę o polskiej dystrybucji  -sklep , allegro itp nie aliexpress chyba że ktoś ma sprawdzonego sprzedawcę z linkiem.

Z góry dziękuję za przeczytanie i odpowiedź 

Opublikowano (edytowane)

BC35R nie ma odcięcia. I nie może mieć ze względu na sposób umieszczenia emitera, choć i tak lampa będzie lepsza niż poniższe, zdecydowanie offroad-owe Fenixy.

BC30, BC30R (i nowszy BC30 V2 - wszystkie mają pokrewną optykę) świecą wszędzie naokoło tak obłędnie, że stosowanie tego w ruchu ulicznym powinno być karane. I teksty: "W odróżnieniu od standardowych latarek rowerowych, układ optyczny został zaprojektowany w taki sposób, by nie oślepiać innych użytkowników ruchu." to zwyczajny marketingowy bełkot.

Ravemen PR1600 - tu podobnie. Kombinacja dwóch układów optycznych niestety nie zapewnia prawdziwego cutoff-a. Ponadto lampa mimo pokaźnej ilości lumenów ma poważne braki w emisji światła na dalszą odległość. Nie nadaje się do jady z większymi prędkościami po nieznanych drogach. Stary dobry Philips SafeRide 80 świeci zdecydowanie dalej.

Osobiście polecam:

1. B&M Ixon Space. Wada - brak wymiennego zasilania. Jak chcesz jechać długo i świecić mocno, to energia szybko się skończy. I nie wyjmiesz ogniwa, i nie wymienisz. Inaczej czeka Cię nieustanna zmiana trybów. Co kto lubi. Ja lubię odpalić tyle światła ile mi potrzeba, nie oślepiać i skupić się na jeździe, a nie na klikaniu. Zalety Space-a: świetny cutoff, spory zasięg. Wady: barwa i trochę śmieci i dziur w beam-ie.

2. Acebeam BK10. Odcięcie zrobione optyką fresnela. Wiązka kombinowana - dwa pola: jedno szerokie na bliski dystans, drugie pole skupione na dalszy. Przejścia płynne. Plamy światła bardzo gładkie bez śmieci. Odcięcie nie jest ostre, tylko rozmyte, ale przy dobry ustawieniu jest dobrze i nie powinna być uciążliwa dla innych. 2000lm w trybie maksymalnym potrafi przyćmić światła samochodów. No i równie ważna cecha - wymienne zasilanie 21700 5100mAh. Z adapterem oczywiście 18650. Kończy się, wymieniasz i jedziesz dalej. Moim zdaniem lampa nie ma w swojej kategorii cenowej konkurencji i wszelkiej maści Fenix-y, Mactronic-ki, Ravemen-y i nie mają do niej podejścia. Wadą może być temperatura barwowa - tylko wersja 6000K, ale nie ma tragedii, jest czysto-biało, bez niebieszczenia.

 

Edytowane przez sałron
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Bardzo dziękuję z podpowiedź.  Jednak lepiej zapytać niż samemu wybierać bo bym popełnił błąd przy Fenixie, Ixon trochę za drogi i chyba BK 10 wybiorę. Nawet nie brałem pod uwagę tych lampek tym bardziej AceBeam'a

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, sałron napisał:

BC35R nie ma odcięcia. I nie może mieć ze względu na sposób umieszczenia emitera, choć i tak lampa będzie lepsza niż poniższe, zdecydowanie offroad-owe Fenixy.

BC30, BC30R (i nowszy BC30 V2 - wszystkie mają pokrewną optykę) świecą wszędzie naokoło tak obłędnie, że stosowanie tego w ruchu ulicznym powinno być karane. I teksty: "W odróżnieniu od standardowych latarek rowerowych, układ optyczny został zaprojektowany w taki sposób, by nie oślepiać innych użytkowników ruchu." to zwyczajny marketingowy bełkot.

Ravemen PR1600 - tu podobnie. Kombinacja dwóch układów optycznych niestety nie zapewnia prawdziwego cutoff-a. Ponadto lampa mimo pokaźnej ilości lumenów ma poważne braki w emisji światła na dalszą odległość. Nie nadaje się do jady z większymi prędkościami po nieznanych drogach. Stary dobry Philips SafeRide 80 świeci zdecydowanie dalej.

Osobiście polecam:

1. B&M Ixon Space. Wada - brak wymiennego zasilania. Jak chcesz jechać długo i świecić mocno, to energia szybko się skończy. I nie wyjmiesz ogniwa, i nie wymienisz. Inaczej czeka Cię nieustanna zmiana trybów. Co kto lubi. Ja lubię odpalić tyle światła ile mi potrzeba, nie oślepiać i skupić się na jeździe, a nie na klikaniu. Zalety Space-a: świetny cutoff, spory zasięg. Wady: barwa i trochę śmieci i dziur w beam-ie.

2. Acebeam BK10. Odcięcie zrobione optyką fresnela. Wiązka kombinowana - dwa pola: jedno szerokie na bliski dystans, drugie pole skupione na dalszy. Przejścia płynne. Plamy światła bardzo gładkie bez śmieci. Odcięcie nie jest ostre, tylko rozmyte, ale przy dobry ustawieniu jest dobrze i nie powinna być uciążliwa dla innych. 2000lm w trybie maksymalnym potrafi przyćmić światła samochodów. No i równie ważna cecha - wymienne zasilanie 21700 5100mAh. Z adapterem oczywiście 18650. Kończy się, wymieniasz i jedziesz dalej. Moim zdaniem lampa nie ma w swojej kategorii cenowej konkurencji i wszelkiej maści Fenix-y, Mactronic-ki, Ravemen-y i nie mają do niej podejścia. Wadą może być temperatura barwowa - tylko wersja 6000K, ale nie ma tragedii, jest czysto-biało, bez niebieszczenia.

 

1. Space to fajna lampka ale ponad budżetem. W maksymalnym trybie świeci ponad 2,5 h a już połowsa skali daje radę. Zresztą jak komu mało to może podłączć powerbank i ma światła na całą noc jazdy.

2. Acebeam Bk10 miałem i...nie polecam.

Jak dla mnie rozkład światła był dość słaby.

Lampka świeciła dość wąsko i średnio daleko ( bliżej sporo niż wspomniany Space). Samo natężenie jest duże nawet aż nadto. No i mamy typowo latarkowego hotspota. To co jednak najmniej mi odpowiadało to brak doświetlenia boków w pierwszej strefie. Przez to lampka nie nadaje się do dynamicznej jazdy po krętej drodze bo skręcamy w komplertną ciemność . Ravemen z kolimatorem dużo lepiej doświetla boki nie mówiąc już o takim Roximie X7.

Aha, ale plus za odcięcie, które działa bardzo dobrze jak na tego typu lampkę.

Edytowane przez Nemrod
Opublikowano

Roxim X7 chyba nigdzie nie dostępny ..... albo google nie widzi  :)

Opublikowano (edytowane)

Nemrod, hotspot w Acebeam BK10? Hmm, przyglądam się i nie widzę. No chyba, że uważasz za hotspota każdy dający się wyizolować jaśniejszy punkt rzucając światło na ścianę. Wtedy, owszem. Ale biorąc dla przykładu np. wspomnianego Philipsa Saferide, to elementem jego strumienia też jest jasny punkt, który położony na płaszczyznę robi nam "zasięg". Typowego latarkowego hotspota BK10 nie posiada. Jego strumień to złożenie dwóch "obłych prostokątów". W dolnej części dużego (który szeroko oświetli dystans bliski) i w górnej części mniejszego i bardziej intensywnego (który rozłoży się i rozszerzy na płaszczyznę na dalszym dystansie). Jeśli uznać górną cześć strumienia jako hotspot widoczny na ścianie, to w warunkach używania nie ma po nim śladu.

Space z tego co zdążyłem sprawdzić, nie uzyskuje pełnej mocy przy zasilaniu z power banku. Nie daje to więc pełnej funkcjonalności, a jedynie rozwiązanie w sytuacji awaryjnej.

Po przerobieniu sporej ilości świateł rowerowych doszedłem do punktu w którym brak możliwości prostej wymiany zasilania, w moich oczach dyskwalifikuje produkt. Na przykładzie Ixon Space - lampa optycznie niezła (ale nie idealna), ale zapłacić 700-800zł i patrzeć z boku jak w miarę upływu czasu degraduje się ogniwo i wiedzieć, że może być problem, aby bez zniszczeń dostać się do środka, to jednak kiepska perspektywa. Podobnie jak z L&M Taz. Fajna linia świateł, ale ogniwa są tak zabetonowane w środku, że nawet producent nie przewidział ich wymiany. Oczywiście sytuacja jest zależna od punktu siedzenia - jeśli dla kogoś te 700-800zł za lampę to drobne i ma w nosie "zero waste", bo kupi kolejną, to problem go nie dotyczy. Niech bierze Space-a... 😉

Edytowane przez sałron
Opublikowano
3 godziny temu, sałron napisał:

patrzeć z boku jak w miarę upływu czasu degraduje się ogniwo

Po ponad roku intensywnego użytkowania nie zauważyłem praktycznie żadnej degradacji ogniwa. Bezpośrednio po zakupie spisałem czas pracy w poszczególnych trybach i teraz jest bardzo podobny. Różnica jest w granicach 1%.

4 godziny temu, sałron napisał:

Typowego latarkowego hotspota BK10 nie posiada.

Oglądałem film na YT i mam podobne wrażenie jak @Nemrod

Opublikowano (edytowane)

Sorki ale ten "szeroki obszar" przed kołem w bk10 to nawet chyba nie 1/3 tego co daje wspomniany Roxim x7. Także także dla mnie jest on wąski. Zresztą można zobaczyć na filmiku: 

 

Rozkład światła przypomina nieco Trelocka. LS760( z tym, że światła jest sporo więcej). Ma kształt języka. Jak widać jasny hotspot po środku i sporo mniej światła przed i po bokach. Za nim rozkład ok. Co do szerokości to ledwo oświetla wąską uliczkę. Zaś przed samym kołem snop jest węższy. Niestety to jest właśnie główny problem większości lampek z niezbyt dobrze zaprojektowaną optyką. 

Co do Ixona Space to mam dwie sztuki od prawie dwóch lat. Wystarczy powerbank mający na wyjściu 2A by spokojnie podtrzymywać lampkę ( nawet nieco podładowywać) w najwyższym trybie. Zresztą tam siedzi bateria LiPoly także spokojnie powinna te 600 cykli ładowania wytrzymać bez utraty pojemności.

Biorąc pod uwagę, że najwyższym trybie wytrzymuje 2,5 h daje to 1500 h godzin jazdy na pełnej mocy.

Jeżeli ktoś jeździ ze średnią 20 km/h daje to 30.000 km przejechanych w najwyższym trybie bez utraty pojemności...

Edytowane przez Nemrod
Opublikowano

Wtiam jaśnie panujące grono,

Szukam porady w dobraniu lamki, którą mógłbym wykorzystywać jako doświetlenie podczas jazdy mtb po singlach.

Ale to na czym mi zależy to:
- w miarę lekka,
- instalacja na kasku,
- jeśli posiad możliwość w pięcia w zapięcie gopro to +,
- nie musi posiadać odcięcia bo będzie użytkowana tylko w terenie.


Z góry dziękuję za sugestie.



Pozdrawiam,
GB

Opublikowano

Faktycznie wygląda na to że do kwoty 500 zł ciężko kupić rozsądny produkt. Ixon  Space jest dostępny w Polsce ( 800 zł) ,BK10 na allegro  (nie całe 500 zł i 1 szt ) i tyle- Roxim X7 brak. Jeszcze Ravemen PR1600 -600 zł bo wersja 1200- 450 zł ale w wersji " świateł mijania" 600 lm a długie 1200.   

Dopiero poznaje temat lampek rowerowych oglądając prezentacje  na YT trafiłem porównanie Ravemena pr 1200 z Lupine SL A7- to dopiero jest reflektor ale jak zobaczyłem cenę.....  a chyba i tak jeden z tańszych z oferty producenta. 

Opublikowano
8 godzin temu, Grz_Bo napisał:

Wtiam jaśnie panujące grono,

Szukam porady w dobraniu lamki, którą mógłbym wykorzystywać jako doświetlenie podczas jazdy mtb po singlach.

Ale to na czym mi zależy to:
- w miarę lekka,
- instalacja na kasku,
- jeśli posiad możliwość w pięcia w zapięcie gopro to +,
- nie musi posiadać odcięcia bo będzie użytkowana tylko w terenie.


Z góry dziękuję za sugestie.



Pozdrawiam,
GB
 

Jeśli budżet pozwala to np: Moon Meteor Storm Pro. Chociaż akurat ciężko pogodzić małą masę i strumień dający komfortową i bezpieczną jazdę na singlach. Bo jak wiadomo jeżeli coś mocno świeci to i prądu sporo potrzebuje.

 

4 godziny temu, tomekivan napisał:

Faktycznie wygląda na to że do kwoty 500 zł ciężko kupić rozsądny produkt. Ixon  Space jest dostępny w Polsce ( 800 zł) ,BK10 na allegro  (nie całe 500 zł i 1 szt ) i tyle- Roxim X7 brak. Jeszcze Ravemen PR1600 -600 zł bo wersja 1200- 450 zł ale w wersji " świateł mijania" 600 lm a długie 1200.   

Dopiero poznaje temat lampek rowerowych oglądając prezentacje  na YT trafiłem porównanie Ravemena pr 1200 z Lupine SL A7- to dopiero jest reflektor ale jak zobaczyłem cenę.....  a chyba i tak jeden z tańszych z oferty producenta. 

No niestety Roxim X7 jest dostępny obecnie tylko na "krzaczkowych" stronach.

Ravemena PR1600 idzie nieco taniej dostać: https://www.rowerywroclaw.pl/lampy/lampa-ravemen-pr-1600-led-dual-1600-lm-li-ion-usb-pilot-wyswietlacz/201804993

W trybie długich świateł spokojnie da radę przy 35 km ale przy krótkich może nie być już komfortowo przy takiej prędkości.

 

Opublikowano

Nie chcę przekraczać kwoty 500 zł , planuję również inne zakupy do rowerów , więc skuszę się chyba na PR1600. Jeszcze na + jest pilot bezprzewodowy. Patrząc na Ixona zaraz po dołożeniu kolejnych 200-300 zł będzie jeszcze lepsza lampka . Nemrod a podrzucisz może link do Roxima ?

Opublikowano (edytowane)

Roxim x7 jest dostępny praktycznie tylko w Tajwańskich sklepach: https://shopee.com.my/Roxim-X7-Bicycle-Light-700-Lumens-waterproof-usb-i.208678285.7111500112

Mi udało się chyba z 2,5 roku temu kupić na Ebayu ale teraz już nie idzie go tak łatwo dostać. Bardzo szkoda bo lampka ma fantastyczny rozkład światła.

Co do Spacea to on ma bardzo ostre odcięcie i nie każdemu musi to odpowiadać.

Ale ogólnie bardzo dobra lampka na szosę z tym, że to spory ( wysoki) kloc i na baranku jak dla mnie średnio wygląda... Użytkowo za to super.

 

 

Edytowane przez Nemrod
Opublikowano

Z lampek które nie kosztują majątku testuję teraz Enfitnix Navi800. Całkiem dobra.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

^ Podoba mi się w niej wymienność akumulatora i opcja montażu pod uchwytem licznika.

W jakich warunkach testujesz i jakie pierwsze wnioski?

Opublikowano

Głównie na razie na szutrówkach ale do lasu na jakiegoś łagodnego singla też chociaż raz chciałbym ją zabrać. Ogólnie to lampka ma całkiem przyzwoity rozkład światła, jest niewielka i nie hałasuje na wybojach.

Póki co to zastrzeżenia mam nieco do przycisku, który jest niewielki i w rękawicach może sprawiać nieco kłopotu.

Jak jeszcze trochę z nią pojeżdżę to skrobnę coś więcej o niej i o drugiej Specialized Flux Expert, którą też od jakiegoś czasu testuje.

Dzisiaj wieczorem postaram się wrzucić jakieś zdjęcia.

Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia w najmocniejszym trybie.

Navi800:

 

20201103_221314.JPG

Ravemen PR1200 światło krótkie:

 

20201103_221525.JPG

Ixon Space:

 

20201103_221726.JPG Edytowane przez Nemrod
Opublikowano

Tak tylko wyszło na zdjęciu, czy ona tak wąsko świeci?

Opublikowano

Nie powiedziałbym, że świeci wąsko. Nie jest to może panorama jak w Roxime x7 ale jest wystarczające do komfortowej jazdy po normalnych drogach. Oprócz tego (czego nie widać) reflektor puszcza nieco światła na boki przy samej kierownicy.Poprawia to komfort pokonywania ciasnych zakrętów.

Rozkład światła jest ogólnie ok. Chociaż mogłoby być go nieco mniej tuż za kierownicą a więcej przy linii odcięcia. Zasięgowi zdecydowanie bliżej do Ravemena na krótkich niż do Spacea. Chociaż uczciwie trzeba przyznać, że świeci kilka metrów dalej od tego pierwszego.

Póki co zastrzeżenia mam do nieco zbyt małego przycisku i w sumie do jakości użytego plastiku  Bo niestety bliżej temu do lampek za 50 zł niż np: do Fenixa BC25.

Ale ogólnie to jedna z najciekawszych lampek z odcięciem szczególnie biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość.

 

Opublikowano (edytowane)

Też kupiłem Navi 800 + dodatkową baterię.
Zgadzam się, plastik nie jest jakiś super, ale nie jest też jakiś super dziadowski.
Z plusów tej lampki mogę wymienić, że uchwyt jest odwracalny więc można założyć od spodu kierownicy i ciągle mieć poprawny rozkład światła + przycisk od góry. Dodatkowy uchwyt (to chyba gopro jest) pasuje też do mocowania blendr treka.
Z minusów zauważyłem, że zbyt łatwo można włączyć tryb wykrywania ruchu przełączając tryby.

Na drodze jeszcze nie testowałem - ciągle siedzę na kwarantannie ;)
Tak u mnie na ścianie rozkład światła wygląda.

IMG_20201029_191139.jpg

Edytowane przez rbx
Opublikowano

Cześć, szukam nowej lampki do gravela na przyszłe starty w ultra. Będzie używana w każdym terenie, chciałbym aby miała możliwość założenia jej do uchwytu garmin u góry, lampa na dole. Najlepiej żeby można ją było podładować podczas pracy. Ta navi 800 wygląda bardzo fajnie, ale czy sprawdzi się lesie? Nie chciałbym żeby oślepiała kierowców bo też dużo jeżdzę po asfaltach. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 31.10.2020 o 22:17, Chrismel napisał:

Po ponad roku intensywnego użytkowania nie zauważyłem praktycznie żadnej degradacji ogniwa. Bezpośrednio po zakupie spisałem czas pracy w poszczególnych trybach i teraz jest bardzo podobny. Różnica jest w granicach 1%.

Po roku "na oko" nie zauważysz, ale degradacja ogniw jest faktem. Pytanie: czy po kilku latach użytkowania chcesz mieć nadal działającą lampkę, czy eksponat? ;)

 

W dniu 31.10.2020 o 22:17, Chrismel napisał:

Oglądałem film na YT i mam podobne wrażenie jak @Nemrod

Muszę się zebrać i sam zrobić beamshoty, bo zaprawdę nie wiem o czym piszecie... :o

Rozumiem kwestię osobistych preferencji, ale obiektywnie Acebeam BK10 ustawiony poprawnie oświetla na dziesiątym metrze szerokość 5 metrów. To mało? Owszem są lampy świecące szerzej. Ba, wręcz bardzo szeroko (np. Lupine SL A lub AF oraz Outbound Road), ale do wąskiego świecenia BK10 wg. mnie daleko.

 

W dniu 31.10.2020 o 23:41, Nemrod napisał:

Sorki ale ten "szeroki obszar" przed kołem w bk10 to nawet chyba nie 1/3 tego co daje wspomniany Roxim x7. Także także dla mnie jest on wąski. Zresztą można zobaczyć na filmiku: 

Rozkład światła przypomina nieco Trelocka. LS760( z tym, że światła jest sporo więcej). Ma kształt języka. Jak widać jasny hotspot po środku i sporo mniej światła przed i po bokach. Za nim rozkład ok. Co do szerokości to ledwo oświetla wąską uliczkę. Zaś przed samym kołem snop jest węższy.

Na powyższym filmie widzimy książkowy przykład źle ustawionej lampy. Przecież przy takim pochyleniu, nawet tryb 350lm wypala oczy. W warunkach bojowych oświetlona jest cała szerokość jezdni dwupasmowej.

 

W dniu 31.10.2020 o 23:41, Nemrod napisał:

Co do Ixona Space to mam dwie sztuki od prawie dwóch lat. [...] Zresztą tam siedzi bateria LiPoly także spokojnie powinna te 600 cykli ładowania wytrzymać bez utraty pojemności.

Tam co prawda jest sensowny (nie przegięty) prąd ładowania, więc to na plus, ale 600 cykli bez utraty pojemności są nazbyt optymistyczne...  Jak znajdę, to przytoczę dla przykładu - ktoś na CPF zrobił test popularnych ogniw Panasonic NCR18650B. I przy ładowaniu prądem 1A, pojemność zaczęła wyraźnie spadać już po ~100 cyklach. Utrata pojemności to jedno. Pogorszenie charakterystyki ogniwa to drugie. Trwałość można znacznie zwiększyć ładując do niższego niż znamionowe napięcia, ale to nierealne w sytuacji gdy akumulator jest wbudowany w urządzenie, a wskaźnik naładowania pokazuje umowne "procenty" nie wiadomo czego.

wykres.thumb.jpg.dbe803660f832bd5da08c94a43e00d10.jpg

Rysunek pokazuje spadek pojemności 11 akumulatorów litowo-polimerowych, które były testowane w laboratorium Cadex. Ogniwa 1500mAh do telefonów komórkowych były najpierw ładowane prądem 1500mA (1C) do napięcia 4,20V/ogniwo, a później nasycano je prądem 75mA (0,05C) w ramach cyklu ładowania. Następnie akumulatory były rozładowywane prądem 1500mA do napięcia 3,0V/ogniwo i cykl był powtarzany. Spodziewana utrata pojemności akumulatorów była porównywalna dla zakresu 250 cykli testowych. Ogniwa zachowywały się zgodnie z oczekiwaniem.

Jedenaście nowych ogniw Li-ion zostało przetestowanych w analizatorze akumulatorów C7400 Cadex. Wszystkie zestawy na początku miały 88-94% deklarowanej pojemności, a po 250 cyklach ich pojemność spadała do 73-84%. Baterie tego typu są stosowane w telefonach komórkowych.
Chociaż akumulator powinien utrzymać 100% pojemności przez pierwszy rok eksploatacji, to powszechnie obserwuje się pojemności mniejsze od deklarowanych. Przyczyną mogą być warunki magazynowania: czas i temperatura. Ponadto, producenci mają skłonność do zawyżania parametrów wiedząc, że tylko nieliczni użytkownicy sprawdzą dokładnie parametry, a jeszcze mniej będzie na ten fakt narzekać, np. poprzez reklamację. Brak potrzeby parowania pojedynczych ogniw w telefonach komórkowych i tabletach, które jest wymagane w większych instalacjach akumulatorowych, daje możliwość akceptacji znacznie większych różnic w jakości. Ogniwa o zaniżonej pojemności mogą być sprzedawane nieświadomym klientom.
Podobnie jak urządzenia mechaniczne zużywają się szybciej, gdy są intensywnie użytkowane, tak poziom rozładowania (DoD) wpływa na maksymalną liczbę cykli ogniwa. Im mniejsze rozładowanie, tym dłuższe życie ogniwa. Jeżeli to tylko możliwe, nie należy dopuszczać do pełnego rozładowania i częstego ładowania pomiędzy cyklami.

 

W dniu 1.11.2020 o 08:38, Grz_Bo napisał:

Szukam porady w dobraniu lamki, którą mógłbym wykorzystywać jako doświetlenie podczas jazdy mtb po singlach.

Ale to na czym mi zależy to:
- w miarę lekka,
- instalacja na kasku,
- jeśli posiad możliwość w pięcia w zapięcie gopro to +,
- nie musi posiadać odcięcia bo będzie użytkowana tylko w terenie.

Wszystkie Twoje kryteria spełnia Outbound Hangover:
https://www.outboundlighting.com/product/hangover/

Na kask możesz też zamontować kompatybilnego z Go Pro Acebeam-a BK10, albo inną lampę (ale już na kablu) Outbound. MTB zwłaszcza, ale wersja Road spokojnie też się nada. Wszystkie niezbędne akcesoria do montażu powyższych propozycji masz w zestawie.

 

W dniu 1.11.2020 o 13:05, tomekivan napisał:

Faktycznie wygląda na to że do kwoty 500 zł ciężko kupić rozsądny produkt. Ixon  Space jest dostępny w Polsce ( 800 zł) ,BK10 na allegro  (nie całe 500 zł i 1 szt ) i tyle- Roxim X7 brak. Jeszcze Ravemen PR1600 -600 zł bo wersja 1200- 450 zł ale w wersji " świateł mijania" 600 lm a długie 1200.   

Dopiero poznaje temat lampek rowerowych oglądając prezentacje  na YT trafiłem porównanie Ravemena pr 1200 z Lupine SL A7- to dopiero jest reflektor ale jak zobaczyłem cenę.....  a chyba i tak jeden z tańszych z oferty producenta.

Lupine w STVZO weszło już ze 2 lata temu. Obecnie seria SL (A i AF) rozwinęła się o kozackie SL X (z solidnymi światłami mijania i niezłymi drgowymi) i SL Nano. Ta pierwsza jest już dostępna w wersji A (czyli akumulatorowej), ta druga narazie tylko ebike, ale ma też być pod akumulator i ponoć pod prądnicę (pewnie w tej wersji mniej niż 600lm) - i to będzie pierwsza taka lampa Lupine. Beamshoty wyglądają obiecująco jak na 600/900lm (low/high). Najtańsze wersje (poniżej 200EUR za głowicę) będą tylko ze światłami mijania. Szkoda, że wszystko 6000K, a nawet chłodniej (jak pokazują pomiary). Ciekawe jest to, że Lupine w każdej swojej lampie STVZO zastosowało inną technologię emisji światła - jest wszystko: soczewka asferyczna, lustro, fresnel. No i low/high działa jak w samochodzie - dochodzi wiązka ponad linią odcięcia, a nie tylko słabiej/mocniej.

Exposure Lights od kilkunastu miesięcy miało na www kategorię STVZO z 4 modelami - 2 z zasilaniem na kablu i dwie ze zintegrowanym.
Teraz nie ma po tym śladu: https://exposurelights.com/products/bike/stvzo-lights
Tutaj jakimś cudem wyskakują: https://exposurelights.de/catalogsearch/result/?cat=&q=STVZO
Mogło być ciekawie, bo mocnych lamp STVZO (zwłaszcza ze zintegrowanym zasilaniem) jest mało.
Wersja STRASSE (road) miała mieć 1400lm, ALL TERRAIN (offroad) 4000lm:

1606261703_ExposureOptixSTVZO01.thumb.jpg.d50de74fdf213fabe2ac14fa3249e770.jpg244500051_ExposureOptixSTVZO03.thumb.jpg.2ad5dd3890d361d1bc4a1cf0c1937025.jpg416515062_ExposureOptixSTVZO02.thumb.jpg.35a9f094c941157aae0fbac377a1ebaf.jpg589933101_ExposureOptixSTVZO04.thumb.jpg.4b67eb4b4541ee4ce9cc976682987ee3.jpg

 

W dniu 3.11.2020 o 06:13, Chrismel napisał:

Przeglądając net zauważyłem nowe lampki Magicshine z chyba jakimś odcięciem.

https://shopmagicshine.com/collections/bike-front-light/products/allty-800

https://shopmagicshine.com/collections/bike-front-light/products/allty-600

Nic na ich temat nie wiem. Ale jak ktoś poszukuje czegoś w miarę niedrogiego może warto się zainteresować.

Nie ma szans na odcięcie przy takim układzie optycznym.

 

W dniu 3.11.2020 o 09:26, Nemrod napisał:

Z lampek które nie kosztują majątku testuję teraz Enfitnix Navi800. Całkiem dobra.
 

Też się zastanawiałem czy tego nie kupić i sprawdzić. Szkoda tylko, że akumulator dedykowany i klasyczny 18650 (bez przeróbki) nie podejdzie. Dzięki za ostatnie beamshoty Nemrod - dają pogląd na sytuację - Navi800 ma (tak jak piszesz) zbyt dużo światła w pierwszym obszarze...

 

W dniu 3.11.2020 o 09:39, Nemrod napisał:

Jak jeszcze trochę z nią pojeżdżę to skrobnę coś więcej o niej i o drugiej Specialized Flux Expert, którą też od jakiegoś czasu testuje.

Myślałem o niej dobre kilka lat temu. Była jeszcze mniejsza Elite. Expert mimo baaardzo solidnego podejścia do konstrukcji zraziła mnie beznadziejnym i pogmatwanym UI. Szkoda, że jej nie rozwinięto i nie poprawiono optyki, bo jednak wymagania wobec takiege produktu były większe.
Link do świetnej recenzji z wiwisekcją:
https://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?393216-REVIEW-Specialized-Flux-Expert-Bicycle-Headlight-Photo-Intensive

 

 

Edytowane przez sałron
korekta drobiazgów
  • Lubię to! 1
Opublikowano
8 godzin temu, sałron napisał:

Po roku "na oko" nie zauważysz

Spisywałem dane z wyświetlacza. Nie zmienia to faktu że masz rację i zdecydowanie wolałbym mieć lampkę z wymiennymi ogniwami. Zwłaszcza że można by było wziąć zapas w kieszeń na dłuższą jazdę.

8 godzin temu, sałron napisał:

czy po kilku latach użytkowania chcesz mieć nadal działającą lampkę, czy eksponat?

Biorąc pod uwagę postęp jaki dokonuje się w oświetleniu rowerowym za kilka lat to i tak będzie muzeum techniki niezależnie od stanu akumulatora :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...