kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Witam, mam zamiar przejść na ten napęd i jestem ciekawy jakie są wasze opinie
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 może na początek napisz na czym jeździsz , jakie trasy itp
fala77 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Napisz dokładniej po czym jeździsz,z jaką kadencją,jakie jest Twoje ogólne wytrenowanie..Napęd 1x... nie jest napędem od tak bo taka moda.W wielu przypadkach ten napęd nie zda egzaminu.Można w dużym skrócie powiedzieć że sam byłem modny bo 25 lat temu miałem Zenita 1x5 ale nie o to chodzi przecież ? W pewnych przypadkach bezsensownym jest upośledzanie własnego napędu.
kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Mam zamiar zakupić rower z takim napędem, dodam że jezdze głównie po lasach i jak narazie nie mam zamiaru brac udzialu w zawodach. od 5 lat jezdze na 3x8 i korzystam praktycznie tylko z zebatki 34t. z tad moj wybor
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 to jeszcze podaj jaki masz budżet na nowy rower? też miałem w moim levelu napęd 3x8 i powoli go zmieniam na, puki co założyłem korbę deore dwublatową 38X24 i jest lepiej. W przyszłości będzie 2x10 lub 1x10.
kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 4-5k jestem w stanie dać i interesuje mnie nowy B8 tylko nie jestem przekonany co do tego napedu dlatego ten wątek ;P
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Mowa tutaj o roczniku 2017 jak się domyślam, napęd sram ma sporo pozytywnych opinii, rozpiętość kasety 11-42 też powinna wystarczyć do podjazdów . Ciężko powiedzieć jaką masz kondycję , z jaką kadencją jeździsz, . Na pewno napęd 2x10 jest bardziej uniwersalny, ale dlaczego by nie spróbować czegoś nowego:) widziałeś ten film
kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 tak widziałem tez fajny rower ale chodzi mi o ten szczerze mowiac nigdy nie liczylem kadencji wiem ze zebatka 34 z przodu mi styka z drugiej strony nie wiem jak bedzie przy kolach 29'
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) dobry rower w dobrych pieniądzach, dla siebie brałbym tylko wersję na kole 27,5. Jeśli jesteś świadomy ,że napęd 1x10/11 jest mniej trwały niż 2x10 chociażby z racji prekosów łańcucha to bierz śmiało . niezłą cena bym go mógł mieć za niecałe 4300 zł Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Gość
Michał123 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Też przymierzam się do zakupu tego bajka
nonz Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) Napęd jedno-blatowy poleciłbym osobie, która dokładnie wie gdzie i jak zamierza jeździć danym rowerem. Jest to jeden z nowych trendów, którym nie powinni podążać użytkownicy, którym zależy na uniwersalności sprzętu. Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez nonz litera
kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 samuel wlasnie tez w tej cenie moglbym go miec dlatego bardzo mnie interesuje. Zdaje sobie sprawe co do trwałości ale bardzo kusi mnie czystośc i prostota na kokpicie
kapsko Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Michał123 miales stycznosc juz z takim napedem?
Miloszs Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Żeby szybko zmienić przełożenie jak się jedzie pod górę to tu trzeba się trochę naklikać na 1x11. A tak 3x... lub 2x... to przednią się zmieni i już jest lekko.
artfal Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Z napędem 1x... jest tak, że sami musimy się przekonać czy jest to dla nas dobre. Ja zaryzykowałem i zmieniłem z 2x10 na 1x11 i nie żałuję tej decyzji. Większa prostota i estetyczny wygląd co bardzo sobie cenie. Rozpiętość napędu 1x11 z kasetą 11-42 T jest naprawdę duża, można robić strome podjazdy i szybkie zjazdy. Ze swoje strony polecam. Pozdrawiam, Artur 1
Michał123 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 5 godzin temu, kapsko napisał: Michał123 miales stycznosc juz z takim napedem? Niestety nie ale chcę kupić rower z tym napędem
lysyaa Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 W górach mam 2x10 na nizina w łódzkim 1x10 i jest dla mnie bardzo dobrze Jak noga podaje to 1x11 w górach też starczy, a prostota obsługi i obslugi technicznej bezcenna.
kapsko Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 35 minut temu, Manhunt Snake napisał: Nie zastanawiaj się 1 X 11 - kozak napęd zwłaszcza w terenie namówiles mnie a jak wygląda sprawa predkosci na asfalcie? wiem ze są kalkulatory i takie tam ale interesuje mnie opinia zebatka 34 kaseta 11-42
Michał123 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Myślę że z dużej górki przy bardzo dużych prędkościach może Ci zabraknąć biegu ale poza tym to chyba będzie spoko
dziabong Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Mam B8 2017 i napęd 1x11 sprawdza mi się świetnie, ale na mazowieckich nizinach. Natomiast musisz zadać sobie pytanie gdzie i jak będziesz jeździł. Jak po górach, całodniowe wycieczki, wyścigi, to 1x11 odpada. Generalnie to jak nie wiesz i się wahasz to wybieraj z napędem 2x10, ew. 2x11. Zmiana zębatek to nie jest dobry pomysł, chyba, że raz na jakiś czas pojedziesz w góry i założysz np.28 z przodu. Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak maksymalna wielkość przedniej zębatki w systemie 1-X (często to będzie 34-36), większe mogą obcierać o ramę.
Eldo Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam, widzę 1x11 to sie zatrzymam na chwilę. Trochę nakrecilem km w tej konfiguracji napedu i osobiście mogę wtracic swoje 2 grosze do tematu. Aktualnie jeżdżę dluzsze trasy asfaltowo szutrowe i czesto zaliczam strome, dlugie podjazdy nawet i miejscami pod 20%. W tego typu jezdzie lancuch potrafi latac z gory na dol po kasecie co chwile (z gorki / pod gorke). I jak wypada w tym wszystkim 1x11? A no dobrze! Nigdy nie brakło mi przełożenia pod górkę, 36/42 potrafi niezle pociagnac. Z gory wiadomo, zawsze brakuje a poważnie 36/11 potrafi rozpedzic mojego niespelna 9kg hacker-a na kole 26" ze mna (+75kg) do 55km/h bez problemu przy -10% nachyleniu. Staram sie utrzymywać średnia w okolicy 26-28km/h na dystansach ok 100km. Blat narow wide 36 ogarnia temat bez problemu. Kaseta 11/42 to optymalny wybor, mialem dylemat czy brac 40/42 ale ze wzgledu na czeste podjazdy postawilem na 42. Shimanowska manetka z wieloma systemami (1 klik i 4 przelozenia w gore, 1 klik i 2 w dol) pozwala na blyskawiczna zmiane przelozen. Tutaj masz ogolna prace napędu : Wyglad, waga, prostota, czystosc to kolejne zalety. No coz wiecej, osobiście polecam 1x11. Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez Eldo
kapsko Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Dziękuje za pomocną odp. jestem już zdecydowany biore napęd 1x11
Eldo Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 17 godzin temu, kapsko napisał: Dziękuje za pomocną odp. jestem już zdecydowany biore napęd 1x11 Myślę ze będziesz zadowolony z wyboru
spondylus Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Dnia 8.04.2017 o 14:51, kapsko napisał: Mam zamiar zakupić rower z takim napędem, dodam że jezdze głównie po lasach i jak narazie nie mam zamiaru brac udzialu w zawodach. od 5 lat jezdze na 3x8 i korzystam praktycznie tylko z zebatki 34t. z tad moj wybor Ja w crossowym rowerze przez 99% czasu jeżdzę tak jakbym miał napęd 1x4. Reszta blatów i zębatek jest mi zbędna. 1x11 w MTB też byłby dla mnie sporym nadmiarem. W przypadku marki Kross w najdroższych levelach jest wyłącznie 1x11/12, czyli ten napęd musi się sprawdzać w wyczynowej jeździe.
Franz Mauer Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Dnia 8.04.2017 o 14:51, kapsko napisał: Mam zamiar zakupić rower z takim napędem, dodam że jezdze głównie po lasach i jak narazie nie mam zamiaru brac udzialu w zawodach. od 5 lat jezdze na 3x8 i korzystam praktycznie tylko z zebatki 34t. z tad moj wybor Najlepiej sprawdź sobie sam jaki napęd sprawdzi się w stylu Twojej jazdy,bo po lasach napęd 1x to wg mnie nie trafiony pomysł: http://drivetrainadvice.shimano.com/global/pl/drivetrain-advisor 54 minuty temu, spondylus napisał: Ja w crossowym rowerze przez 99% czasu jeżdzę tak jakbym miał napęd 1x4. Reszta blatów i zębatek jest mi zbędna. 1x11 w MTB też byłby dla mnie sporym nadmiarem. W przypadku marki Kross w najdroższych levelach jest wyłącznie 1x11/12, czyli ten napęd musi się sprawdzać w wyczynowej jeździe. Kompletnie półka cenowa roweru nie ma wpływu na zastosowane rozwiązanie z napędem, ale jego przeznaczenie i ogólna charakterystyka danego modelu i marketing. Poczytaj trochę na ten temat,bo wiesz że dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele ;). Jak się wczytasz to się dowiesz, że bardzo często użytkownicy napędów 1x mają zestaw przednich blatów na wymianę w zależności od ukształtowania terenu. Dnia 8.04.2017 o 15:15, samuel_87 napisał: Jeśli jesteś świadomy ,że napęd 1x10/11 jest mniej trwały niż 2x10 chociażby z racji prekosów łańcucha to bierz śmiało . To wcale nie jest takie oczywiste kolego. Nie będę rozpisywał się, że żywotność napędu w pierwszym rzędzie zależy od dbania o niego,bo to powszechnie wiadome. Kąt prowadzenia łańcucha w oryginalnych napędach 1x są tak dobrane, aby nic się wcześniej czy później nie zużywało. Byłoby to marketingowe harakiri. Zużycie napędu 1x i 2x zależy przede wszystkim od sposobu jego użytkowania oraz terenu w jakim się użytkuje rower. Jeśli jeździsz w terenie na napędzie 2x10 i nie musisz mieszać przerzutkami to w jaki Ci się sposób szybciej zużyje ten napęd? Ja od 3 lat używam napęd 2x10 i jeszcze ani razu nie musiałem wymieniać blatów, ani z przodu ani z tyłu. Więc ską to twierdzenie, rozwiń bo może dowiemy się czegoś nowego...?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się