Bujak

Planet X London Road Rival 22 HRD / 2019 / Planeta

Rekomendowane odpowiedzi

Bujak
Napisano (edytowane)

Cześć,

Dzisiaj pochwalę się moja nową Planetą:

Jeszcze ciepła, złożona 1.07.2019:

Planet X London Road Rival 22 HRD 2019:

rozmiar L; kolor Zesty Lime;

Masa 9.8 kg (po wyjęciu z pudełka, bez pedałów).

Hamulce:

Układ hamulców UK (lewy = tył; prawy = przód)

SRAM Rival HRD hamulce hydrauliczne

Avid Centreline tarcze 160mm Centrelock

Napęd:

SRAM Rival przerzutka przednia

Mocowanie przerzutki SRAM YAW 34.9mm

Korba SRAM S390 GXP 172.5mm 50-34T

Support SRAM GXP XR Bottom Bracket

Przerzutka tylna SRAM Rival Rear Mech Medium Cage

Kaseta SRAM PG1130 11-32T

Łańcuch SRAM PC1110 11s

Kierownica:

Selcof Zeta 6061 Alloy Road Bar 42cm Matt Black 31.8mm Clamp

Owijka Planet X Cork Gel Bar Tape / Black

Mostek Selcof Zeta 6061 Alloy 100mm Matt Black 10 degrees 31.8mm

Siodło:

San Marco Aspide Dynamic Supercomfort Saddle / Black / Manganese / Narrow

Sztyca Planet X 6061 Alloy 31.6mm Polished Black 350mm

Zapinka sztycy na śrubę 34.9 mm

Koła:

Fulcrum Racing 600 Disc Centrelock Clincher Wheelset / Front QR / Rear QR x 135mm / bębenek 11S

Opony Vittoria Randonneur Trekking Wired 700c Tyre 35mm BlackSchwalbe Maraton Almotion 700x40C (40-622)

Dętki Vittoria Lite Road Inner Tube Unboxed 700c 33-37mm Presta 48mm - ciut za ciasne na oponę 40 mm, ale nie zmieniałem ich przy zmianie opon i na szczęście nic złego się nie zadziało.

78c398d32169ace6efba7807f30b99bd.jpg&key=ea7653b9160c36b4ae62b0e83ce923845d2afed14b300926c59b43b7d0f7bd38

bbb142b691c5d1a7d22a839b3980ecab.jpg&key=094597f19c740480b6f35cc940c39354c51bccbadd7d2ae00cb39155014e5c63

c74f0dc17afa1ab44d54c2ddba2b4fd1.jpg&key=0ec2ad0b2adfb68d9e7e098af972dc94f4a8447f2a7433d42e40364ba9194dfc

 

 

Edytowane przez Bujak
  • Lubię to! 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Kolor świetny, lubię takie żarówy :) Sam rower ładny, proporcjonalna budowa i sensowny osprzęt. Niech się jeździ! 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Kapitan Planeta :D Ten kolor jest mega, chociaż nie wiem czy chciałbym rower w takim, na pewno BHP :D

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nctrns

Znając Bujaka pewnie go trochę przemaluje :D

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak
Znając Bujaka pewnie go trochę przemaluje
Niestety masz rację: Na kolor nie ma co patrzeć, choć Bardzo mi się podoba.
Ale wcześniej jeszcze muszę go zważyć, żeby spisać masę fabryczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Rower w rozmiarze L bez pedałów waży 9.8 kg.
.............................
Załatwiłem już pakiet antykradzieżowy:
0f309dc7ab7e95feb384b527be78beda.jpg

  • Haha 1
  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek1981

Myślałem,że nas wkręcasz i nie zrobisz tego…,a jednak zrobiłeś 🙈🚵‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C

Zakamuflowany jak żołnierz do zadań specjalnych :D Ciekawa maszynka, w kategorii wagowej Topstone'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tuptam

Za to powinien być kryminał, jak można zbezcześcić tak piękny kolor :P

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuboll

To jest nienormalne żeby tak oszpecić nowy rower. Lepiej zainwestuje w porządne zapięcie.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

No niestety nie wygląda to dobrze..  Raczej jak dzieło dzieciaka który dostał śpreja i psika wszystko co popadnie. 

 

Chcąc spersonalizować rower wolałbym pożyczyć gdzieś aerograf i jakoś ładnie pomalować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nctrns

Nie widziałeś poprzednich wątków i rowerów Bujaka? To jest celowe żeby oszpecić drogi rower, żeby nie przyciągał on (ani części) lepkich rączek.

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

Wiem po co to zrobił. Ale nie jestem fanem tego rozwiązania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Temat był już wałkowany, więc nie ma co go kontynuować. Myślę, że złodziejowi tez się nie spodoba.

Rowerek ma już za sobą 70 km. Jeździ się fajnie, ale regulacja z warsztatu słabiutka.

Mam uwagi głównie do hamulców. Lewy ma bardzo duży pusty ruch i zaczyna łapać dopiero przy rurze.

Nie wiem czy jest regulacja free stroke, ale pewnie jest po prostu zapowietrzony. Jak już zacznie łapać to trzyma mocno, więc nie jestem przekonany o przyczynie. Prawy też ma duży martwy luz, ale mniejszy niż lewy.

Napęd chodzi jak marzenie, po lekkiej regulacji.

Wszystkie 22 biegi dostępne bez trymowania (nie ma go wcale w przedniej przerzutce, bo nie jest potrzebne).

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blackone

A jak pozycja za kierownicą ? Raczej w kierunku szybkości czy w miarę wygodna? Zjeżdzałeś z asfaltu na tych 35mm? Może las?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak
A jak pozycja za kierownicą ? Raczej w kierunku szybkości czy w miarę wygodna? Zjeżdzałeś z asfaltu na tych 35mm? Może las?

To mój pierwszy baranek, więc nie mam porównania. Wymiary roweru wg poniższej tabeli: 

7d1169ea86958822fc15dd0988c5456b.jpg&key=595d837936fe306403511f0b65b169f6aa93d139018e1720b99e2a0abe688245

Rower jest w geometrii gravelowej/endurance, a nie sportowej, więc powinien być wygodniejszy od cx czy sportowej szosy.

 

Zjeżdżałem na szuter i do lasu. Na szutrze strasznie mnie telepało, ale przesiadłem się z fulla, więc teraz wszystko będzie twarde, dopóki się nie przyzwyczaję.

 

Poza tym ciśnienie mam jeszcze za duże: 3.5 z przodu; 4 z tyłu. Jeszcze nie testowałem o ile mogę je obniżyć.

 

Na piachu jeszcze nie jeździłem:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek
Godzinę temu, Bujak napisał:

Poza tym ciśnienie mam jeszcze za duże: 3.5 z przodu; 4 z tyłu. Jeszcze nie testowałem o ile mogę je obniżyć.

Duże :D Dymnij do 5 i wpadnij do lasu albo na szutry :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Nie rozumiem, może dlatego, że już późno.

Żart?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Ja latam po szutrach mając 4,5-5bar, 3,5bar to luksus

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pizzaq

Hoho, wrócę, to się zamelduję na oględziny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

@pizzaq zapraszam

Ja latam po szutrach mając 4,5-5bar, 3,5bar to luksus

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Czyli, że ryzykowałem wczoraj kapcia?

Ktoś wrzucał gdzieś tu tabelkę z ciśnieniami w zależności od masy i rodzaju opony, ale nie mogę się doszukać.

Nad bezdętką się zastanawiam.
Wszystkie graty mam i trochę doświadczenia też, ale waham się. W jednej z czterech opon, które serwisuję mam ciągle wycieki, a od dwóch dni po dolewce zaczęła nawet gubić ciśnienie. Trochę z tym zachodu jest i loterii. Z pozostałymi oponami nic złego się nie dzieje, ale co miesiąc robię dolewki 1/3 obj. początkowej.
Chyba muszę spróbować Stansa, ale przecież w komórce mam nieodpakowany litr Caffelatex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Ja latam akurat z dętkami, ale staram się stosować do tego, co producent napisał na oponie. Po coś w końcu to zrobił. Jak napisał 3-5bar, to pewnie znaczy, że poniżej 3 opona może nie siedzieć dobrze na obręczy i w zakręcie się zdziwie. Albo na krawężniku przetnie mi dętkę o obręcz. Powyżej 5 może być za bardzo rozciągnięta i podatna na uszkodzenia, też może wystrzelić z obręczy albo po prostu szybciej się zużywać od naprężeń. Ja latam 80% asfalt, więc <4bar nie schodzę, bo opory toczenia rosną srogo z niskim ciśnieniem, a że jestem leniwy, to na ogół wbijam 4.5-5bar i jak wpadam w last, to nie upuszczam, wtedy kopie :D No chyba, że warunki zastane wymagają zejścia, to tak do 4, może ekstremalnie do 3.5bar, tylko później po wyjściu z lasu siedzę 5-10min na poboczu z kompką w ręku i tankuje, albo jadę na najbliższą (sprawną) pompkę miejską jak nie jest daleko.

A ta tabelka, to zdaje się była w oparciu o Dirty Kanza, a to są w sumie pojedyncze zawody 100% szuter, więc nie traktowałbym tego jako wskazówkę ;) No i to było dla konkretnego teamu, który miał ściśle określone wyposażenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C

Też mam dętki, zawsze ładuję +- górny limit jaki jest na danej oponie. Jeszcze nigdy na szutrach i drogach wyłożonych kamieniami nigdy nie udało mi się złapać flaka. Czego nie mogę powiedzieć o jeździe po mieście :D Wystarczyło wjechać na obrzeża centrum i już szkło KO robiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Kalkulator ciśnienia w oponach ze strony

https://www.biketinker.com/2011/bike-resources/tire-pressure-calculator-google-doc/

 

Po francusku [kg i bar]: http://l0z.free.fr/velo/pression-pneu-ideale-ISO.ods

 

Po angielsku [ale ciężar roweru z rowerzystą trzeba podać w lbs]:

https://www.biketinker.com/wp-content/uploads/2011/04/Tire-Pressure-salvaged-doc.xlsx

Można sobie łatwo przeliczyć:

1 kg = 2.2 funty [lbs]

 

Według tej tabeli wystarczy 3.4 z przodu i 4.2 z tyłu

3adf1461d377e676d23d17d34a5fb62f.jpg&key=f335f32442f7a3eca0378be6a8e6a56c3e3c31f9284da58b83ce71157e520f51

Czyli trafiłem z doświadczenia prawie idealnie.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Mi na asfalcie <4bar za ciężko idzie, jakbym swoim starym crossem jechał na papciach 47c (i z kilkoma kg wagi ekstra). Latając z 5bar w obu kołach kapcia trafiłem raz i to w sumie z powodu, w jaki obecnie łat a się ubytki w drogach gminnych (drobny, gorący żwir).

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.