Skocz do zawartości

Triban RC520 z Decathlonu


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mataman napisał:

Rozumiem że wszyscy jeżdżą po górach? emoji16.png Na płaskim waga nie ma aż takiego znaczenia.

taniej zrzucić z brzucha 5 kg niż z wagi roweru 1 kg

 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, tmmm napisał:

taniej zrzucić z brzucha 5 kg niż z wagi roweru 1 kg

 

Też tak myślę.

Jak koledzy wyżej również jestem zadowolony z Tribana. U mnie tylko niedawno wpadły nowe oponki.

Poza oponami wszystko oryginalne. Na oryginalnych oponach śmigałem tylko asfalty. Teraz w sumie większość to szutry i lasy. Gdyby nie moja waga (prawie 100kg) to mógłbym powiedzieć, że jazda na tych continentalach w terenie jest bardzo przyjemna. Ale może też za ciężki teren wybieram ;)

Problem ze ściągnięciem opony miałem raz, z jedną oponą - tą fabryczną, tak się ten drucik z niej  wciśł w obręcz że masakra.. A tak to nie było to jakieś bardzo uciążliwe (choć doświadczenie zapewne mam mniejsze, mam farta i nie łapię kapci).

Co do kół. Problemów z nimi nie mam. Czy mi ich waga przeszkadza? Nie. Gdybym ważył te 65kg to może i było by to dla mnie istotne. Może gdybym się ścigał. Teraz raczej ciesze się, że są wytrzymałe i dają radę mnie wozić :)

Czy uważam, że to był dobry zakup? Myślę, że tak. Jako pierwszy rower / rower w tym przedziale cenowym sprawuje się elegancko. 

P.s.

Jeśli ktoś planuje jazdę w terenie tym rowerem (a da się, da) to proponuję sprawdzić czy klamkomanetki 105 nie będą uciążliwe. Chodzi o samą głębokość/zasięg dźwigni - dość blisko do kierownicy dochodzą. Siła hamowania fabrycznych zacisków hybrydowych i klocków ? W terenie zatrzymują moje kilogramy, więc myślę iż są co najmniej wystarczające.

P.s.

Jestem ze Śląska, nie jeździłem tym rowerem po Tatrach, Bieszczadach, Karkonoszach itd itp Myślę, że to istotna informacja (przełożenia, hamulce), choć wbrew pozorom podjazdy i u nas są ładne, płasko nie jest....

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Nogi napisał:

Jeśli ktoś planuje jazdę w terenie tym rowerem (a da się, da) to proponuję sprawdzić czy klamkomanetki 105 nie będą uciążliwe. Chodzi o samą głębokość/zasięg dźwigni - dość blisko do kierownicy dochodzą. Siła hamowania fabrycznych zacisków hybrydowych i klocków ? W terenie zatrzymują moje kilogramy, więc myślę iż są co najmniej wystarczające.

To raczej nie jest kwestia klamkomanetek, a hamulców w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Sziva napisał:

To raczej nie jest kwestia klamkomanetek, a hamulców w tym modelu.

Nie wiem, nie mam porównania do innych 105, być może tak jest. Tylko, że nawet na youtubie wielu blogerów uskarża się na ten problem (a nie mają hamulców hybrydowych). Trzeba by sprawdzić ;)

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.05.2020 o 10:47, Nogi napisał:

Też tak myślę.

Jak koledzy wyżej również jestem zadowolony z Tribana. U mnie tylko niedawno wpadły nowe oponki.

Poza oponami wszystko oryginalne.

Jak udało Ci się zamontować opony na tych obręczach?? Jak wczoraj próbowałem i złamałem 2 łyżki. Zawiozłem rower do sklepu Decathlon i gość po pół godziny się poddał.

Próbowałem włożyć opony Continental ULTRA SPORT III zwijane.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.05.2020 o 14:30, jack78 napisał:

Jak udało Ci się zamontować opony na tych obręczach?? Jak wczoraj próbowałem i złamałem 2 łyżki. Zawiozłem rower do sklepu Decathlon i gość po pół godziny się poddał.

Próbowałem włożyć opony Continental ULTRA SPORT III zwijane.

 

Z tego co pamiętam to nie było problemem założenie tych opon. Problem miałem przy ściąganiu tylnej opony (fabrycznie montowanej). Z przednią poszło bez problemu, natomiast metalowy pręt tylnej wszedł tak w rant obręczy, że nie szło go wyciągnąć. Dobrych kilka minut próbowałem odsuwać oponę do środka (nawet musiałem sobie chwilę przerwy zrobić bo ręce bolały), ale jak już tylko puścił w jednym miejscu to już samo poszło.

Odnośnik do komentarza

Żeby założyć oponę do trenażera (też z decathlonu) spędziłem kilka godzin, poszła łyżka i dętka przecięta przy zakładaniu, więc musiałem zdjąć i założyć jeszcze raz :P

Na wiosnę kupiłem drugie koło żeby nie zdejmować już trenażerowej opony.

Triban.thumb.JPG.ccb483a93b6e8d710a5507d6f9f84014.JPG

Odnośnik do komentarza

Chciałbym jednak zmienić koła w moim RC520. Próby wymiany opony wyczerpały już moją cierpliwość.

Czy możecie coś polecić, przedział cenowy powiedzmy do 800zł/kpl.

Czy mogę sobie przejść na koła z mocowaniem tarczy na center look ? Po prostu z takim montażem jest większy wybór.

Odnośnik do komentarza

to centerlock jest tańszy/ bardziej dostępny niż system na 6 śrub?- jeśli tak to żyłem w błędzie

 

składane w DAVEO, Piasta Novatec D792SB 32h Obręcz DT R470disc Szprychy DT Competition, nie ważyłem : oba koła za około 1100 zł, sprawują się wyśmienicie, stare/firmowe odesłałem do serwisu : przysłali nowe, jak ktoś chce to mu sprzedam w dobrej cenie i dorzucę książkę Petera Sagana

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, tmmm napisał:

to centerlock jest tańszy/ bardziej dostępny niż system na 6 śrub?- jeśli tak to żyłem w błędzie

 

No jak szukam od kilku dni, to znajduję sporo kół na centerlook, a jeden, max 2 zestawy na 6 śrub.

I tak praktycznie w każdym sklepie,

Edytowane przez jack78
Odnośnik do komentarza

Triban został wyposażony w torebkę na ramę i podsiodłową (obie Topeak) i dwa bidony. Z moich pleców za to zniknął plecak z bukłakiem. W miejsce przedniej lampki XPG350 zawitał Convoy S2+. Poprzednia lampka po kilku ładowaniach dostała szału i przełącza tryby tylko po zwarciu portu usb lub czyni to sama z siebie. Do tego w trybie migającym padła mi po 2 godzinach. Ogólnie - nie polecam.

Torebki dość dobrze się sprawują, choć przednia trochę ociera o kolana podczas jazdy na stojaka - da się jednak to przeżyć.

Tak jak wspominałam w tym wątku klik, podciągnęłam trochę linki hamulcowe i teraz to hamuje, a nie ledwo zwalnia.

triban1.thumb.jpg.664de63a0c48d0e3ff60df27d49c6123.jpg triban2.thumb.jpg.d7bd27092e171e1cecf09f7425bab3c1.jpg triban3.thumb.jpg.8ee1d51c25976f2fffd4630928d460c6.jpg triban4.thumb.jpg.767904d5ddf070d10690a79fe279cccc.jpg triban5.thumb.jpg.04761cbe544ce110212e42a45b3b57cb.jpg triban6.thumb.jpg.01bc8f6408c96d504b8f7516e5a7c72d.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Ta torebka podsiodłowa powinna być wyżej na sztycy
Mam tego samego topeaka - i średnio chcę się inaczej ułożyć. Generalnie słaba ta torba. Nie przemyślana. Tyle, że Ja mam za darmo (pkt z Orlen). Ale wstyd, że pod swoją marką to puścili :/

Odnośnik do komentarza
Rowerowa Szajba
11 godzin temu, Sziva napisał:

W miejsce przedniej lampki XPG350 zawitał Convoy S2+. Poprzednia lampka po kilku ładowaniach dostała szału i przełącza tryby tylko po zwarciu portu usb lub czyni to sama z siebie. Do tego w trybie migającym padła mi po 2 godzinach. Ogólnie - nie polecam

Czyli przednia lamka XPG350 zaczęła głupieć? W sumie jakiś czas temu ja obserwowałem i myślę padnie moja na paluszki to taka kupię. Ale teraz trzeba się zastanowić. :/

Edytowane przez Rowerowa Szajba
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Odie napisał:

No ale nie jest AERO... :D

Szerokość boczna jest identyczna przy obu sposobach mocowania, a zawirowania powietrza między torbą a siodełkiem są dla mnie pomijalne :) 

Odnośnik do komentarza

Koła wymienione. Miałem już dość wojowania z serwisem Decathlonu. Bo za każdym razem wymieniali na te same koła.

Kupiłem obręcze Alexrims XD Sport 36 szprych (miały być 32 ale gościowi co składał zabrakło piast pod 32 szprychy) na piastach Novatec D792/D791.

Opony "wskoczyły" na obręcze bez użycia łyżek, tylko gołymi rękami. Teraz w końcu nie boję się kapcia gdzieś na bezdrożach, 20km od domu.

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...