Skocz do zawartości

Triban RC520 z Decathlonu


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odebrałam swoją pierwszą szosę z Deca - model Triban RC520.

Do północy składałam i ustawiałam wszystko, a pierwsze jazdy testowe odbyłam w garażu podziemnym. Cytując Gustava - "bajunia" :) Bardzo lekko jedzie to do przodu, a w dolnym chwycie śmiga się ekstra.

Pierwsze wrażenia są następujące.

Rama jak na rower z Deca jest nawet ładna. Spawy, pomimo że nie są szlifowane, to nie rażą jakoś specjalnie. Kolor matowy wygląda ładnie, ale wystarczy odrobina tłustego i już pojawiają się plamy. Jest to jednak cecha chyba wszystkiego w macie.

Zastrzeżenie mam do poprowadzenia linek przy kierownicy, bo jedyny układ przy którym udało mi się zamontować kierownicę, to podwójnie skręcone linki. W każdym innym przypadku albo miałam kierownicę do góry nogami albo pancerze uniemożliwiały wręcz jej montaż (jakby były za długie).

Owijka na kierownicy jest piankowa, ale wygląda bardzo tandetnie i na 100% będę ją zmieniać - muszę tylko trochę pojeździć i potestować ustawienia klamkomanetek.

Na próbę wzięłam tanie szosowe siodełko z Deca (49PLN) w wersji damskiej, żeby sprawdzić czy w pozycji szosowej odpowiada mi taka szerokość czy jednak potrzebuję czegoś innego. Siodełko dodawane w komplecie jest węższe niż mój rozstaw kości kulszowych, więc nawet nie ma co go testować.

Sztyca w tym rowerze nie posiada płynnego ustawienia kąta tylko system ząbków i całość spięta jest jedną dużą śrubą. Nawet po poluzowaniu śruby, należy uderzyć w dolną podkładkę i dopiero wtedy zmienić ustawienie kąta, bo zazębia się ona bardzo mocno i można zapomnieć o płynnym przestawieniu o jeden ząbek. Ogólnie dość toporne i siermiężne rozwiązanie.

Pedały póki co dałam platformowe, żeby się wstępnie zapoznać z rowerem, ale dzisiaj będę odbierać z paczkomatu Time Xpresso 4 i docelowo to one będą zamontowane. Dołączone do zestawu pedały przyszły chyba dwa prawe :o Tak czy inaczej, nie będę z nich korzystać, więc jak dla mnie mogłoby ich w ogóle nie być.

Ważyłam rower bez pedałów na wadze hakowej i wyszło 10,4kg w wersji XS. Rower ten jest wyczuwalnie cięższy od mojej Meridy MTB, ale tam rama i koła są z karbonu, a całość z pedałami waży 9,6kg.

Kaseta po zakręceniu pedałami rusza się delikatnie na boki, ale przy tej klasie piast nie ma się czego innego spodziewać.

Linki w rowerze dano zwykłe i brak im gładkości linek z pozostałych moich rowerów, ale niczego innego się tutaj nie spodziewałam.

Hamulce udało mi się wyregulować tak, aby chwytały możliwie szybko i mocno. Lewa klamka jest wyczuwalnie twardsza od prawej, ale tutaj cudów nie będzie, bo jest to cecha wspólna wszystkich hamulców i wynika z różnicy w długości pancerzy. Po kilku hamowaniach w garażu, jestem w stanie zablokować tylne koło w dolnym chwycie. Całość dość sprawnie zatrzymuje rower. W chwycie górnym droga hamowania jest dłuższa, ale też daje się zatrzymać rower. Pewnie po jakimś czasie wzmocnię palce, przyzwyczaję się do innego chwytu i będzie z tym lepiej.

Ogólnie na ten moment jestem zadowolona, bo kupiłam rower do nauki i na ewentualne zatracenie przy pierwszych szlifach. Finezji ramy karbonowej w nim nie ma, część rzeczy jest topornych, a całość nie należy do najlżejszych, ale za tę cenę uważam, że jest całkiem ok.

Tyle pierwszych wrażeń na gorąco.

Rama: Triban Evo z amelinium

Widelec: Triban Evo - dół karbon, rura sterowa aluminiowa

Kierownica: 400mm Triban z aluminium

Mostek: 80mm Triban

Manetki: Shimano 105 R7000

Przednia przerzutka: Shimano 105 R7000

Tylna przerzutka: Shimano 105 R7000

Kaseta: Microshift 11rz 11/32

Korba: Shimano RS 510 50/34 L=170mm

Hamulce: tarczowe TRP Hy/RD (linkowo-hydrauliczne), klocki półmetaliczne M515/M525

Tarcze: 2x160mm

Koła: Triban tubeless ready Light 622x17C (waga 2000g)

Opony: Triban Resist+

Łańcuch: KMC

IMG_20190403_071413.thumb.jpg.511160136d16322539efb2d8c35780d9.jpg

IMG_20190403_072238.thumb.jpg.22e7085314336a120791aecc526e113d.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli się z nim zaprzyjaźnisz, to warto w przyszłości zainwestować w koła i opony, na nich i na lekkiej sztycy zejdziesz pewnie z kilogram w dół. Gdy stwierdzisz że jesteś gotowa na wyższą półkę to już bez wątpliwości będziesz w stanie ocenić jaki rozmiar i geometria będzie dla Ciebie odpowiednia. Niech dobrze służy i da Ci wiele frajdy. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Teraz, mariuszm napisał:

A te hamulce TRP Hy/RD (linkowo-hydrauliczne) to co to za patent?

Linka biegnie od manetki do zacisku hamulca, natomiast sam zacisk zalany jest płynem hamulcowym i tłoczki też są przez płyn wypychane.

1 minutę temu, Bujak napisał:

Fajny rower.

Prowadzenie linek przy kierownicy nadal wygląda słabo.
Linka z lewej powinna przechodzić po prawej stronie widelca, a jest po lewej. Źle to poskładali przy produkcji.

No właśnie też mi się tak zdaje. Jak będę wymieniać owijkę, to poprawię to. 

Odnośnik do komentarza

Sziva weź te linki zdejmij i przeprowadź jeszcze raz bo to co zrobili w Decu to jest dramat. Zostawiasz go w configu czysto szosowym czy wrzucisz jakie Schwalbe G-One 35C robiąc z niego a'la Gravela? Polecam zmienić klocki hamulcowe bo to co TRP daje w standardzie do swoich zacisków to jest żart.

Edytowane przez Fimala
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Fimala napisał:

Sziva weź te linki zdejmij i przeprowadź jeszcze raz bo to co zrobili w Decu to jest dramat. Zostawiasz go w configu czysto szosowym czy wrzucisz jakie Schwalbe G-One 35C robiąc z niego a'la Gravela? Polecam zmienić klocki hamulcowe bo to co TRP daje w standardzie do swoich zacisków to jest żart.

Właśnie się za owijką rozglądam i będę kable reorganizować, bo mnie też boli to, jak szorują po ramie i są poskręcane.

Co do klocków, to podobno półmetaliczne są tam wsadzone i póki co nie hamowały słabo. Zrobię rozpoznanie bojem i wtedy będę decydować.

Opony zostawiam póki co jakie są. Przejadę się po swoich trasach i jeśli plomb nie pogubię, to zostaną :) 

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Sziva napisał:

Właśnie się za owijką rozglądam i będę kable reorganizować, bo mnie też boli to, jak szorują po ramie i są poskręcane.

Co do klocków, to podobno półmetaliczne są tam wsadzone i póki co nie hamowały słabo. Zrobię rozpoznanie bojem i wtedy będę decydować.

Opony zostawiam póki co jakie są. Przejadę się po swoich trasach i jeśli plomb nie pogubię, to zostaną :) 

 

Szkoda nie wykorzystać obręczy Tubless Ready :)

Odnośnik do komentarza

Ogólnie bardzo podobają mi się te nowe tribany. Chętnie bym sobie taki kupił jako rower do wszystkiego, dwa komplety kół (asfalt/las) -> tak jak obecnie mam w swoim przełaju (super sprawa) Według mnie ten market idealnie wpasowuje się w realia rynku. Cenowo i całokształtem możliwości tych rowerków. Tak samo jak wcześniejsza 520 ;) 

Edytowane przez hanus
Odnośnik do komentarza
39 minut temu, Fimala napisał:

Szkoda nie wykorzystać obręczy Tubless Ready :)

Skoro nawet taśmy pożałowali w dekatlonie, to średnio ready to tubless ready :P

 

Dobrze że w końcu na forum ktoś obeznany z rowerami zakupił tribana - zda nam relacje z tego co toto w ogóle jest.

Odnośnik do komentarza
Teraz, Zajop napisał:

Skoro nawet taśmy pożałowali w dekatlonie, to średnio ready to tubless ready :P

 

Dobrze że w końcu na forum ktoś obeznany z rowerami zakupił tribana - zda nam relacje z tego co toto w ogóle jest.

Tubless ready po Decathlonowsku :D

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Zajop napisał:

Skoro nawet taśmy pożałowali w dekatlonie, to średnio ready to tubless ready :P

 

Dobrze że w końcu na forum ktoś obeznany z rowerami zakupił tribana - zda nam relacje z tego co toto w ogóle jest.

Napisali na stronie uczciwie, że takie "ready", że trzeba kupić taśmę, wentyle i zalać mlekiem. Pretensji mieć nie można ;) 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Sziva napisał:

Linki w rowerze dano zwykłe i brak im gładkości linek z pozostałych moich rowerów, ale niczego innego się tutaj nie spodziewałam.

 

Czy jest to odczuwalne ? Nigdy nie miałem wypasiony linek, a jeśli to dobra rzecz to może warto wymienić ? :)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, pavello napisał:

Czy jest to odczuwalne ? Nigdy nie miałem wypasiony linek, a jeśli to dobra rzecz to może warto wymienić ? :)

Ciężko mi stwierdzić, gdyż nie mam porównania w działaniu klamkomanetek na linkach zwykłych i wypaśnych. Obecnie największą różnicę odczuwam, gdy przejadę po lince palcem - jest szorstka.

Odnośnik do komentarza
Tubless ready po Decathlonowsku
W Rockrider AM100S są koła TR fabrycznie oklejone taśmą, ale za to opony nie są TR.
Z dwojga złego wolę obręcze i opony TR bez taśmy, niż koła z taśmą, ale bez opon.

Oklejenie kół srebrną taśma naprawczą to na prawdę pikuś.
Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Bujak napisał:

W Rockrider AM100S są koła TR fabrycznie oklejone taśmą, ale za to opony nie są TR.
Z dwojga złego wolę obręcze i opony TR bez taśmy, niż koła z taśmą, ale bez opon.

Oklejenie kół srebrną taśma naprawczą to na prawdę pikuś.

W moim Soilu miałam fabrycznie oklejone taśmą koła DT Spline, ale przy wentylach było to tak po macoszemu zrobione, że trzeba było jeszcze raz oklejać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...